Café Loetje

• 7.0

• 6.9

ACIF1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima avond in Loetje. Beste biefstuk van Amsterdam. Heerlijke carpaccio vooraf. Bediening is vlot, soms wat gooi-en smijtwerk idee. Echter gezellige, no-nonsense restaurant. Wel even geduld om aan tafel te komen op vrijdagavond. Al met al prima avond. Wij komen terug.

Gegeten op 11 april 2014

rico6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met collega's naar Loetje geweest, heel gezellig en we waren blij dat we hadden gereserveerd.
Iedereen bestelde een Ossenhaas, behalve ikzelf, ik ging voor de zeetong.
Bij Loetje krijg je wat je besteld, niets er bij, dat moet je er bij kopen. De door ons bestelde aardappelsalade is er nooit gekomen, gewoon vergeten, maar ook niet op de rekening, dat scheelt dan weer.
De collega's waren allen zeer tevreden over het royale stuk vlees.
Hoewel de tong lekker was, zat er te veel peper op. Na de eerste paar happen had ik een branderig gevoel in mijn mond. Ik heb me er niet door laten verleiden om de tong bijna helemaal naar binnen te werken. We zitten in het paaiseizoen, dus ook in deze tong een grote hoeveelheid kuit. (maar daar kan de kok niets aan doen).

De sfeer was prima, de bediening ook! Volgende keer ook maar eens een stuk Ossenhaas doen bij Loetje.

De prijs mag er wezen, maar dat schijnt niemand te deren, toen wij opstonden was de tafel gelijk weer bezet... zo blijft het altijd gezellig druk in Loetje!

Gegeten op 27 maart 2014

Arnhemsmeisje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke biefstuk met een heerlijk biertje na een dagje Amsterdam. Goed gebakken, niets meer aan doen! Zacht en mals en belangrijk: gelijkmatig!! De jus..... heeeeerlijk.....
Bediening is gezellig en vlot!

Gegeten op 6 november 2013

JerryStraub
  • Recensies in de laatste twee jaar

Cafe Loetje! Heb er jaren geleden zo lang dichtbij gewoond maar ondanks een goede pers heb ik er nooit gegeten dus moest het er deze keer maar eens van komen!

Bij binnenkomst veel wachtenden aan de bar van het populaire etablissement in Amsterdam Zuid dat onderdeel uitmaakt van een kleine doch heuse biefstukketen voor biefstuketen. De wachttijd valt enorm mee. De eenvoudige inrichting met het lichtkleurige hout past het eetcafé en het serre gedeelte is prachtig.

Eenmaal aan tafel en daarmee in het centrum van de drukte en het geroezemoes van al die etende, drinkende en pratende mensen, waan je je als een reiziger op doorreis in een gezellige 18e eeuwse herberg. De bediening weet overigens heel goed raad met de drukte en de decibellen en serveert geroutineerd, snel en (ook met harde stem) vriendelijk uit.

Door de menukaart was er nog heel even de twijfel tussen de lever en de biefstuk van de ossenhaas maar waarvoor ga je naar Loetje? Wel bij de bestelling aangeven of je er uien bij wilt en hoe je je biefstuk doorgebakken wilt hebben anders krijg je altijd medium.

En dan de biefstuk zelf. De biefstuk smaakte naar behoren, ja dat was het eigenlijk. Ik kan er niet meer of minder van maken.

Het nagerecht de griesmeelpudding met bosbessensaus daarentegen vond ik eigenlijk wel het hoogtepunt.

Biefstuk-Griesmeelpudding: 0-1

Gegeten op 18 maart 2014

kim_t
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldige biefstuk!! Gezellig bruin café, erg druk, maar dat is juist de charme van dit restaurant. Door de drukte is de service soms wat minder, maar minder gezellig wordt het er niet om.

Gegeten op 3 november 2013

rsanders
  • Recensies in de laatste twee jaar

Niet dat Loetje het nodig heeft, maar toch een recensie. Wat een wereldzaak is dit toch!
Altijd druk, maakt niet uit op welk tijdstip je komt. Maar toch weet de bediening altijd weer een tafeltje te regelen. Beste biefstuk van Amsterdam, misschien wel van Nederland. En de sambalversie (Bali) ook heel erg lekker. Goeie friet erbij en de salade ook niks op aan te merken. Eindelijk met een goede dressing, wat in veel restaurants vaak wordt vergeten!!

Gegeten op 22 januari 2014

Proever11260
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar weken geleden hier geluncht. Garnalen kroket met een half blaadje sla en sausje dat er helemaal niet bij past. De capriccio was goed. Maar van koffie verkeerd hebben ze bij alle Loetjes geen "kaas gegeten", want het is namelijk niet opgeschuimd en nog lauw ook. Toen ik er wat van zei kreeg ik als antwoord: "Je (ik ben 77) had tocht koffie verkeerd besteld en dit is koffie verkeerd.
Ronduit onbeschoft.

Gegeten op 22 januari 2014

bert wassen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier van een heerlijke lunch genoten. Ik had een wit broodje ossenworst welke prima was. Broodje lekker knapperig, ossenworst prima met mosterd en heerlijke augurk. Ook de droge witte wijn was goed. Alleen jammer dat het binnen nogal lawaaierig was.
Voorkeur gaat toch uit naar Loetje in Laren, vooral in de zomermaanden op het terras.

Gegeten op 19 januari 2014

Mijntje79
  • Recensies in de laatste twee jaar

De biefstukken zijn heerlijk, dat staat buiten kijf.
Cafe Loetje vind ik persoonlijk te druk, te luidruchtig.
Als er 2 sessies zijn, staat de volgende sessie al in je nek te hijgen/tegen je stoel aan, wat ik niet prettig vind.
Loetje Overveen is meer Mijn Loetje!

weet exacte datum niet meer

Gegeten op 1 augustus 2013

Boneventura
  • Recensies in de laatste twee jaar

Loetje is mijn inziens leuk voor toeristen en dagjesmensen van buiten de stad. Het is een bekende naam en daar moet je een keer gegeten hebben. Als Amsterdammer heb je hier weinig te zoeken, tenzij je je (weer) een avondje groen en geel wil ergeren.

Aan het personeel merk je dat het al jaren vanzelf gaat: nul service en lang wachten. Het is stampwerk: geen lastige vragen stellen of aandacht vragen.

De beef is prima! Zowel op de hamburger als los. Alles er omheen (salade, groenten, frites) kun je beter laten liggen.

Gegeten op 4 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Café Loetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Loetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!