a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Mediterraan
  1. Toon telefoonnummer 024 323 24 45

NvO

Om 17.40 waren we nog net op tijd voor een tafeltje. Het was druk. En dat was te merken. Ondanks de vele mensen in de bediening (ze stonden soms met z'n vieren achter de bar het restaurant in te kijken) duurde het erg lang voordat onze bestelling werd opgenomen en pas na ruim 1,5 uur kwam het hoofdgerecht. In een eetcafe! Iemand die naar we denken de eigenaar was bracht het. We hadden gnocchi besteld, maar op het bord zagen we niets wat er op leek. Toen we hem vroegen wat nu de gnocchi waren zei hij sarcastisch: 'Nou, wat zouden nu de gnocchi zijn denk je?'. Het bleek een rechthoekige substantie, die qua uiterlijk exact leek op polenta. Onze vraag was dus helemaal niet zo gek, maar het antwoord kwam bij ons heel vervelend en onklantvriendelijk over. We hebben direct afgerekend en komen hier nooit meer. Overigens werden de 'locals' die binnenkwamen allemaal direct enthousiast begroet en van drank voorzien, dus het is meer voor de buurt dan voor 'externen.' (die dus nooit meer terugkomen)

Gegeten op 14 februari 2015

arjadb

Het Grut is zo'n restaurant waar je steeds weer terug komt.
Het concept is heel orgineel met steeds wisselende menu's waar je uit kunt kiezen. Ik ben vooral fan van de vegetarische gerechten, met altijd verrassende smaken.
Bediening is altijd goed.
Een keer heb ik er iets gegeten wat niet goed gevallen is bij mij, maar de oorzaak is dan altijd moeilijk te achterhalen.
Doorgaans is de kwaliteit van hoog nivo met veel verse en biologische producten.
Het wachten aan de bar tot er een tafel vrij is hoort erbij en is totaal niet erg.

Gegeten op 21 november 2014

l_consoli

Voor wie Nijmegen kent is de Grut al heel lang een begrip: en terecht! Het is een unieke mix van gezelligheid, interessant publiek, goed eten (met veel aandacht voor biologisch en duurzaam, altijd een pluspunt), prima wijnkaart (als je Teroldego van Foradori aanbiedt heb je verstand van wijnen!) en bediening die ondanks de drukte alles goed regelt.

Gegeten op 16 april 2014

Veerle-en-Jasmijn

De Grut is en blijft een favoriet in Nijmegen.
Eten: als altijd uitstekend. Vooral de voorgerechten zijn vaak uit de kunst. De Grut is vooral goed in vogeltjes (kwartel, duivenborst, confit de canard, piepkuiken) en zeker in de voorgerechten is dat heerlijk. Overigens is het een van de weinige restaurants waar ook overtuigde vleeseters echt een keer vegetarisch moeten bestellen.
Deze keer echter een duivenborst met een pikant-zoet sausje - een knipoog naar de Aziatische keuken. Als hoofdgerecht een heerlijke kalfssucade met daarbij steak tartare en een bearnaisesaus. Alles zoals altijd zeer op smaak en mooi opgediend.
Wijn: de Grut is fenomenaal in wijn. De selectie bevat weinig Frans, maar des te meer Duits, Oostenrijks, Italiaans. Men is niet bang om klassieke, traditioneel gemaakte wijnen te serveren (zelfs per glas!); ook robuuste Barolo's en Chianti's. Vraag voor de wijn om advies en de suggestie is altijd goed. Bovendien zijn er altijd vier uitstekende witte en rode wijnen per glas.
Bediening: attent, vriendelijk, ondanks de drukte steeds goed gemutst en deskundig.
Decor: ouderwets eetcafé. Wellicht ietsje oubollig maar wel gezellig.
Het restaurant is in de wijde omtrek bekend, en daardoor vaak mudvol. Even wachten aan de bar - het is de moeite waard. Reserveren is helaas maar beperkt mogelijk.

Gegeten op 12 juli 2014

jojakowier

Helaas is Nijmegen voor ons wat uit de buurt. Maar als we dan in Nijmegen zijn dan zijn we vaste klanten. Ruim 20 jaar komen we met een zekere regelmaat. Wat je ook bestelt het is altijd goed en de kaart bevat regelmatig nieuws. De carpaccio en wortel/pompoensoep waren als voorgerecht meer dan smaakvol. Het vegetarisch gerecht Flan van knolselderij en een pissaladière van selderij met een klein kaaskroketje waren super evenals de diamanthaas van speciaal rund. Een heerlijk kop koffie als besluit was voor ons voldoende.

