a TripAdvisor company

foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 1 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 2 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 3 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 4 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 5 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 6 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 7 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 8

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2015
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 678 74 50
  2. www.sazanka.nl

Culinair spektakel

Op de bakplaat bereiden de teppanyaki-chefs de meest sublieme vlees- vis- en vegetarische gerechten. Alles is ontzettend vers en wordt met grote Japanse precisie voor je neus bereid. Niet voor niets is dit restaurant bekroond met een welverdiende Michelinster. Dus maak je op voor een culinair spektakel in een feestelijke sfeer!

nurmmik

Ik verbaas me toch elke keer over de uitstekende kwaliteit van het eten.
Het is aan de prijs, maar dan heb je ook wat. We hadden de Sasanka Seasonal en elk gerecht was een streling voor de tong. Niet de Wakyu ipv de Ossenhaas genomen vanwege de forse meerprijs (60 euro). We komen hier zeker weer terug.
Een minpunt is en blijft dat je voor de parkeergarage moet betalen.

Gegeten op 2 april 2015

nilüfer

Waar te beginnen? Het enige teppanyaki restaurant met een ster. En na afloop wisten wij wel waarom. Werkelijk alles van het menu (seizoensmenu gekozen inclusief bijpassend wijnarrangement) was geweldig. Een feest om te zien hoe de chef alles ter plekke vers bereid, met precisie en aandacht, en dat daarna op te mogen eten. We komen zeker terug!

Gegeten op 20 april 2015

Joanb

Wat een genot heerlijke teppan en of je nu gek bent op vlees of vis beide zijn heerlijk. Ik snap niet dat mensen klagen altijd goed gegeten.

Gegeten op 17 oktober 2014

ellisd

In het Sazanka restaurant van het Okura hotel ga je niet ‘een hapje eten’. Het is een belevenis.
Gezeten aan bakplaten met je eigen kok worden de heerlijkste gerechten bereid. De service is uitstekend. Vanaf het moment dat iemand van het bedienend personeel je helpt met het omdoen van, wat je het beste kunt omschrijven als een slab in plaats van een servet, tot het moment dat je de (hoge) rekening mag betalen. Dat de koks geen Nederlands spreken en zelfs gebroken Engels, stoort mij niet. Het maakt de belevenis authentieker.
Wat hebben wij gegeten:
• Een garnaal met zeewier met een heerlijke gelsaus;
• Een spectaculair visje: even op de plaat aangebakken, daarna werd er een schijf citroen opgelegd en een blad soja papier. Daarna ging er een grote schep zout met eiwit erop en mocht het visje nagaren. Het resultaat was fantastisch. Het velletje van de vis werd even separaat knapperig gebakken voor het krokantje. Het zout eet je vanzelfsprekend niet op. Het was een plaatje.
• Filet van eend, geroosterd op de plaat en nagegaard op eikenhout snippers. Daarbij een krokant van het eendenvel.
• Een perfect gebakken black Angus met gebakken rijst, Aziatisch zuur en een roerbak van verschillende groenten.
• Een dessert van een kleine op de plaat gebakken Crêpe, met citroenijs, chocoladesaus en vers fruit. Of dit nou echt Japans is vraag ik me af, maar de smaak was prima.

Mag ik dan over een punt zeuren: Als je een rekening moet betalen die €150 pp is, waarom dan nog €14 euro parkeerkosten rekenen?

Gegeten op 21 februari 2015

sujachen

Hier gegeten vandaag naar aanleiding van een verjaardag. Erg mooi hotel toen we binnenkwamen! Je loopt door een hal waar de vloer nog in verbouwing was? Erg houterig en je kon jezelf erg hard horen lopen. Maargoed restaurant zag er gezellig uit. We nemen plaats aan een grote tepanyaki plaat. We zijn vroeg en hebben de tafel nog voor onszelf. Het is nog rustig maar alles is volgeboekt. Lionel Richie wilde hier nog eten maar omdat wij de laatste reservering hadden, had hij pech. Toch wel grappig om te horen. We gaan voor het seizoensmenu en beginnen met een klein amuse van soort vis met jelly achtige saus, wel lekker. Eerste gang begint al goed: oesters met yuzu miso saus en geraspte japanse limoenschil, waanzinnig lekker! Tweede gang: Wagyubeefrolletjes gevuld met mizuna, soort van dikke lente ui ernaast en een kwarteleitje. Jam! Derde gang: hamachi (vis) met gember. Het velletje werd er afgesneden en opnieuw gebakken. Dit gaf het een lekkere crunch. Vierde gang bestond uit eendenlever, dit lusten wij niet dus kregen we iets anders. Nogmaals vis met lekkere sojasaus. Vijfde gang: ossehaas stukjes met tauge, gebakken rijst en miso soep. Vlees goed gebakken, heel goed. Miso soep vond ik niet zo lekker maar ik hield er sowieso niet echt van. Hierna begon je al wel erg vol te zitten. Als laatste gang de dessert. Een beetje inspiratieloos en niet Japans waardig naar mijn mening. Een groene thee crepe met een bolletje chocolade ijs met zoete saus en fruit. Was ok maar niet bijzonder. Al met al een leuke ervaring en erg goede service. De kok was erg kundig in zijn werk en legde alles goed uit wat er in het eten ging. Hoogtepunten waren toch wel de oesters en de beefrolletjes. Volgende keer kom ik graag terug om de andere restaurants uit te proberen.

