a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 0317 613 000

Zonnige hapjes

Geniet van de lekkerste mediterrane hapjes en heerlijke wijnen in dit gezellige restaurant. De passie voor goed eten spat van je bord! Een heel fijne plek om te bezoeken met vrienden en familie voor een uitgebreid diner.

bert wassen

Hier weer heerlijk gegeten met 2 personen. De bediening is hier voortreffelijk en denkt met je mee zonder te commercieel te zijn. Heerlijke karaf witte wijn, diverse lekkere tapas gerechten die perfect op smaak gebracht in overleg met de bediening. Bij het kaasplankje als toetje een voortreffelijke port gedronken. Tafelgenote kreeg (zonder besteld te hebben) een bodempje Portugese likeur. Beslist de moeite waard om hier terug te komen.

Gegeten op 1 mei 2015

fons16

we hebben gisteren sinds lange tijd eens heerlijk culinair gegeten bij Sal do Mar in Rhenen. Het heeft niet de ambiance van een sterrenrestaurant, maar wat wij kregen voorgeschoteld van Ralph en medewerkers was werkelijk van grote klasse. het oog wil ook wat en daarvoor wordt alles uit de kast getrokken. uitgebreide informatie over wat er werd opgediend en dat alles in een kleine, maar sfeervolle omgeving. kleine hapjes, gelardeerd met eetbare bloemetjes, van asperges tot pompoen. een heerlijke soep. kortom, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 24 april 2015

swatchfan2003

Het werd wel weer tijd. Een nieuwe kaart en dus veel om uit te proberen. Witte asperges met zalm in een goddelijk sausje, Mediterraans brood, pompoentaartje , kabeljauw in een jasje, bouillabaisse, stoofpotje van Binnenvelds big en sla van spinazie met geitenkaas. Fantastisch opgemaakt met eetbare bloemetjes. En niet te vergeten de wagyu, een burger met dragon mayonaise. Ons dessert was dubbel. Ananas met yoghurt en brioche. Een chocolade taartje met caramel en pinda's. Op het terras eerst nog een speciaal Palm biertje met iets van dubbel hop of zo. Waarlijk een super avond met een heerlijk glas wijn en top bediening.

Gegeten op 24 april 2015

Pien5

Heerlijk gegeten. Het verrassingsmenu, dus een combinatie van gerechten van de kaart en tapas van de dag. Zeer attente gastheer en prima sfeer hier in dit leuke Portugese restaurant in Rhenen. Jaren geleden tipte een Portugese kennis uit Den Haag ons op dit, volgens hem, beste Portugese restaurant in Nederland!

Gegeten op 28 januari 2015

Marcointerim

Gisteravond als "voorbereiding" op een concert in de Cunerakerk hier zoals altijd neergestreken. Dan kom je max. 3 keer per jaar (we wonen in Houten dus niet in de buurt!) en je wordt herkend door de eigenaar. Echt heel apart. Dan het eten; vrouwlief aan de gamba's en ondergetekende aan een hangende spies van ossenhaas. Vooraf 4 kroketjes en na een heerlijk portugees taartje met ijs en 2 vorkjes. Uitstekend gegeten in een zeer aimabele ambiance en een voortreffelijk gastheerschap. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding waar we nu toch echt wat vaker naar toe moeten gaan!

Gegeten op 17 januari 2015

Yannick88

2e kerstdag hier gegeten en in één woord fantastisch! Het begon bijzonder met de huisgemaakte humus en toast als amuse. We hadden gekozen voor het kerstmenu en hebben hier geen seconde spijt van gehad! Tapas vooraf, daarna de langoustine bisque met rauwe garnaal, de zeebaars met bulgur en tomaat op verschillende wijze als hoofd en het prachtige dessert toe. Vanille cremeux met kokos sponge en parfait en de yuzu gel maakte het samen met het eetbare viooltje helemaal af! Wauw! Het wijnarrangement paste er goed bij en het waren heerlijke wijnen.

Voor mij staat Sal do Mar voor puur en heerlijk eten, fantastische wijnen en de bediening is erg vriendelijk, spontaan en heeft kennis van zaken. Kortom, aanrader!

Gegeten op 26 december 2014

swatchfan2003

2e kerstdag een 4-gangen diner met verschillende amuses hier gegeten. Een super ervaring. Ze laten zien en proeven dat er op een hoger niveau gewerkt wordt. De invloed daarbij van de ex sous chef van Sergio Herman, Zoë Lensen, is te proeven. Een top avond die we niet snel zullen vergeten. Mede dankzij de inzet van de deskundige bediening en de keuze van de wijnen bij elk gerecht. Dit hadden we niet verwacht toen we reserveerden. De tienen voor eten en service zijn dik verdiend.

Gegeten op 26 december 2014

maarten185

Heerlijk gegeten. Helaas paste er geen dessert meer in na de porties van voor en hoofdgerecht.
De wijnen die bij de gerechten werden aanbevolen waren net zo goed als het eten.

Gegeten op 19 september 2014

renske34

Wij komen er eens in de 1 of 2 maanden. Met zijn tweeën, met de kinderen of met het werk. Altijd goede service en lekker eten. Ze weten precies waar we van houden. Ook het Kerstdiner met het werk doen we bij Sal do Mar. Ze stellen een heerlijk menu samen precies op maat voor ons bedrijf.We voelen ons altijd erg welkom!

Gegeten op 26 november 2014

savour

Deze zomer bij Sal do mar buiten gegeten. De tapas was heerlijk. Hoofd gerecht en wijn goed. En bijzonder vriendelijke bediening. We hebben dit wel eens anders gehad . Als je met een spaar kaart van de grootgrutter komt.Een beetje Portugal voel je wel . J de winkel

Gegeten op 20 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Sal do Mar R&R in Rhenen

Schrijf hieronder je recensie over Sal do Mar R&R. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.