a TripAdvisor company

foto's van Foodism in Amsterdam - 1 foto's van Foodism in Amsterdam - 2 foto's van Foodism in Amsterdam - 3 foto's van Foodism in Amsterdam - 4 foto's van Foodism in Amsterdam - 5

Foodism

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 48 68 137
  2. www.foodism.nl

ilse90

Wij eten er heel regelmatig bij Foodism, Maar rennen om 18 uur naar binnen, en zijn om 19 uur weer weg.
Daar is het menu perfect voor. Altijd leuk en gezellig. en heel betaalbaar.

Gegeten op 8 april 2015

cato

Slecht!!! Op aanraden van een collega hierheen gegaan. Waarschijnlijk hebben wij alle verkeerde dingen van het menu besteld want alles was smakeloos. We waren met 4 personen en deelden allemaal deze mening. Bijvoorbeeld de lamsbout was goed gaar viel zo van het bot maar zat letterlijk geen smaak aan. Het voordeel was dat het eten hier goedkoop is waardoor het dan iets minder erg is als je teleurgesteld de zaak verlaat. Koffie en dessert hebben we elders gedaan. Verder vonden wij de zaak veels te vol met tafels staan, wij zaten letterlijk klem tussen de tafel en de stoel van de buren achter ons aan beide zijde van onze tafel. Ook is het heel lawaaierig binnen. Geen plek om gezellig met vrienden te tafelen en bij te praten want je zit gewoon te schreeuwen naar elkaar.

Gegeten op 31 januari 2015

knoestertje

Genoten van meerdere heerlijke gerechtjes, portobello, couscous, lamsvlees, dorade en nog meer. Allemaal even lekker klaargemaakt. Heerlijke Spaanse wijn erbij gedronken.
De zaak zat helemaal vol, maar de service was perfect. Prijs/kwaliteit helemaal top.

Gegeten op 27 februari 2015

JG2011

leuk restaurantje met gerechtjes die je niet gauw ergens anders zult aantreffen in Amsterdam. Het is knap hoe ze zoveel tafels in zo'n kleine ruimte hebben gekregen. Randje van comfortabel. De gerechtjes zijn in kleine porties zodat je er een aantal kan delen. Dat is een voordeel, want de meeste zijn het absoluut waard om te proeven. De wijnen die geschonken worden zijn ook prima. Het is geen avondvullend menu. Het lijkt alsof ze van twee shifts uitgaan. Dat kwam voor ons prima uit, aangezien we vroeg waren en nog naar de bioscoop gingen.

Gegeten op 31 januari 2015

E-P

Na mooie verhalen gehoord te hebben over heerlijk eten voor een hele aantrekkelijke prijs, konden we niet wachten om dit zelf ook te gaan ervaren! Deze tent is helaas zo vol gebouwd dat je bij binnenkomst al nergens terecht kan, maar hoera, net het laatste tafeltje vrij! Helaas wel bij de deur, in de tocht, lekker onhandig met iedereen die steeds naar binnen liep en met de deur tegen onze stoel aan kwam, maar ach wat boeit het, we zijn super benieuwd naar het eten!

Na een paar keer contact proberen te maken kwam eindelijk de ober/eigenaar aanzetten. Met geïrriteerde blik vertelde hij ons dat wij even 5 minuten moesten wachten omdat de keuken nog geen bestellingen aan kon nemen. Wij met verbaasde blik "Eh... 5 minuten wachten?" - Ober "Ja ik weet niet in welke taal ik het je nog kan zeggen maar je moet even wachten tot de keuken de bestelling kan opnemen". Chapeau, deze logica is voor mij volledig nieuw! Alsof meneer zelf niet even de bestelling dan gewoon lekker in de wachtrij bij de keuken kan leggen. De toon was meteen gezet. Wéér zo'n werknemer van de maand die zijn baan tot het diepst van zijn botten haat.

