a TripAdvisor company

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 622 23 29

De romantiek van bruin eetcafe

Een bruin eetcafe met kaarsen op de tafel of een romantische binnentuin? Van Beeren is zo'n unieke plek in het centrum van Amsterdam waar dit samenkomt. De kaart is gevarieerd en wisselend aangezien er met dagverse en biologische producten wordt gewerkt. Een glas uit de mooie wijnselectie erij en de avond is van jou!

keijzert

De daghap was Köfte met gebakken aardappelen en lekkere groene groenten: heerlijk en dat voor nog geen tientje. T had de eend, ook lekker. Omdat het een gewone doordeweekse dag was besloten we het bij het hoofdgerecht te laten, alleen nog een kopje koffie. Gratis kraanwater. Lekker eten, no nonsens en druk.
Vriendelijke bediening.

Gegeten op 6 januari 2016

Huygens

Van Beeren was in zijn klasse altijd top: een sfeervol bruin eetcafe met prima bediening en goed klaargemaakte gerechten. Maar er lijkt iets veranderd te zijn. We aten er op zondagavond met 7 personen. Alle vleesgerechten op het menu waren rond 19.30 al op, op twee black angus steaks na. Te krap ingekocht? De diverse voorgerechten (wildpate met cranberry, Franse uiensoep, carpaccio van entrecote) kwamen snel en smaakten goed. Maar daarna duurde het bijna een uur (!) voor de hoofdgerechten werden geserveerd. Onze klacht hierover werd niet serieus genomen, maar beantwoord met wat onhandig gemompel. Geen excuses, geen gebaar ter compensatie. Zo hoort het niet. De hoofdgerechten waren redelijk, maar misten net de kwaliteit die we bij Van Beeren gewend waren. De black angus steak smaakte ietsje goedkoop, de frites waren wat te lang doorgebakken (of opnieuw opgebakken?). Al met al leek er net niet genoeg zorg aan de hoofdgerechten besteed, ietsje te nonchalant bereid. Jammer, hopelijk was dit een incident.

Gegeten op 20 december 2015

stanamsterdam

Net uit de drukte van de Nieuwmarkt ligt eetcafe Van Beeren. Helaas heeft een creatieveling bedacht om dan overal beren op af te beelden, maar dat zien we maar even door de vingers.

Een eetcafe, en dus echt een simpel bruinkroegje al ligt de nadruk op eters en het menu hier toch (gelukkig) meer dan op biertjes drinken/borrelen.
Gewoon een simpel what you see is what you get eetcafe dus met een weinig bijzonder maar best knus bruin interieur.

De service loopt sterk uiteen. De ene serveerster doet op alle vlakken hard haar best en is de vriendelijkheid en gezelligheid zelve, de andere kijkt ons elke keer nog chaggerijniger en arroganter aan dan de keer er voor. Geen geduld en ze kijkt me aan alsof ze me wil vragen wat ik in hemelsnaam in haar tent kom doen?!

Het eten dan is een verrassing voor deze categorie eetcafees! Een niet echt standaard (deels wellicht) menu met enkele leuke keuzes, zoals bijvoorbeeld hert, slakken en eend.
De eend zag er niet alleen fantastisch uit, hij smaakte me goed! Zeer goed gegarneerd met allerlei mooie smaken als cranberry, pastinaak, biet, groene asperge, peen etc.
Lekker eten dus, en naast de niet minimale kaart, ook nog eens meerdere dagmenu's!
Enige minpunt zijn de wijnen. Beide rode wijnen per glas geprobeerd, en helaas waren ze beiden echt niet lekker. Zonde bij zulke mooie vleesgerechten!

Kortom, voor een eetcafe verrassend veel en goeie keuzes, en heerlijk eten. Wel een simpele setting, kans op chaggerijn en voor een goeie wijn moet je een hele fles bestellen.

Gegeten op 3 december 2015

Mcfj

Een zeer gemoedelijk eetcafe met vriendelijke bediening. Heerlijke daghap kip met overheerlijke frietjes en salade. Ik kan niet wachten om de rest van de kaart uit te proberen.

