• foto's van Café Loetje in Amsterdam - 1

2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 020 662 81 73
  2. www.loetje.com

Foodielicous

Samen met twee vriendinnetjes wezen eten op een doordeweekse dag rond een uur of half 7. Zeker weten een van de lekkerste steaks van Amsterdam! Heerlijk mals, sappig, goed op temperatuur. Ook de frietjes en de salade waren lekker en het eten was vrij snel geserveerd. Helaas was het wel heel druk en zaten we opgepropt. Daarnaast was het verschrikkelijk luidruchtig, waardoor we elkaar amper konden verstaan. Ondanks alles lekker gegeten en een leuke avond gehad. Ik zou er terugkomen voor de steak maar dan wel op reservering en dan op een rustiger tijdstip.

Gegeten op 7 januari 2015

massan

Heerlijke Amsterdamse gezelligheid en biefstukken bij Loetje! Ik had voor het eerst de biefstuk Bali en deze beviel me prima. Zeg vooral ''ja'' als ze vragen of je er brood bij wilt om te soppen in de jus. Dit is heerlijk!

Gegeten op 3 februari 2015

rondeloos

Kom al tientallen jaren bij Loetje in de Ruysdaelstraat en het is nog altijd even gezellig. Jammer dat ze het mooie bruine plafond hebben weggehaald en ook de mooie biljarts, maar dat kan ik begrijpen.
Altijd at ik van die overheerlijke biefstukken met salade, maar op aanraden van een vriend nu eens de kalfslever geprobeerd. Wat een heerlijkheid. Heerlijk zacht rosé gebakken, zonder een zeentje met heerlijke krokante uien en spekreepjes. Dit is echt een heel moeilijk te bakken stukje vlees, maar hier kunnen ze er wat van.
"Ze" zeggen dat ook de gebakken tong zo tongstrelend lekker is, ga ik nu de volgende keer ook eens proberen.
Terugkomen zal ik altijd blijven doen en dan vooral voor de biefstukken

Gegeten op 9 februari 2015

Nicodl

Prima locatie, goede bediening, super biefstuk en super gezelschap, ik moet er een uur voor rijden maar hier ga ik zeker terug komen.

Gegeten op 28 januari 2015

mfvandijk

Heerlijk en gezellig gegeten. Geen enkel probleem dat je even aan de bar moet wachten. Je drinkt er een heerlijk koud biertje, een prima wijntje en binnen no time sta je met een portie bitterballen in je handen. Aan tafel worden wij door een hele spontane en vrolijke jongen met blonde haren geholpen. Zo fijn als de bediening uit zich zelf even komt vragen of je nog wat wilt drinken en/of alles naar wens is ipv dat je iemand moet aanspreken als je nog iets wilt.
Gezellige, relaxte avond beleefd en waar iedereen altijd roept over de biefstukken van Loetje begrijp ik het ook heel goed als mensen alleen gaan om een toetje te eten. De sticky toffee taart is namelijk werkelijk om je vingers bij op te eten. Mmmm!

Gegeten op 15 januari 2015

grakar

We bestelden een rib eye en een gewone biefstuk. Voortreffelijk van smaak en heel mals! Het bord had iets warmer mogen zijn. Als je niet te snel wilt eten eindig je toch met te sterk afgekoeld vlees. De friet en salade moet je erbij bestellen en apart afrekenen. Wel van goede kwaliteit. De bediening was vakkundig maar een beetje op de automatische piloot. De serre waarin we zaten was zeer eenvoudig maar wel doelmatig. Al met al goed, maar zeker niet super!

Gegeten op 24 januari 2015

Irie79

Loetje is een begrip en ik kom er vaak en graag! Heb vooral geen rare verwachtingen als je hierheen gaat. Je gaat naar Loetje en je weet dat het vaak superdruk is. Wacht aan de bar met een drankje en loop de hardwerkende bediening niet in de weg, des te sneller is er een tafeltje voor jou. Als je je plekje aan tafel hebt, bestel je biefstuk met wat je erbij wilt en geniet (vooral de heerlijke ouderwetse sla met ei, spek en tomaatjes). Er is een grote diversiteit aan gasten, je kijkt je ogen uit. En de bediening is bijna altijd snel en correct. Lekker Amsterdams zonder kapsones. Het is en blijft een van m' n favorieten in de stad. En dan dus ook echt deze vestiging!! Mocht je nog ruimte hebben voor een dessert, dan beveel ik de Sticky toffee taart aan (1 stuk is genoeg voor 2).

Gegeten op 3 december 2014

peter1954schijndel

Kerstavond wezen eten bij Loetje. Voor ons de eerste keer. De bediening is vriendelijk en klantgericht. Het eten is van zeer goede kwaliteit en smakelijk bereid. De portie zijn zeer royaal en worden vriendelijk geserveerd. De bediening adviseerde ons een portie friet te nemen gelet op de omvang.

Gegeten op 25 december 2014

erik187

Gegeten op 14 december 2014

MarianVos

Cafe Loetje staat bekend om de lekkerste steak van Amsterdam, ik vind het niet het allerlekkerst van Amsterdam, zeker niet maar wel gewoon lekker. Als voorafje, brood een dipje.
Lekker mals stuk vlees , heerlijke salade, frietjes waren net iets slapjes, en het duurde erg lang!

Het was al met al lekker, niks mis mee.

Gegeten op 22 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Loetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Loetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.