Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Café Restaurant De Kroon

1. Frans

Café Restaurant De Kroon

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 020 625 20 11

pyotr64

De Kroon is een prachtige zaak­—groot met een hoog plafond, een mooie toog en dito serre vanwaar men een goed overzicht heeft van wat er zich op het Rembrandtplein afspeelt. Tot zover het goede nieuws. De bediening was gehaast, kortaf en miste elke vorm van vriendelijkheid, terwijl er toch nauwelijks klanten aanwezig waren. Ik bestelde de specialiteit van het huis: de clubsandwich. Het was een aanfluiting. Het geheel bestond uit drie sneetjes geroosterd brood met daartussen twee mager belegde lagen bestaande uit gerookte kip, sla, twee plakjes komkommer en iets dat op mayonaise leek. Het brood was niet zoals het hoort in kwarten gesneden en vastgezet met prikkers. Bij de sandwich werden Franse frietjes geserveerd die oké waren. Volgens de kaart zou de sandwich met tomaat, kaas, spek en eiersalade belegd moeten zijn. Ik heb deze ingrediënten in elk geval niet gezien. Toen ik De Kroon verliet zag ik dat er meer clubsandwiches werden uitgeserveerd (het was intussen behoorlijk druk geworden). Deze bestonden tenminste uit twee delen, elk met een prikker vastgezet, en bevatten iets roods, tomaat wellicht. Jammer!

Gegeten op 2 mei 2014

bsteenkamp

Met verbazing heb ik alle negatieve reacties gelezen en ik kan alleen maar zeggen dat wij dit absoluut niet zo hebben ervaren. We zijn per toeval bij De Kroon beland en we hebben heerlijk gegeten. Kwalitatief erg goed (het hertenbiefstukje was heerlijk en ook de Angus steak was goed bereid) en de bediening was super; allemaal leuke, jonge (goed uitziende) obers die heel vriendelijk waren. We hebben lang nagetafeld en werden ook lekker met rust gelaten. Tafeltje in de serre met uitzicht over het Rembrandtplein. En de rekening? We vielen bijna van onze stoel van verbazing omdat het zo meeviel. Wij vinden het dus echt een aanrader!

Gegeten op 14 december 2013

paul1234567891011121314151617181920212223

Wat een teleurstelling. Het eten was een zoekplaatje - noem je dát een grote biefstuk?? Dikke Belgisch friet?? Het leek op lauwe patat van de friettent. Kaal opgemaakt met nauwelijks garnering. Met zn tweeën en allebei slechts 1 drankje en dan €55 afrekenen. De serveerster zat er flink naast toen ze concludeerde "U heeft alles opgegeten. Het zal wel hebben gesmaakt!" Nee, het was een beetje weinig schat. Jammer. Vroeger gingen we hier met plezier naartoe...

bonnied

Toprestaurant! Voor het eten eerst een borrel gedaan in de relaxte fauteuils voordat we plaatsnamen in de serre voor het eten. Leuk uitzicht op het Rembrandtplein en mooi decor. Uitstekende bediening die erg hun best deden. De dagvis was heerlijk, Angus filet was erg goed klaargemaakt en de wijn smaakte goed! Aanrader!

Gegeten op 21 september 2013

Btrll

Lekkere hippe tent op het Rembrandtplein.
Je kan hier goed eten en vrolijk mensen kijken. Mooie zaak en in de serre top uitzicht over het plein.
De bediening aan tafel is meestal flut. Veelal met zichzelf bezig en dat combineert lastig met bedienen. Gelukkig zijn er regelmatig uitzonderingen daarop. De lui achter de bar zijn wel zonder uitzondering triest met hun werk bezig. Onbeleefd en traag. Even wat strakker selecteren door het management.

Gegeten op 27 juli 2012

Bertsmeder

ik heb hier 2 weken geleden gegeten en was tot mijn verbazig heel lekker. Alleen best jammer dat het omgetoverd werd tot club dat ik dus niet wist. maar voor derest heel erg goed, mijn complimenten!:)

IsaD

• Uitstekend

• Uitstekend

Mijn vriend en ik zijn een jaar samen. Dat moest gevierd worden en als verassing had ik een tafeltje gereserveerd in De Kroon.
Het was een zeer geslaagde romantische avond. De bediening was zeer attent met als hoogtepunt een dessert met vuurwerk. We hadden tenslotte iets te vieren.
Heerlijk gegeten en super genoten.

CroKus

• Slecht

• Slecht

Blijf hier weg! Wat een afgrijselijke bediening. Een ober die al bij binnenkomst superchagrijnig reageerde, ons duidelijk negeerde terwijl we klaar waren om te bestellen en nadat wij bij de bestelde wijn ook een glaasje kraanwater vroegen, kregen we naar ons hoofd gegooid dat we toch zeker niet dachten dat hij de hele avond heen en weer zou gaan lopen om kraanwater te halen en dat als we water wilden, we maar spa blauw moesten bestellen. En dat we sowieso een stelletje vervelende vrouwen waren (waarschijnlijk omdat we hem eerder gevraagd hadden wat voor soort wijn de 1e wijn op de kaart was, omdat daar geen enkele beschrijving bij stond). Deze meneer schaadt niet alleen het imago van De Kroon maar bevestigd ook de arrogantheid van de Amsterdamse bediening. Het management van De Kroon is hierbij aanspreekbaar want zij zijn tenslotte verantwoordelijk voor het instrueren van hun personeel. Wil je een gezellige avond, dan ga je dus niet hier naartoe!!!

Jerry1973

• Matig

• Matig

De locatie is hartstikke leuk en ik kom hier al een jaar of 20. De bediening vind ik altijd prettig, ook al vergeten ze wel eens wat of weten ze niet wat het dagmenu is, ik vergeef het ze graag. Wat ik wel jammer vind is dat het eten zo slecht is. De kok doet z'n best volgens mij wel, maar investeer in betere ingredienten (brood hel droog, vlees droog etc.). Ik durf hier niet meer met vrienden of klanten heen te gaan helaas. Wel voor een drankje uiteraard. Ik zou graag van de chefkok willen horen als het weer de moeite waard is om heen te gaan. Je moet ook wel van herrie houden, want rustig praten is lastig.

J.Veltman

• Goed

• Goed

Afgelopen zondag wezen eten in dit gezellige restaurant.
Het eten was meer dan perfect te noemen en het personeel zeer vriendelijk.
Ook het balkon waar tussendoor een sigaretje gerookt kan worden voor de rokers onder ons maakt het dat het voor iedereen daar zeer comfortabel is.
De Kroon doet dus zijn naam eer aan en spant de KROON met het eten en de bediening.

Schrijf zelf een recensie over Café Restaurant De Kroon in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Restaurant De Kroon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.