Vamos a Ver

• 8.3

• 7.5

MarcusV
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is de vijfde keer dat ik bij vamos a Ver ben gaan eten. Dit keer wil ik een recensie schrijven omdat ik tot vijf maal toe zeer tevreden ben. Wat een leuke ongedwongen plek om met vrienden te gaan eten. Eerlijke Spaanse keuken. Er wordt hard gewerkt door de obers en deze zijn altijd correct en vriendelijk. Er is duidelijk een goede sfeer onder elkaar en dat merk je als klant.
Toegegeven het interieur is eenvoudig, maar juist dat pretentieloze spreekt mij erg aan.
Marcus

Gegeten op 6 april 2014

kjalving
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij vonden Vamos a Ver een heel fijn restaurantje waar wij graag nog eens komen. De inrichting was niet veel bijzonders, met simpele houten tafels en stoelen, terracotta tegels en een mooi smeedijzeren hek. De akoestiek is verschrikkelijk; als de tent vol zit, kun je alleen nog maar schreeuwend met elkaar converseren. Het eten bij Vamos a Ver, daar hebben wij van genoten. De kaart bevat vooral de standaardgerechten, voor originele creaties moet je er niet zijn, maar de kok verstaat zijn vak. De octopus, de paddestoelen, de pimientos, de tortilla, allemaal zeer smakelijk en authentiek bereid. De allioli was ook voortreffelijk; zelfs in Spanje had ik die nog nergens zo lekker aangetroffen.

Gegeten op 11 april 2014

Mio
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zoals als eerder gezegd: je waant je in Spanje in dit gezellige restaurantje in De Pijp. Fijne bediening, prima eten, in ons geval de calamares a la romana en paëlla marinara, met de Groupon voucher. We konden het niet op en kregen de rest in een doggy-bag mee. Voor het dessert was helaas geen ruimte meer; we hebben alleen cappuccino genomen, die ook erg goed was. En ze bestaan al 40 jaar! De kok, Juan, werkt er 15 jaar...

Gegeten op 26 maart 2014

Rak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goede paella marinera. Op veel plekken wordt deze te zout bereid, maar hier was alles goed in balans. Ik had als voorgerecht de albondigas, maar vond die persoonlijk niet erg verfijnd van smaak. Als nagerecht hadden wij de crème catalana en de flan. Deze smaakten goed. Bediening is vriendelijk en heeft goed in de gaten wat er op de tafels gaande is.

Gegeten op 19 maart 2014

LeonieVdD
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een fantastisch restaurant! In korte tijd twee keer bij Vamos a Ver wezen eten en allebei de keren zijn erg goed bevallen en zeker weer voor herhaling vatbaar. De bediening is erg vriendelijk, het eten is heerlijk en de sfeer/het decor echt Spaans, top! Hasta pronto!

Gegeten op 8 maart 2014

priscilla3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Kwam aan met een groupon voor 4. Hele aardige gastvrije vrouw. Werd gelijk een plekje toegewezen. Het eten was heel erg lekker en de stokbrood met de kruidenboter ook!. De sfeer was echt alsof je in spanje was. voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 18 januari 2014

EscoffierDeux
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een leuk adresje in de Pijp. Het interieur met veel smeedwerk is ietwat gedateerd, maar dit draagt bij aan de echte Spaanse sfeer van dit restaurant. Helaas hadden we maar weinig tijd, anders hadden we wat meer gerechten kunnen proeven. Nu bleef het bij een hoofdgerecht. We kregen geroosterd brood met zelfgemaakte allioli bij binnenkomst. Ik koos voor de Cabrito a la Pastora, oftewel geitenvlees uit de oven. Het bleek een flinke portie vlees in saus met zelfgemaakte frietjes en gebakken groenten. Heerlijk gerecht zonder poespas: de botjes en vetrandjes blijven gewoon aan het vlees, zoals het hoort. Lekker kluiven dus. Mijn vrouw ging voor de Pollo Chilindron, kip in pikante saus. Ook nu weer een ruime portie kip met groenten en saus. Ook weer gewoon met botjes en vel. Authentiek. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Dus, als je echt Spaans wilt eten, moet je hier zijn!

Gegeten op 12 februari 2014

gerdav
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gevonden!! Al jaren op zoek naar een echt goed spaans restaurant en via een bon van Groupon hier terecht gekomen. Na een warm welkom in een typisch spaanse omgeving hebben wij meer dan genoten van het eten. Petje af voor de kok, de top bediening en gastvrijheid. Wij komen terug!

Gegeten op 10 februari 2014

Chris-eet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lang geleden dat we zo goed hebben gegeten!
Tortilla Jamon vooraf, perfect! Ook de balletjes in pikante saus waren heel goed.
De vis van de grill was mooi gaar en niet te gegaard! Heerlijk!
Haas van de rund was heerlijk sappig. Ivm zwangerschap gevraagd om goed doorbakken. Prima gaar en toch mals! Garnering was goed en vers.
Glaasje Rioja erbij maakte het af. Enig minpuntje, toilet was niet heel proper.

Gegeten op 7 februari 2014

florenville
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst loop je als het ware tegen een grote bar op, waar je ook aan kunt eten. De keuken is helemaal achterin het restaurant en daar komt een zeer aangename geur vandaan. Later als ik een blik in de keuken mag werpen zie ik een enorme soeppan staan, waarschijnlijk met een visfond, die deze aangename geur verspreid.
Vooraf nemen we gamba's in knoflook, schelpjes en slakken. Gelijk wordt de eerste indruk van de aangename geur bevestigd. Wat een overheerlijke sauzen bij deze gerechten, hier staat iemand te koken met een natuurlijke aanleg voor smaken. De gamba's komen pruttelend uit de oven en zijn toch beetgaar, zoals het hoort. We moeten brood bij vragen omdat we niets van de sauzen willen laten liggen.
Dan het hoofdgerecht Zarzuela met wederom een ontzettend lekkere saus, om je vingers bij op te eten. De enige reden dat ik geen 10 geef, is dat de vis op het randje was wat gaarheid betreft. Iets minder gaar was zeker een 10 geweest.

Gegeten op 10 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Vamos a Ver in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Vamos a Ver. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!