a TripAdvisor company

Jonas in den Walvis

1. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 0515 443 010

Siet

Weer eens bij Jonas gegeten. We zijn weer erg verwend. Na een amuse hebben we als voorgerecht beide de aardappelsalade met kipfilet gehad. Deze was lekker fris. Als hoofdgerecht hadden we varkenshaas met champignons en maiskip met witlof. Beide gerechten waren heerlijk bereid. Als bijlages spitskool en salade en krielaardappeltjes. Het was allemaal ruim voldoende en met zorg bereid. Als nagerecht een grand dessert, heerlijke cheesecake, panacotta en verschillende smaken ijs. In tijden niet zo veel gegeten! We waren erg tevreden en vinden dat Jonas het verdient ook in deze tijden nog wat voller te zitten!

Gegeten op 13 november 2015

Sander_Boon

We waren op vakantie in Heeg en hebben op woensdagavond buiten het seizoen met onze dochters gegeten bij Jonas in den Walvis. Het was erg rustig maar we waren ook vroeg en in het hele dorp (wat 'afhankelijk' is van buiten recreatie (varen)) was het rustig. We werden alleraardigst ontvangen en met aandacht naar een tafel geleid. Later in de avond kwamen er nog meer klanten bij en werd het nog wel gezellig druk. De bediening was netjes en zorgzaam met leuke tips en adviezen. Er waren smakelijke keuzemenu's. We kregen een smaakvol aperitief met daarbij een aparte versie voor onze dochters (6 en 8). We hadden een smaakvolle soep vooraf en als hoofdgerecht Eendenborst. De kaart was gevarieerd en voor ieder wat wils. De chef-kok heeft plezier in zijn werk want dat zie je en proef je terug. Qua inrichting is het wel aan te raden om het te blijven ontwikkelen omdat het nu wel een beetje 'oubollig' begint te ogen wat niet klopt met de bediening en de keuken.
Het is zeker een restaurant om heen te gaan als je even lekker. gezellig en ontspannen een hapje wilt eten in Heeg.

Gegeten op 21 oktober 2015

leokok

Vooraf hadden we gerookte zalm en paling, eenvoudig gerecht maar uitstekend van smaak. Opmaak ietwat grof. Ook het taartje van vijg was zeer smaakvol. De hoofdgerechten vielen ook zeer in de smaak, grote portie's en aangevuld met verse groente, salade en aardappel garnituur.
De huiswijn is uitstekend.

Gegeten op 8 oktober 2015

AnneHilly

Zondag 6 september heerlijk gegeten met z'n drieën bij Jonas in den Walvis.
Verrassende amuse vooraf.
De sliptong, vleestrio en de maiskip waren voortreffelijk. Lekker wijntje erbij. Leuke bediening.
We komen graag terug!

Gegeten op 6 september 2015

alydeboer

Voor het 3e jaar op rij weer bij Jonas gegeten. Nu op het terras. Prachtige locatie. Zowel het eten als de twee heren in de bediening waren top. Lekkere vissoep en een carpaccio zoals het hoort met een perfecte niet overheersende dressing. Tournedos precies goed, zeebaars perfect. Betaalbare en zeer smakelijke huiswijn. Zowel rood als wit. Terras wel wat aan vernieuwing toe.

Gegeten op 29 augustus 2015

Powerboater

Dit jaar weer Jonas geprobeerd. Door het slechte weer binnen gezeten, maar ze hebben ook een verwarmd terras. We kregen een lekkere amuse vooraf, namen daar een glaasje cava bij, lekker fris wijntje.
Als voorgerecht de vissoep, goed gevuld en de warme zalm op lamsoor, heerlijk. Hoofdgerecht vis uit lokale vangst Snoekbaars uit het Heegermeer, een mooie moot, perfect gegaard, maar wel aan de prijs. De trio van vlees was echt uitstekend, erbij aardappeltjes, salade en een groente gerechtje. We zaten in het erkertje en een 2 persoonstafeltje is daar wel klien en dicht op her tafeltje erachter, waardoor je toch een beetje krap zit.
Bediening was perfect, jongeman bleef steeds informeren of alles naar wens was. Tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was op het randje van te lang wachten, maar er kwamen ook veel mensen rond dezelfde tijd binnen, of die geen voorgerecht namen.
Teleurstelling van vorig jaar is hersteld.

Gegeten op 28 juli 2015

Meulenvander

Ontzettend goed gegeten, als voorgerecht de carpaccio en de gamba's. Rijk van smaak en royaal portie, dit in combinatie met een heerlijke huiswijn. Als hoofdgerecht hadden we de Maiskip en de Tournedos. Perfect gebakken en mooi opgemaakte borden. Voldoende bijlagen, eventueel is het mogelijk om nog meer te krijgen maar dit was voor twee personen meer dan genoeg.

Snelle en goede service, mooi en goed restaurant. Komen graag terug!

Gegeten op 29 juni 2015

fred118

Voorgerecht: gravad lachs , was goed en hoopvol
Bij het hoofdgerecht viel de bijl: Alle 4 personen gamba's besteld, we kregen 4 schaaltjes met kleine gepelde garnalen, die dreven in een dikke laag smakeloze olie met een klein schaaltje frites, een klein schaaltje sla en een klein schaaltje
ondefinieerbare groente en stokbrood . In een woord zwaar onder de maat.

Gegeten op 5 juni 2015

Piek65

Dit is ons derde jaar dat mijn man en ik bij Jonas dineren maar zien ook hier dat er moet worden bezuinigd.
We kregen een lekkere amuse vooraf en daarna de bestelde Gamba's deze zijn altijd erg lekker en ook nu was er niets mis mee alleen het aantal Gamba's wat je krijgt is minder geworden voor je € 13,50. Ook de sukade lapjes zijn heerlijk maar ook daar zien we de grote van het lapje verkleinen. De laatste keer zat de sukade in kleine pannetjes erg leuk geserveerd maar met veel jus verbloem je veel.
Met 3 kleine schaaltjes ; groenten, salade en aardappeltjes zaten we niet echt vol.
De prijs voor de sukade is € 19,50 waar je toch wel van mag verwachten een lekker groot stuk vlees te krijgen (wat voorheen altijd wel het geval was ! ) Met 2 wijntjes en 2 Cava's waren we € 84,50 kwijt en dat zonder nagerecht en koffie ! Jammer want we dachten ons stekje gevonden te hebben als we in de haven liggen maar helaas voorlopig geen Jonas meer voor ons.

Gegeten op 10 april 2015

marisca5

Het voorgerecht de houtduif was het allerlekkerst, leuke presentatie. Onze dochter (8) wilde verrassing van de kok en dat kreeg ze ook ipv een standaard kindermenu. Nette prijs/kwaliteit verhouding en is wat anders dan de all you can eat wokrestaurant, hier zit je lekker rustig en ontspannen met eten waar aandacht aan besteed is

Gegeten op 10 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Jonas in den Walvis in Heeg

Schrijf hieronder je recensie over Jonas in den Walvis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.