Jonas in den Walvis

Jonas in den Walvis

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 0515 443 010

marisca5

Het voorgerecht de houtduif was het allerlekkerst, leuke presentatie. Onze dochter (8) wilde verrassing van de kok en dat kreeg ze ook ipv een standaard kindermenu. Nette prijs/kwaliteit verhouding en is wat anders dan de all you can eat wokrestaurant, hier zit je lekker rustig en ontspannen met eten waar aandacht aan besteed is

Gegeten op 10 april 2015

svandermeer

Heerlijk gegeten bij dit restaurant.

Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Bediening perfect!

Komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 24 april 2015

Powerboater

We zijn hier vaker geweest, maar deze keer viel het toch tegen. We kregen een amuse vooraf, een hammouse altijd lekker. Vissoep vooraf was prima en ook de salade van gerookte gevogelte, als hoofdgerecht de varkenshaas medaillons en mixed grill, beide kleine porties, bijgerechten fantasieloos, aardappels dreven in de olie en de 2 bakjes met rauwkost in de azijn . Zeker het bedrag niet waard. We hadden een fles wijn besteld die ook ruim boven het bedrag van andere restaurants lag gezien de prijs voor een huiswijn, we moesten hem zelf openen , geen taak voor de bediening blijkbaar, nog niet eerder meegemaakt. Nou voorlopig even geen Jonas

Gegeten op 29 juli 2014

frajobe

Wij kregen als amuse een garnalenkroket en die was echt lekker. Dat beloofde wat. Helaas. Carpaccio was lekker, vlees was met te weinig saus op het bord gelegd. Gezelschap had mosselen besteld en die was echt niet lekker, smakeloos, mosselen waren niet goed schoongemaakt. Jammer. Sorbetijs was ontzettend zuur. Wederom jammer. De bediening was snel.

Gegeten op 26 juni 2014

ad11

Op Pasen hier gegeten, redelijk druk, maar de bediening was goed en vlot. De amuse van kip met mango was heel speciaal. Vooraf de lamsham met asperges. Die kwam uit de koelkast, dus mag wat meer op kamertemperatuur voor de smaak, wat ik ook aan de ober heb gemeld. Als hoofdgerecht de sukade van rund (precies naar herkomst benoemd) en die was uitstekend. Tjonge, wat mals. Als dessert de crème brulée van Fries suikerbrood met een heerlijke parfait en van alles er om heen. Heel lekker en feestelijk bovendien. Jonas is een gezellig restaurant, niet te vol gepropt met een mooi interieur. De originele eetkamer uit 1794 is érg leuk en sfeervol.

Gegeten op 20 april 2014

duif56

Voor de tweede keer bezochten we dit restaurant.
De eerste keer was in oktober. Toen aten we daar een overheerlijke hazenpeper met rode kool. Het vlees was om naar binnen te zuigen. Nu bestelden we als voorgerecht een zalmbouillon en mosterdsoep. Beide gerechten waren uitstekend van uitvoering en smaak. Maar het hoofdgerecht was wat ons het meest bijgebleven is: sucadevlees. Deze kok is grandioos met slow-food. Nog nooit hebben we zulke sucadelapjes gegeten. In draadjes viel het uiteen. Heerlijk! Dit vraagt om een herhaling.

Gegeten op 29 maart 2014

jvduijne

Lekker eten met de kinderen op onze trouwdag was het plan..... Het werd een grote deceptie!
Het duurde bijna 3 kwartier voordat het voorgerecht kwam. Waarom is onduidelijk want een paar stukje rauw vlees + een soepje voorbereiden lijkt niet zo moeilijk.
Vervolgens 40 minuten later werd pas de tafel opgeruimd. Na bijna 2 uur nog geen hoofdgerecht.... Uiteindelijk zónder hoofdgerecht maar weggegaan, mijn dochter van 8 heeft dus alléén een soepje op....
Wat een slechte tent.

piet7

Ons enorm verheugd op een lekkere lunch op dit terras, berichten leken goed maar wat een teleurstelling! 3x geitenkaas salades waren een enorme homp harde koude geitenkaas op een mini-mini-bedje van sla. Saté's waren gortdroog met friet gebakken in oud vet en ook nog koud maar de topper was de specialiteit "gamba's" okay verwachtte een gamba salade foutje maar dit bleek een in olie sputterend zielig schaaltje verschrompelde garnaaltjes te zijn, dat kun je toch niet series nemen voor 12,75? Dit kun je toch niet meer voorzetten anno 2013?
Je hoopt op een sorry of iets waar de 6 hongerige klanten wel blij van worden maar het beklag werd mokkend opgelost door alleen de genoten drank af te rekenen want de Verdejo was wel lekker. Niet voor herhaling vatbaar, succes!

Gegeten op 25 augustus 2013

vboven

Heerlijk gegeten op het terras aan het water. Voor ons verzamelde zich voor de vlootschouw de bruine vloot van de Regionale Friese reünie. Geen betere ambiance. Prettige bediening.

Gegeten op 3 augustus 2013

hanny

Het eten was zoals gewend ok, maar. Service c.q. Doorlooptijd van de gerechten was bedroevend, het duurde echt veel te lang voordat wij een hoofdgerecht kregen na het voorgrecht, wat ook al lang op zich liet wachten.
Bovendien bleek vandaag dat Heegermeer snoekbaars bij de buren 10 goedkoper is.

Gegeten op 13 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over Jonas in den Walvis in Heeg

Schrijf hieronder je recensie over Jonas in den Walvis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.