Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Café Loetje in Amsterdam - 1

2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 020 662 81 73
  2. www.loetje.com

mfvandijk

Heerlijk en gezellig gegeten. Geen enkel probleem dat je even aan de bar moet wachten. Je drinkt er een heerlijk koud biertje, een prima wijntje en binnen no time sta je met een portie bitterballen in je handen. Aan tafel worden wij door een hele spontane en vrolijke jongen met blonde haren geholpen. Zo fijn als de bediening uit zich zelf even komt vragen of je nog wat wilt drinken en/of alles naar wens is ipv dat je iemand moet aanspreken als je nog iets wilt.
Gezellige, relaxte avond beleefd en waar iedereen altijd roept over de biefstukken van Loetje begrijp ik het ook heel goed als mensen alleen gaan om een toetje te eten. De sticky toffee taart is namelijk werkelijk om je vingers bij op te eten. Mmmm!

Gegeten op 15 januari 2015

grakar

We bestelden een rib eye en een gewone biefstuk. Voortreffelijk van smaak en heel mals! Het bord had iets warmer mogen zijn. Als je niet te snel wilt eten eindig je toch met te sterk afgekoeld vlees. De friet en salade moet je erbij bestellen en apart afrekenen. Wel van goede kwaliteit. De bediening was vakkundig maar een beetje op de automatische piloot. De serre waarin we zaten was zeer eenvoudig maar wel doelmatig. Al met al goed, maar zeker niet super!

Gegeten op 24 januari 2015

Irie79

Loetje is een begrip en ik kom er vaak en graag! Heb vooral geen rare verwachtingen als je hierheen gaat. Je gaat naar Loetje en je weet dat het vaak superdruk is. Wacht aan de bar met een drankje en loop de hardwerkende bediening niet in de weg, des te sneller is er een tafeltje voor jou. Als je je plekje aan tafel hebt, bestel je biefstuk met wat je erbij wilt en geniet (vooral de heerlijke ouderwetse sla met ei, spek en tomaatjes). Er is een grote diversiteit aan gasten, je kijkt je ogen uit. En de bediening is bijna altijd snel en correct. Lekker Amsterdams zonder kapsones. Het is en blijft een van m' n favorieten in de stad. En dan dus ook echt deze vestiging!! Mocht je nog ruimte hebben voor een dessert, dan beveel ik de Sticky toffee taart aan (1 stuk is genoeg voor 2).

Gegeten op 3 december 2014

peter1954schijndel

Kerstavond wezen eten bij Loetje. Voor ons de eerste keer. De bediening is vriendelijk en klantgericht. Het eten is van zeer goede kwaliteit en smakelijk bereid. De portie zijn zeer royaal en worden vriendelijk geserveerd. De bediening adviseerde ons een portie friet te nemen gelet op de omvang.

Gegeten op 25 december 2014

erik187

Gegeten op 14 december 2014

MarianVos

Cafe Loetje staat bekend om de lekkerste steak van Amsterdam, ik vind het niet het allerlekkerst van Amsterdam, zeker niet maar wel gewoon lekker. Als voorafje, brood een dipje.
Lekker mals stuk vlees , heerlijke salade, frietjes waren net iets slapjes, en het duurde erg lang!

Het was al met al lekker, niks mis mee.

Gegeten op 22 november 2014

thole

Recent weer eens bij loetje gegeten voor een lunchvergadering. De nieuwe 'flat iron steak' geprobeerd. Prima steak voor een zeer redelijke prijs. Samen met verse friet en wat sla een succesnummer binnen de standaard bistro keuken. Bediening is meer dan vlot (waardoor er ook een glas water omging) en door de grote ramen kijk je naar het passerend verkeer van Amsterdam waardoor je je overdag altijd vermaakt, los van het gezelschap. De inrichting zelf is cafestijl.
Voor meer dan een lunch of kort restaurantbezoek voorafgaande aan film, concert of toneel zou ik niet hier naar toe gaan. De keuken is daarvoor niet verfijnd of gevarieerd genoeg. Hou je van reuring om je heen en simpele maar goed bereide gerechten....dan is dit een prima plek. Prijs kwaliteitsverhouding is in orde!

Gegeten op 29 oktober 2014

grunning

Je gaat naar Loetje voor een lekkere biefstuk met friet meer moet men ook niet verwachten.
De Biefstuk is altijd mals en zeer goed van smaak.
Het decor is als een bruincafé maar dat hoort gewoon bij Loetje.
De service is helaas wat arrogant en werkt een beetje als een robot.
Er kan soms net een lachje vanaf. Jammer want personeel kan toch net het verschil maken!

Gegeten op 29 oktober 2014

carlientk

Wij kwamen rond 18.30 aan en er werd ons gemeld dat de wachttijd een half uur zou zijn, wij zijn toen gezellig een drankje aan de bar gaan doen. Na tien minuten kregen we al een tafel toegewezen, dat was sneller dan verwacht! Na alle verhalen over de biefstuk hier wilde in deze ook wel proberen. Opzich vond ik die biefstuk erg lekker, alleen door alle jus er omheen vond ik het echt veel te vettig. Ik weet dat het bij het concept hoort, maar volgende keer vraag ik wel om biefstuk zonder jus, de friet was erg lekker en werd gelukkig op een apart bordje geserveerd. Als dessert heb ik notentaart met ijs gehad. Deze was erg lekker. Persoonlijk vond ik het te lawaaiierig en vond ik het ook niet zo prettig om zo dicht op de andere gasten te zitten. Ik kon mijn tafelgenoot niet zo goed verstaan.

Gegeten op 21 oktober 2014

Foodback

We waren op tijd, 17:15, voordat de drukte begon ca. 15 min. moeten wachten. Bestelling werd opgenomen en daarna aftellen. Het is de lekkerste biefstuk ossenhaas die ik ooit heb gegeten! Ruim in de jus met heerlijke frites. Anderen hadden Tonijn steak, schnitzel, Loetjes Burger en sate ook zij waren zeer tevreden. De rekening viel ook nog eens mee.

Gegeten op 25 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Loetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Loetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.