• foto's van De Nachtwacht in Amsterdam - 1

• 8.0 10 24

• 7.9

• 7.4

De Nachtwacht over zichzelf

Steakrestaurant De Nachtwacht, aan het bruisende Rembrandtplein, is al bijna 40 jaar een begrip in Amsterdam en ver daarbuiten. Het geheim? De professionele en attente bediening, de warme, authentiek Amsterdamse sfeer waar iedere gast zich meteen thuis voelt en natuurlijk de aantrekkelijke menukaart. Grillgerechten, Franse klassiekers en de BESTE spare-ribs van Amstedam!

Maxman
  • Recensies in de laatste twee jaar

De escargots zijn een aanbeveling waard! Verder een mooie plek, vlakbij het Rembrandtplein. Prettige plek om daarna verder de stad in te gaan. Bediening is vlot en vriendelijk. Was wel erg druk en rumoerig, alsof je in een kroeg aan het eten bent. Ook de aankleding binnen is iets gedateerd.

Gegeten op 14 januari 2014

Yuri1968
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een paar keer gegeten nu. Dit grill restaurant heeft een constante en degelijke kwaliteit... Maaltijden zijn simpel, maar erg lekker en verzorgd. Uitstekend geschikt voor wie van een goed verzorgd lekker stukje vlees houdt en waar voor zijn geld wil. De sfeer is knus en gezellig. Ook heerlijk voor een rustig en rustiek avondje uit met een lekker drankje... Ik geef het een 8!

wim01
  • Recensies in de laatste twee jaar

De spare ribs zijn heerlijk, vooral de ketjap saus erbij. De portie is ook echt veel en met een gemende salade meer dan genoeg. Kom ik zeker voor terug.

Gegeten op 22 februari 2014

danny38
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meer dan voortreffelijk gegeten met een groep van 9 personen. Bediening vlot en gezellig. Een steakhouse zoals het hoort te zijn. BBQ ouderwest op kolen prima kwaliteit vlees en een heerlijk drankje erbij. Was voor ons een topavond en een aanrader voor een ander. Dit smaakt letterlijk en figuurlijk naar meer.

Gegeten op 29 januari 2014

Mickey1999
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een groep van 14 gegeten bij de Nachtwacht op aanraden van een kennis... Groep was verdeeld over 2 tafels. Het was ons personeelsuitje dus dan wordt er door ons flink door gedronken, helaas lukte dat hier niet, wij moesten onderhand zelf ons drinken halen aan de bar. De gerechten zijn FLINK aan de prijs, garnituur moet zelfs apart betaald worden! Wij hadden alleen hoofdgerechten besteld. Het duurde vrij lang, en onze eerste tafel had het hoofdgerecht al op toen de gerechten werden opgediend op de tweede tafel, is niet echt leuk als je met een groep bent!
Vlees was oke, de uiensoep leek wel ragout en kikkerbillen drijven in een soort van tomatensaus...knoflook-roomsaus zou eerder op zijn plaats zijn!
Als je vegetarier bent dan heb je hier helemaal niets te zoeken! Een side-salad met rauwkost wordt dan iets groter gemaakt. Je hoeft niet te vragen om een stukje kaas of iets dergelijks want dat hebben ze niet.
Voorafgaand aan ons diner wordt er een bord op onze tafel 'gesmeten' met ons bestek, welke ik gelijk heb terug gestuurd, het kwam regelrecht (dus nat) uit de vaatwasser...
Geloof mij, ik zit zelf al 25 jaar in de horeca en heb er alle begrip voor als het iets aan de drukkere kant is, maar dit had puur met onkunde te maken.
Overigens zijn er wel wat biertjes van onze rekening afgehaald als goedmakertje...
Eens maar nooit meer naar De Nachtwacht!

Gegeten op 1 januari 2014

zaritha
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor wie echt van lekkere ouderwetse kwaliteit houd, moet je zeker bij de nachtwacht zijn. Hoewel de uiensoep wat tegenviel was de tournedos daarin tegen bijzonder lekker. De zaak oogt wat oubollig maar je komt tenslotte voor de kwaliteit. We hebben heerlijk gegeten en raden het ieder aan.

Gegeten op 2 december 2013

olijvenmetknoflook
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen om 23.00 uur binnen hadden uiteraard gereserveerd maar wat lekker dat als het nodig is je nog tot zo laat binnen kan komen in de meeste restaurants sluit de keuken om die tijd, helaas waren er al div gerechten uitverkocht en had de kok 2 verkeerde voorgerechten gemaakt goed vergissing is menselijk al wist de serveerster er niet zo goed mee om te gaan.
Het eten was voor de meeste van ons (6 pers.) goed alleen de varkenshaas was wat aan de droge kant en de zalm te hard gebakken maar al met al goede porties .
Je zit er lekker in een ongedwongen sfeer, ik vind het zeker een aanrader voor als je in Amsterdam bent en je zin het in een lekker en betaalbaard diner.

Gegeten op 22 november 2013

nikki9
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten en de service is hier telkens weer fantastisch! Ik eet regelmatig bij restaurant De Nachtwacht en het eten is altijd goed, met name de heerlijk gekruide spareribs. Om je vingers bij af te likken! Het restaurant ligt in hartje Amsterdam, met een schitterend uitzicht op het Rembrandtplein.

Gegeten op 14 november 2013

Injo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier buiten op terras gegeten. Een heerlijk stuk gegrilde zalm gegeten, welke wel flink aan de prijs was gezien het feit dat je daarnaast nog alle bijgerechten apart moet betalen. Goede bediening, die hun best deden om de drukte te kunnen bijbenen! Geen hoogvlieger maar door de goede locatie aantrekkelijk om terug te komen.

Gegeten op 23 augustus 2013

joseter
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het blijft hier simpel maar errug lekker!
Goede T-bone steak en spare ribs! Vooraf de goed gevulde .garnalen cocktail. Blijft als vanouds en komen zeker terug!

Gegeten op 2 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over De Nachtwacht in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Nachtwacht. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!