• foto's van La Rive (Amstel Hotel) in Amsterdam - 1

• 8.6 10 30

• 9.0

• 8.0

La Rive (Amstel Hotel) over zichzelf

La Rive is één van de toonaangevende restaurants van Nederland met een jarenlange traditie van culinaire hoogtepunten, een uitgebreide wijncollectie en oprechte gastvrijheid. Het culinaire team onder leiding van Chef de Cuisine Rogér Rassin, Maître Ronald Opten en Sommelier Ted Bunnik - zorgt dat het u aan niets ontbreekt.

Stevenjacoline
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat ons betreft een fantastische beleving.
Bediening, eten en entourage; het is allemaal perfect op elkaar afgestemd.
Voor ons is La Rive de ultieme diner beleving.
En we voelen ons hier zeer thuis.
Voor alle fantastische medewerkers; ga zo door en jullie zien ons gauw weer.
Steven en Jacoline Hoeben

Gegeten op 4 maart 2014

Sannecim
  • Recensies in de laatste twee jaar

1 à 2x per jaar schuiven wij aan de dis bij la Rive. Zo ook vorige week weer. Dit was de eerste keer dag we niet flabbergasted waren. Het eten was goed, maar niet erg verrassend. voorgerecht steak tartare van wagiyu was lekker, maar veel poespas er bovenop en zeker niet de lekkerste ooit. Begeleidende houtgelagerde riesling was tongstrelend lekker! Tarbot tussengerecht was lekker, maar had ik in elk goed restaurant zo gekregen. Daarna warme paling met spliterwten, dat was zwaar als gerecht en de wijn van Pedro ximinez druiven was too much erbij. Daardoor bijna verzadigd en toen kwam nog een flink gerecht met truffel, waar helaas niet de truffel, maar de kipmousse in smaak overheerste. Ook wel weer zachte, aardse en perfect passende nebbiolo d'alba erbij. We konden al bijna geen pap meer zeggen en toen kwam het hoofdgerecht longhaas nog. De bijgaande bearnaise was heerlijk, maar de jus die extra geserveerd werd overheerste die weer. De chateneuf du pape die erbij kwam was fantastisch. Nog altijd extreem te spreken over de wijnen (en de schwung van de vriendelijke en kundige sommelier), van de gerechten waren we dit keer minder 'blown away'. De aankleding van het restaurant blijft afschuwelijk oubollig, veel massieve houten elementen, lelijke gipsen plafondlijsten, nóg lelijkere rode TL / LED verlichting aan de rand bij het plafond (waarom? Waarom?!), ouderwetse lampenkapjes aan de muren... Ik ben dol op de klassieke barokke allure van het Amstel Hotel zelf, maar de inrichting van la Rive heeft daar weinig mee te maken. Zo zag een sjiek restaurant er in de jaren 80 uit. Dat zouden ze echt aan moeten pakken. De bediening is overigens van rokkostuum overgestapt op goed gesneden pakken: al véél beter!! Al met al nog steeds een topper, maar geen 9 meer qua eten, nog wel qua wijn en bediening.

ilovefood20
  • Recensies in de laatste twee jaar

Misschien wel DE culinaire ervaring. Tot nu toe misschien wel de beste van Nederland, voor zover ik heb kunnen proeven. De paling met de rode biet als geniale hoogtepunt, met een mooi bereide reerug als hoofdgerecht. Porties precies groot genoeg, wat zelden kan worden opgemerkt bij de sterrencollega's! Sommelier was fantastisch voorbereid, bracht ons zelfs in verlegenheid. Prachtig pand, misschien iets TE zwaar ingericht, maar de ambiance en het hotel zelf waren geweldig! We komen snel terug!

marksscore
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een collega in la Rive een zakelijke gebeurtenis gevierd, la rive stond al enige tijd op ons lijstje en deze avond heeft ons in niets teleurgesteld.
Het interieur is klassiek stijlvol en ruim van opzet met een mooi uitzicht over de Amstel. Er worden twee menus aangeboden alsmede een a la carte menu, de gerechten van het menu waren werkelijk uitstekend met mooi opgemaakte gerechten en verrassende combinaties. Service was eveneens uitmuntend, de bediening was enthousiast, attent en hield rekening met persoonlijke voorkeuren. Wijnadviezen van de sommelier waren verrassend en met flair gepresenteerd. La Rive is wat mij betreft een aanrader en zijn faam meer dan waard.

