a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 0317 613 000

Zonnige hapjes

Geniet van de lekkerste mediterrane hapjes en heerlijke wijnen in dit gezellige restaurant. De passie voor goed eten spat van je bord! Een heel fijne plek om te bezoeken met vrienden en familie voor een uitgebreid diner.

Jansen33

Al jaren komen we met enige regelmaat in dit, van oorsprong Portugese, restaurant. Naast bekende overheerlijke mediterrane gerechten serveert het restaurant sinds een paar maanden ook eten volgens een nieuw concept. Mooie schaaltjes met daarop prachtige gerechten met verschillende uitdagende smaken. We vroegen gastheer Ralph of hij ons wilde verrassen en dat heeft hij gedaan.
Het ene na het andere gerechtje werd op tafel gezet. Lauwwarm gebakken tonijnstukjes met een salade van diverse soorten paprika, olijven en ui met daarop een bloem van de oostindische kers, een heerlijk gebakken vis op een bedje van bulgur maar ook krokant gebakken stukjes iberico varken met daarbij een soort tapenade met noten en kaantjes. Allemaal normale porties met de bedoeling te delen waardoor we echt de meest uiteenlopende dingen hebben geproefd. Door het samen proeven van de verschillende gerechten ontstond er een hele leuke dynamiek aan tafel.
We willen eigenlijk na al deze heerlijkheden geen dessert meer bestellen en namen een espresso maar toen kwam Ralph ons nog verassen met het lekkerste toetje dat we in tijden gegeten hebben. Stukjes mango met mango-ijs en een heerlijk soort schuim met daarbij krokant gebakken koekjes en …….. mmmmmm…. het was zo ontzettend lekker! We voelden ons zo verwend.
Je hebt van die avonden dat alles klopt. Het eten, de wijn, de bediening, de timing…..Dit was zo'n avond.

Gegeten op 16 juli 2015

levensgenieter67

Gisteravond bij Sal do Mar gedineerd. Wederom heerlijk gegeten, dit keer gekozen voor het verrassings-4-gangen menu. Sinds kort een nieuw concept en het was super. Heerlijke gerechten, keuze uit vlees/vis. Wij kozen voor vis en kregen 2 soorten vis, kabeljauw en op de huid gebakken zeebaars. De combinatie met de bijbehorende groentegarnituur en rijst/aardappelen was bijzonder lekker. Het voorgerechtje en soepje was ook erg goed. Kortom, bij Sal do Mar kun je zowel heerlijke tapas eten als ook lekkere gerechten. Goede hoeveelheid, niet overeten, allemaal tongstrelende smaken die je niet zelf zou bedenken. Een heerlijke wijn erbij, die maakte het geheel compleet. Als nagerecht koos mijn man voor zoet en ikzelf voor de kaas. Precies goed! Gastheer weet veel over de wijnen en welke bij het eten het lekkerst zijn. Goede service. Top, ga zo door. Ik kan dit Portugees restaurant aan iedereen aanbevelen die van lekker eten houdt.

Gegeten op 15 juli 2015

Sandra666

Afgelopen zaterdag beland in dit charmante restaurant met eten gebaseerd op de keukens rond de Middellandse Zee. Van het jonge en zeer vriendelijke personeel kregen we niet alleen een toelichting op de menukaart, maar ook een uitgeschreven uitleg hoe per OV te komen naar onze feestbestemming die avond. Zowel de zeebaars als de tonijn waren goed bereid en inderdaad was 1 portie frites in schil voldoende voor 2 personen. Goede wijn en gratis kraanwater erbij maakten ons erg blij.

Gegeten op 20 juni 2015

paula59

We hebben afgelopen week heerlijk gegeten hier! We begonnen met een lekker borrelplankje waarbij een leuke uitleg werd gegeven. Hierna hebben we de gamba's en de runderlende gekozen. De bediening was zich er snel van bewust om door te geven dat de runderlende even tijd nodig had om eerst te rusten. Hierdoor was je op de hoogte dat even kon duren.
Erg leuk om te zien dat de koks ook eten brachten naar de gasten en hier hun verhaal aan konden toevoegen. Verder goede bediening waar je een gezellig gesprek mee kon voeren. Absoluut een aanrader om zeker is langs te gaan!

Gegeten op 5 juni 2015

Kaashoek

Super gegeten, kwamen er bij toeval langs. De bediening en de uitleg van wat we voorgeschoteld kregen was werkelijk fantastisch. Gastheer ten top! Absoluut een aanrader en voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 6 mei 2015

bert wassen

Hier weer heerlijk gegeten met 2 personen. De bediening is hier voortreffelijk en denkt met je mee zonder te commercieel te zijn. Heerlijke karaf witte wijn, diverse lekkere tapas gerechten die perfect op smaak gebracht in overleg met de bediening. Bij het kaasplankje als toetje een voortreffelijke port gedronken. Tafelgenote kreeg (zonder besteld te hebben) een bodempje Portugese likeur. Beslist de moeite waard om hier terug te komen.

Gegeten op 1 mei 2015

fons16

we hebben gisteren sinds lange tijd eens heerlijk culinair gegeten bij Sal do Mar in Rhenen. Het heeft niet de ambiance van een sterrenrestaurant, maar wat wij kregen voorgeschoteld van Ralph en medewerkers was werkelijk van grote klasse. het oog wil ook wat en daarvoor wordt alles uit de kast getrokken. uitgebreide informatie over wat er werd opgediend en dat alles in een kleine, maar sfeervolle omgeving. kleine hapjes, gelardeerd met eetbare bloemetjes, van asperges tot pompoen. een heerlijke soep. kortom, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 24 april 2015

swatchfan2003

Het werd wel weer tijd. Een nieuwe kaart en dus veel om uit te proberen. Witte asperges met zalm in een goddelijk sausje, Mediterraans brood, pompoentaartje , kabeljauw in een jasje, bouillabaisse, stoofpotje van Binnenvelds big en sla van spinazie met geitenkaas. Fantastisch opgemaakt met eetbare bloemetjes. En niet te vergeten de wagyu, een burger met dragon mayonaise. Ons dessert was dubbel. Ananas met yoghurt en brioche. Een chocolade taartje met caramel en pinda's. Op het terras eerst nog een speciaal Palm biertje met iets van dubbel hop of zo. Waarlijk een super avond met een heerlijk glas wijn en top bediening.

Gegeten op 24 april 2015

Pien5

Heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu, dus een combinatie van gerechten van de kaart en tapas van de dag. Zeer attente gastheer en prima sfeer hier in dit leuke Portugese restaurant in Rhenen. Jaren geleden tipte een Portugese kennis uit Den Haag ons op dit, volgens hem, beste Portugese restaurant in Nederland!

Gegeten op 28 januari 2015

Marcointerim

Gisteravond als "voorbereiding" op een concert in de Cunerakerk hier zoals altijd neergestreken. Dan kom je max. 3 keer per jaar (we wonen in Houten dus niet in de buurt!) en je wordt herkend door de eigenaar. Echt heel apart. Dan het eten; vrouwlief aan de gamba's en ondergetekende aan een hangende spies van ossenhaas. Vooraf 4 kroketjes en na een heerlijk portugees taartje met ijs en 2 vorkjes. Uitstekend gegeten in een zeer aimabele ambiance en een voortreffelijk gastheerschap. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding waar we nu toch echt wat vaker naar toe moeten gaan!

Gegeten op 17 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Sal do Mar R&R in Rhenen

Schrijf hieronder je recensie over Sal do Mar R&R. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.