Eetcafé Van Beeren

2. 62% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 020 622 23 29
  2. www.eetcafevanbeeren.nl

spiens48

Heerlijk gegeten in het sympathieke eetcafé. Alle tafels bezet. Geeft al aan, dat men hier graag komt eten. Ruime keuze aan voor- en hoofdgerechten: klassiekers en Hollandse Pot. We hadden de kleine schotel spareribs met friet. Gelukkig de kleine variant, want die leek al genoeg voor twee personen. De andere tafelgenoten kozen de rode kool met hachee en puree. Verrukkelijk. En vriendelijk geprijst. Alles vers, zelf gemaakt, smaakvol. De huiswijn is oké. Het nagerecht, cheesecake, was even wennen: laagjes in een wekpotje. Grappig, dat wel. Maar toch liever een taartpunt à la Holtkamp.

Gegeten op 25 februari 2015

Huygens

Op een erg koude zaterdag tijdens het Amsterdam Light Festival met 7 personen naar Van Beeren, we hadden pas laat die dag gereserveerd maar met wat improviseren werden er twee tafeltjes aan elkaar geschoven. Bij Van Beeren weet je wat je krijgt: geen haute cuisine maar altijd goed en eerlijk eten met sympathieke bediening in een prettige atmosfeer. Alle gerechten zijn uitstekend bereid: de ribeye, de portobello, de procureur, de ravioli, de tarbot en de spareribs. En als dessert perencrumble en wentelteefjes. Een zeer geslaagde avond, Van Beeren stelt nooit teleur!

Gegeten op 10 januari 2015

sdheijer

Van binnen een echt eetcafé; veel hout, eenvoudige tafels en stoelen, geen linnen of andere poespas dus. Het voorgerecht van gegratineerde mosselen was OK. Lekker en op eetcafé niveau zullen we maar zeggen. Het hoofdgerecht echter was geweldig. Ribeye perfect van smaak en cuisson begeleidt door een heerlijke saus. Zelden at ik lekkerder vlees. Ook de frieten waren van een niveau waar niet veel andere zaken aan kunnen tippen. Bij het nagerecht een klein foutje. De soesjes kwamen zonder de chocoladesaus. De saus werd na een minuut of vijf alsnog in kommetjes apart geserveerd. Toen waren de soesjes al op. Desondanks is Eetcafé Van Beeren wat mij betreft zeker een aanrader.

Gegeten op 30 oktober 2014

marc1973

Een knus eetcafé op een steenworp afstand van de Nieuwmarkt met gezellige binnenplaats/tuin (buiten) en gevarieerde menukaart. Vlees(spareribs!), Vis (Mosselen!) of Vegetarisch: Zeer smakelijke gerechten, hier staat een ervaren kok in de keuken !

Zeker voor hetgeen geserveerd wordt: een zeer schappelijke prijs. Indien je perse binnen wilt eten adviseer ik vooraf reserveren... Buiten zit je redelijk overdekt maar omdat de buitentemperatuur aan de lage kant was en er geen heater is werd het voor ons op den duur iets te frisjes waardoor we toch eerder dan gepland weer zijn vertrokken.

Conclusie: Ook dit restaurant staat op ons lijstje: Aanraders.

Gegeten op 24 augustus 2014

Prinsen

Weer eens gegeten in ouderwets heerlijke ambiance met zeer goed eten. Salade en carpaccio vooraf uitstekend met daarna lekkere spareribs plus sappige Black Angus (aanrader van de bediening). Toetje op de dagkaart : wentelteefjes en daar kun je me zelfs voor wakker maken.

Gegeten op 20 augustus 2014

ronald123

Een eetcafe dat het begrijpt! Eenvoudige kwaliteit en prima klaar gemaakt. We aten een kiptajine. Van te voren gevraagd of die niet droog was (ervaring...). "Ik heb 'm zelf gemaakt, dacht het niet!!" Helemaal gelijk, helemaal goed.
Mijn ribeye, na een hele week bijna alleen maar vis, met frietjes met schil was top. Allebei niets bijzonders maar de laatste weken te vaak meegemaakt dat zelfs eenvoudige dingen niet overal lukken...
We aten in de tuin. Daar mag, ook al gaat het daar niet om, wel eens een verfje overheen, of een opfrisbeurt in algemene zin!

