Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Eetcafé Van Beeren

2. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 622 23 29
  2. www.eetcafevanbeeren.nl

marc1973

Een knus eetcafé op een steenworp afstand van de Nieuwmarkt met gezellige binnenplaats/tuin (buiten) en gevarieerde menukaart. Vlees(spareribs!), Vis (Mosselen!) of Vegetarisch: Zeer smakelijke gerechten, hier staat een ervaren kok in de keuken !

Zeker voor hetgeen geserveerd wordt: een zeer schappelijke prijs. Indien je perse binnen wilt eten adviseer ik vooraf reserveren... Buiten zit je redelijk overdekt maar omdat de buitentemperatuur aan de lage kant was en er geen heater is werd het voor ons op den duur iets te frisjes waardoor we toch eerder dan gepland weer zijn vertrokken.

Conclusie: Ook dit restaurant staat op ons lijstje: Aanraders.

Gegeten op 24 augustus 2014

Prinsen

Weer eens gegeten in ouderwets heerlijke ambiance met zeer goed eten. Salade en carpaccio vooraf uitstekend met daarna lekkere spareribs plus sappige Black Angus (aanrader van de bediening). Toetje op de dagkaart : wentelteefjes en daar kun je me zelfs voor wakker maken.

Gegeten op 20 augustus 2014

ronald123

Een eetcafe dat het begrijpt! Eenvoudige kwaliteit en prima klaar gemaakt. We aten een kiptajine. Van te voren gevraagd of die niet droog was (ervaring...). "Ik heb 'm zelf gemaakt, dacht het niet!!" Helemaal gelijk, helemaal goed.
Mijn ribeye, na een hele week bijna alleen maar vis, met frietjes met schil was top. Allebei niets bijzonders maar de laatste weken te vaak meegemaakt dat zelfs eenvoudige dingen niet overal lukken...
We aten in de tuin. Daar mag, ook al gaat het daar niet om, wel eens een verfje overheen, of een opfrisbeurt in algemene zin!

Gegeten op 28 juli 2014

hans amsterdam

Op een prachtige zomeravond weer een keer mogen genieten van de binnentuin van dit eetcafé. Een feestje om al verwelkomd te worden met een karaf water (met citroen en takje mint) en heerlijke olijven. Al snel gevolgd door uitstekend brood met aioli. Dit keer genoten van klassieke mosselen, met 3 sausjes en heerlijk knapperige frites. De bediening lekker losjes maar attent.

Gegeten op 10 juli 2014

Mariusveenstra

zeer teleurstellende ervaring. Het was erg druk en moesten even wachten, uiteindelijk aan een tafel geplaatst en vervolgens heel lang moeten wachten. De biefstuk was doorgebakken waar we om medium gevraagd hadden maar na het lange wachten besloten er niets van te zeggen. De bediening was erg rommelig en had wel met wat meer mensen kunnen staan. Al met al een behoorlijke teleurstelling

Gegeten op 9 april 2014

harry1

Eenvoudig eetcafé waar de prijs kwaliteit net niet klopt. De eenvoudige gerechten zijn te duur voor wat er geserveerd wordt. Zonder reservering op een vrijdag om 20 uur binnen gelopen. Altijd druk natuurlijk en de zaak zat vol. Met een half uur wachten zou er een tafel vrij komen. Geen probleem en met een drankje aan de bar. Echter de tafel was pas 1 uur en 45 minuten later vrij. Dat is echt te lang wachten. Zeg dan bij binnenkomst dat het heel lang gaat duren of dat je het niet weet. Uiteindelijk word je dan weggeduwd in het krapste hoekje en kleinste tafeltje van de zaak. Niet te doen eigenlijk. Vanwege de tijd toch geaccepteerd en alleen een hoofdgerecht bestelt. De entrecote en ribeye waren prima. De meisjes in de bediening waren vriendelijk maar excuses of compensatie voor het lange wachten is er nooit gekomen.

