a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 323 26 15

Ambachtelijke, seizoensgerichte keuken

Bij restaurant Het Savarijn kun je terecht voor uitgebalanceerde Franse en internationale gerechten. De allerbeste producten, met grote zorg bereid, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. Alles wat op je bord ligt klopt. Het kundige personeel is van alles op de hoogte en adviseert je graag in de perfecte wijn-spijscombinatie.

GerdavanLeeuwen

Via online reservering

Zeer vriendelijke bediening, mooie gerechten, prachtige wijnen! De wijnen die geschonken worden in het wijnarrangement zijn niet voor de hand liggend maar geweldig van smaak. Een aanrader.

Gegeten op 19 juni 2015

Frank Salemans

Via online reservering

Voor onze halfjaarlijkse reünie kozen we ditmaal voor Het Savarijn. De ontvangst vonden we wat koeltjes (in cijfer uitgedrukt: 6-), toen mevrouw niet meteen duidelijk werd onder welke naam we gereserveerd hadden. We voelden ons toen niet echt welkom. De rest van het personeel vonden we wel oprecht vriendelijk en attent (een dikke 8). Een goede mix van vlotheid en stijl.

We hadden een 4-gangen-verrassingsmenu gekozen dat had een goede prijs-kwaliteitsverhouding. De in fris-zuur gemarineerde carpaccio van baars was echt heerlijk. De aspergeschotel met zalm was ook lekker, al vind ik dan in totaal twee asperges die in de lengte zijn doorgesneden wel wat aan de zuinige kant. Het hoofdgerecht (lamsrack met drie lamscoteletjes) was lekker, maar ik vind een krokant randje aan het vlees er wel bij horen. Dat miste ik een beetje; alsof het vlees gestoofd was of gebakken in een pan met een flinke teflon-laag. Overigens was dit vlees wel heerlijk mals. En het toetje was ook lekker met het steranijs-ijs, al had de smaak van steranijs voor mij wel wat prominenter aanwezig mogen zijn.

Kortom: lekker gegeten voor een goede-prijs-kwaliteitsverhouding, maar ik vond het geen haute-cuisine.

Gegeten op 5 juni 2015

marian100

Via online reservering

Helaas hadden we niet zo'n goede ervaring bij het Savarijn. Wij kregen geen karaf water, maar in fles, later voor 9€!!! op de rekening. Salade van het voorgerecht was wat papperig, teveel saus. Coquilles van het tussengerecht een tikje te lang gebakken, ze waren wat rubberachtig, bovendien knarste er één van zand oid. Asperges van het hoofdgerecht waren te gaar, en dat gold ook voor de ribeye. Net iets te gaar, hoewel het vlees zo mals was dat het nog kon. Dessert was erg smakelijk. Maar al met al, zeker gezien de gepeperde rekening, was de kwaliteit niet goed genoeg.

Gegeten op 30 mei 2015

sander59

Via online reservering

We konden plaats nemen in een rustige nis van het sfeervol ingerichte restaurant. De ontvangst was vriendelijk en informeel.
We kozen voor een 3-gangenmenu met bijpassende wijnen. Het voorgerecht, asperges met zalm was erg smaakvol. De zalm smaakte goed vers en de asperges waren heerlijk zacht en romig. Perfecte combinatie en goed bereid.

Het hoofdgerecht waar we voor kozen bestond uit eendenborst met een groenteloempia en basmatirijst met groente. Alhoewel goed bereid en de eendenborst erg goed smaakte en de groenteloempia heerlijk gevuld was, vonden we de combinatie niet zo verrassend en uitgesproken. Voor de prijs hadden we iets specialers verwacht.

Het nagerecht was daarentegen wel weer verrassend en erg mooi opgemaakt.
De wijnen die we erbij geserveerd kregen waren goed en pasten prima bij de gerechten. Eén keer zat er wat kurk in een glas wat niet door de ober werd opgemerkt, dit was echter snel opgelost met een nieuw glas dat ter weer aan tafel werd ingeschonken.

Wat ons opviel was de kwaliteit van de wijnglazen. De glazen zaten vol met krasjes en ook wat zeeprestjes van de vaatwasser. Wellicht een tip om wat meer aandacht aan te schenken, de wijn smaakte er overigens niet minder door!

Gegeten op 18 mei 2015

MB1983

Via online reservering

Lekker gegeten, prettige bediening. Vooral het dessert was erg goed. Wel een wat excentrieke eigenaar die niet erg vriendelijk was naar zijn personeel.

Gegeten op 16 mei 2015

Annie en Aad

Afgelopen vrijdag onze huwelijksdag gevierd.
Het werd een topavond met werkelijk eerste klas wijn- en spijscombinaties.
We aten o.a.
Tempura gebakken gamba’s met citroen- en sinaasappelzeste dresssing en fijne couscous
Salade met gesauteerde kwartelborstjes met gekonfijte kwartelpootjes,
Krokant gebakken kalfshartzwezerik met risotto en Reypenaer VSOP,
Marsalasaus met knoflookolijfolie
Gebakken rogvleugel en geplukte sukade van US Beef, nage met Tosa Dashi,
knolselderijpuree, brunoise van knol- en bleekselderij. Alle gerechten top bereid en een geweldig wijnarrengement.
Wij zijn niet aan het dessert toegekomen. Afgesloten met een kopje espressso met friandises.

Gegeten op 10 april 2015

johan195

Via online reservering

Gevarieerde kaart, moeilijk een keuze te maken! De combi van rog en rundersukade was top! De wijn bij ieder gerecht maakte het helemaal af!

Gegeten op 11 april 2015

MeisjeNijmegen

Wij hebben een geweldige avond gehad. We kozen voor het viergangenverrassingsmenu. Het voorgerecht, garnalen met sinaasappel-/wortelsaus was heerlijk, vooral de saus. Helaas zat wel het darmpje nog in enkele garnalen. Daarna aten we rog en rundvlees met een bijzonder smaakvolle bouillon. Vervolgens lamsvlees met een huisgemaakte curry. Dit was erg lekker, maar het had nog wat meer gekruid mogen zijn. Als nagerecht namen we kaas, die ontzettend lekker was.
De wijnen die erbij geserveerd waren, vonden wij goed. Vooral de wijn bij het voor- en tussengerecht pasten goed; de wijn bij het hoofdgerecht was lekker, maar niet geweldig; en de wijn bij de kaas kon helaas niet op tegen de sterke blauwschimmelkaas. Dit was een witte wijn, die we wel erg origineel vonden.
De bediening was netjes, attent en zeer vriendelijk. Een jongeman vertelde op prettige wijze wat we kregen. Helaas werd hij onderbroken door, naar wij aannamen, de eigenaar, waardoor hij stilviel; jammer, want hij deed het erg goed.
Aan het eind van de avond merkten we dat het al veel later was dan we dachten, en dat is natuurlijk erg positief.

Gegeten op 11 april 2015

Hhonee

Via online reservering

Wederom een heerlijke avond gehad dankzij een hartelijke, gastvrije ontvangst en service, goed gegeten met bijpassende wijn. En de onlangs nieuw toegevoegde huisgemaakte frietjes zijn een uitkomst!

Gegeten op 12 februari 2015

danny31

Via online reservering

In één woord, top! Samen met mijn Valentijn heerlijk gegeten. De wijnen die men schonk vanuit het wijnarangement waren fantastisch.

Gegeten op 14 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Savarijn in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Het Savarijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.