Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 1
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 2
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 3
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 4
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 5
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 6
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 7
  • foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 8

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2014

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 678 74 50
  2. www.sazanka.nl

Culinair spektakel

Op de bakplaat bereiden de teppanyaki-chefs de meest sublieme vlees- vis- en vegetarische gerechten. Alles is ontzettend vers en wordt met grote Japanse precisie voor je neus bereid. Niet alleen een spectaculaire culinaire avond dus, maar ook een hele feestelijke!

tibaldi

Eet al jaren in dit deel van Okura en altijd perfect. Nu ook weer, zondermeer uitstekend, maar dat mag ook wel voor de prijs. Nu ook een saké arrangement genomen, erg leuk en je krijgt 7 verschillende saké's . En ze smaken ook echt bijzonder met een perfecte uitleg! Jammer is alleen dat ze overal in de hoeken van die ventilatie-torens hebben staan. Je waait van je kruk af, dat is niet gezellig. Het kost dus wel wat, 470 euro voor twee, maar het is het waard.

Gegeten op 23 juli 2014

Maria_M

Heerlijk Japans eten. De kok bereidt alles waar je bij zit. Ideaal voor een groepsdiner. Je kleren ruiken achteraf wel erg naar het eten, dus het is handig om kleren aan te doen die je zelf kunt wassen.
Het decor is niet echt spectaculair, maar het kijken naar de vaardige kok daarentegen wel.

Gegeten op 17 mei 2014

jeff12

Deze week heerlijk gegeten bij Sazanka. Wij kozen voor het seasonal menu dat onlangs is vernieuwd met het bijbehorende wijnen. Een heerlijke combinatie van verse producten en vakmanschap aan tafel. Niet goedkoop, maar iedere euro is het waard!

Gegeten op 9 juni 2014

Attemtare

Het eten, waar het toch uiteindelijk om gaat, is in één woord subliem. Boterzachte sashimi die bijna smelt op je tong, superverse reuzengarnalen, zo puur met alleen een beetje peper, heerlijk!! Zelfs het toetje, ijs met geflambeerd vers fruit, leggen ze op de plaat. De bediening is vakkundig en discreet aanwezig.

Gegeten op 14 februari 2014

eatlove-r

Hier een aantal keer gegeten. Elke keer gekozen voor het seizoensmenu en elke keer verrassend lekker en mooi opgemaakt. Hier heb ik de beste teppanyaki gegeten in Nederland. Ook een keer het kerstmenu gehad. Zo leuk opgemaakt in kerstthema. Ik zag wel dat de standaard menu's minder speciaal was bij de tafelgenoten. De seizoensmenu is echt een aanrader! Wij komen snel weer een keer langs.

Gegeten op 26 december 2013

pbuijsm

Gisteren heerlijk "aan de plaat" gezeten bij Sazanka. We kozen met z'n tweeën voor het season menu aangevuld met de eenden salade and Wagyu beef. Keurig werd er verteld dat er geen Wagyu filet was maar dat er vanavond rib-eye stond. Dit vonden wij helemaal niet erg want dit is nog lekkerder. Wijnen en drank werden keurig bijgehouden en het eten, tsja daar kun je kort over zijn, was subliem. Veel vis, groente en verrassende gerechten. Als enig punt van kritiek kan ik aangeven dat ze niet al te scheutig zijn met de gebakken knoflook maar dat is dan ook het enige.

Wel prijzig maar daar krijg je dan ook wel een avond culinair genieten, ons zien ze zeker terug!

Gegeten op 15 maart 2014

ygss

Zakelijk diner aan de plaat. Prima gerechten en zeer goed eten. Vooral de beef was voortreffelijk. Weinig show maar past ook minder bij Okura. Heerlijk Chablis gedronken die ze al jaren op de kaart hebben voor een redelijke prijs.

Gegeten op 4 maart 2014

Michelin_Amsterdam

Ik bezoek graag de Japanse plaat, maar dit restaurant was wel echt fenomenaal. Heerlijke en prachtige gerechten met schitterende wijnen, geselecteerd door de sommelier. Wel wat prijzig, maar het is zeker waard.

Gegeten op 16 juli 2013

winterroos

Ik hou van Teppanyaki en heb in de afgelopen jaren heel wat restaurants uitgeprobeerd maar bij Sanzanka doen ze het echt heel goed!
Wij waren met 4 personen en kregen een hoek plek (erg fijn want je kunt elkaar nog zien en een goed gesprek voeren. Je kan kiezen uit verschillende menu's of a la carte. We namen een 5 gangen menu met vooraf een salade met gebakken eend en daarna verschillende vis, vlees , gebakken groeten & rijst vers van de plaat op je bordje! Heerlijk.. De wijkaart is mooi samen gesteld met heel veel lekkers erop. De service was erg goed..alles werd optijd weg gehaald, water en wijn regelmatig bijgeschonken en een vriendelijke glimlach! De Teppanyaki chef was erg goed en snel (ons tafe zat helemaal vol) en liet een sterk staaltje snij technieken zien. Zeker een aanraden (ook na de rekening )

Gegeten op 15 november 2013

theloot

Beste Teppanyaki in Amsterdam en wellicht nog tot ver daarbuiten.. Zelfs in Tokio werd Sazanka me een paar keer aangeraden toen men hoorde dat ik uit Amsterdam kwam ("best Teppanyaki I ever had!"). Versheid altijd 100% en welke chef er ook achter de plaat staat, allen bereiden de verschillende gerechten tot in perfectie!

Gegeten op 23 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.