• foto's van De Ysbreeker in Amsterdam - 1

2. Biologisch
  1. Toon telefoonnummer 020 468 18 08
  2. www.deysbreeker.nl

LotteZ

Lekker geluncht. Een (vaak erg drukke) hotspot binnen Amsterdam. Gezellige sfeer en leuke uitstraling. Door de drukte duurt het soms wel even voordat je je lunch krijgt, maar de sfeer maakt veel goed. Ik moet zeggen dat ik het eten niet speciaal heel lekker vond, maar gewoon prima. Ik heb er verschillende keren geluncht en veel dingen van de kaart geprobeerd. Geen echte op of aanmerkingen. Wel erg gezellig. Kortom ik ben een voorstander van de locatie maar het eten is niet zo speciaal dat je perse daarvoor daar moet wezen.

Gegeten op 28 februari 2015

TimothyvanA

Afgelopen zomer hier wezen dineren voordat we naar een voorstelling in Carré gingen. De sfeer en het decor zijn erg prettig. Er zit ook een leuke geschiedenis aan het gebouw. Het eten was prima. We gingen voor 3 gangen en de kwaliteit was niet heel bijzonder, maar gewoon goed. Geen poespas en goede eetcafé kwaliteit. Als nagerecht een punt taart van een lokale banketbakker was ook erg smakelijk. Als bierliefhebbers was er gelukkig ook genoeg keuze uit enkele lekkere speciaalbieren. De service is vlot en ze houden rekening met de aanvangstijden van Carré.

Kortom, als we nog eens het Carré bezoeken, dan komen we waarschijnlijk hier gewoon weer dineren.

Gegeten op 10 augustus 2014

Michael69

Ideale zaak om snel een eenvoudig hapje te eten voor theater of concert. Ze houden rekening met o.a. aanvang Carré dus geen stress rond de timing. Eenvoudige keuken, niet hoogstaand, wel voldoende. Prima.
Onze Caesarsalad was prima van smaak, de Fruits des mèr was een beetje karig en bevatte geprepareerde gerechtjes met kruiden. Iets dat niet past bij dit klassieke gerecht. Goede entourage.

Gegeten op 5 februari 2015

gompes

De Ysbreeker is al lang een van mijn favoriete plekken in de stad. Fantastische sfeer, geweldig uitzicht en in de zomer een van de mooiste terrassen van de stad. Bijzonder is dat je er op alle tijden van de dag naartoe kunt. Bij elk dagdeel heb ik favoriete gerechten. Sochtends eet ik er graag een croissantje met jam. Voor de lunch ben ik een fan van de Cesar Salade, Croque Madame of een van de soepjes. Bij de borrel trakteer ik mezelf graag op garnalenkroketten. En voor het diner stort ik me bij voorkeur op de fruits de mer. Altijd vers, ook vanavond weer. En tja, ik ben gek van frietjes, en ik kan ze eigenlijk niet laten staan. Leuk is ook dat er mensen van alle leeftijden komen. Ouders met hun kinderen (al hebben een aantal ouders geen notie van opvoeding); de werkende mens met zijn laptop (plezierig volk) en niet te vergeten: ouderen. Mijn moeder gaat er ook dolgraag naartoe. Vanwege de sfeer, het eten, en de cake in het bijzonder.

Gegeten op 25 januari 2015

marina42

Ik eet regelmatig in de Ysbreeker, want ik woon er niet zo ver vandaan. De bediening is bijzonder vriendelijk, ontspannen en wordt steeds professioneler. Je voelt je er echt thuis. Het eten en de wijn ! zijn in het algemeen goed tot zeer goed en als ze ooit een fout maken, dan wordt die ogenblikkelijk hersteld. Ze gebruiken altijd zeer goede produkten. In de zomer is het terras natuurlijk gewèldig. Ik de winter is het ondanks de grootte toch heel gezellig door de indeling.

Gegeten op 21 januari 2015

WoutHaarlem

Bruin, donker en groot. En warm en uitnodigend. Dat is mijn eerste indruk van het restaurant. De bediening is vriendelijk en attent. We komen voor een lunch. Die is uitgebreid, gedrukt op een A3-tje.
We nemen kalfskroket en garnalenkroket beiden van Holtkamp. Beter goed gekocht dan slecht gemaakt. Het lekkere brood komt van Hartog.
Komen we terug: service en decor nodigen uit om terug te komen en de diner kaart te proberen.

Gegeten op 27 november 2014

Dullemond

Met 4 volwassenen en 6 kinderen gegeten. Kinderen hebben de kindergerechten gekozen. Tortellini gerecht echt heel weinig: 5 stuks! Vegetarisch gerecht was veel pasta en weinig toevoegingen. Kaas had beter los erbij gegeven kunnen worden. Dagschotel was goed. Mosselen met friet een drama. Heel veel lege schelpen, dus nieuwe gevraagd. Door miscommunicatie in keuken bijna 15 min gewacht op nieuw bord. Deels nieuw, deels zelfde portie! Geld niet waard!! Overige tafelgenoten waren al klaar met eten toen mosselen kwamen. Dit gerecht hoefden we niet af te rekenen.
Service bij borrel vooraf ook slecht: lang wachten, nootjes bijna pas als borrel opgedronken is. Toegezegde kinderstoel na 2x vragen zelf gaan zoeken. Eerst verkeerde kindergerecht, bij opnemen zeer rommelig verlopen door serveerster. Prijs kwaliteit niet goed, service slecht.

Gegeten op 11 oktober 2014

Lisan1992

Vandaag geborreld met hapjes en een fles rode wijn. Wij kregen de fles wijn in een waterfles, dit was een afknapper aangezien de (huis) wijn ook nog best prijzig was. Als hapjes hadden wij brood met olijventapenade en bitterballen. Het brood met (zwarte) olijventapenade viel tegen, het was zout. De bitterballen waren wel lekker. Daarnaast was de bediening onvriendelijk, ongeinteresseerd en niet gemotiveerd. Wij zijn niet van plan hier nog terug te komen.

Gegeten op 22 september 2014

OLaarman

Onderweg naar voorstelling in Carre gelunched.
Omelet met boerenspek is heerlijk, maar mijn vrouw had Quinoa, smaakte ook goed.
Mooi uitzicht op de Amstel, groot terras maar ook groot binnen als het weer minder is. levendige straat.

Gegeten op 14 september 2014

Stoffels

Dit moet een supertent zijn om te borrelen / VrijMiBo maar voor een diner hoef je er niet voor om te lopen. De borrelkaart is ontzettend uitgebreid en origineel. De menukaart oogt op het eerste gezicht ook prima maar de gerechten zijn niet erg verfijnd.

We bestelden de zeevruchten plateau; hartstikke uitgebreid, maar dat mag ook wel voor die prijs. Maar alles op het plateau werd zo koud geserveerd, kan je nauwelijks meer proeven! Bijna bevroren gamba's, kreeft, inktvis, scheermesjes en krab. De porties zijn gigantisch - een beetje te zelfs! Haal de prijs wat naar beneden en halveer de porties. Voeg vervolgens een of twee warme bereidingen toe en je hebt een winnaar!

De steak tartaar die we er na aten (1 hoofdgerecht voor 2 personen) was gemiddeld. Ook weer een prima portie, maar te veel kappertjes en vlak van smaak. Presentatie kan beter.

De bediening was aardig en had genoeg aandacht voor ons. We verplaatsten van binnen naar buiten en dat was geen probleem. De prijs/kwaliteit is overall niet erg goed.

Gegeten op 14 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over De Ysbreeker in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Ysbreeker. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.