• foto's van Wolfslaar Restaurant in Breda - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 076 560 80 00

Eten op hoog niveau

Gelegen in een oud koetshuis op Landgoed Wolfslaar. Het met een Michelinster bekroonde restaurant staat bekend om het gebruik van regionale inlvoeden en wijnen van zeer hoog niveau, waarbij chef Maarten Camps streeft naar perfectie. De onberispelijke bediening maakt het culinaire plaatje helemaal af.

slan

Met de restaurantweek een lunch gereserveerd bij Wolfslaar in Breda. Mijn eerste ervaring met een restaurant met een michelin ster. Goede ontvangst en een mooie ruimte om in te eten.
We besloten het van ons drie gangen lunch een vijf gangen lunch te maken. Waarbij ik het bob-wijnarrangement koos. Bij elke gang de bijpassende wijn, maar dan halve glazen. Voordat we van start gingen met het menu werden we verwend met twee amuses. Hierna volgde het eerste gerecht, gekonfijte eendenbout. Dit werd op het bord geserveerd met o.a. bietjes, het zag er erg mooi uit en smaakte heerlijk. Samen met de pinot gris een goede combinatie.
Het volgende gerecht was een zacht gegaarde kabeljauw, een mild gerecht maar wederom waren de smaken heerlijk. Dit in combinatie met een chardonnay, niet mijn favoriet, maar een wat vette wijn paste er goed bij.
Onze derde gang bestond uit haasfilet, langzaam gegaarde wang en gedroogde worst. Voor mij sprong vooral de wang er uit, super mals, heerlijk. Uiteraard samen met een rode wijn.
De vierde gang was een kaasplankje, vier verschillende soorten kaas. Uitgesproken smaken maar toch heel erg zacht. Geserveerd met een goede appelstroop, een lekker broodje en een sherry.
Als afsluiter kregen we nog een zoet dessert, echt een topper! Ijs gemaakt van earl grey thee, met citroen chocolade en nog tal van kleine smaak sensaties, de perfecte afsluiter. Samen met een dessertwijn die aan tropisch fruit deed denken.
De bediening was erg vriendelijk, niet té netjes. Goede uitleg bij de gerechten wat het een heerlijke lunch maakte waar ik nog graag aan terug denk.

Gegeten op 6 maart 2015

Hanneman

Met het eetclubje hier gegeten in de Restaurantweek en samengevat: het was weer een feestje.
Huiswijn voortreffelijk. Amuse (tomaat en kip) heerlijk, voorgerecht (pompoen en tomaat) idem. Hoofdgerecht (eend 3 bereidingen ) was goed (de droge worst van eend (zo ik me meen te herinneren), viel iets tegen, die was i.d.d. erg droog). Nagerecht (peer) ook heerlijk. Bijpassend wijnarrangement zeer goed passend. Goede stoelen en een attente en vriendelijke bediening. Minpuntje: indekken voor een amuse-tussen-gerechtje en dan weer uithalen zonder iets te serveren is wel merkwaardig.

Gegeten op 10 maart 2015

remy12

Mooi sfeervol restaurant met hele goede service. Het personeel is erg vriendelijk en vertellen vol passie over hun gerechten en wijnen! De wijn spijs combinatie die wij hadden was perfect! Echt een fantastische beleving!

Gegeten op 10 maart 2015

Richmen2222

Topper in een uiterst stijvolle omgeving met mooie sterren gerechten en een supermooie wijnkaart. De bediening is enthousiast en dat merk je. Vooral het hert was super lekker klaargemaakt,

Gegeten op 14 januari 2015

Oosterdag

Mijn vrouw en ik kregen van onze kinderen een diner in Wolfslaar aangeboden. Na afloop van de maaltijd houden we nog meer van onze kinderen: de ontvangst en begeleiding gedurende de avond is uitstekend, het Menu van de Chef in variatie en verzorging voortreffelijk, een goede wijnkaart, in een sfeervol landhuis in een mooie omgeving. Een echte aanrader

Gegeten op 28 februari 2015

evelien_

Het eten en de avond in Wolfslaar waren echt fantastisch, een hele fijne sfeer. We zaten aan een ronde tafel en hebben gekozen voor het zes gangen menu van de chef en elke gang was een kunstwerkje en ook echt heerlijk. Over het wijnarrangement waren de meningen aan tafel verdeeld.