Gegeten op 19 maart 2014

Mazzeltov

Smaaksensaties, culinair top-niveau. Wit gestreken tafelkleedje erbij en die Michelinster is wel binnen... maar ja, dan wordt het weer te 'toeristisch'.. dus doe maar niet.
Top-oesters bovendien! Wijngift JP én andere tafel voor ons vijfen... Bediend door echte kenners. Wel mistte we een beetje de verhaaltjes bij de borden.
Artisjok Violet de Provence / Franse kaas e.d. 'loempia' was echt overheerlijk en zeer detaillistisch, formidabel; Gemarineerde kabeljauw / fish&chips goed te doen; Carré van wittewijndeeg / paddenstoelentartaar iets minder, maar fijn genoeg, opdiening wel weer heel erg mooi.
Op zich zeker waard nog een keer langs te gaan.

Gegeten op 2 februari 2014

Surfer

Probeer hier eens per jaar heen te gaan, en eigenlijk altijd top. Laatste keer echter, viel tegen, vooral het eten. Niet slecht, maar zeker niet de kwaliteit die ik er gewend ben. De vissoep was in orde, maar niet meer dan dat, en de garnalen waren taai. Het hoofdgerecht van vis was droog: erg jammer hoe weinig restaurants hun vis goed kunnen klaarmaken. Het hoofdgerecht van kalfsmedaillon met een risotto was ook geen winnaar. Het vlees echt te rosé, en in zo'n grote portie dat het een wedstrijd kauwen wordt. De risotto was in orde. Ook het dessert van bosbessen bavarois met een flauwe saus was tam van smaak en weinig sprankelend. Hoop de volgende keer weer het gebruikelijke niveau te treffen.

Gegeten op 9 februari 2014

Edoos

De zoveelste keer in 14 jaar dat ik er eet en nog steeds een erg goede kwaliteit en verrassende menu's. Heerlijke wijnen ook en dit keer een prima wijnadvies bij mijn gerecht.
De ongedwongen ambiance en de kwaliteit van de gerechten maakte de 25 minuten wachten de moeite zeker waard. Met de prijzen moeten een beetje uitkijken, is op t randje.
Voorlopig blijf ik gewoon terugkomen tot er wat beters is en dat was er de afgelopen 14 jaar niet.

Gegeten op 1 november 2013

jenspost

Ik kom graag bij de Grut. De gerechten zijn eigenlijk altijd goed en verrassend. Ook de vegetarische gerechten zijn vaneen hoog niveau. Omdat er geen kaart is kun je gerust regelmatig komen zonder dat je uitgekeken raakt op het menu. De bediening is prettig. De entourage ongedwongen, eetcafe, dus niet voor chique diners. Afgelopen vrijdag genoten van een uitstekende kalfshaas met pastinaak en peterseliewortel. Een waar kunststukje qua smaak en presentatie. Ik kom geheid weer terug!

Gegeten op 27 september 2013

VeggieFish

Gisteravond heerlijk gegeten bij Grut, op aanraden van onze gastheer. Mijn partner bestelde een soort biefstuk, het verbaasde hem dat er niet gevraagd werd hoe hij het het liefst geserveerd kreeg; het was rauw maar smaakte hem desalniettemin goed.
Zelf koos ik, aangezien ik geen vlees eet, voor een vegetarische schotel. Vis was voor mij geen optie aangezien de visschotel (keuze uit 2x vlees, 1x vis en 2x vegetarisch) ook vlees bevatte!
Dit verbaasde mij en stelde mij ook enigszins teleur.
Gelukkig heb ik geenszins spijt gekregen van mijn keuze voor de vegetarische schotel! Waar je in andere restaurants (met dergelijke prijzen) vaak een 'homp' op je bord krijgt, zag dit er prachtig opgemaakt uit. Een goede reden om terug te keren naar Nijmegen!

Gegeten op 10 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Grut Eten en Drinken in Nijmegen

Schrijf hieronder je recensie over Grut Eten en Drinken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.