• foto's van Southern Cross in Heemstede - 1

• 8.8

• 8.4

Ten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ruim een week geleden aten we met vier personen bij Southern Cross (moderne Australische keuken). We kozen allemaal verschillende voor- en hoofdgerechten, zowel vis als vlees en ook vegetarisch. Alle gerechten waren uitstekend bereid en mooi opgediend. Mooie combinaties en een verfijnde smaak. Gastvrouw en crew zijn zeer attent en we kregen een mooi wijnadvies (Australische sauvignon blanc). De sfeer in het restaurant is ongedwongen. Leuk dat de kok nog even kwam vragen of alles naar wens was geweest. Wij verheugen ons op een volgend bezoek!

Gegeten op 4 april 2014

Plukkie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een heerlijke avond uit eten gehad. Goede ontvangst, aan de bar een heerlijke huiswijn, daarna aan tafel in een verzorgd, origineel interieur, tafels op mooie afstand van elkaar. Slow cooked makreel vooraf, geroosterde kangoeroe daarna, kardamon crème brulée toe, heerlijke smaken, prachtig opgemaakte borden, bescheiden porties, en ongevraagd kregen we nog een karaf water tussendoor en achteraf. Met een heel goed gevoel deden we als een van de laatste gasten de deur dicht!

Gegeten op 9 april 2014

robmollee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een chefkok die ècht kan koken. Een gastvrouw die weet wat gastvrijheid is. Een goed getrainde en enthousiaste 'zwarte' brigade. Deze topcombinatie vind je bij Southern Cross. Het geheel heeft het niveau van een sterren restaurant. Ongekende kwaliteit en voor een schappelijke prijs. Wij kozen het vier gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Alle gangen waren een lust voor oog en smaakpapil. Bestel vooraf een "Sparkling Shiraz" en geniet daarna van uitgekiende topwijnen. Garantie voor een feestavond als je van lekker eten houdt! Reserveren is noodzaak. Op een doodnormale doordeweekse dinsdag zat de zaak tjokvol. Wij komen terug.

Gegeten op 8 april 2014

mim68
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super restaurant, goede prijs kwaliteit, origineel en goed gecombineerd. Hier en daar een beetje over gekruid, zoals de krokodil maar een van de betere restaurants waar ik de afgelopen periode heb gegeten! aanrader dus.

Gegeten op 15 maart 2014

aljmvr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn tafelgenote en ik komen sinds de start in 1992 in dit restaurant. Begonnen in een doorzonkamer is het sinds een paar jaar een prachtige, stijlvolle zaak, ruim van opzet, comfortabel en met een, voor warme dagen, aangenaam terras.
En dan het eten: onovertroffen! De van oorsprong Australische chef zoekt met succes de grenzen van smaakcombinaties zonder extreem te worden. Dus geen explosies in je mond maar prachtige combinaties van zoet en zuur, zacht en pittig in een stijl die je aan Jamie Oliver doet denken. Naast klassieke spijzen als lamsrack of een malse steak staan er specifieke Australische gerechten op de kaart zoals kangoeroe, krokodil en barramundi.
En dat alles prachtig gepresenteerd. Heerlijk!
De wijnkaart biedt o.a. verassende Australische wijnen tegen uiteenlopende prijzen, wij laten ons vaak leiden door de keuze van de mede-eigenaresse die de zwarte brigade aanstuurt en kiezen voor een open glas wijn per gerecht.
Iets wat elk restaurant zou moeten doen is dat je ongevraagd een karafje water krijgt wat regelmatig aangevuld wordt. Klasse! Bij elk nagerecht wordt een advies van de eventueel te drinken dessertwijn op de kaart vermeld, we komen dit in andere restaurants maar zelden tegen.
De bediening is attent, vlot, zeer vriendelijk en vakkundig en zijn in staat je antwoord te geven op vragen over de samenstelling van het gerecht, hoe het bereid is en wat een bijpassende wijn is. Zeer professioneel.
En als je dan weet dat een zelf samen te stellen driegangenmenu € 32,50 kost, kan je niets anders concluderen dat dit een goede prijs/kwaliteitverhouding is die garant staat voor een smakelijk diner met een gastvrije onthaal. Een topper in de al zo rijk bedeelde regio!

Gegeten op 9 maart 2014

Henjet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat hebben ze een bijzondere kaart! We kozen de kingcrab in tempura, die was heel lekker, daarna eenmaal de Barramundi vis en 2 maal de kangaroe, wij hebben allemaal gesmuld, wij vinden de combinaties verrassend en de prijs verhouding uitstekend. Er werd nog een chocoladetaart en een Pavlova gekozen voor het dessert, meer dan heerlijk. Je voelt je niet te vol, juist goed.

Gegeten op 16 februari 2014

Adjeot
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hartelijke ontvangst. Strak maar gezellig ingericht restaurant. Je waant je een beetje"down under". Viermaal het 3 gangen al la carte menu besteld. Voorgerechten, gefrituurde krap met kreeft, en de gestoofde krokodil verwerkt in bapou. Krokodil lekker pittig en goed van smaak, de gefrituurde krab miste wat smaak, de mousse was lekker. Als hoofdgerecht tweemaal de Kangoeroe en de eend die heerlijk waren. De barramundi was wat flauw. De nagerechten allemaal perfect opgemaakt en allemaal even lekker. Huiswijn lekker en karaf (kraan) water werd ongevraagd bijgevuld. Gezellig restaurant, leuke sfeer, vriendelijke en spontane bediening. Kortom: aanrader.

Gegeten op 2 februari 2014

jake the snake
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig lekker en verassend eten. Vrij kleine menukaart, toch kan een ieder iets vinden. Een driegangenmenu naar keuze voor 32,50 is mooi. De porties zijn voldoende. Het enige minpuntje was dat we niet een 5 of 6 gangen menu konden bestellen voor de helft van ons, het was voor ons vieren of niet. Aangezien niet ieder dit wilde kon ik het niet proberen, alhoewel wij geen probleem hadden gehad als iemand even een gangetje over zou moeten slaan. Verder was alles top, de vissoorten, de krokodil en de fazant. Prachtige toetjes, alles erg mooi opgediend. De huiswijnen waren perfekt, en ook het wijnarrangement was goed gekozen. Wat een heerlijke smaaksensaties.
Nette en schone toiletten, er waren twee porties toilet. Dit restaurant staat hoog in mijn toptien.

Gegeten op 17 december 2013

fransoos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op herhaling geweest. Dit keer met de hele familie. Van niemand een wanklank gehoord en ze zijn kritisch! Het was wéér verrukkelijk! Tot de volgende keer.

Gegeten op 10 november 2013

KramerG
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons favoriete restaurant uit de omgeving! Eigenlijk willen we niet te veel kwijt, want het is al lastig om een tafeltje te krijgen. Eten is heerlijk. Ik had de scampi's vooraf en de baramundi als hoofdgerecht. Heerlijke rode prosecco van Deakin Estate! Alles is hier top! Bediening zeer attent en vriendelijk. Zo'n restaurant waar alles klopt vind je weinig! En natuurlijk komen we weer terug!!

Schrijf zelf een recensie over Southern Cross in Heemstede

Schrijf hieronder je recensie over Southern Cross. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!