Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Savarijn

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 323 26 15

Ambachtelijke, seizoensgerichte keuken

Bij restaurant Het Savarijn kun je terecht voor uitgebalanceerde Franse en internationale gerechten. De allerbeste producten, met grote zorg bereid, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. Alles wat op je bord ligt klopt. Het kundige personeel is van alles op de hoogte en adviseert je graag in de perfecte wijn-spijscombinatie.

brigitte43

Gisteren heerlijk een 5 gangen diner gegeten!
Gerechten goed op elkaar afgestemd!
Culinaire hoogstaand een echte aanrader!
Het personeel is vriendelijk en informeerde goed over de gerechten!

De enige tip is mss iets meer relaxte stoelen ik dacht na een
Zit van 3 uur nu lekker wandelen!

Gegeten op 11 oktober 2014

FrankvanZomeren

Heerlijk gelunched! Vrije keuze voor de chef qua lunchmenu en wijnen geweldig ingevuld. De paprika-coulis bij de zeeduivel als tussengerecht top. We gaan minder lang wachten om weer terug te komen. Niet alleen als er iets te vieren valt.

Gegeten op 12 september 2014

Andreas197

Al veel gehoord over dit restaurant in Nijmegen, dus uiteindelijk besloten om te kijken of alle positieve verhalen kloppen. Echt heerlijk gegeten hier! Iets meer kwijt dan dat we gewend zijn, maar het was een speciale avond, en het dus zeker waard! Heerlijke wijn aangeraden gekregen bij de verschillende gangen en de service was zeer goed! Echt een toprestaurant!

Gegeten op 5 juli 2014

mianel

Het Savarijn behoort in Nijmegen al jaren tot de top, de sfeer is ontspannen, en het eten altijd goed. Ik ben dol op de combinatie appel en witlof, maar had dit nog niet eerder in combinatie met kreeft en zwezerik gegeten. Een verrassend lekkere combi als voorgerecht, waar misschien iets meer saus bij had gemogen. Als hoofdgerecht had ik een perfect gebakken tournedos met Stilton, niet verrassend, maar wel erg lekker. Tot slot notenparfait met chocolademousse. Alles prachtig opgediend, maar niet over de top. Het bedienend personeel is vriendelijk en attent en de wijnadviezen zijn uitstekend. Waarom heeft dit restaurant nog steeds geen ster, is een vraag die weer opkomt na een mooie culinaire avond.

Gegeten op 5 april 2014

proefpersoontje

Eten: geweldige eerlijke gerechten. Wij aten zeebaars tartaar met garnalen die NL niet uitgeweest zijn en dat proef je! Wijn riesling, perfecte combi. Dan coquilles beurre noissette, hemels. Gevolgd door een geweldige bisque met Kreeft, zwezerik en paddestoel. Bij deze gerechten een Marsanne in het glas. Zeer mooi glas wijn. Daarna een Poujeaux die het malse hert en de verrassende kaasplank begeleidde.
Service: met veel passie wordt hier wijn met spijs gecombineerd. Gastheer en gastvrouw zijn ontzettend vriendelijk en betrokken en leiden prima personeel op.
Decor: modern, mooie kunst. Open inrichting. Tafels niet te dicht op elkaar. Prettig geluid.

Tuur100

Na jaren weer eens bij Het Savarijn gegeten en dat bleek een hele goede keuze. Zowel keuken als bediening bevinden zich op sterrenniveau. Wij aten o.a. gebakken coquilles met zalf van aardpeer, gebruneerde hazelnoot en beurre noisette. Hemels lekker! Het hoofdgerecht van gebakken rogvleugel en geplukte sukade in eigen jus met Tosa-Dashi, knolselderijpuree, geglaceerde knol- en bleekselderij en peterselie bleek ook perfect bereid en waanzinnig lekker. Desserts zijn hier ook een aanrader. Wij bestelden de parfait van Steranijs, bloedsinaasappel, kletskop incl. bijpassende muskatwijn. Super! Zowiezo een aanrader om bij Het Savarijn te kiezen voor een wijnarrangement: zelden zulke mooie bijpassende wijnen gedronken. Bediening is een tikkeltje afstandelijk maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de professionaliteit en het goede gastgevoel. Decor doet een beetje huiskamerachtig aan en is mooi licht. Stoelen zitten door de korte leuning wat minder. Op de avond dat wij er waren, was er een overwegend zakelijk en wat ouder, serieuzer publiek (veel jasjes). Al met al een restaurant waar Nijmegen trots op kan zijn.

