Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Café Loetje in Amsterdam - 1

2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 020 662 81 73
  2. www.loetje.com

Mirthemirthe

Heerlijke avond gehad, goede service, heerlijk eten. Lekkere bifstuk bali maar zeker niet het lekkerste van Amsterdam...en tosti brood op tafel, brrrrr.....
Bediening snel en e vriendelijk. Goede uiteg over de gerechten die werden geserveerd.

Gegeten op 13 september 2014

DDraaisma

Loetje staat bekend om de lekkerste biefstuk van Amsterdam. Wat ons betreft een beetje over-rated maar wel gewoon lekker. Het restaurant is rumoerig, druk en chaotisch wat voor ons resulteerde in erg lang wachten. Geen menukaart, "vergeten" bestellingen en slappe friet. Kortom de bediening laat nogal wat steekjes vallen. Ambiance is eet-cafe met houten tafels, prima. Verder lekker gegeten en zeker niet te duur.

Gegeten op 19 juni 2014

Joshi

We waren vroeg en zonder reservering kregen we een tafeltje. Duurde redelijk lang voordat we onze glazen wijn kregen. Het eten is zeker niet duur, de bijgerechten dan weer wel, en je moet alles apart bijbestellen. Goede hamburger en saté gegeten, bediening was vriendelijk. Omdat het zo druk is kun je niet rustig een gesprek voeren of lekker rustig zitten, behoorlijk chaotisch allemaal. Leuk eetcafé voor een goed bord eten.

Gegeten op 27 augustus 2014

FlorisK

Grootste fan met een zachte G.

Heerlijk. Beef Bali blijft favoriet!

Zoals inmiddels bekend van Loetje kan het er vaak tot de nok volzitten. Gelukkig zorgt het altijd vrolijke personeel voor een leuke sfeer.

Gegeten op 16 mei 2014

ninabez

Loetje! Een echt begrip, niet voor niets. het was druk op deze mooie zomeravond maar als je eenmaal zit kan je heerlijk eten. Lekkere biefstukken, goede friet, prima salade Bali (salade met boontjes, taugé en biefstuk met pittige saus). Prima huiswijntje ook en je hoeft nooit lang te wachten op je bestelling. Als toetje een enorm stuk sticky toffee cake, ook weer goed. En zeker kom ik hier terug :)

Gegeten op 30 juli 2014

Dinnerbabe

Na zo'n vijf/zes uur varen op de Canal Parade zin in goed en gezellig eten. Daarin ben ik ook dit keer weer niet teleurgesteld bij Loetje in Zuid. Lekkere carpaccio en een perfecte rare (maar warme!) biefstuk Bali. Bediening snel en attent, sfeer gezellig. Tuurlijk kom ik weer terug!

Gegeten op 2 augustus 2014

topski

Hoe Amsterdams kan je het hebben, heerlijke sfeer op een overvol terras. Veel snelle en jonge bediening, voelden ons welkom!
Beiden de tournedos besteld, de één met jus apart geserveerd. Ons werd nog gevraagd of dit de 'medium rare' betrof of de 'medium'. Prima, goed om e.e.a. te verifiëren.
Alles klopte, smaak van de tournedos, de frietjes, heerlijke mayonaise en ook de salade superlekker.
Eén toetje moest er komen, dus vanille-ijs met frambozen (favoriet van mijn tafelgenote) en voor mij prima koffie, mooie crema ook.
Ontspannen op dit fijne terras. Wij komen weer!

Gegeten op 13 juli 2014

Oly4

Zeer verbaasd over de grote populariteit van Loetje . Heb het na jaren weer eens geprobeerd, omdat ik steeds volle zaal en terras zag met schijnbaar tevreden mensen. Maar ja smaken verschillen, een stuk (goed vlees) in een grote plas margarine-jus is toch niets voor mij. Ook om de are/blue versie te krijgen kostte enige moeite. Frieten ok, maar sla overspoelt door vettige slasaus. Ben waarschijnlijk de hollandse pot ontgroeit. En qua prijs alles moet je extra betalen, frieten sla etc. Bediening ok, maar heel wel last van de drukte. Kleine glazen wijn, maar wel keurig gewoon karaf kraanwater

Gegeten op 28 juni 2014

Peuzel

Met een collega snel een lunch gepakt om de hoek. Daar leent Loetje zich goed voor. Mijn voorkeur gaat uit naar "Ossenhaas Bali", lekker pittig. Frietje gedeeld met collega.
De malse ossenhaas bij Loetje blijft onovertroffen! Hoewel je met een half pakje boter en een goede ossenhaas (en blijven bewegen in de pan!) thuis ook een heel eind komt...

Gegeten op 1 juli 2014

PimVanUchelen

Etentje met een gezelschap van 25 mensen na bezoek Rijksmuseum. Borrel op het terras en daarna binnen eten. Allemaal prima geregeld: ondanks de drukte en het feit dat zo'n grote groep voor de bediening altijd veel gedoe is, was de bediening prettig en kwam het allemaal prima voor elkaar. Erg goeie biefstukken, salade was wat gewoontjes (weinig fantasie in dressing en ingredienten) en frieten waren goed gebakken (niet te lang of te kort). Prettig ouderwets eetcafe met een goede prijs/kwaliteit-verhouding en een aanrader voor groepen.

Gegeten op 26 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Café Loetje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Café Loetje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.