Foodism over zichzelf

Onze foodismo’s zijn kleine gerechten uit alle windstreken van de méditerranée. Je kunt ze combineren tot een volledig menu. Laat je door ons verrassen of stel zelf een selectie samen. - Ons dagmenu (The Cook In Love) staat dagelijks op foodism.nl en kost slechts €8,50

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant waar je heerlijke broodjes kunt krijgen bij de lunch. Het broodje met geitenkaas, gerookte ham en rucola is echt super. Ook het broodje gerookte zalm is geweldig. Vegetarisch broodje mozzarella kaas: Top. Lekkere zelfgemaakte soepen. Verse sapjes. Ongedwongen en internationale sfeer. Omdat wij binnen aten en de bediening erg druk was op het terras, liep dat iets minder vlot. Verder wel heel klantvriendelijk. Aanrader dit restaurant.

Gegeten op 16 april 2014

mbogaerts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na aanbevelingen van vrienden en de goede recensies op Iens hebben we afgelopen weekend maar eens bij dit restaurant bij ons om de hoek gegeten. Helaas delen wij de meningen niet. Eten is in orde maar ook niet meer dan dat, wel goed in verhouding met de prijs. Bediening is vriendelijk maar niet altijd even attent. De wijn (2 soorten wit) vonden wij veel te vlak. De (soms iets te joviale) eigenaar was jarig en zat aan de drank met diverse bevriende tafels. Geen dessertkaart gehad en kwartier wachten op de rekening. Kortom, niet meer dan een gemiddeld restaurant.

Gegeten op 12 april 2014

floris2001
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik zou bijna geen positieve recensie willen schrijven, omdat ik bang ben anders nooit meer hier terecht te kunnen!
We eten hier regelmatig en nemen er vaak mensen mee naartoe. Iedereen is erg enthousiast, vooral over de service en de fantastische prijs/kwaliteit verhouding. Uit eten gaan kan ook zo simpel zijn: aardige bediening, altijd wat water op tafel, gerechten om met elkaar te delen, verse ingrediënten en een gril...
Enige gevaar is als je te lang blijft hangen en je alle lokale dranken mag proeven... ;)

Gegeten op 1 maart 2014

Klavertjedrie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag met een groep vrienden heerlijk gegeten. Als je binnen komt is het wel een beetje aan de kleine kant, maar na een paar minuten voel je je hier als of je thuis bent. Zeer gastvrije mensen in de bediening. De kleine gerechtjes die wij besteld hebben waren simpel, vers en zeer smakelijk. Prijs /kwaliteit verhouding is ook prima. Ik kom zeker weer terug.

Gegeten op 15 maart 2014

roger8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kom heel graag met mijn vriendin bij Foodism. Het eten is werkelijk voortreffelijk en de service verdient zonder twijfel een 10! Prijs/kwaliteit verhouding is geweldig. Het menu bestaat uit eenvoudige gerechten maar origineel en ontzettend lekker. Veel verse kruiden en goede smaakcombinaties. Gisteravond wederom super gegeten en goed bediend door Ado. Hij heeft een klein oogje op mijn vriendin wat de bediening nog gezelliger maakt omdat hij het laten weten met een charmante flair. Ik raad Foodism bij iedereen aan!

Gegeten op 4 maart 2014

manonnuke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij komen regelmatig in dit "buurt-restaurant". Toen het een aantal jaar geleden net geopend was kon je gewoon binnenlopen zonder een reservering te maken. Tegenwoordig lijkt het wel of heel Amsterdam dit restaurant heeft ontdekt want het is iedere avond vol.
Heerlijk eten voor een heerlijke prijs. En de porties zijn rijkelijk.
Het gastheerschap is super. Ontzettend vriendelijk, en snel.
Ook overdag kan je in het pandje naast Foodism overigens heerlijk lunchen tegen weer zeer aantrekkelijke prijzen. De koffie is super!

