Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

D' Olifant

1. Frans

D' Olifant

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 072 571 18 18

MarjaDuchatteau

Uit eten met de meiden van volleybal. Gezellig gezeten, gedronken en gegeten. Eten was goed, bediening ook. Alleen jammer dat er voor bepaalde gerechten bijbetaald moet worden.

Gegeten op 19 november 2014

jokedekok

Op een drukke zaterdagavond -alle tafels waren bezet- hebben we het ‘geniet zonder limiet’ menu gekozen. (€ 25) De kwaliteit was redelijk, geen culinaire hoogstandjes, gewoon lekker zonder opsmuk. De snelheid zat er goed in, geen storend lange wachttijden. Na 6 verschillende gangen was het verzadigingspunt bereikt. Jammer was, dat na een glas witte wijn, de opvolgende rode wijn in hetzelfde glas werd geschonken… Al met al een goede prijs – kwaliteit verhouding in een nostalgische omgeving met een alerte bediening.

Gegeten op 1 november 2014

Proeftkonijn

Op een doordeweekse dag wezen eten met groep van acht man sterk. We gingen voor het 'Geniet zonder limiet'-menu, wat zeer in de smaak viel. Meestal huiver ik een beetje van deze 'All You Can Eat'-insteek, omdat ik het doorgaans alleen bij de goedkopere restaurants ben tegengekomen, waar de kwaliteit van het eten sowieso al te wensen overlaat.

Dolgelukkig was ik dus, toen ik er achterkwam dat dit restaurant de uitzondering op mijn regel vormt. Stuk voor stuk allemaal bijzondere gerechten, waarvan de meesten ook nog zeer goed smaakten. Kleine gerechten, wat goed combineerde met de grote keus ervan. Elke gang kwam telkens wel nipt op tijd aan, waardoor ik niet zou willen weten hoe dit menu op een drukke zaterdagavond uitpakt. Gelukkig hebben ze ook nog een gewone kaart.

Uiteindelijk waren na maar liefst acht gangen onze buiken gevuld. Ik houd van nieuwe dingen, dus het feit dat ik zeven nieuwe gerechten had geproefd, voegde alleen maar toe aan de voldoening. Het decor zat mij wel snor. Ik ben geen binnenhuisarchitect, maar de stoelen zaten aangenaam.

Gegeten op 26 februari 2014

Culinair99

Wij hebben op zaterdagavond met een grote groep genoten van het 'geniet zonder limiet' arrangement incl onbeperkt drinken. Het is ons en onze tafelgasten erg goed bevallen. Het eten was lekker, er was voldoende keuze. Het duurt even voor je de volgende gang kreeg, maar we konden in de tussentijd lekker bijkletsen. Drinken werd voldoende bijgeschonken. De bijgerechten waren smakelijk, brood met smeersels/friet met saus en/of pasta. Enig minpuntje vond ik dat je voor sommige 'huisspecials' een meerprijs moest betalen. Ik zou er kleinere porties van maken en ze gewoon meenemen op de kaart of ze in het geheel weglaten van deze speciale 'geniet zonder limiet' lijst. Maar verder prima gegeten, volop keuze, smakelijke gerechten in een gezellige ambiance! Gratis kopje koffie/thee met bonbons toe ;-)

Gegeten op 16 november 2013

Lydx

Heerlijk gegeten, op de prijs kwaliteit verhouding valt niets af te dingen.
Bediening is prima. De mayonaise gehad voordat mijn friet op is. Dat heb ik elders vaak anders meegemaakt en ze kijken regelmatig even of je nog iets nodig hebt. Ja en wat betreft het decor, het ziet er gezellig uit al mag de verlichting wat warmer.

Gegeten op 10 november 2013

Levensgenieters2009

Hier gegeten met mijn partner op aanraden van collega. Zeer slecht gegeten. Vlees was niet goed mals. Bij aanspreken hierop van de bediening kwam de gastheer zelf aan tafel staan om op zijn manier te laten zien dat het vlees mals genoeg was door het met een van onze messen zelf in stukjes te snijden.

Verder erg opdringerigere bediening mbt tot doordrammen of je nog iets wilde drinken.

Voor ons nooit meer!!

Gegeten op 25 oktober 2013

shiv

het leek ons een leuk idee om het nieuwe arrangement uit te proberen , onbeperkt eten voor om en nabij de 24 euro. er werd ons verteld dat we zo vaak mochten bestellen als we wilde en dat het een soort tapaz hapjes waren, het viel vies tegen, weinig smaak aan de gerechtjes om de 3 kwartier pas weer het volgende hapje, toen we dit melden was het excuus dat het druk was, er zaten inderdaad nog 4 tafels. dan houd je je hart vast als je dit arrangement gaat doen als het echt druk is. van half 6 tot half 10 5 kleine hapjes en pas bij het 2de toetje had ik het idee dat ik wat gegeten had. ik ga dan liever voor 10 euro meer naar een ander restaurant op het coolplein waar het eten wel ergens naar smaakt en je niet de neiging krijgt om erna nog langs de snackbar te gaan

Gegeten op 30 oktober 2013

Anza

Via vakantieveilingen hier gegeten. Had de recensies gelezen op internet en had geen hoge verwachtingen. Wij hebben echter een uitstekende avond gehad met erg goed eten (4 gangenmenu), heerlijke wijn en een zeer prettige bediening. Wij gaan zeker nog een keer terug. Het eten was tot in de perfectie klaargemaakt, porties waren prima en er werd ook gelet op details. Zelf nog koffie besteld. Ook deze werd vergezeld door een likeurtje van het huis en een chocolaatje. Prima prijzen voor drankjes. De atmosfeer beschrijven wij als romantisch en gemoedelijk. Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen en hopen dat zij deze kwaliteit vasthouden.

Gegeten op 24 augustus 2013

Kadetje

Vanavond gastvrij ontvangen met onze dochter. Vlakbij huis (achteraf) een gezellig en knus (beetje pimpen) restaurant, en een groot winkelcentrum en bioscoop complex op 1 min. afstand. Prima parkeren in overdekte garage. Warme sfeer binnen met veel hout en dakpannetjes als plafond. Het eten perfect geserveerd op loei hete borden door gemotiveerd personeel. Via de bon inderdaad beperkte keuze maar niets mis mee (vis/vlees). Leuke opbouw; gevarieerde schotel als voorgerecht en soepje vooraf. Hoofdgerecht met voldoende salade en heerlijke krieltjes (hoefde niet zoals meestal bij te vragen). Ook het dessert heerlijk, mooi opgediend en smaakvol verwerkt.
Helaas niet lang nagezeten wegens onverwachte afspraak.
Voor ons zeker een leuk adres om aan te bevelen.

Gegeten op 16 augustus 2013

Culinair99

Wij hebben al een aantal keer lekker gegeten bij d'Olifant. Een toegewijde, vriendelijke gastheer/sommelier en prima keuken voor een schappelijke prijs. Gewoon gezellig een hapje eten.

Schrijf zelf een recensie over D' Olifant in Heerhugowaard

Schrijf hieronder je recensie over D' Olifant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.