• foto's van De Schat in Nijmegen - 1

• 8.3 10 14

• 7.9

• 8.5

Klassiek Frans met een knipoog naar het Oosten

De Franse keuken met een elegante knipoog naar exotisch Azië. Bekende gerechten, maar dan net even anders bereid. Dit levert fraaie combinaties op die je niet snel ergens anders tegenkomt. Wat je hier ook eet, het is altijd bereid met de allerbeste producten, vakkennis, liefde en toewijding.

janssen666
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super lekker eten, gezellige sfeer en goede bediening. Het was een topavond. Ik vond vooral de Schotse zalm erg lekker. vriendelijke bediening.Prijs/kwaliteit is goed.een aanrader

Gegeten op 19 maart 2014

inge74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een zure recensie is hier geplaatst door onze voorganger, we zijn het er totaal niet mee eens. Wij hebben hier vanavond gegeten met de restaurantweek en van gemakzucht was geen sprake. De bediening was attent, zonder opdringerig te zijn en het eten zalig. Verrassende combinaties en erg lekkere wijn erbij!
Nadeel is dat het een beetje prijzig is, zelfs met de restaurantweek, en de chocolaatjes bij de koffie waren wat gewoontjes. Maar dat neemt niet weg dat we een gezellige en smakelijke avond hebben gehad.
Wat betreft de aanvangstijd: Geen wonder dat de zaak om acht uur nog leeg was, in de restaurantweek reserveer je om 20.15.

Gegeten op 15 maart 2014

martijndgroot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zojuist van een lichte teleurstelling thuis gekomen. Deze week is het de restaurantweek. Niet bij ieder restaurant favoriet, en wij snappen ook waarom, maar als je participeert dan doe je dat met trots. Het laatste was zeker niet het geval bij restaurant de Schat. Wijn welke door de gastvrouw werd gepresenteerd 'uit' de Pays d'oc, aardappelpuree met een stijf buitenkantje ( opgewarmd?) , gestolde en overlopende saus en smijtwerk met de presentatie op de borden deden de chique ambiance zwaar te kort. We kregen het idee dat we onderdeel waren van een snelle 2de ronde van de avond, het restaurant was namelijk om 8 uur toen wij een kwartier voor tijd binnenkwamen leeg en binnen een kwartier gevuld. Wij stonden zelf na 2 uur weer buiten. Het gevoel bekruipt mij dat de gastvrouw en de chef zeker het talent hebben een heerlijke avond te verzorgen maar dit nalaten door zich te verliezen in gemakzucht.

Gegeten op 8 maart 2014

Thijme23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Subliem gegeten! Service was prima, een vlotte dame met kennis en een verhaal. Het enige waarover ik opmerkingen kan plaatsen zijn de chocolaatjes achteraf. Leuk gepresenteerd maar niet heel spannend.

Gegeten op 8 november 2013

LouisH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet vlug geef ik tienen weg, maar dit restaurant verdient het echt! Heerlijk gegeten met een vijfgangendiner.
Enige minpunt is de prijs en service. Prijs is aan de hoge kant, op zich niets mis mee, echter bij wat extra's die worden aangeraden wordt geen prijs vermeld. Achteraf is het dan even slikken wat de totaalprijs geworden is. Buiten dit minpuntje echt een aanrader om eens te gaan eten!

Gegeten op 5 juli 2013

IK27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maandag met een gezelschap van 23 personen hier gegeten. Intiem restaurant, keurige bediening, heerlijk eten en dit alles voor een mooie prijs. Kortom: top!

Gegeten op 23 september 2013

Liefhebbereaa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag echt een heerlijk avondje gehad bij De Schat! Vooraf op aanraden begonnen met een rosé cava buiten op het achterterras. Daarna heerlijk a la carte 3-gangen gegeten, alle gerechten foutloos en heerlijk op smaak en totaal niets op aan te merken. Toppertjes waren het boerderijkalf met zwezerik en de lijngevangen zeebaars. Fijne, vriendelijke bediening met humor en volle inzet om het de gasten volledig naar de zin te maken. Bij de koffie keuzen uit veel heerlijke friandises. Bij het tweede kopje koffie zelfs nog nieuwe keuze. Wijnkaart is goed gevarieerd met niet te veel maar kwalitatief goede opties. Kortom een waar feest en wat ons betreft de aanrader voor Nijmegen!

Gegeten op 20 juli 2013

lex7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na lange tijd in De Schat gedineerd. Wat een verstandige beslissing om weer terug te gaan naar de oorspronkelijke locatie. Zeer sfeervol met aan het raam een prachtig zicht op de waal.
Jurgen en zijn keukenbrigade overtroffen wederom de verwachtingen. Het voorgerecht bestaand uit tartaar en zwezerik van boerderijkalf met truffel en een heerlijke saus was gebalanceerd van smaak en een goede combinatie.
De Gasconne ossenhaas met een bijzondere gratin en verse groenten smolt bijna letterlijk op de tong en was eenvoudingweg Top! De bediening was vriendelijk en op de juiste wijze informeel. Goede wijnkaart passend bij het geserveerde.

Een absolute aanrader.

Gegeten op 6 april 2013

gerdien01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweek genoten van een heerlijkmenu. Voor mij waren de hoogtepunten: De kreeftenbisque, de jamaicaanse peperjus bij de eendeborst en het ijs van sereh. Mijn man was erg onder de indruk van de cheesecake, zo lekker had hij deze nog nooit gegeten. De format van zo'n restaurantweek is toch anders meer op kwantiteit gericht. Toch heb ik weer genoten, echt vakmanschap.

Gegeten op 9 maart 2013

aavandooren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een presentatie en wat een verwennerij voor de smaakpapillen. Bevlogen bediening en heerlijk eten. Normaal krijg je 1 amuse, we kregen er drie, waaronder een van bleekselderij- ijs. Niet echt goedkoop, maar uitstekende prijs/kwaliteit verhouding

Gegeten op 30 maart 2013

Schrijf zelf een recensie over De Schat in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over De Schat. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!