Gegeten op 31 januari 2015

Jolanda-uit-Breda

Genoten van het Valentijnsdiner, waarbij werkelijk alles perfect en overheerlijk was.
Het begon al met het aperitief en de diverse amuses.
Daarna een trio van voorgerechten, buikspek met tijgergarnaal, zeebaars en nog iets overheerlijks, wat ik helaas vergeten ben.
Vervolgens genoten van een goed bereidde tarbot met Lardo di Colonnata. Sowieso vind ik de combinatie van vis met spek bijzonder lekker.
Daarna kreeft wat stukjes en een minilasagne gevuld met kreeft, wat eigenlijk een reuzeravioli was.
De daaropvolgende runder filet was precies goed, nog rosé van binnen. Ook de runderhachee was bijzonder smakelijk.
Vervolgens nog kaas en een chocoladetaartje. Ik hou normaliter niet van chocolade, maar deze was bijzonder lekker. Hij liep zo mijn mond in.
Ook het bijpassende wijnarrangement was goed uitgekiend. Vooral de voignier beviel ons.

Al met al heeft men weer bewezen haar ster waard te zijn.

Bovendien ook nog rolstoeltoegankelijk (Wel aangeven, zodat men je niet boven plaatst).

Gegeten op 14 februari 2015

Angelique1975

Een paar keer per jaar kun je bij Wolfslaar je eigen wijnen meenemen, zodat de chef er een passend menu bij maakt. We hebben dit al eens eerder gedaan en het was erg goed bevallen. Goede reden om dat weer te doen, dus.
Ook deze keer waren we erg blij met wat we te eten kregen bij de door ons meegebrachte wijnen. Leuk en lekker! Bij het kijken naar de mensen om ons heen zagen we dat een aantal gerechten overeen kwamen met wat wij op onze borden aantroffen, maar buiten ons was er bijna niemand die zijn eigen wijnen had meegenomen. Dienden onze wijnen als inspiratie? Wie zal het weten? Wij waren in elk geval erg tevreden met de combinaties. Mooie coquilles, een lekker stukje vis passend bij de dikke Chardonnay, goede vleesgerechten bij stevige rode wijnen, geweldig! Na onze wijnen lieten we ons graag nog verrassen door de sommelier met de wijnen passend bij het dessert. Het is dat het lastig is om met openbaar vervoer hier makkelijk naartoe te reizen, anders zouden we waarschijnlijk nog veel vaker bij dit heerlijke restaurant eten.

Gegeten op 12 februari 2015

Ed Breda

Op zaterdagavond een hernieuwde kennismaking met restaurant Wolfslaar gehad. Nadat we eind vorig jaar een fantastische kook clinic in het Landhuis hebben gehad, wilden we het restaurant in het Koetshuis ook weer een keer proberen. En ook dit werd een geweldige avond. Een prachtige inrichting, vriendelijk personeel en een 4 gangen verrassingsmenu om je vingers bij af te likken. Na een paar lekkere amuses een voorgerecht met buikspek, bereidingen van wortel en scampi. Toen het werd gepresenteerd had ik er geen hoge verwachting van, maar dit bleek onterecht. Zeer mooi uitgebalanceerde smaken in alle toonregisters en een heerlijke bijpassende Riesling uit de Pfalz. Het tweede voorgerecht was werkelijk super. Tarbot met prei, een soort mousseline en verse truffel. Met een wederom voortreffelijk erbij passende wijn, ditmaal een Chablis. Het hoofdgerecht bestond onder meer uit een langzaam gegaard stuk van het rund, lekker maar niet echt spectaculair. Dat waren het pre- dessert en het dessert weer wel, incl. wederom een perfect passende wijn, nu een oude sherry uit Jerez. Koffie met friandises en een zeer geanimeerd gesprek met de bediening maakte het feest compleet. Een geweldig adres in Breda! En in onze ogen terecht met een ster.

Gegeten op 7 februari 2015

Dolphus

Prima gegeten in een ontspannen sfeer.
Het verrassingsmenu was conform de tijd van het jaar en dus werd er wild geserveerd.
Onze verwachtingen voor een restaurant met 1 ster zijn waar gemaakt.
Voor een extra ster ligt er echter nog een uitdaging.
Aandachtspuntje bij het uitserveren: Dames eerst

Gegeten op 20 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Wolfslaar Restaurant in Breda

Schrijf hieronder je recensie over Wolfslaar Restaurant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.