Gegeten op 19 februari 2014

BloemM
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met onze hardloopgroep hebben wij met 10 personen gegeten bij Foodism. Met de eigenaar was afgesproken dat wij voor €10,- p.p. een gerecht konden krijgen. Omdat de daghap normaal €8,50 kost maar deze rond 21.00 waarschijnlijk al uitverkocht was zouden wij wat extra's krijgen. We kregen een heerlijke en goed gekruide wildgoulash met brood en Griekse salade. Allemaal meer dan genoeg om onze hongere hardloopmagen mee te vullen. Omdat we zo genoten hadden van de service, de sfeer en het eten bestelde wij ook allemaal nog een dessert a €4,50 p.p. Wederom heerlijk en qua portie zeker niet karig. Toen wij wilde afrekenen hoefden we maar €14,- per persoon te betalen. Voor de karaffen water die wij hadden gedronken ( verder niet bijbesteld) hoefden wij niet te betalen. De eigenaar bediende ons met on-Hollandse gastvrijheid waar wij allemaal heel vrolijk van werden! Zo gezellig, goedkoop en lekker heb ik in lange tijd niet gegeten! Ik ben dan ook zeker van plan om hier terug te komen.

Gegeten op 27 februari 2014

Groent_org
  • Recensies in de laatste twee jaar

Foodism is een klein, gezellig restaurant aan de nassaukade. De tafels zijn best breed en het is er druk waardoor het lastig is elkaar te verstaan. Het was zo druk dat het een tijd duurde totdat we konden bestellen en het eten kwam, maar in de tussentijd werden we verwend met extra brood met aioli en paprika tappenade. We bestelden 10 gerechten voor 5 personen en dat was zeker voldoende. Wat een kwaliteit voor deze prijs! Alles was heel goed op smaak en temperatuur, echt knap! De melanzane parmigiana, gegrilde groente, paddestoel met pompoen en geitennkaas en de Popeye waren in ieder geval erg lekker. De aubergine in de gegrilde groente had nog iets gaarder gekund, maar dat is echt het enige wat erop aan te merken zou zijn.
Toen we waren uitgegeten kregen we nog een flesjes wijn van de zaak vanwege de drukte eerder op de avond, wat een service! Hier komen we zeker nog eens terug!

Gegeten op 16 februari 2014

bjdekorver
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister op aanraden van een collega gaan eten bij Foodism. We werden buitengewoon hartelijk ontvangen en de eigenaar legde alles uit tav het eten en wist ons de juiste wijn voor te schotelen. Het begon dus goed en zo bleef het ook.

Wij kozen de dorade, gegrilde groente, zalm, portabello, spinazie/aardappel, salade kip/avocado. Het was heerlijk en we hadden zo nog meer willen kiezen, maar je krijgt gewoon heel veel voor je geld dus de maag was goed gevuld. Uiteindelijk toch ruimte over voor een dessert en dat was een uitstekende keuze. De tiramisu was echt super lekker, die mag je niet laten staan.

Het decor vind ik heerlijk, want niets geen chique opsmuk gewoon gezellig ingekleed en ook nog wat kunst aan de wand. Tussendoor kregen we nog een keer een huisdrankje en dat is waar je klanten mee blij kunt maken, even die aandacht.

Al met al een perfecte avond en de menu kaart bood meer dan genoeg keuze dat we zeker weer eens terug gaan komen in dit leuke tentje.

Gegeten op 15 februari 2014

nikole
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijkheid! Echte feta kaas, een vriendelijke glimlach gedurende de hele avond en uitstekend goede service. Een absolute aanrader!

pierre25
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer een voltreffer. Voortreffelijke kleine gerechten in combinatie met een puike bediening. Vooraf lekker brood met aioli. En een fles water uit de kraan ... en zo hoort het in een stad met een van de beste kraanwaters ter wereld. De gerechten worden als tapas of mezze betiteld al zijn de porties dan eigenlijk weer net iets aan de grote kant (maar dit is niet bedoeld als kritiek). De variatie is groot. Ik had de gegrilde varkenshaas, de gegrilde groene asperges met gerookte zalm en de ravioli met een vulling van hert. Alles goed bereid en prima op smaak. De inrichting is eenvoudig en als de zaak vol zit kan het er nogal lawaaierig zijn. Oh ja ... de gastheer is afkomstig van de Balkan en schenkt trots een voortreffelijke eau de vie: de slivovitsj

Gegeten op 30 oktober 2013

Wim_ams
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk dat je meerdere kleine gerechten kan bestellen. Plus aardig wat keus uit vegetarische gerechten. Maar vooral de service is uitmuntend.

