CuliLady
  • Recensies in de laatste twee jaar

't Was al weer een tijdje geleden dat we dit eetcafé binnenstapten, een vaste waarde in de Nieuwmarktbuurt met een verscholen idyllische binnentuin. Vooral op een warme zomeravond is het daar heerlijk zitten. Maar vanavond zitten we minstens zo romantisch bij het raam, aan een minitafeltje met een kaars erop. Van Beeren heeft een klassieke eetcafékaart. Geen ingewikkelde gerechten, maar een goed gebakken stuk Black Angus met degelijke frieten en groentjes, dat werk. Vanavond nemen we kip met dragon en krieltjes en een vegetarische ravioli. Kan niets mis mee gaan, zou je denken. Ondertussen is het ons opgevallen dat het hipstervirus ook hier heeft toegeslagen. Een vriendenclubje - we zien veel baarden, jurkjes en hoedjes - heeft op luidruchtig vrolijke wijze de ruimte in beslag genomen. Kun je als horecagelegenheid niets aan doen, als zo'n zwerm bij je neerstrijkt, maar het wordt wel irritant als de bediening met hen onder één hipsterhoedje blijkt te spelen. Weinig aandacht voor de overige gasten kortom, en dat werd er naarmate de avond vorderde niet beter op. En toen kwamen het eten door. De kip bleek gestoofd en samen met de krieltjes te zwemmen in iets wat meer op dragonsoep dan dragonsaus leek. Een bizar gerecht. De ravioli zwom ook, maar dan in olijfolie, en had niet bijster veel smaak. Al met al was de finesse op die borden ver te zoeken. Op onze feedback reageerde de bediening zoals het een goede hipster betaamt: volkomen blasé. Toen het vervolgens ook nog eens tergend lang duurde voordat de rekening kwam, waren we wel weer even klaar met Van Beeren. Jammer, weer een instituut naar de gallemiezen..

Gegeten op 5 april 2014

Peter_1978
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag even voor een snelle hap bij Van Beeren binnengewandeld. Spareribs met frietjes en een salade. Eerst hebben we even aan de bar een paar drankjes gedaan omdat het druk was en we niet hadden gereserveerd maar na een klein half uurtje hadden ze een klein tafeltje bij het raam.

De spareribs vielen een beetje tegen: te vet en niet zo goed gemarineerd, zo vonden wij. De frietjes waren heerlijk: zelfgebakken in de Ossenwit!

Van Beeren is een leuk en gezellig eetcafe in de Lastagebuurt. Vriendelijk personeel, naast de standaardkaart altijd nog keuze uit een aantal daggerechten en een leuke wijnvariatie.

Gegeten op 21 februari 2014

MartinK
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisterenavond voor een "snelle" hap gegeten bij Van Beeren. Voor een woensdagavond was de zaak goed gevuld. De gerechten die op het menu staan zijn zeker niet de standaard gerechten die je in andere eetcafes tegenkomt. Daardoor betaal je wel wat meer dan normaal. Echter vind ik de prijs/kwaliteit prima in orde.

We begonnen met de slakken in kruidenboter die erg smakelijk maar in een te waterig kruidenboter sausje zaten. Beide hoofdgerechten die mijn vriendin en ik hadden waren prima! De black angus was mooi medium rare met heerlijke mierikswortel boter daar bovenop. De frietjes die erbij zaten waren lekker krokant gebakken. De bij geserveerde groenten mochten echter iets langer gegaard worden.

Mijn tafelgenoot had een prachtige eendenborst met daarbij een heerlijke pastinaak puree. De bediening wist alles goed te vertellen en waren snel met de bestelling opnemen. Kortom een aanrader voor lekker eten...zeker in de zomer als je op het binnenterras kan zitten.

Gegeten op 22 januari 2014

Erjee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een armoede! Netjes gereserveerd, maar het werd nog passen en meten om aan het laatste vrije tafeltje toch nog te kunnen zitten. De bar was adequaat, maar de slakken lagen in een soort lauwe,waterige soep, en de smaak was navenant. De bediening zei dat je de slakken met brood zou moeten eten, maar helaas was dat niet bijgeleverd. Bovendien bleek één schelp niet gevuld. Daarna begon het wachten op het hoofdgerecht. Bijna een uur! Juist toen we maar wilden opstappen werd het gebracht. De parelhoenders zwommen in een waterige saus, evenals de hutspot, waardoor het geheel eerder leek op een kleffe deegsoep dan een pittig wintermaal. Nog erger was, dat smaakbeleving goeddeels ontbrak. De hutspot was saai en de parelhoenders smaakten naar niets. Was het wel parelhoen? Het was niet meer te proeven. De wijn en de paté waren redelijk, daarmee had de keuken geen bemoeienis gehad. We hebben het nagerecht en de koffie maar ergens anders gebruikt,
Het excuus was dat er maar één kok was, maar de hoofdkok(?) liep te bedienen en vergat kennelijk om toezicht te houden in de keuken. Een blamage! Veel te duur voor de geboden kwaliteit!
Advies: test je relaties bij Van Beeren, als die dit restaurant overleven, kan je met elkaar nog heel wat tegenslagen aan!

