Foodism over zichzelf

Onze foodismo’s zijn kleine gerechten uit alle windstreken van de méditerranée. Je kunt ze combineren tot een volledig menu. Laat je door ons verrassen of stel zelf een selectie samen. - Ons dagmenu (The Cook In Love) staat dagelijks op foodism.nl en kost slechts €8,50

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant waar je heerlijke broodjes kunt krijgen bij de lunch. Het broodje met geitenkaas, gerookte ham en rucola is echt super. Ook het broodje gerookte zalm is geweldig. Vegetarisch broodje mozzarella kaas: Top. Lekkere zelfgemaakte soepen. Verse sapjes. Ongedwongen en internationale sfeer. Omdat wij binnen aten en de bediening erg druk was op het terras, liep dat iets minder vlot. Verder wel heel klantvriendelijk. Aanrader dit restaurant.

Gegeten op 16 april 2014

mbogaerts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na aanbevelingen van vrienden en de goede recensies op Iens hebben we afgelopen weekend maar eens bij dit restaurant bij ons om de hoek gegeten. Helaas delen wij de meningen niet. Eten is in orde maar ook niet meer dan dat, wel goed in verhouding met de prijs. Bediening is vriendelijk maar niet altijd even attent. De wijn (2 soorten wit) vonden wij veel te vlak. De (soms iets te joviale) eigenaar was jarig en zat aan de drank met diverse bevriende tafels. Geen dessertkaart gehad en kwartier wachten op de rekening. Kortom, niet meer dan een gemiddeld restaurant.

Gegeten op 12 april 2014

floris2001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik zou bijna geen positieve recensie willen schrijven, omdat ik bang ben anders nooit meer hier terecht te kunnen!
We eten hier regelmatig en nemen er vaak mensen mee naartoe. Iedereen is erg enthousiast, vooral over de service en de fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Uit eten gaan kan ook zo simpel zijn: aardige bediening, altijd wat water op tafel, gerechten om met elkaar te delen, verse ingrediënten en een gril...
Enige gevaar is als je te lang blijft hangen en je alle lokale dranken mag proeven... ;)

Gegeten op 1 maart 2014

Klavertjedrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met een groep vrienden heerlijk gegeten. Als je binnen komt is het wel een beetje aan de kleine kant, maar na een paar minuten voel je je hier als of je thuis bent. Zeer gastvrije mensen in de bediening. De kleine gerechtjes die wij besteld hebben waren simpel, vers en zeer smakelijk. Prijs /kwaliteit verhouding is ook prima. Ik kom zeker weer terug.

Gegeten op 15 maart 2014

roger8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom heel graag met mijn vriendin bij Foodism. Het eten is werkelijk voortreffelijk en de service verdient zonder twijfel een 10! Prijs/kwaliteit verhouding is geweldig. Het menu bestaat uit eenvoudige gerechten maar origineel en ontzettend lekker. Veel verse kruiden en goede smaakcombinaties. Gisteravond wederom super gegeten en goed bediend door Ado. Hij heeft een klein oogje op mijn vriendin wat de bediening nog gezelliger maakt omdat hij het laten weten met een charmante flair. Ik raad Foodism bij iedereen aan!

Gegeten op 4 maart 2014

manonnuke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen regelmatig in dit "buurt-restaurant". Toen het een aantal jaar geleden net geopend was kon je gewoon binnenlopen zonder een reservering te maken. Tegenwoordig lijkt het wel of heel Amsterdam dit restaurant heeft ontdekt want het is iedere avond vol.
Heerlijk eten voor een heerlijke prijs. En de porties zijn rijkelijk.
Het gastheerschap is super. Ontzettend vriendelijk, en snel.
Ook overdag kan je in het pandje naast Foodism overigens heerlijk lunchen tegen weer zeer aantrekkelijke prijzen. De koffie is super!

Gegeten op 19 februari 2014

BloemM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met onze hardloopgroep hebben wij met 10 personen gegeten bij Foodism. Met de eigenaar was afgesproken dat wij voor €10,- p.p. een gerecht konden krijgen. Omdat de daghap normaal €8,50 kost maar deze rond 21.00 waarschijnlijk al uitverkocht was zouden wij wat extra's krijgen. We kregen een heerlijke en goed gekruide wildgoulash met brood en Griekse salade. Allemaal meer dan genoeg om onze hongere hardloopmagen mee te vullen. Omdat we zo genoten hadden van de service, de sfeer en het eten bestelde wij ook allemaal nog een dessert a €4,50 p.p. Wederom heerlijk en qua portie zeker niet karig. Toen wij wilde afrekenen hoefden we maar €14,- per persoon te betalen. Voor de karaffen water die wij hadden gedronken ( verder niet bijbesteld) hoefden wij niet te betalen. De eigenaar bediende ons met on-Hollandse gastvrijheid waar wij allemaal heel vrolijk van werden! Zo gezellig, goedkoop en lekker heb ik in lange tijd niet gegeten! Ik ben dan ook zeker van plan om hier terug te komen.

Gegeten op 27 februari 2014

Groent_org
  • Recensies in de laatste twee jaar

Foodism is een klein, gezellig restaurant aan de nassaukade. De tafels zijn best breed en het is er druk waardoor het lastig is elkaar te verstaan. Het was zo druk dat het een tijd duurde totdat we konden bestellen en het eten kwam, maar in de tussentijd werden we verwend met extra brood met aioli en paprika tappenade. We bestelden 10 gerechten voor 5 personen en dat was zeker voldoende. Wat een kwaliteit voor deze prijs! Alles was heel goed op smaak en temperatuur, echt knap! De melanzane parmigiana, gegrilde groente, paddestoel met pompoen en geitennkaas en de Popeye waren in ieder geval erg lekker. De aubergine in de gegrilde groente had nog iets gaarder gekund, maar dat is echt het enige wat erop aan te merken zou zijn.
Toen we waren uitgegeten kregen we nog een flesjes wijn van de zaak vanwege de drukte eerder op de avond, wat een service! Hier komen we zeker nog eens terug!

Gegeten op 16 februari 2014

bjdekorver
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister op aanraden van een collega gaan eten bij Foodism. We werden buitengewoon hartelijk ontvangen en de eigenaar legde alles uit tav het eten en wist ons de juiste wijn voor te schotelen. Het begon dus goed en zo bleef het ook.

Wij kozen de dorade, gegrilde groente, zalm, portabello, spinazie/aardappel, salade kip/avocado. Het was heerlijk en we hadden zo nog meer willen kiezen, maar je krijgt gewoon heel veel voor je geld dus de maag was goed gevuld. Uiteindelijk toch ruimte over voor een dessert en dat was een uitstekende keuze. De tiramisu was echt super lekker, die mag je niet laten staan.

Het decor vind ik heerlijk, want niets geen chique opsmuk gewoon gezellig ingekleed en ook nog wat kunst aan de wand. Tussendoor kregen we nog een keer een huisdrankje en dat is waar je klanten mee blij kunt maken, even die aandacht.

Al met al een perfecte avond en de menu kaart bood meer dan genoeg keuze dat we zeker weer eens terug gaan komen in dit leuke tentje.

Gegeten op 15 februari 2014

nikole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijkheid! Echte feta kaas, een vriendelijke glimlach gedurende de hele avond en uitstekend goede service. Een absolute aanrader!

Schrijf zelf een recensie over Foodism in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Foodism. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!