a TripAdvisor company

foto's van Southern Cross in Heemstede - 1 foto's van Southern Cross in Heemstede - 2 foto's van Southern Cross in Heemstede - 3 foto's van Southern Cross in Heemstede - 4 foto's van Southern Cross in Heemstede - 5 foto's van Southern Cross in Heemstede - 6
Terug naar de zoekresultaten

1. 8,9 10 1 42

2. 8,8

3. 8,3

Australische smeltkroes van smaken

Bij Southern Cross in Heemstede vind je de Australische keuken. Geen traditionele gerechten, maar een smeltkroes van smaken. De Australische keuken is beïnvloed door gerechten uit Europa, Azië en de Mediterranen. Juist de combinatie geeft de Australische keuken haar eigen identiteit.

Breukelaar01

Het was bijna een jaar geleden dat we voor het laatst bij Southern Cross gegeten hebben. We hadden regelmatig geprobeerd kort van te voren te reserveren, maar het was vaak al volgeboekt. Dit keer was er gelukkig nog plaats.

Het eten was zonder meer goed, maar wellicht waren onze verwachtingen te hoog gespannen, want wij waren niet zo enthousiast als de vorige keer.

We gaan het binnenkort nog een keer proberen.

Gegeten op 8 mei 2016

froukje8

Dertien jaar geleden at ik voor de eerste keer bij dit Australische restaurant. Ze waren nog maar net open en we werden warm en enthousiast ontvangen. Die avond at ik voor het eerst in mijn leven krokodil en zoete aardappel. Krokodil heb ik daarna nooit meer gegeten maar zoete aardappel des te vaker.
Bij binnenkomst viel me op dat het restaurant twee keer zo groot was. De sfeer was gelukkig niet veranderd: warm, stijlvol maar absoluut niet stijf op opgeprikt.
De bediening is vriendelijk en alert maar niet opdringerig.
En dan het eten: een creatieve kaart met Australische must-eets als krokodil, kangoeroe, struisvogel en barramundi. Bij alle gerechten wordt een wijnadvies gegeven.
Bij ons op tafel de witte huiswijn (pinot grigio) die wij ons prima lieten smaken bij de eerste twee gangen. Daarna verder met fles kraanwater die niet in rekening werd gebracht: bonuspunten!
Wij kozen allebei voor het 3-gangen menu van 35 euro.
Vooraf de kangoeroe-pie, daarna barramundi (zoetwatervis) in Aziatische stijl en tenslotte pavlova met mascarpone en ananas.
Allemaal ontzettend lekker met de kanttekening dat de pavlova geen pavlova was maar een schuimige, sponsachtige pudding. Heel erg lekker maar wel iets anders dan verwacht.
Southern Cross is het perfecte adres voor mensen die nieuwe smaken willen proeven terwijl daarnaast ook genoeg klassiekers op het menu staan, waar dan wel weer een creatieve draai aan wordt gegeven. Down under in Heemstede is everybody happy:-)

Gegeten op 8 april 2016

LindaMB

Gisteravond hebben wij voor het eerst bij Southern Cross gegeten. Het restaurant is gezellig ingericht en het personeel is erg vriendelijk.

De menukaart bestaat uit zes voorgerechten, zes hoofdgerechten en zes nagerechten. Aan onze tafel werd van alles gegeten (van krokodil tot barramundi) en alle gerechten waren heerlijk. De borden waren mooi opgemaakt en ieder gerecht had uitgesproken smaken.

Ik zou alleen adviseren om de kaart ook in het Nederlands te vertalen. Een gerecht als "Tandoori crusted tuna with acurried spinach coulis, amchur meringues, papadum crumble and a yoghurt raita" wordt nu alleen vertaald met "Tonijn", wat toch geen recht doet aan het kunstwerkje en de smaken die je op je bord krijgt.

Heerlijk gegeten en echt een aanrader voor als je eens iets anders wilt eten.

