• foto's van Sushi Time WTC in Amsterdam - 1

• 7.5 10 8

• 7.3

• 6.4

Sushi Time WTC over zichzelf

Sushi Time is een eigentijdse Sushi bar met 2 lopende banden waar u de sushi bordjes zelf van kunt afpakken. Tijdens de lunch bepalen de kleuren bordjes de prijs en tijdens diner is het all-you-can-eat sushi fusion.

Wij proberen naast de traditionele sushi ook vernieuwend te zijn door ingrediënten op een andere manier te gebruiken: Fusion sushi.

Heeft u trek gekregen? Kom een keer langs!

gorbatsjov
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vrijdag 28 maart j.l. het 'nieuwe' Hanbun Hanbun concept geprobeerd met mijn vrouw. Het concept zelf is niet heel vernieuwend maar het gaat erom dat je gezamenlijk meerdere gerechtjes besteld die je eenvoudig kan delen. Prima want zo kan je dus in één bezoek een behoorlijk deel van de kaart proberen. We waren bijzonder gecharmeerd van 'fusion sushi'. Ik noem dit voor het gemak sushi 2.0. Hiermee is echt een andere dimensie aan het sushi eten gegeven. Het meest genoten wij van de Kamikaze Gunkan (tonijn tartaar), Crispy Tuna Crackers en de Crispy Duck Crackers. Sushi Time WTC is absoluut geen plek voor een romantisch diner maar meer een gemak voor de mensen die in deze omgeving werken. Als je puur voor de fusion sushi gaat dan is de plek en sfeer niet zo belangrijk meer en heb je gewoon heerlijk eten.

Gegeten op 28 maart 2014

monica2013
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb voor het eerst sushi afgehaald bij Sushi Time. Ik had de instructies niet goed begrepen en kon eigenlijk pas na 15:00 uur ophalen. Desondanks werd ik toch geholpen, erg fijn!
Locatie was erg moeilijk te vinden omdat van buitenaf niet (goed) te zien was dat Sushi Time in het WTC zit.
Sushi summer box, viel eigenlijk wat tegen. Wel heel erg vers, maar niets bijzonders, op 1 sushi na. Prijs/ kwaliteit was wel prima.
Misschien dat in het restaurant, als ik zelf kan kiezen het beter is, dat ga ik nog wel uitproberen.

Gegeten op 4 september 2013

JeanetteProever
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren al weer een tijdje niet geweest en blijven dit toch een van de beste sushi vinden die we in Amsterdam kunnen krijgen. Sushi draait lekker rond op de lopende band en ze maken er echt een feestje van. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Een aanrader en ik begrijp de eerdere reacties ook niet, heb ik niet zo ervaren.

Gegeten op 11 juli 2013

carmen1405
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier sushi afgehaald via Groupon. Eerst kon ik het niet vinden, maar ze hebben m'n telefonisch erheen geleid. Bij binnenkomst ziet het er knus uit. Het is strak ingericht en ziet er schoon uit. De sushi had ik een dag van te voren besteld en het stond klaar op de afgesproken tijdstip. Die mevrouw achter de balie was erg vriendelijk. De ingredienten van de sushi smaakten goed, alleen de rijst was iets aan de harde kant. Dat komt waarschijnlijk omdat het in de koeling heeft gestaan. Dat is wel erg jammer. De verse vis/groente die erin zitten maken het weer deels goed, daarom een 6 voor het eten. Als je daar in het restaurant eet, wordt het wel ter plaatse bereid.

Gegeten op 26 februari 2013

dmeg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het nog al sober ingerichte restaurant nodigt niet echt uit, maar wat maakt dan dat ik hier zo vaak lunch? De sushi is echt van een topkwaliteit! En op dinsdag is het helemaal genieten: de bordjes zijn dan eenheidsprijs! Mooi dat nodigt uit om dat ene bordje toch ook nog even te nemen. Niets te verbeteren? Ja dat wel, want ook al kom ik hier vaak, de dames die je oh zo snel naar je tafeltje loodsen, lijken je niet te herkennen.