Gegeten op 6 februari 2015

STN789

Inmiddels hier meerder malen gegeten. Het blijft leuk om te zien hoe de verschillende gangen worden bereid. Gerecht met eend en eendenlever is lekker. Tevens was de black agunus ossenhaas mals, wel net iets te doorbakken. Service is goed en men heeft een mooie wijnkaart, wel iets aan de prijzige kant. Gerechten zouden met meer verschillende smaken mogen worden gecombineerd.

Gegeten op 12 december 2014

Ikbenproever

Een van de lekkerste restaurants ever! Prachtig zoals de kok alles in razend tempo voor je neus staat te hakken. Een hele avond eten, want je zit er wel even! Warme sake maken het feest kompleet. Alles super mals, vooral de biefrolletjes zijn heerlijk! En de nasi mmm, wel zonde want dat vult en je hebt nog zoveel ruimte nodig voor de rest..
Even sparen en dan meer dan waard om weer te gaan voor een gezellige byzondere avond waar je verschrikkelijk lekker eet.

Gegeten op 3 februari 2015

anja-hans

Met 2 personen gegeten aan de hete plaat. De bijna privé kok deed zijn best en alles was perfect in orde. Toch een beetje moeilijkheden met Engels met sterk Japans accent, het was prettiger geweest als de kok Nederlands sprak, daarom de 9 voor de service. We genoten beide van het meest uitgebreide 8 gangen menu met daarbij een z.g. bob-wijn-arrangement: glazen half vol zodat we veilig thuis konden komen. De aangeraden wijnen verstrekten de ingrediënten en pasten er perfect bij. We zijn het er over eens dat we hiervoor zelden zo lekker Japans aten. M.b.t. sfeer en decor wil ik hier zeker melden dat de sfeer aan onze 10-12 persoonstafel prima was maar dat we wel erg dicht opeen gepakt zaten. Ook vinden we dat het decor en aankleding van het restaurant een opfrisbeurt of update kan gebruiken. Daarom het 7-tje voor decor.
Ondanks dat minpuntje vonden we het een geweldige avond en we zullen zeker nogmaals hier gaan eten.

Gegeten op 21 december 2014

divel

Hier moet en kan ik alleen heel kort over zijn. Het allerbeste teppanyaki restaurant, waar ik ooit ben geweest. Geweldige bediening en het eten is echt werkelijk van het fijnste!

Gegeten op 12 september 2014

MariscaH

We kozen a la carte omdat de vastgestelde menu's ons niet zo aanspraken en naar onze mening nogal op elkaar leken (allemaal rund als hoofdgerecht, en op 1 combinatie na allemaal een simpele, (niet japanse) crepe met ijs en fruit als dessert). Een perfecte keuze, zo bleek! Mijn man begon met de oesters en ikzelf nam de kip teriyaki met paddenstoelen. Zelden zo'n goed bereid stuk kip gehad, en wat een feest om het vakmanschap van onze chef (Chisa) te zien. Het hoofdgerecht was voor mijn man eendenlever gewikkeld in Wagyu rund, en voor mij een in een zoutkorst gebakken dorade met een bereiding van prei. De bereiding van de vis was spectaculair, de zoutkorst bleek een eiwitschuim met zout te zijn waar de vis onder begraven werd. We aten er beiden rijst met garnalen bij en waren compleet verzadigd na deze twee gangen. De sommelier heeft ons bij beide gangen van uitstekende wijnen voorzien. Na nog een blik op de desserts om het zeker te weten (helaas, of misschien goed voor onze magen, niets spectaculairs) lieten we het toch maar bij koffie.

Gegeten op 28 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.