Café Loetje

• 7.0

• 6.9

ACIF1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima avond in Loetje. Beste biefstuk van Amsterdam. Heerlijke carpaccio vooraf. Bediening is vlot, soms wat gooi-en smijtwerk idee. Echter gezellige, no-nonsense restaurant. Wel even geduld om aan tafel te komen op vrijdagavond. Al met al prima avond. Wij komen terug.

Gegeten op 11 april 2014

rico6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met collega's naar Loetje geweest, heel gezellig en we waren blij dat we hadden gereserveerd.
Iedereen bestelde een Ossenhaas, behalve ikzelf, ik ging voor de zeetong.
Bij Loetje krijg je wat je besteld, niets er bij, dat moet je er bij kopen. De door ons bestelde aardappelsalade is er nooit gekomen, gewoon vergeten, maar ook niet op de rekening, dat scheelt dan weer.
De collega's waren allen zeer tevreden over het royale stuk vlees.
Hoewel de tong lekker was, zat er te veel peper op. Na de eerste paar happen had ik een branderig gevoel in mijn mond. Ik heb me er niet door laten verleiden om de tong bijna helemaal naar binnen te werken. We zitten in het paaiseizoen, dus ook in deze tong een grote hoeveelheid kuit. (maar daar kan de kok niets aan doen).

De sfeer was prima, de bediening ook! Volgende keer ook maar eens een stuk Ossenhaas doen bij Loetje.

De prijs mag er wezen, maar dat schijnt niemand te deren, toen wij opstonden was de tafel gelijk weer bezet... zo blijft het altijd gezellig druk in Loetje!

Gegeten op 27 maart 2014

Arnhemsmeisje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke biefstuk met een heerlijk biertje na een dagje Amsterdam. Goed gebakken, niets meer aan doen! Zacht en mals en belangrijk: gelijkmatig!! De jus..... heeeeerlijk.....
Bediening is gezellig en vlot!

Gegeten op 6 november 2013

JerryStraub
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cafe Loetje! Heb er jaren geleden zo lang dichtbij gewoond maar ondanks een goede pers heb ik er nooit gegeten dus moest het er deze keer maar eens van komen!

Bij binnenkomst veel wachtenden aan de bar van het populaire etablissement in Amsterdam Zuid dat onderdeel uitmaakt van een kleine doch heuse biefstukketen voor biefstuketen. De wachttijd valt enorm mee. De eenvoudige inrichting met het lichtkleurige hout past het eetcafé en het serre gedeelte is prachtig.

Eenmaal aan tafel en daarmee in het centrum van de drukte en het geroezemoes van al die etende, drinkende en pratende mensen, waan je je als een reiziger op doorreis in een gezellige 18e eeuwse herberg. De bediening weet overigens heel goed raad met de drukte en de decibellen en serveert geroutineerd, snel en (ook met harde stem) vriendelijk uit.

Door de menukaart was er nog heel even de twijfel tussen de lever en de biefstuk van de ossenhaas maar waarvoor ga je naar Loetje? Wel bij de bestelling aangeven of je er uien bij wilt en hoe je je biefstuk doorgebakken wilt hebben anders krijg je altijd medium.

En dan de biefstuk zelf. De biefstuk smaakte naar behoren, ja dat was het eigenlijk. Ik kan er niet meer of minder van maken.

Het nagerecht de griesmeelpudding met bosbessensaus daarentegen vond ik eigenlijk wel het hoogtepunt.

Biefstuk-Griesmeelpudding: 0-1

Gegeten op 18 maart 2014

kim_t
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige biefstuk!! Gezellig bruin café, erg druk, maar dat is juist de charme van dit restaurant. Door de drukte is de service soms wat minder, maar minder gezellig wordt het er niet om.

