a TripAdvisor company

foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 1 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 2 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 3 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 4 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 5 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 6 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 7 foto's van Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam - 8

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2016
  5. 1 Michelinster

Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam)

1. Restaurant
  2. Japans
  3. Topper 2016
  5. 1 Michelinster
  1. Toon telefoonnummer 020 678 74 50
  2. www.sazanka.nl

Culinair spektakel

Op de bakplaat bereiden de teppanyaki-chefs de meest sublieme vlees- vis- en vegetarische gerechten. Alles is ontzettend vers en wordt met grote Japanse precisie voor je neus bereid. Niet voor niets is dit restaurant bekroond met een welverdiende Michelinster. Dus maak je op voor een culinair spektakel in een feestelijke sfeer!

starwars1

Ik was het helemaal vergeten maar heb inderdaad op aanbeveling van een vriendin hier bij sazanka gegeten. een Teppanyaki restaurant met een ster. Zeer vriendelijke bediening en ongelofelijke wijnen. Ik ben gek op japans eten van de plaat en was heel erg benieuwd naar het concept van sazanka. Het eten was echt lekker en vanwege de ster maakten ze het leuk op ( een groen takje met een pincet naast je vis leggen), ik kan werkelijk geen kritiek hebben op het eten, maar reken op een gepeperde rekening.

Gegeten op 4 november 2015

francoisjosph

Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Het Seasons menu was prima. Vooral de oesters met citrus waren erg lekker. Wel vind ik de chefs soms wat slordig op de plaat. Dat verwacht je niet van een zaak met een sterk. Bediening is keurig en vriendelijk. Wel serveren ze regelmatig van links voor ook al kan het over rechts. Jammer. De sparkling sake 300ml voor 30 euro is een aanrader. Hoewel het eten goed is is het dan weer jammer dat het vervangen van het vlees in het Seasons menu opgelost wordt met griet (een goedkoop stukje vis) en dat voor een zaak met een ster. Dus zeker de moeite waard om hier te eten. Blijf ik ook doen, maar er zijn wat aandachtspunten.

Lizevisser

Ik dacht verfijnd Japans te gaan eten maar dat viel lelijk tegen. Om te beginnen kreeg ik een glas wijn waar viezigheid in dreef. Met excuses nieuw glas wijn gekregen zonder compensatie.
De ingrediënten waren prima allemaal maar het resultaat is toch eigenlijk meer een luxe bbq met een Japanse touch. Alleen de zeebaars in zoutkorst en preisaaus was heerlijk, de rest erg gewoontjes voor veel te veel geld. Het dessert was een aanfluiting, een paar dobbelsteentjes fruit met 1 ijsbolletje en een smakeloos crepeje. Geen aanrader voor iemand die van de Japanse keuken houdt en hem ook kent. 120 Euro lichter en met een kater naar huis gegaan.

Gegeten op 12 december 2015

Dino69

Wat een feestje, ik kom superlatieven tekort voor deze culinair zinneprikkelende ervaring. Het eten is fantastisch, verse en mooie ingredienten door een topkok voor je ogen bereidt zien worden is al een genot, laat staan de verfijnde smaak er van. Wij namen het seizoensmenu, heerlijke tonijn vooraf, gevolgd door kreeft en daarna sublieme rolletjes dun gesneden rund met daarin "gestoomde" (?) oester. Heerlijke beef daarna met vers bereidde nasi; witte rijst, ei, shiitake, kool. Wat een genot! Top wijn advies van de sommelier; een goede Pinot Noir. De service is excellent, Japanese style..;-) Wat meer kan ik zeggen: geniet!

Gegeten op 21 november 2015

AdinDeNederlands

Sazanka is waarschijnlijk het beste japanse teppnyaki restaurant in Amsterdam. Het eten is nog altijd geweldig, wat ook geweldig is, en mischien niet veel personen in Amsterdam a (in Nederlands) weten is that the hele Okura hotel is zoals het benoemde Okura Hotel in Tokyo (di ene waar James Bond : ' You only live twice' was gefilmd) ls, als we we kijken over commentair over het decoor die gedateerd is we zijn teleurgesteld als het design is van wereld benoemnde architecten. En helas, eeb stukje van Okura in Tokyio gaat vervangen met iets meer modern (sic!!!!)
Nauurlijk we geven 10 aan het eten nie allen voor de 'sophistication' maar voor de echt moete die chef's moeten geven om te werken met seasonal ingredienten in deze land.

Gegeten op 11 november 2015

XMichelin

Lekker gegeten bij Sazanka. Wij hebben gekozen voor het seizoensmenu en een sake arrangement. Allebei top, vooral het sake arrangement is een echte aanrader. Verder is het natuurlijk leuk om te zien hoe het eten wordt klaar gemaakt. Al met al een top avond.

Gegeten op 31 oktober 2015

MYKhadija

Door vrienden uitgenodigd hier met zijn 4-en gegeten wat een geweldige ervaring! Onze amuse was bluefin tuna en torro geweldig. Sazanka menu en extra lobster besteld. Elke gang was een sensatie! Top service van Naut! Wijnen die erbij passen sake die ook top waren.

Gegeten op 25 mei 2015

HiddeWientjes

De avond van te voren gaan eten in ciel bleu, aangezien wij in het Okura sliepen leek het ons leuk om de volgende dag maar eens teppanyaki op sterren niveau uit te proberen, zeker geen teleurstelling het eten was heel mooi en elegant, zelfs de presentatie van de borden was mooi ondanks mevrouw die achter de plaat stond voor vier koppels tegelijkertijd aan het koken was werd alles tot in de puntjes ge finetuned.

De sommelier kwam met hele mooie wijnen aanzetten, deze mevrouw wist net als Noël de avond van te voren zeker waar ze het over had.

Was een super avond

Gegeten op 18 augustus 2015

Mr. M

Sazanka is nog steeds ons favoriete restaurant. Het eten is nog altijd geweldig. Je kan hier uit verschillende menu's kiezen en deze eventueel ook aanpassen. Hier zie je letterlijk dat het eten met zorg en aandacht bereid wordt! Wat wij erg leuk vinden is de interactie met de koks, fijn dat je alles aan ze kan vragen (in het Engels). Sazanka is aan de prijzige kant maar dit is het zeker waard. Top!

Janappie

Teppanyaki Sazanka, dat is toch wel de beste in Japanse restaurants. Kwalitatief heel goed en alles is vers. bediening is perfect en interieur beetje gedateerd maar past hier wel bij. Ik had de mazzel dat mij tafelgenoot betaalde. Echt genoten.

Gegeten op 11 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Teppanyaki Sazanka (Hotel Okura Amsterdam). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.