• foto's van Vermeer (NH Hotel) in Amsterdam - 1

• 8.7 10 35

• 8.7

• 8.2

Proef de ambitie

Passie en ambitie. Deze twee begrippen zijn kenmerkend voor Restaurant Vermeer aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam. Vermeer heeft een naam hoog te houden en doet dat met verve dankzij een vakkundig en gastvrij team onder aanvoering van chef Christopher Naylor en Maître d' Hotel Erwin Essing.

Mth
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer terug na 1 jaar. Leuk, smakelijk aperitief. Ook de amuses zijn heerlijk. Al het eten bij Vermeer is bijzonder, zowel van smaak, textuur, opmaak als aandacht die er aan wordt besteed. We hebben genoten van alle gangen en rolden het restaurant weer uit. Tjonge wat een avond. Enige puntje waar nog aandacht aan geschonken kan worden vonden we de sommelier. Die loopt als een wervelwind door het pand en kon ons niet overtuigen van zijn wijnkeuzes. Toen we bij het tussengerecht een andere wijnkeuze wilden, aangezien we de zijne niet zo lekker vonden, werden we genegeerd. We moesten een ander lid van de bediening aanschieten om toch een lekker glaasje wijn geserveerd te krijgen.

Gegeten op 12 april 2014

Laila1976
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met de Iens Dinerdeal bij Vermeer gegeten, voor mij de eerste keer. Heel ingenieuze amuses, niet per se de lekkerste die ik ooit at, maar wel spectaculair.
Het voorgerecht was wat mij betreft het hoogtepunt van de maaltijd. Heerlijk met een saliebroodkorst, gepofte knoflook en een fantastische saus met ansjovis. Zalig. Het bekende groentegerecht was lekker, ook weer prachtig om te zien, maar niet zo geweldig als ik me altijd had voorgesteld. De kalfswang was lekker, de groentegarnituren erbij waren heerlijk.
Dessert, prima, niet mindblowing.
De bediening is vriendelijk en voorkomend. Het interieur is rustig, prima.
Al met al was het lekker, ik zou het zeker aanraden en ik wil ook graag een keer terug, met iets minder hooggespannen verwachtingen, dan is het vast nóg lekkerder.

Gegeten op 9 april 2014

menterp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een culinaire achtbaan, mede door de vele amuses die niet op de kaart staan.

We hadden hier al wat hoge verwachtingen van, en die zijn niet teleurgesteld. We hadden de chef al eens op de tv aan het werk gezien, en we wonen om de hoek, dus we lopen er vaak langs, maar de kaart kon ons nooit zo bekoren. Dat is nu geheel veranderd. Voordat we aan het menu begonnen, hadden we al een stuk of vijf amuses binnen, allen kleine kunststukjes. Over het menu zelf kan ik kort zijn, hier wordt op zeer hoog niveau gekookt. Een buitengewoon vriendelijke en kundige bediening maakte de avond geheel af. Onvergetelijk!

Gegeten op 26 maart 2014

Proever46732
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren al een tijdje van plan hier eens te gaan eten, en voila, de iens deal.
De ontvangst in de lounge was verrassend en de bubbels (als je dat zo mag noemen :-)) met magnolia-likeur erg lekker.
Verder hadden we gewoon een heerlijke culinaire avond, met de diverse leuke en heerlijke amuses, de kalfswang was een genot, de wijnkeuze in het arrangement perfect. De signature groenteschotel met allemaal individueel bereide groentes was prachtig, maar had eigenlijk een eetwijzer nodig. Persoonlijk vond ik dit op zijn best als je diverse groentes bij elkaar at, waarin de individuele bereidingen mooi samen komen. Het komt wat oneerbiedig over om deze creatie als gewone sla door elkaar te husselen, maar dat beviel mij het beste.
Alleen de dessertamuse (formaat van het gemiddelde dessertbakje) en het chocoladetaart/ijs toetje (bijna een grand dessert) deden ons een beetje de das om, deze vonden we na het uitgebreide menu met zeker geen zuinige borden veel te zwaar.

Gegeten op 20 maart 2014

Hobbykok71
  • Recensies in de laatste twee jaar

Pas hier gegeten met mijn vrienden. Voortreffelijk is het woord dat al die mooie creaties en smaken bij elkaar zijn gebracht. Vraag mij niet meer wat ik heb gegeten maar het waren spectaculaire creaties. Dit is echt een TOP restaurant. De wijnen zijn overheerlijk, De bediening is gewoon goed en respectvol aanwezig.

Gegeten op 22 februari 2014

Ninelives
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een goddelijke wijnen! De beste gin-tonic ever. De prachtige groente signature dish, wij hebben genoten. Wesley, de nieuwe sommelier is een gepassioneerde fijne man die van onze avond een klein feestje maakte. Dit in tegenstelling tot de andere sommelier die ons corrigeerde op ons taalgebruik. Op 'Wat een heerlijk wijntje' werd gereageerd met 'zegt u maar wijn, wijntje zegt u thuis'.
Weer wat geleerd...