Gegeten op 3 november 2013

rsanders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet dat Loetje het nodig heeft, maar toch een recensie. Wat een wereldzaak is dit toch!
Altijd druk, maakt niet uit op welk tijdstip je komt. Maar toch weet de bediening altijd weer een tafeltje te regelen. Beste biefstuk van Amsterdam, misschien wel van Nederland. En de sambalversie (Bali) ook heel erg lekker. Goeie friet erbij en de salade ook niks op aan te merken. Eindelijk met een goede dressing, wat in veel restaurants vaak wordt vergeten!!

Gegeten op 22 januari 2014

Proever11260
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden hier geluncht. Garnalen kroket met een half blaadje sla en sausje dat er helemaal niet bij past. De capriccio was goed. Maar van koffie verkeerd hebben ze bij alle Loetjes geen "kaas gegeten", want het is namelijk niet opgeschuimd en nog lauw ook. Toen ik er wat van zei kreeg ik als antwoord: "Je (ik ben 77) had tocht koffie verkeerd besteld en dit is koffie verkeerd.
Ronduit onbeschoft.

Gegeten op 22 januari 2014

bert wassen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier van een heerlijke lunch genoten. Ik had een wit broodje ossenworst welke prima was. Broodje lekker knapperig, ossenworst prima met mosterd en heerlijke augurk. Ook de droge witte wijn was goed. Alleen jammer dat het binnen nogal lawaaierig was.
Voorkeur gaat toch uit naar Loetje in Laren, vooral in de zomermaanden op het terras.

Gegeten op 19 januari 2014

Mijntje79
  • Recensies in de laatste twee jaar

De biefstukken zijn heerlijk, dat staat buiten kijf.
Cafe Loetje vind ik persoonlijk te druk, te luidruchtig.
Als er 2 sessies zijn, staat de volgende sessie al in je nek te hijgen/tegen je stoel aan, wat ik niet prettig vind.
Loetje Overveen is meer Mijn Loetje!

weet exacte datum niet meer

Gegeten op 1 augustus 2013

Boneventura
  • Recensies in de laatste twee jaar

Loetje is mijn inziens leuk voor toeristen en dagjesmensen van buiten de stad. Het is een bekende naam en daar moet je een keer gegeten hebben. Als Amsterdammer heb je hier weinig te zoeken, tenzij je je (weer) een avondje groen en geel wil ergeren.

Aan het personeel merk je dat het al jaren vanzelf gaat: nul service en lang wachten. Het is stampwerk: geen lastige vragen stellen of aandacht vragen.

De beef is prima! Zowel op de hamburger als los. Alles er omheen (salade, groenten, frites) kun je beter laten liggen.

Gegeten op 4 oktober 2013

jippiejajee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Salade, biefstuk in heerlijke jus en friet met mayo. Wat een feest! Verbaas me altijd hoeveel er eigenlijk op de kaart staat, het bovenstaande menu weerhoudt me iets anders te bestellen. Lekker no-nonsense, goed vlees en gezelligheid.

Gegeten op 20 november 2013

Zoedel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke biefstuk! Mijn mes gleed erdoorheen, echt nog nooit zulke lekkere biefstuk gegeten denk ik. Jammer dat je frietjes en sla bij moet bestellen, dat maakt het uiteindelijk niet heel goedkoop. Service kan iets efficiënter, je moet goed je best doen om de aandacht te krijgen. Heerlijk adres om zondag aan het eind van de middag binnen te stappen als je bijvoorbeeld nog ver naar huis moet rijden na een weekendje Amsterdam!

Gegeten op 8 december 2013

Mbouwens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooi stuk ossehaas XL versie genomen im ouderwetse jus zoals het vroeger werd gemaakt.
je kan daar aan de bar ook een lekker hammetje of bitterbal bestellen en met een gezellig drankje is een uur zo voorbij. Bediening is daar snel en alle gerechten moet je apart bestellen. Wat ook heerlijk is, de aardappel salade, een genot.