Gegeten op 28 augustus 2013

Etek85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Definitely one of our favourite restaurants in Amsterdam and one we always advise to tourists/friends visiting Amsterdam. The ambiance/décor is suited for romantic dinners to business dinners to dinners with friends; the service is professional, personable and extremely friendly and the owner makes everyone feel at ease. The food is the best in the city. Always fresh, creative, light and for an extremely attractive price. The cook knows his ingredients and combines these in beautiful ways. There's a selection of vegetarian dishes; fish and meat alike and a choice for every taste. Every once in a while there will be new dishes on the menu and the daily specialities are always worth a try. Whenever we go (and we go very often) we'll select three to four dishes between the two of us and sometimes we let the chef surprise us (a very good alternative for those who want to try things they wouldn't usually go for). The panna cotta; brownie or tiramisu are all to die for. Finally, the wine selection is exquisite and if you go for the house wine you'll be equally satisfied. All in all, a 5 star restaurant and an absolute AANRADER!!

Gegeten op 18 juni 2013

LoulouMachine
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kwam toevallig bij Foodism terecht op de weg naar een afspraak, ik werd hartelijk ontvangen en heel goed geholpen. Ik eet vegetarisch en het liefst veganistisch en er was voor mij absoluut keus! Ik kreeg van het huis een karaf met water en brood met olijven, tomaten en rozemarijn zoooo heerlijk! Ik bestelde gerilde groenten en een portobello gevuld met pompoen en geitenkaas, kreeg een enorme portie voor niet veel geld en het was ontzettend lekker!! Ik ben helemaal verkocht en kom snel terug met mijn moeder en zus !

Caya
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat het om de hoek eens maar eens een poging gewaagd:

Leuke ambiance, vriendelijke maar wat chaotische bediening, maar dat maakt het ook leuk! Een eerlijk tentje.

Geen grote trek, dus alleen een hoofdgerecht besteld:
Pennen met saus van groene groente en curry: verassende combinatie, maar niet helemaal mijn smaak.
Maar het was zeker zeer goed klaargemaakt.

Als toetje: espresso, maar een lekkere! (Trucillo?)

Ik zag op het bord in de zaak een mededeling:

Ons dagmenu vandaag, genaamd The Cook in Love (€8,50)
Die ga ik volgende week maar eens proberen, want voor die prijs ga ik niet zelf koken.
Tot volgende week dus, Foodism!

Gegeten op 24 mei 2013

HaagseKaren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Iens terechtgekomen bij Foodism. Een heel gastvrij jong echtpaar runt deze zaak, die zowel een gezellig bargedeelte heeft als een aantal tafeltjes. Ongedwongen sfeer; dat is wat ze benoemen na te streven en dat lukt heel goed. Prima gerechtjes, een soort tapas maar dan echt origineel en met Balkan-invloeden. Prima wijn erbij en leuke (Cubaanse) muziek. Het enige aandachtspunt is de akoestiek: als de tent vol zit, versta je elkaar steeds lastiger. Maar verder: een aanrader! By the way: deze mensen hebben naast Foodism (letterlijk ernaast) ook een leuke broodjeszaak voor overdag.

Gegeten op 31 mei 2013

tessa6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik zocht een leuk tentje om met 15 jonge mensen te dineren. Bij Foodism hebben we een heerlijke avond gehad! De menukeuze hebben we volledig aan de chef overgelaten en het was geweldig! Leuk om zoveel nieuwe smaken te proeven en knap gedaan van Foodism, want iedereen vond het echt lekker! Een 10 voor de service vanwege de goede bediening en mondelinge begeleiding bij bepaalde onbekende gerechten. Het restaurant is aardig klein, dus we zaten wat wat aan de krappe kant, maar dat deed niks af aan de gezelligheid! De witte huiswijn viel ook in de smaak!

Gegeten op 25 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Foodism in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Foodism. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!