Gegeten op 1 november 2013

m_778
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig gegeten! Alle gerechten waren bijzonder maar vooral de paling met rode biet viel bij ons erg in de smaak. De gekozen wijn beviel ons goed. De bediening was vriendelijk en de tijd tussen de gerechten in was precies goed. We komen zeker een keer terug!

pvdv
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange periode weer gegeten bij La Rive. Het eten is goed, maar niet erg verrassend. De bediening was niet erg alert, tot 3 keer toe de verkeerde borden uitgeserveerd. Dat was in de voorgaande keren beter. Het decor van het restaurant is erg klassiek , maar past wel in het geheel van het Hotel.

Gegeten op 17 september 2013

amateurconnoisseur
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn vrouw en ik eten hier graag op onze beider verjaardagen en onze trouwdag. Iedere keer weer een feest.
Deze maal wederom volledig in de watten gelegd.
Het eten is van consistent hoog niveau. Een 9 voor de kwaliteit; een 7 voor originaliteit/verrassing; het is klassiek, maar zeer goed (en liever zo dan andersom!)
Eén van de beste eenden- (of was het ganzen?) levers ooit gegeten. (menu Rive gauche). De kaasplank is zeer mooi met alleen maar Nederlandse (heel bijzondere) kazen.
Het personeel is zeer toegewijd en neemt de tijd om zaken uit te leggen (het was echter niet vol op onze avond).
De negatieve commentaren op deze site op het interieur vinden wij wat overdreven. Het interieur is heerlijk klassiek en rustgevend. Niet modern, niet verrassend, maar wel fijn. En het uitzicht aan het raam is natuurlijk heerlijk.
Een tweede Michelin ster lijkt al langer op z'n plaats; het zal er vast een keer van komen.

Gegeten op 5 september 2013

Swinx
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijna twee weken geleden hebben wij bij La Rive gegeten. Het enige vervelende van dit restaurant is: het blijft hangen. Sindsdien vergelijken we elk ander restaurant met de perfectie van dit restaurant. En dan valt ineens alles tegen.

Het eten is zeker de ster waard en op de twee wijnkaarten is altijd wel wat te vinden naar je smaak. De bediening heeft je het gevoel van 'thuis zijn'. Na sterrenrestaurants de Librije, Lakes (Hilversum) en Bloks (Amersfoort) op eenzame hoogte. Maar je betaalt er natuurlijk wel voor...

Gegeten op 15 augustus 2013

Jehan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik wil het eten eigenlijk een 8,5 geven, ik geef het geen 9 omdat ik Ciel Bleu beduidend beter vond.
Dit neemt niet weg dat dit een fantastisch restaurant is. Mooie ingrediënten, mooie wijnen, goede bediening.. Alleen mist er een de juiste sfeer. Als visliefhebber (vooral schelp- en schaaldieren) zit je hier gebakken.

Gegeten op 16 juli 2013

Nice_2c
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, viel dat tegen. Het gerechten missen 'diepte'. Er zitten niet veel verschillende smaken in een gerecht. Alleen bij een amuse met tomaat hadden wij het wauw-gevoel waarvoor je bij een Michelinrestaurant gaat eten. De chef-kok houdt blijkbaar vooral van zoet op het bord. Dat begint met een amuse met ananas en gaat door tot een hoofdgerecht met biet of een met wagyu-rund en aardbei. Wat betreft de bediening, die is vooral zakelijk. Er komen veel verschillende mensen aan de tafel waardoor je geen echt contact krijgt. Ook zijn er kleine missers, bestek komt later dan het gerecht en de broodkruimel worden niet weggehaald.
De inrichting van La Rive vind ik oubollig, met o.a. een paar boeken van de Winkler Prins op een plank. Je hebt natuurlijk wel een prachtig uitzicht op de Amstel. Teleurstellende avond.

Gegeten op 12 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over La Rive (Amstel Hotel) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over La Rive (Amstel Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!