Gegeten op 22 augustus 2013

DieuwkeAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Never change a winning team! Wederom goede biefstukken gegeten, en weer een vriendin kennis mogen laten maken met dit fenomeen (die het de dag erna nog over de malse biefstuk had: “dat was echt de beste biefstuk die ik in tijden heb gegeten!”).

Gegeten op 18 oktober 2013

Rozamunda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een klassieker, zo fijn om te weten wat je kan verwachten. Het is een an de lekkerste biefstukken die ik ooit he gegeten. Die jus is onweerstaanbaar. Ik ga hier vaak naartoe als ik zien heb in een perfect stukje vlees.

Gegeten op 16 augustus 2013

Sammie23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat is er toch mis met bedienend personeel in Nederland?
Het is een uitstervend vak, op enkele positieve uitzonderingen na.
Hier was het ook weer prijs , je wordt behandeld alsof je met ze geknikkerd hebt, als je een opmerking of klacht hebt wordt je gewoon geschoffeerd.
Het eten is redelijk, de biefstuk vind ik overgewaardeerd , kroepoek bij de saté taai, sticky toffee is een feestje.
Ik besef dat dit een gewoon eetcafé is en geen sterrentent, maar waarom zou het hier niet moeten kloppen, het nl niks om gastvriendelijk te zijn

Gegeten op 12 augustus 2013

MissMvdB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een belevenis is een zondagavond bij Loetje. We hebben een uur gewacht op onze tafel, dit wisten we en vonden we geen enkel probleem want we konden heerlijk mensen kijken vanaf de bar met een biertje en een bitterballetje. Het was gezellig druk en rumoerig. De biefstuk (Ossenhaas) is fenomenaal, en daar ga je voor. de frites mogen langer gebakken worden, er mag een extra lapje over de tafel maar over het algemeen is het gewoon een super plek om je weekend af te sluiten! en de sticky toffee taart is een heerlijke afsluiter. Ik kom terug!

Gegeten op 15 september 2013

milousurmer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een misser. Dit wordt als beste biefstukrestaurant gepresenteerd. De biefsstukken worden niet eens in boter, maar in blue band gebakken. Bij navraag werd dat vol trots bevestigd door een van de serveersters. De bediening vroeg niet hoe we de biefstuk gebakken wilden hebben. Een hele chagrijnige mevrouw bediende ons, op onze vraag of het haar dag niet was ga ze aan dat ze eigenlijk te hoog was voor de bediening maar er meer was voor de opleiding van collega's. Nog een lange weg te gaan.
Toiletten waren ook niet echt schoon!
Al met al niet voor herhaling vatbaar en ook niet aan te raden.

Gegeten op 16 augustus 2013

fjwesten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Altijd weer leuk en gezellig. Aparte sfeer. Het eten is gewoon goed. Geen liflafjes, gewoon, o.a., echte biefstuk. Nagerechten, vooral de griesmeelpudding, een ouderwetse topper. Bediening prima!!
Hier geen culinaire hoogstandjes verwachten maar gewoon goed eten.

Gegeten op 26 augustus 2013

poortwachter
  • Recensies in de laatste twee jaar

wonderlijk tent, meer cafe dan eetgelegenheid, voor even snel als je niet teveel tijd aan het eten wilt besteden, maar oh, oh, oh wat was het ouderwets en hollands lekker. Niks culinaire fratsen, maar recht-toe-recht-aan biefstuk en ossenhaas met capucijners met veel spek. Maar het onmatig schransen zal u niet bekomen, dat is de straf na de zonde van het lekkerbekken. Tsja..., 't is niet anders.
Deze tent is een wereldhit, het bezoek bestaat uit een mengeling van lokale en ietwat overjarige yuppen uit Amsterdam Zuid, studenten en toeristen. Hartstikke vol. Beetje duwen en schuiven dus. Op de bediening moet je niet mopperen. Je komt hier niet voor de egards, maar voor het bourgondisch genot.

Gegeten op 11 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Café Loetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Loetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!