Gegeten op 18 november 2015

RmR68

Al een jaar of dertien kom ik met enige regelmaat eten bij Café van Beeren; tot op heden eigenlijk altijd naar volle tevredenheid. Afgelopen zaterdag echter, kwam aan deze toch best indrukwekkende serie een eind. Na om kwart over acht van een tafel voorzien te zijn, begonnen we aan een lang diner. Dat we een uur op de voorgerechten moesten wachten en daarna nog drie kwartier op het hoofdgerecht was voor onze hongerige magen wat ongemakkelijk, maar het eten zelf was zoals gebruikelijk uitstekend. Zaterdagavond, het was druk, dat kan gebeuren. Toen we tevreden na dit maal nog een dessert wilden bestellen, was de teleurstelling dan ook groot dat de keuken inmiddels gesloten was. Het was inmiddels ook na half 11, maar we deden wel a zeker een kwartier verwoede pogingen de aandacht van de serveerster te trekken. Enigszins teleurgesteld (misschien had je even langs kunnen lopen toen de keuken sloot, om te vragen of alles naar wens was en of we nog iets wilden misschien), vroeg ik aan de dienstdoende dame of ze misschien nog iets kon regelen voor ons, we hadden tenslotte toch best lang op ons eten moeten wachten. Ik zei dit alles op een uiterst voorzichtige, vriendelijke manier, het antwoord dat ik kreeg echter was zowel verassend als verontrustend. Met de letterlijke woorden “Oh, dus nu ligt het aan mij???” wist ze zowel mijn stemming als mijn vertrouwen in deze eetgelegenheid vakkundig de grond in te boren. Natuurlijk, je kan een slechte dag hebben, het kan druk zijn, maar je had me op honderd zachtere manieren af kunnen schepen en dat had je geen enkele moeite hoeven kosten.
Vaak ben ik skeptisch als mijn buitenlandse vrienden klagen over Nederlandse klantvriendelijkheid, maar hier werd ik keihard met de neus op de feiten gedrukt. Het lijkt me in ieder geval dat wat de restauranteigenaar wil bereiken met jou werk (tevreden klanten) niet overeenkomt met wat jij bij denkt te moeten dragen (Joost mag het weten, maar dat niet...). Jammer, het had zo mooi kunnen zijn...

Gegeten op 7 november 2015

albert5

Wij houden van de sfeer van een echt eetcare en daarom was het een aangename verrassing toen we toevallig bij Eetcafe van Beeren terecht kwamen. Wat een prima plekje en nu eens niet een eetcare waar je gek wordt van de herrie! Prima uiensoepje met heerlijk brood en aioli. De enige opmerking hierbij is dat het wel een klein kopje soep was voor 6 euro..wel iets te duur. Daarna mosselpannetje met friet...ook prima! Wat ons betreft komen we hier weer terug als we in een ongedwongen sfeer iets willen eten.

Gegeten op 7 november 2015

Patricia85

Een knus tentje, vlakbij de Nieuwmarkt met gezellige terras (binnenplaats).
Voor wat betreft het eten was ik met mijn rode curry zeker tevreden. Er lekker, spicy, iets minder koriander gewenst. Dit alles voor een zeer schappelijke prijs.

Verbazingwekkend dat ik op maandagavond moest wachten op een tafel, maar dat geeft in mijn optiek ook aan dat het erg gewaardeerd wordt.

Service is prima en in tegenstelling tot op andere plekken in Amsterdam wordt je ook binnen een aantal minuten geholpen.

Ik ga nog een keer!

Gegeten op 12 oktober 2015

Ron020

Met zes mensen wezen eten in de gezellige tuin. De Black Angus als hoofdgerecht was perfect en ze hebben daar zeker door wat medium bakken is !! Bediening is vriendelijk en niks op aan te merken . Een eetcafé wat aan te bevelen is

Gegeten op 30 augustus 2015

pauline1975

Restaurant van Beeren is in mijn ogen absoluut een aanrader! Het eten is fantastisch en de personeel is vriendelijk. Er wordt tijd voor je vrij gemaakt om uitleg te geven over de kaart. Ook krijg je heel veel, voor een prima prijsje (in de buurt). Helaas geen huiswijn. Wij gaan hier zeker gauw weer naartoe.

Gegeten op 2 augustus 2015

Nyenrode

Vandaag weer heerlijk gegeten. Favoriete eetcafe in Amsterdam. Leuke oprechte bediening. Kaart is eenvoudig maar van hoge kwaliteit. Bij elk bezoek word je ruimschoots voorzien van gratis water, olijfven en brood. Aan de achterkant van het eetcafe zit "verborgen" tuin. Hier zomers lekker buiten zitten; even uit de drukte van de stad. Elke dag een daghap voor minder dan een tientje, echt een aanrader!

Gegeten op 23 juli 2015

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Van Beeren in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Van Beeren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.