Gegeten op 21 maart 2014

MIKEenLOLA
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond, zaterdag 25 januari zijn wij voor de eerste keer gaan eten bij restaurant Vermeer.
Hoe is dat ons, mijn vrouw en mij, bevallen? Eigenlijk kun je heel snel klaar zijn met deze recensie (het was TOP) maar dan wordt het wel een beetje korte recensie. Daarom toch wat extra uitleg.

Laten we beginnen met de batterij aan amuses, allemaal van erg hoge kwaliteit en dan moest het gastronomische feest nog beginnen.
Over het menu, dat is op het eerste gezicht aan de prijzige kant, maar zijn geld dubbel en dwars waard. Werkelijk heerlijk gegeten en wat ook leuk is, alle gerechten zijn en blijven eerlijke en herkenbare gerechten, maar dan wel op zo'n manier klaargemaakt dat je telkens blij verrast wordt. Smaak-technisch zijn de gerechten ook erg goed. De bouillon met wintergroenten was verrukkelijk en ook de saus bij de varkenswang was om je bord af te likken.
Verder ook leuke gerechten zoals snoekbaars, waar krijg je dat nou (was overigens niet alleen een leuk gerecht, het was tevens een geweldig gerecht).

Presentatie van de gerechten was ook top en hetzelfde geldt voor de portionering. Tempo tussen de gerechten was ook erg plezierig.

Dan over de service en de bediening, ook hier was werkelijk niets op aan te merken. Een uitermate vriendelijk en professioneel team dat goed op elkaar ingespeeld is.

De sommelier van de avond, een jonge vent, had er duidelijk zin in en heeft naar onze mening een mooie carrière in het vooruitzicht. Als hij zo doorgaat groeit hij uit tot het niveau van de sommelier van het Amstelhotel. Niets dan lof voor deze man.

De aangeklede koffie, altijd een goede check om te controleren of de afdeling koffie geen onderschoven kindje is, was zeer goed. Een geurige en elegantie koffie.

Was er dan echt geen negatief puntje te bedenken? Vooruit, één dan, een kleintje, de aankleding van de ruimte is wat te zakelijk. Dat zou best wat gezelliger mogen.

Gegeten op 25 januari 2014

petertja
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk en verrassend lekker gegeten vooral de amuses,het voorgerecht van groente heel lekker de zwezerik was top.hele leuke en goede bediening en gratis valet parking.

Gegeten op 14 november 2013

amateurconnoisseur
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier wordt op hoog niveau gekookt en gewerkt.
Alle elementen zijn in balans. De kok heeft een mooie visie, en zijn groentepalet is een echte aanrader. Deze zit niet altijd in het menu, maar kan er uiteraard aan worden toegevoegd.
Bij een kort bezoek aan de keuken (een gang aan de Chef's table), is duidelijk dat de keuken heel goed werkt en op elkaar is ingespeeld. Geen stress, geen commando's, alleen rust en een soepel werkende brigade.
De visie van de chefkok is mooi, en in alle gerechten goed te proeven.
De sommelier is zeer kundig, en heeft een aantal minder alledaagse suggesties die zeer de moeite waard zijn.
De bediening is zeer vriendelijk; wij merkten enige onervarenheid op sommige punten, maar dat was niet storend.
De ruimte zelf is van niveau, en een genot om in te verblijven.

Gegeten op 18 oktober 2013

Confucius67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij een dagje Amsterdam met een bezoek aan de Hermitage (zeer boeiende tentoonstelling betreffende Peter de Grote) hoort ook een gezellig etentje in een goed restaurant. Hoewel Thea mijn echtgenote, Jan Jaap mijn goede vriend en ikzelf ons niet te goed voelen voor een snackbar, zoeken wij met enige regelmaat naar eetgelegenheden die culinair het gemiddelde wegrestaurant naar de kroon steken. Hoewel de bekende sterren daarbij niet noodzakelijk zijn, komen ze dan wel uitdrukkelijk in beeld.
Dit keer had ik van te voren gereserveerd bij Vermeer aan de Prins Hendrikkade (lekker dicht bij het station). Bij aankomst bleek al gauw dat Vermeer aan onze verwachtingen voldeed. Het pand, het meubilair, het personeel en uiteraard het menu straalde allure uit.
We hebben alle drie uitstekend gegeten, waarbij de borden menige verrassing en vragen opleverden. Die vragen werden allemaal beantwoord en ‘vergeten groenten’ bleken een grote rol te spelen. De spijzen werden fraai opgediend in een aangenaam tempo. Het aperitief, de wijn en de armagnac na, waren zonder uitzondering precies op temperatuur. Wat vooral opviel was de bediening. Goed gehumeurd personeel levert een prettige sfeer. Met de gerant voorop, die een faut pas met charme corrigeerde, bleken de dames die ons bedienden allemaal vriendelijk en opgewekt. Het diner was een waardig besluit van een mooie dag.

Restaurant Vemeer kan ik de lezer vol vertrouwen aanbevelen.

Hans Bekker

Gegeten op 5 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Vermeer (NH Hotel) in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Vermeer (NH Hotel). De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!