We keken nog steeds uit naar het eten, want daar kwamen we in eerste instantie voor. Gelukkig kwam er een ander tafeltje vrij wat uit de tocht van de deur stond dus na een snelle verhuizing zaten we inmiddels een stuk beter. Bediening was ondanks de wisseling van ober nog steeds slecht, het duurde een eeuwigheid voordat we onze drankjes kregen. Maar nu dan eindelijk het eten, dat was goed, prima prijs/kwaliteit verhouding, jammer dat we niet alles tegelijk kregen, maar dat maakte voor de rest van de avond toch niet meer uit. Conclusie: Lekker eten, top prijs, wat een vreselijke tent verder!

Het kon helemaal niet meer stuk toen dezelfde werknemer van de eeuw bij het weg halen van onze borden, later terug kwam om te vragen of onze hond (mini formaat jack russel die netjes onder de tafel op een zelf mee gebracht dekentje lag te slapen) onze borden had leeg gelikt. hahahaha onvoorstelbaar! Ik heb afgerekend, zonder fooi en hoef nooit meer terug te komen, wat een enorme aanfluiting!

Gegeten op 25 september 2014

Angie17

Na veel lovende verhalen gehoord te hebben gereserveerd bij Foodism. En wat waren we blij dat we hier gegeten hebben. We waren iets te laat maar ik had vantevoren gebeld omdat ik bang was dat ons tafeltje anders weggegeven zou worden. Ons telefoontje werd in dank afgenomen en toen we aankwamen was er inderdaad ook maar een tafel nog vrij. Het is een kleine zaak en de tafels staan erg dicht op elkaar maar dit heeft eigenlijk wel zijn charme. Zo konden we met onze buren overleggen wat voor lekkere gerechten zij hadden genomen.
Het was moeilijk kiezen. Naast de gewone kaart hadden ze ook nog wildhapjes zoals konijnenbout, etc.
We gingen voor de meer traditionele hapjes. Couscoussalade met gedroogd fruit, een soort van ovenpannetje met ei, spinazie en feta, een salade met artisjok en feta, melanzane alla parmigiana. We zouden kijken of we daarna nog trek hadden maar de porties waren aan de grote kant zodat we het bestelde eten niet eens opkregen. De rode huiswijn was heerlijk en de koffie toe ook. Het personeel was allervriendelijkst en dit maakt Foodism dan ook tot een echte aanrader. We gaan er binnenkort weer snel heen. Ernaast zitten trouwens een koffiezaakje wat ook bij hun hoort. Hier kun je vanaf 07.00 uur terecht voor koffie. Deze week ook eens doen.

Gegeten op 6 februari 2015

RoosProeft

Dat was het dan. Weg is het romantische Balkan tentje met overheerlijk eten van de "andere" mediterranee. Verdwenen is de prettig eigengereide bediening met de persoonlijke touch. De piano waar eens in de late uurtjes jazz werd gespeeld en de kapstok hebben het veld moeten ruimen voor tafels, tafels & tafels. Het management heeft besloten dit zaakje totaal dicht te timmeren en de klanten volledig op te hokken waardoor je schaamtevol bonkend tegen stoelen en tafels je plek bereikt. De gang naar het toilet is daardoor zelfs een extra overweging waard. De kakofonie is die van een zwembad: zelfs de bediening die zich door de zaak heen propt, is gehurkt en schreeuwend in je oor amper te verstaan. Hier kom ik helaas niet meer terug: goed eten verdient nu eenmaal ook een goede setting.

Gegeten op 5 februari 2015

setje1982

Lekker gegeten bij Foodism. Hele aparte gerechtjes, allemaal net even anders. Heerlijke salade met halloumi, dadels met spek en kip met auberginemousse was ook niet te versmaden. Leuke vlotte bediening en van de eigenaar kregen we nog een likeurtje van het huis na het eten, erg vriendelijk!

Gegeten op 23 januari 2015

Jennyy

Heerlijke avond met de dames gehad bij Foodism.
Zalige tapas gerechtjes, zo fijn dat het niet standaard menu is.
Sfeer was super,bediening is heel gastvrij.
Wel op tijd reserveren is namelijk altijd heel snel vol.
Dikke pluim voor dit restaurant!!!

Gegeten op 12 december 2014

Trynke

Goed eten en inderdaad een iets te kleine locatie. Maar de service (o.a. een wijntje van het huis!) maakt dat je hier terug wilt komen.

Gegeten op 22 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Foodism in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Foodism. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.