Gegeten op 4 april 2014

CuliLady

't Was al weer een tijdje geleden dat we dit eetcafé binnenstapten, een vaste waarde in de Nieuwmarktbuurt met een verscholen idyllische binnentuin. Vooral op een warme zomeravond is het daar heerlijk zitten. Maar vanavond zitten we minstens zo romantisch bij het raam, aan een minitafeltje met een kaars erop. Van Beeren heeft een klassieke eetcafékaart. Geen ingewikkelde gerechten, maar een goed gebakken stuk Black Angus met degelijke frieten en groentjes, dat werk. Vanavond nemen we kip met dragon en krieltjes en een vegetarische ravioli. Kan niets mis mee gaan, zou je denken. Ondertussen is het ons opgevallen dat het hipstervirus ook hier heeft toegeslagen. Een vriendenclubje - we zien veel baarden, jurkjes en hoedjes - heeft op luidruchtig vrolijke wijze de ruimte in beslag genomen. Kun je als horecagelegenheid niets aan doen, als zo'n zwerm bij je neerstrijkt, maar het wordt wel irritant als de bediening met hen onder één hipsterhoedje blijkt te spelen. Weinig aandacht voor de overige gasten kortom, en dat werd er naarmate de avond vorderde niet beter op. En toen kwamen het eten door. De kip bleek gestoofd en samen met de krieltjes te zwemmen in iets wat meer op dragonsoep dan dragonsaus leek. Een bizar gerecht. De ravioli zwom ook, maar dan in olijfolie, en had niet bijster veel smaak. Al met al was de finesse op die borden ver te zoeken. Op onze feedback reageerde de bediening zoals het een goede hipster betaamt: volkomen blasé. Toen het vervolgens ook nog eens tergend lang duurde voordat de rekening kwam, waren we wel weer even klaar met Van Beeren. Jammer, weer een instituut naar de gallemiezen..

Gegeten op 5 april 2014

Peter_1978

Afgelopen vrijdag even voor een snelle hap bij Van Beeren binnengewandeld. Spareribs met frietjes en een salade. Eerst hebben we even aan de bar een paar drankjes gedaan omdat het druk was en we niet hadden gereserveerd maar na een klein half uurtje hadden ze een klein tafeltje bij het raam.

De spareribs vielen een beetje tegen: te vet en niet zo goed gemarineerd, zo vonden wij. De frietjes waren heerlijk: zelfgebakken in de Ossenwit!

Van Beeren is een leuk en gezellig eetcafe in de Lastagebuurt. Vriendelijk personeel, naast de standaardkaart altijd nog keuze uit een aantal daggerechten en een leuke wijnvariatie.

Gegeten op 21 februari 2014

MartinK

Gisterenavond voor een "snelle" hap gegeten bij Van Beeren. Voor een woensdagavond was de zaak goed gevuld. De gerechten die op het menu staan zijn zeker niet de standaard gerechten die je in andere eetcafes tegenkomt. Daardoor betaal je wel wat meer dan normaal. Echter vind ik de prijs/kwaliteit prima in orde.

We begonnen met de slakken in kruidenboter die erg smakelijk maar in een te waterig kruidenboter sausje zaten. Beide hoofdgerechten die mijn vriendin en ik hadden waren prima! De black angus was mooi medium rare met heerlijke mierikswortel boter daar bovenop. De frietjes die erbij zaten waren lekker krokant gebakken. De bij geserveerde groenten mochten echter iets langer gegaard worden.

Mijn tafelgenoot had een prachtige eendenborst met daarbij een heerlijke pastinaak puree. De bediening wist alles goed te vertellen en waren snel met de bestelling opnemen. Kortom een aanrader voor lekker eten...zeker in de zomer als je op het binnenterras kan zitten.

Gegeten op 22 januari 2014

Erjee

Wat een armoede! Netjes gereserveerd, maar het werd nog passen en meten om aan het laatste vrije tafeltje toch nog te kunnen zitten. De bar was adequaat, maar de slakken lagen in een soort lauwe,waterige soep, en de smaak was navenant. De bediening zei dat je de slakken met brood zou moeten eten, maar helaas was dat niet bijgeleverd. Bovendien bleek één schelp niet gevuld. Daarna begon het wachten op het hoofdgerecht. Bijna een uur! Juist toen we maar wilden opstappen werd het gebracht. De parelhoenders zwommen in een waterige saus, evenals de hutspot, waardoor het geheel eerder leek op een kleffe deegsoep dan een pittig wintermaal. Nog erger was, dat smaakbeleving goeddeels ontbrak. De hutspot was saai en de parelhoenders smaakten naar niets. Was het wel parelhoen? Het was niet meer te proeven. De wijn en de paté waren redelijk, daarmee had de keuken geen bemoeienis gehad. We hebben het nagerecht en de koffie maar ergens anders gebruikt,
Het excuus was dat er maar één kok was, maar de hoofdkok(?) liep te bedienen en vergat kennelijk om toezicht te houden in de keuken. Een blamage! Veel te duur voor de geboden kwaliteit!
Advies: test je relaties bij Van Beeren, als die dit restaurant overleven, kan je met elkaar nog heel wat tegenslagen aan!

RJ

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Van Beeren in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Van Beeren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.