Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Savarijn

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 024 323 26 15

Ambachtelijke, seizoensgerichte keuken

Bij restaurant Het Savarijn kun je terecht voor uitgebalanceerde Franse en internationale gerechten. De allerbeste producten, met grote zorg bereid, prachtig gepresenteerd en heerlijk van smaak. Alles wat op je bord ligt klopt. Het kundige personeel is van alles op de hoogte en adviseert je graag in de perfecte wijn-spijscombinatie.

erik191

Via online reservering

Locatie en eten is prima, ook de wijnkaart, bediening is correct en vriendelijk.
Zoals zo vaak in goede restaurants is de opmaak en smaak prima, maar met een volle maag ga je niet naar huis !

Gegeten op 6 december 2014

obuyne

Via online reservering

Attente en zeer klantvriendelijke bediening. Zoals ik gewend ben, was de selectie wijnen uitstekend. De menukaart biedt meer dan voldoende goede gerechte a la carte alsook keuzemenu's.

Gegeten op 17 november 2014

Surfer

Het Savarijn heeft al jaren de naam een van de beste restaurants in Nijmegen te zijn (met wisselende recensies overigens), ik kwam er onlangs voor het eerst. Hoge verwachtingen dus. Qua keuken en wijnen werden die volledig ingelost. We kozen het 3 gangen keuzemenu, waarbij alle gerechten even goed op smaak waren en allemaal vrijwel perfect bereid. Het voorgerecht van bloedworst met appel en een gelei van biet was mooi, hoewel de gebakken bloedworst iets te papperig van textuur was. Op zich goed weg te happen met de heerlijke zure dressing, maar in verhouding iets te veel worst. De cuisson van de roodbaars in het hoofdgerechtwas perfect, de kerriesaus met zwarte bonen uitstekend. Eindelijk weer een restaurant dat vis kan bereiden zoals het hoort. Het nagerecht van heerlijke witte chocolademousse met kristalhelder ijs maakt de avond af. Een klassiek menu, prachtig uitgevoerd. Zelfs de koffie in grote ronde jaren 80-servies was klassiek in smaak en begeleidende kletskop.

Alle geschonken wijnen waren superieur. De sommelier kent z'n vak hier, zoveel is duidelijk.

De service is vriendelijk en bekwaam, maar liet af en toe een klein steekje vallen (de ene tafelgenoot een wijnarrangement aanbieden en de ander vergeten aan te bieden z'n glas bij te schenken). Dat is op zich niet erg, maar als je voor een klassieke uitstraling gaat, zorg dan dat de puntjes op de i staan.

De uitstraling van het Savarijn is - wederom - klassiek en doet een klein beetje outdated aan, maar dat heeft tegelijk z'n charme. Een bar met uitgebreid assortiment en spiegels, strak en rond meubilair, stijvolle moderne kunst.

Prima ervaring!

Gegeten op 15 november 2014

nika2

Via online reservering

Het eten was geweldig! We konden niet kiezen van het menu en maakten de keuze voor het 4-gangen surprisemenu. Ieder gerecht was heerlijk met een uitstekend wijnarrangement erbij. Het personeel was vriendelijk en had verstand van zaken. Zeker voor herhaling vatbaar!!

Gegeten op 25 oktober 2014

brigitte43

Gisteren heerlijk een 5 gangen diner gegeten!
Gerechten goed op elkaar afgestemd!
Culinaire hoogstaand een echte aanrader!
Het personeel is vriendelijk en informeerde goed over de gerechten!

De enige tip is mss iets meer relaxte stoelen ik dacht na een
Zit van 3 uur nu lekker wandelen!

Gegeten op 11 oktober 2014

FrankvanZomeren

Heerlijk gelunched! Vrije keuze voor de chef qua lunchmenu en wijnen geweldig ingevuld. De paprika-coulis bij de zeeduivel als tussengerecht top. We gaan minder lang wachten om weer terug te komen. Niet alleen als er iets te vieren valt.

Gegeten op 12 september 2014

Andreas197

Al veel gehoord over dit restaurant in Nijmegen, dus uiteindelijk besloten om te kijken of alle positieve verhalen kloppen. Echt heerlijk gegeten hier! Iets meer kwijt dan dat we gewend zijn, maar het was een speciale avond, en het dus zeker waard! Heerlijke wijn aangeraden gekregen bij de verschillende gangen en de service was zeer goed! Echt een toprestaurant!

Gegeten op 5 juli 2014

mianel

Het Savarijn behoort in Nijmegen al jaren tot de top, de sfeer is ontspannen, en het eten altijd goed. Ik ben dol op de combinatie appel en witlof, maar had dit nog niet eerder in combinatie met kreeft en zwezerik gegeten. Een verrassend lekkere combi als voorgerecht, waar misschien iets meer saus bij had gemogen. Als hoofdgerecht had ik een perfect gebakken tournedos met Stilton, niet verrassend, maar wel erg lekker. Tot slot notenparfait met chocolademousse. Alles prachtig opgediend, maar niet over de top. Het bedienend personeel is vriendelijk en attent en de wijnadviezen zijn uitstekend. Waarom heeft dit restaurant nog steeds geen ster, is een vraag die weer opkomt na een mooie culinaire avond.

Gegeten op 5 april 2014

proefpersoontje

Eten: geweldige eerlijke gerechten. Wij aten zeebaars tartaar met garnalen die NL niet uitgeweest zijn en dat proef je! Wijn riesling, perfecte combi. Dan coquilles beurre noissette, hemels. Gevolgd door een geweldige bisque met Kreeft, zwezerik en paddestoel. Bij deze gerechten een Marsanne in het glas. Zeer mooi glas wijn. Daarna een Poujeaux die het malse hert en de verrassende kaasplank begeleidde.
Service: met veel passie wordt hier wijn met spijs gecombineerd. Gastheer en gastvrouw zijn ontzettend vriendelijk en betrokken en leiden prima personeel op.
Decor: modern, mooie kunst. Open inrichting. Tafels niet te dicht op elkaar. Prettig geluid.

Tuur100

Na jaren weer eens bij Het Savarijn gegeten en dat bleek een hele goede keuze. Zowel keuken als bediening bevinden zich op sterrenniveau. Wij aten o.a. gebakken coquilles met zalf van aardpeer, gebruneerde hazelnoot en beurre noisette. Hemels lekker! Het hoofdgerecht van gebakken rogvleugel en geplukte sukade in eigen jus met Tosa-Dashi, knolselderijpuree, geglaceerde knol- en bleekselderij en peterselie bleek ook perfect bereid en waanzinnig lekker. Desserts zijn hier ook een aanrader. Wij bestelden de parfait van Steranijs, bloedsinaasappel, kletskop incl. bijpassende muskatwijn. Super! Zowiezo een aanrader om bij Het Savarijn te kiezen voor een wijnarrangement: zelden zulke mooie bijpassende wijnen gedronken. Bediening is een tikkeltje afstandelijk maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de professionaliteit en het goede gastgevoel. Decor doet een beetje huiskamerachtig aan en is mooi licht. Stoelen zitten door de korte leuning wat minder. Op de avond dat wij er waren, was er een overwegend zakelijk en wat ouder, serieuzer publiek (veel jasjes). Al met al een restaurant waar Nijmegen trots op kan zijn.

Gegeten op 9 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Savarijn in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Het Savarijn. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.