• foto's van De Schat in Nijmegen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 322 40 60

Klassiek Frans met een knipoog naar het Oosten

De Franse keuken met een elegante knipoog naar exotisch Azië. Bekende gerechten, maar dan net even anders bereid. Dit levert fraaie combinaties op die je niet snel ergens anders tegenkomt. Wat je hier ook eet, het is altijd bereid met de allerbeste producten, vakkennis, liefde en toewijding.

lottenijmegen

Via online reservering

Ook nu weer was het een feestje om te eten bij De Schat. We hebben ons laten verrassen met het 5-gangen menu. De porties precies groot genoeg om te kunnen genieten van alle gerechten.

Naast het heerlijke eten onderscheidt De Schat zich vooral in gastvrijheid. Het totaalplaatje klopt helemaal. Een amuse met een drankje van het huis. Hartelijke bediening. Goed wijnadvies. Vers brood bij alle gerechten. En van de zelfgemaakte chocola bij de koffie mag je "er zoveel pakken als je wilt, mits je het op eet".

Gegeten op 7 februari 2015

Mariolene

Via online reservering

Heerlijk gegeten een super avond gehad
Ontzettend zorgzaam personeel
En de smaak sensatie van het eten gewoon super!!!
Zeker een aanrader
Wij gaan zeker vaker naar De Schat.

Gegeten op 30 januari 2015

lidewij2

Via online reservering

We hebben genoten van ons 5 gangen verrassingsmenu. Heerlijk dat we bij iedere gang weer verrast werden door de smaken. De gastvrouwen bekwaam en gezellig. Het restaurant knus en aangenaam. Prachtig uitzicht op de Waal en Lent.

Gegeten op 23 januari 2015

DP4

Fantastisch gegeten! Wij hadden gekozen voor het 5 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Van te voren doorgegeven dat ik geen gluten mag en dit hebben ze geweldig verwerkt in het menu. Alle 5 gangen waren ontzettend lekker. Prima bediening en gezellige sfeer! Top, wij komen zeker terug!

Gegeten op 21 december 2014

lkoekoek

Via online reservering

We hadden gekozen voor een wandeling door de menukaart met bijbehorend wijnarrangement. Originele gerechten, mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. Onbeperkt brood met boter en water. We waren als eerste aanwezig maar uiteindelijk zat het hele restaurant vol zonder dat we het gevoel hadden dat we minder aandacht kregen of moesten wachten. Een erg plezierige ervaring.

Gegeten op 20 december 2014

Joyce305

Via online reservering

Heerlijk, eerlijk gegeten. Gerechten waren verrassend en gevarieerd en zeer smaakvol. Bediening is uitstekend! Wijnadvies goed.

Gegeten op 16 november 2014

marion45

Heerlijk avondje gehad. Genoten van een "wandeling door de menukaart", helemaal af met arrangement van passende wijnen. Prima bediening, prettige sfeer en bovenal mooie gerechten, lekkere smaken, Top!

Gegeten op 4 juli 2014

janssen666

Super lekker eten, gezellige sfeer en goede bediening. Het was een topavond. Ik vond vooral de Schotse zalm erg lekker. vriendelijke bediening.Prijs/kwaliteit is goed.een aanrader

Gegeten op 19 maart 2014

inge74

Wat een zure recensie is hier geplaatst door onze voorganger, we zijn het er totaal niet mee eens. Wij hebben hier vanavond gegeten met de restaurantweek en van gemakzucht was geen sprake. De bediening was attent, zonder opdringerig te zijn en het eten zalig. Verrassende combinaties en erg lekkere wijn erbij!
Nadeel is dat het een beetje prijzig is, zelfs met de restaurantweek, en de chocolaatjes bij de koffie waren wat gewoontjes. Maar dat neemt niet weg dat we een gezellige en smakelijke avond hebben gehad.
Wat betreft de aanvangstijd: Geen wonder dat de zaak om acht uur nog leeg was, in de restaurantweek reserveer je om 20.15.

Gegeten op 15 maart 2014

martijndgroot

Zojuist van een lichte teleurstelling thuis gekomen. Deze week is het de restaurantweek. Niet bij ieder restaurant favoriet, en wij snappen ook waarom, maar als je participeert dan doe je dat met trots. Het laatste was zeker niet het geval bij restaurant de Schat. Wijn welke door de gastvrouw werd gepresenteerd 'uit' de Pays d'oc, aardappelpuree met een stijf buitenkantje ( opgewarmd?) , gestolde en overlopende saus en smijtwerk met de presentatie op de borden deden de chique ambiance zwaar te kort. We kregen het idee dat we onderdeel waren van een snelle 2de ronde van de avond, het restaurant was namelijk om 8 uur toen wij een kwartier voor tijd binnenkwamen leeg en binnen een kwartier gevuld. Wij stonden zelf na 2 uur weer buiten. Het gevoel bekruipt mij dat de gastvrouw en de chef zeker het talent hebben een heerlijke avond te verzorgen maar dit nalaten door zich te verliezen in gemakzucht.

Gegeten op 8 maart 2014

Restaurant - 9 maart 2014

Jammer Martijn! Helaas hebben we je niet echt blij kunnen maken deze avond. Kom eens eten buiten de restaurantweek om, in ieder geval een andere beleving. Misschien is het handiger, als je een recensie achter wilt laten over de restaurantweek dit te doen bij desbetreffende site diningcity.nl.

Schrijf zelf een recensie over De Schat in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Schat. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.