RJ

Appels-1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eetcafé in iets hogere prijsklasse, maar eten is dan ook beter dan in een doorsnee eetcafé. Mooi opgediend en smaakvol, compleet met karaf leidingwater en lekker brood. Bediening is uitstekend, informeel maar niet te familiair zoals de trend lijkt te zijn in veel restaurants. Kortom: uitstekende avond gehad en komen hier zeker terug. Bij mooi weer is er een hele knusse binnentuin open waar je je in een Frans dorpscafé waant.

Gegeten op 29 oktober 2013

gerard30
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten. Famtastische bediening. Lekkere sfeer in een Amsterdams café met een moderne inslag. Geen 'last' van toeristen en toch vlak bij de Nieuwmarkt. Hier gaan we zeker nog een keer heen!

JoseK
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met twee personen heerlijk in de binnentuin gezeten. De bediening was goed en we konden rustig zitten zonder dat er telkens werd gevraagd of we nog iets wilden eten. Tot zover was het prima. Eten was echter minder goed. Veel geld voor weinig bijzonders. De dag hap is heel redelijk geprijsd en volgens mijn mee-eter goed qua smaak, de portie was echter klein. Ik had zelf spareribs en heb besloten dat nooit meer te nemen. Ze waren gaar gekookt, niet echt warm en helemaal niet krokant. Alles was vet, de frietjes te ver doorgebakken en voor de helft niet eetbaar. De witte chocolademouse toe was lekker maar niet heel bijzonder. Al met al: als je gaat voor de leuke buitentuin en eet cafe dan is het een prima keus. Verder raad ik je aan eerst even goed te kijken wat je buren krijgen voordat je zelf iets besteld.

Gegeten op 7 september 2013

gert8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer gegeten hier (na een keertje in 2011), ook deze keer met zijn 5-en. We hadden 4 keer de spareribs en 1 keer de dagmenu vis. De dagmenu keuze vis (tilapia) was begreep ik van mijn kameraad lekker, maar wel wat aan de kleine kant. De spareribs was verrassend veel, jammer genoeg niet heel bijzonder van smaak en geen sausjes e.d. De patat was wat erg doorgebakken, maar wel ruim voldoende en alles ging op. Salade eenvoudig. Al met al genoeg eten voor niet veel geld maar zeker niet een culinaire festijn, kortom eenvoudig maar veel (vlees). Daghap niet voor grote eters maar wel beter qua smaak en opmaak. Dessert was klein en smaak viel iets tegen. Bediening was correct en goed, bestellen ging soepel en vriendelijk. Eten in de binnentuin die afgesloten is leuk met redelijk weer (overdekt) maar verder eenvoudig meubilair en nadeel van binnentuin is dat er gerookt mag worden, terwijl je er bijna net zoveel last van hebt als binnen roken, nogal vervelend als ze een tafel naast je continue roken. Verder was de sfeer gezellig maar niet bijzonder qua uitstraling maar goed het is een eetcafe en dat klopt helemaal! We gingen met een volle buik naar huis en dat was ons doel deze keer.

Gegeten op 18 augustus 2013

rijntje
  • Recensies in de laatste twee jaar

De tuin van het eetcafe een leuke plek om op een mooie zomeravond te eten. Het eten was oke maar niet heel bijzonder en wel wat aan de prijs. De combinatie van lamsfilet met een zoete aardappel met creme fraiche en nog een feta salade die vooral uit zoute feta bestond was voor mij te veel van het goede. Een groene salade had wat mij betreft een betere combi geweest.
De bediening was prima.

Gegeten op 8 augustus 2013

barbie1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een mooie zomeravond met vriendin in de tuin van Van Beeren gegeten waar je je op een Frans binnenterras waant. Op aanraden van een kennis. Uitstekende dagschotel en op verzoek een heerlijke salade. Gastvrij brood, olijven en een grote waterkan, waar krijg je dit nog zonder dat je erom hoef te vragen. Dit is gastvrijheid. Ongewongen, nononsense, goed eten. Een aanrader.

Gegeten op 24 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Van Beeren in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Van Beeren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!