Gegeten op 30 maart 2016

peterdehond

Het enige saaie aan dit restaurant is dat het eten altijd weer verrukkelijk is! En ook de bediening is altijd vriendelijk en attent, ook als Natasja een weekendje op de lange latten staat.
Heerlijke rib-eye en prachtig toetje van pecantaart!
We waren er in 2002 toen het restaurant de deuren opende. En wij zijn blijven komen en blijven dat ook de komende jaren doen. Niet omdat we zo graag steeds in hetzelfde restaurant eten. Integendeel: we eten zelden ergens meerdere keren. Maar voor Southern Cross maken we graag een uitzondering!

Gegeten op 6 maart 2016

oosterpoorters

We realiseren ons heel goed dat het niet eenvoudig is een recensie van dit restaurant te schrijven.
Zeg zelf wanneer eet je nu krokodil of struisvogel ? Beoordelen is dan ook moeilijk.
Bij binnenkomst wordt je correct en professioneel naar je tafel begeleid. Rondkijkend heeft de binnenhuis architect zich hier uitgeleefd door toepassing van allerhande bouwmateriaal. Iets teveel van het goede en net te weinig aandacht voor de akoestiek.
De kaart is in het Engels en alleen een kernwoord als : "Struisvogel "geeft je een richting aan van de samenstelling van het gerecht. De attente bediening gooit er ook regelmatig een Engelstalige uitdrukking tussendoor.
Op de gerechten zelf is niets aan te merken. Inderdaad een smeltkroes van diverse mondiale keukens. Elk gerecht is weer een aangename verrassing en als je onderling nog wat uitwisselt ervaar je een breed scala aan smaken. Je smaak papillen worden goed getest en het is enerverend onderling te trachten ingrediënten te traceren. Met een goed gevoel verlaten we dit toch wel bijzondere restaurant.

Gegeten op 28 februari 2016

TineRodermond1

Heerlijk en heel bijzonder gegeten. Op onze tafel kwamen onder andere Krokodillen sate, Kangeroo en Struisvogel steak. Elk gerecht was stuk voor stuk erg lekker. Het is hier dan ook een must om van elkaar te proeven want het zou zonde zijn als je maar 1 gerecht proef.
Prijs kwaliteit is perfect, de bediening: Alle dames waren zeer professioneel maar met een warme gastvrijheid. De kok zelf kwam de rekening brengen en vragen of het allemaal naar wens was geweest. Kortom een avond om niet snel te vergeten.

Gegeten op 21 februari 2016

Smulpaap87

Fantastisch gegegeten met heerlijke bijpassende wijn. Hoogtepunten waren de Sparkling shiraz en het heerlijke toetje. Ook de service tip top in orde.

Gegeten op 13 februari 2016

wouter_cynthia

Ons eerste bezoek, maar zéker niet het laatste, wat een fantastisch restaurant!! Bijzondere ingrediënten zoals krokodil, kangaroo, struisvogel, barramundi, in een unieke, soort 'fusion' mix van Japanse, Amerikaanse en Aziatische stijl. Echt ALLES is lekker! We komen snel weer terug...

Gegeten op 14 februari 2016

WvdL78

Wat een ontdekking dit! Na een zondag meubels kijken belandden we per toeval in dit restaurant. Het interieur is prachtig,modern en warm. Met een 8 meter lange panorama van Sydney. Ik ben Australië liefhebber dus vind dit super! De gerechtjes waren echt iets nieuws. Fushion van typisch australische gerechten met aziatische invloeden. Wij namen ieder verschillende gerechten zodat we veel konden proeven. Alles smaakte bijzonder en heerlijk. En volgende keer neem ik 2 toetjes. Prachtige wijnkaart ook. Wij komen snel terug!

Gegeten op 24 januari 2016

Lekkerlekkerbekje

tja, wat zal ik zeggen... Weer eens bij southern Cross gegeten, met z'n drieen. Wat een vriendelijke mensen en wat een fantastische keuken! Het begint bijna eentonig te worden... altijd TOP! En ik ben heel veel gewend... zeg maar verwend.

Groet, een genieter.

Gegeten op 4 november 2015

Schrijf zelf een recensie over Southern Cross in Heemstede

Schrijf hieronder je recensie over Southern Cross. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.