Gegeten op 5 februari 2013

Co_uiteten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het bekende sushi treintje rijd hier. Werkt voor mij altijd wel, want als ik het niet ken, kan ik het m'n neus niet voorbij laten gaan. Gelukkig ook gewoon zeewier salade te krijgen.

omnomnom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het zit hier over het algemeen vol met zakenmensen uit de WtC-gebouwen, zeker tijdens te lunch. Je gaat hier niet heen om gezellig te tafelen, maar om een snelle maaltijd te eten of om snel een box met sushi af te halen.

Het decor is clean en functioneel, sommige mensen vinden het sfeerloos, maar ik vind het prima voor een sushi-maaltijd.

Ik heb de vegetarische box (euro 9,95) genomen, die werd vers klaargemaakt en was lekker. Maar van de andere boxen hadden ze enkele kant en klaar in de etalage liggen, ik weet niet wat daarvan de kwaliteit is.

Deze sushi-zaak zit in het WtC-gebouw en de meeste mensen die via Amsterdam Zuid reizen hebben geen idee dat er zo dichtbij het trein/metro-station een sushizaak zit. Zo'n Sushibox is duurder dan bijvoorbeeld een Burger King Menu op WtC, maar wel een stuk gezonder (en lekkerder) dan zo'n menu en de meeste andere afhaal-opties in de buurt van Station Zuid.

LODEWIJKVANDERPEET
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op de eerste verdieping van het wtc zit een restaurantje dat ontdaan is van alle mogelijke locale elementen. In de hele wereld zitten dit soort tentjes in glazen verzamelgebouwen. De inrichting is inwisselbaar en eigenlijk valt er niets meer over te melden dan dat ’t niet veel gekost kan hebben. Over 2 puntvormige bars komen sushi’s, yakitori’s en andere Japanse hapjes op een lopende band voorbij, op plastic bordjes. Soms staan ze op een verhoging, dan betreft het een weekspecial. Af en toe zit er een plastic kapje overheen, waarom wordt me niet duidelijk. Sushi Time heet het en het zit hier (zij het op verschillende plekken in het wtc) al meer dan 15 jaar. Het concept zal u bekend zijn, als je klaar bent neem je de lege bordjes mee naar de kassa, iedere kleur heeft een eigen prijs. Het is snel en efficiënt. Er zijn ook een paar tafeltjes, de meeste mensen die daar zitten bestellen een ‘lunchbox’ (€ 17,50). Daarin zitten 6 sushi’s, 4 sashimi’s, een plukje zacht zeewier en een kommetje miso soep. Aan de band eet je onwillekeurig veel meer. De bordjes variëren in prijs van € 1,95 (blauw) tot € 5,95 (oranje). Onwillekeurig heb ik tijdens ons gesprek een stapeltje van 7 lege bordjes verzameld en ik moet me bedenken of ik ’t wel lekker vond. Er is niets langsgekomen dat me bijblijft. Het valt me op dat er veel mayonaise gebruikt wordt, niet alleen in de California roll (€ 3,75), zoals het hoort. Het puntzakje valt erg tegen, de nori (het zeewiervel) is taai. Ik ben dol op alle soorten satés en pak als finale het bordje met de yakitori: de gemarineerde kip is van slechte kwaliteit (volgens mij komt het uit een pakje), maar het ergste is dat hij steenkoud is. De bediening beperkt zich tot een aantal jonge dames die de grote stroom bezoekers naar hun plek dirigeert en voor de drankjes zorgt. Dat doen ze professioneel en zo efficiënt dat de meeste gasten binnen 20 minuten weer buiten staan. Wij moesten € 64,50 betalen, maar we hebben dan ook meer gegeten dan we normaal zouden doen, ik denk dat je hier voor € 20,- p.p. met een gevulde buik op de roltrap stapt.

JeanetteProever

• Uitstekend

Heerlijke plek om te lunchen, maar ook voor de donderdag en vrijdag avond. Ze hebben hier geflambeerde sushi zalm, die is echt goddelijk!

Michiel030

• Goed

Prima lunchadres alhoewel minder geschikt voor zakelijke gesprekken vanwege het rumoer en de dicht op elkaar staande tafeltjes. Kwaliteit van spijs en wijn is prima. Het tempo (amuse en 3 gangen binnen 1 uur) is prima voor een doordeweekse lunch.

Schrijf zelf een recensie over Sushi Time WTC in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sushi Time WTC. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!