Gegeten op 28 juli 2014

hans amsterdam

Op een prachtige zomeravond weer een keer mogen genieten van de binnentuin van dit eetcafé. Een feestje om al verwelkomd te worden met een karaf water (met citroen en takje mint) en heerlijke olijven. Al snel gevolgd door uitstekend brood met aioli. Dit keer genoten van klassieke mosselen, met 3 sausjes en heerlijk knapperige frites. De bediening lekker losjes maar attent.

Gegeten op 10 juli 2014

Mariusveenstra

zeer teleurstellende ervaring. Het was erg druk en moesten even wachten, uiteindelijk aan een tafel geplaatst en vervolgens heel lang moeten wachten. De biefstuk was doorgebakken waar we om medium gevraagd hadden maar na het lange wachten besloten er niets van te zeggen. De bediening was erg rommelig en had wel met wat meer mensen kunnen staan. Al met al een behoorlijke teleurstelling

Gegeten op 9 april 2014

harry1

Eenvoudig eetcafé waar de prijs kwaliteit net niet klopt. De eenvoudige gerechten zijn te duur voor wat er geserveerd wordt. Zonder reservering op een vrijdag om 20 uur binnen gelopen. Altijd druk natuurlijk en de zaak zat vol. Met een half uur wachten zou er een tafel vrij komen. Geen probleem en met een drankje aan de bar. Echter de tafel was pas 1 uur en 45 minuten later vrij. Dat is echt te lang wachten. Zeg dan bij binnenkomst dat het heel lang gaat duren of dat je het niet weet. Uiteindelijk word je dan weggeduwd in het krapste hoekje en kleinste tafeltje van de zaak. Niet te doen eigenlijk. Vanwege de tijd toch geaccepteerd en alleen een hoofdgerecht bestelt. De entrecote en ribeye waren prima. De meisjes in de bediening waren vriendelijk maar excuses of compensatie voor het lange wachten is er nooit gekomen.

Gegeten op 4 april 2014

CuliLady

't Was al weer een tijdje geleden dat we dit eetcafé binnenstapten, een vaste waarde in de Nieuwmarktbuurt met een verscholen idyllische binnentuin. Vooral op een warme zomeravond is het daar heerlijk zitten. Maar vanavond zitten we minstens zo romantisch bij het raam, aan een minitafeltje met een kaars erop. Van Beeren heeft een klassieke eetcafékaart. Geen ingewikkelde gerechten, maar een goed gebakken stuk Black Angus met degelijke frieten en groentjes, dat werk. Vanavond nemen we kip met dragon en krieltjes en een vegetarische ravioli. Kan niets mis mee gaan, zou je denken. Ondertussen is het ons opgevallen dat het hipstervirus ook hier heeft toegeslagen. Een vriendenclubje - we zien veel baarden, jurkjes en hoedjes - heeft op luidruchtig vrolijke wijze de ruimte in beslag genomen. Kun je als horecagelegenheid niets aan doen, als zo'n zwerm bij je neerstrijkt, maar het wordt wel irritant als de bediening met hen onder één hipsterhoedje blijkt te spelen. Weinig aandacht voor de overige gasten kortom, en dat werd er naarmate de avond vorderde niet beter op. En toen kwamen het eten door. De kip bleek gestoofd en samen met de krieltjes te zwemmen in iets wat meer op dragonsoep dan dragonsaus leek. Een bizar gerecht. De ravioli zwom ook, maar dan in olijfolie, en had niet bijster veel smaak. Al met al was de finesse op die borden ver te zoeken. Op onze feedback reageerde de bediening zoals het een goede hipster betaamt: volkomen blasé. Toen het vervolgens ook nog eens tergend lang duurde voordat de rekening kwam, waren we wel weer even klaar met Van Beeren. Jammer, weer een instituut naar de gallemiezen..

Gegeten op 5 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Eetcafé Van Beeren in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Eetcafé Van Beeren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.