Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Gachita

3. 69% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0299 470 572
  2. www.gachita.nl

monicataam

Ik was samen met mijn broer uit eten gegaan bij restaurant Gachita aan de Weerwal in Purmerend. We werden hartelijk ontvangen en naar onze plaats geleidt. Daar werd ons vriendelijk gevraagd of wij iets wilden drinken en kregen we rustig de tijd om het menu door te nemen. In de tussentijd kregen we een mandje nacho's met saus van het huis. Als voorgerecht heb ik gekozen voor een gazpacho, een koude soep met als toevoeging koude groente. De gazpacho was goed klaargemaakt en de groente gaf een frisse smaak die licht aanwezig was. Als hoofdgerecht had ik een medium biefstuk die mals en zacht was. Aangezien het vlees kaal geserveerd wordt is er een mogelijkheid om een of meerdere bijgerechten er bij te bestellen. Ik heb gekozen voor Ratatouille, gebakken champignonnetjes en uitjes en voor het saladebuffet. Het voordeel van het bijgerecht saladebuffet is dat je onbeperkt salade kan halen bij het buffet. Mijn broer had gekozen voor onbeperkte spare ribs. Deze waren ook mals en goed klaargemaakt. Als nagerecht had ik een Dame Blanche. Ik kreeg vanille ijs met stukjes chocola, slagroomsoesjes gedoopt in chocoladesaus. Deze variant van de Dame Blanche is zeker aan te raden, aangezien alle elementen van een Dame Blanche aanwezig zijn, maar net ietsje anders. Echter is het ook mogelijk om de originele Dame Blanche te bestellen.
Het eten smaakte zeer goed, en de bediening was vriendelijk. Wij vonden het vernieuwde decor mooi en moderner dan eerst, maar heeft toch heeft zijn knusse sfeer behouden.

Gegeten op 22 juni 2014

FreddyB

Wij zijn zowat verslaafd aan de Italiaanse keuken maar gisteren hebben eens wat anders geprobeerd. We waren Purmerend, een vreemde stad voor ons en hebben Iens gebruikt om een restaurant te vinden.
We zijn terecht gekomen bij Gachita, een restaurant met een Zuid Amerikaanse keuken.

Omdat we er voor de eerste keer waren hebben we de proeverij voor twee personen besteld. Een van de gerechten was kip en omdat geen kip wil eten werd er onmiddellijk geschakeld en een aanpassing geregeld die wel aanvaardbaar leek.

Het eten was erg lekker en zelfs verfijnd te noemen. Mooie sausen en afwissende smaken die allemaal goed door kwamen
De bediening was attent de menukaart zeer uitgebreid en de wijnkaart Zuid Amerikaans georiënteerd. Wijnen uit Argentinië, Chili en Mexico.
Dit adres is een aanrader!

Gegeten op 29 augustus 2014

Nann

Gezellige sfeer, prettige bediening en prima eten!

Vriend at ossenhaas en vond hem super goed. De (huisgemaakte) saus bij de patatas bravas is heerlijk! Ik eet graag vegetarisch en dan kan je hier (ook) uitstekend terecht! We komen hier zeker weer en dan gaan we een van de visgerechten proberen. Vanavond was het misschien nog wat fris maar ze hebben ook een lekker terras... Hier gaan ze ons vaker zien :)

Gegeten op 21 juni 2014

Sabrina2807

Vorige week wezen eten na zo een 6 jaar niet te zijn geweest.
Het eten was toen niet verkeerd maar nu hebben we overheerlijk gegeten!
Nieuw decor wat een stuk lichter maakt en de bediening heel goed.
Enige minpuntje is dat de chocoladefondue van de kaart is maar met de Grande Dessert (met zijn tweeën van gegeten) hebben ze een hoop goedgemaakt!

Gegeten op 2 mei 2014

Frups

Wat een heerlijke plek om ontspannen te eten! De bediening was ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
Wij hebben genoten van het lekkere eten, de mooie presentatie van het eten en de heerlijke wijn! Absoluut een restaurant om aan te raden, wij komen hier zeker nog eens terug!

Gegeten op 21 februari 2014

Ellflejen

Vriendelijke bediening, mooie producten en dus heerlijk gegeten!! Tip, De desserwijn is goddelijk!!Absoluut een aanrader. Het interieur kan echter wel een 'update' gebruiken.
Verder helemaal goed!

Gegeten op 3 januari 2014

francisca6

Heerlijk vlees restaurant!! Als ik trek heb in een goed stuk vlees, weet ik dat ik hier heen moet.
Goed om te horen dat het verbouwd wordt, het interieur is idd niet om aan te zien.
Voor de rest ben ik altijd helemaal tevreden als ik hier ben wezen eten.

Gegeten op 25 oktober 2013

martinezzz

Samen met mijn vriendin en twee vrienden heerlijk gegeten bij Gachita. Altijd een moeilijke keuze tussen een lekker stuk gegrild vlees en de beroemde spareribs, haha. Beiden stonden op tafel en beiden waren erg lekker. Aangevuld met een maiskolf, gepofte aardappel en saladebar is het helemaal compleet.

De nieuwe kaart bevalt me goed. De klassiekers aangevuld met nieuwe gerechten en vlees bestellen op gewicht. Ik ben benieuwd naar het nieuwe uiterlijk, aangezien er binnenkort wordt verbouwd.

Gegeten op 14 december 2013

paul123456789101112

Eten werd te koud geserveerd. Gambas waren ongepeld terwijl dit vooraf gevraagd was. Zou alleen een staartje aan zitten. Vleesspies was qua smaak goed, alleen koud!

Spareribs waren ongelooflijk taai. Bij de supermarkt zijn ze nog beter. Saladebuffet was heel klein, weinig keus en kaalgeplunderd. Jammer, Gachita op zijn retour. Ook de menukaart sprak me niet aan. Vroeger hadden ze heerlijke mini tortillas met kip enzo. Nu zogenaamde culinaire kaart. Blijf daar weg, laat dat aan de betere restaurants over.

Laatste keer voor mij geweest. De heer die ons bediende was overigens wel zeer klantvriendelijk.

Gegeten op 14 september 2013

jefrem

Boterzachte ossenhaas, knapperige aardappels, verse, schone saladebar en een aardige bediening. Ik ben blij dat ik hier eindelijk eens gegeten heb, het is goed nassen hier!

Gegeten op 23 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Gachita in Purmerend

Schrijf hieronder je recensie over Gachita. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.