Gegeten op 9 januari 2014

J_Hupperets

Geweldige lunch gehad bij het Savarijn. Ik was er al jaren niet meer geweest maar ik kwam er vroeger erg graag.

Helemaal top was de kreeft met zwezerik die beiden prachtig contrasteerden met de appel en witlofreepjes. De gerechten van mij tafelgenoten waren ook naar tevredenheid. De begeleidende fles wijn die we op advies van de (aangenaam informeel en toch adequate) bediening gekozen hebben was uitstekend van smaak en paste goed bij de diverse gerechten.
Met een uitstekende koffie na bewees het Savarijn nog steeds een van de beste restaurants van Nijmegen te zijn.

Wat me trouwens nog opviel is dat het interieur aanzienlijk warmer en kleurrijker is dan enige jaren geleden toen het nog een kaal-koude eighties-zweem had. Nu vind ik het een stijlvolle mix hebben van een strakke heldere basis met mooie kleurrijke accenten.

Gegeten op 11 oktober 2013

brigitteweijs

Wij hebben hier op 16 november met z'n 2-en gegeten. We kozen alletwee het surprise menu. Het eten was goed, met name het hoofdgerecht en het toetje. We werden bij binnenkomst gezet aan het tafeltje naast de bar. We hadden continu mensen die binnenkwamen, personeel langs ons heen en tocht. Bij vertrek melden we daar wat van en toen kwam de opmerking dat dit inderdaad het minst 'verkochte' tafeltje was. Tja als je dat weet en daar meerdere mensen iets van zeggen doe er dan iets mee ...ofwel zet er dan niemand meer neer. Voor de prijs die je betaald verwacht je een rustig tafeltje. Daarnaast hield de bediening niet over. Er was weinig/geen aandacht voor ons. Het gastheerschap kan zeker verbeterd.

Gegeten op 16 november 2013

martijn12345678

Op aanraden van familie hier eens naar binnen gelopen na een middag winkelen in het mooie Nijmegen. Het bleek een goede keuze. We hebben genoten van de mooi verzorgde gerechten en lekkere wijn. Als we hadden geweten dat hier de mooiste collectie Duitse wijnen voor handen is dan hadden we er wellicht meer gebruik van gemaakt. Dat mocht de pret niet drukken, we hebben een prima avond gehad. De bediening was ook prettig, keurig maar relaxed.
Zeker wel de moeite waard!

Gegeten op 23 oktober 2013

PBL

Zaterdagavond met vrienden lekker avondje bijkletsen met een goed glas wijn en heerlijk eten, dachten wij. Helaas valt, behalve de gezelschap, de avond culinair genieten tegen. Je komt plompverloren binnen, waardoor je midden in het restaurant staat tussen de gasten die al aan het eten zijn. We worden begeleid naar onze tafel en wachten op de komst van onze vrienden. De wijn wordt alvast geschonken en er is keuze tussen diverse soorten wijn per glas, goede wijnen. Onze vrienden arriveren ondertussen ook, worden niet ontvangen en laten de jas dan ook maar over de stoel hangen.later wordt gevraagd of de jas opgehangen kan worden. Brood, olijven, amandelen en olie op tafel, helaas geen amuse. We kiezen allemaal wat anders, waardoor het moeilijk kiezen wordt welke wijn we gaan drinken, hierin worden wij perfect geadviseerd door de mannelijke gastheer en hebben dan een heerlijke Portugese witte wijn gekozen. De eigenaar en eigenaresse zien we niet aan tafel, die zijn alleen maar druk met gasten die zij kennen. De overige gastvrouwen doen hun werk, maar meer ook niet. Gerechten die niet bijzonder van smaak zijn, soms erg zout, worden op tafel "gedropt" Gerechten kunnen ons niet bekoren, weinig fantasie en niet bijzonder qua smaak. De salade die we, naar eigen wens, geserveerd krijgen is kaal en het betreft dan ook alleen sla. Decor is simpel en sfeerloos. De stoelen zijn niet prettig voor een lange zit. We zijn bijna de laatste gasten die weg gaan en rondom ons heen worden de tafels al schoongemaakt, met een spons en doek erg onfris, en gedekt. De jassen worden gehaald en over een stoel gehangen, alsof we weg moeten. Niet voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 13 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Het Savarijn in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Het Savarijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.