Jonas in den Walvis

• 6.8

• 7.7

duif56
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de tweede keer bezochten we dit restaurant.
De eerste keer was in oktober. Toen aten we daar een overheerlijke hazenpeper met rode kool. Het vlees was om naar binnen te zuigen. Nu bestelden we als voorgerecht een zalmbouillon en mosterdsoep. Beide gerechten waren uitstekend van uitvoering en smaak. Maar het hoofdgerecht was wat ons het meest bijgebleven is: sucadevlees. Deze kok is grandioos met slow-food. Nog nooit hebben we zulke sucadelapjes gegeten. In draadjes viel het uiteen. Heerlijk! Dit vraagt om een herhaling.

Gegeten op 29 maart 2014

jvduijne
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker eten met de kinderen op onze trouwdag was het plan..... Het werd een grote deceptie!
Het duurde bijna 3 kwartier voordat het voorgerecht kwam. Waarom is onduidelijk want een paar stukje rauw vlees + een soepje voorbereiden lijkt niet zo moeilijk.
Vervolgens 40 minuten later werd pas de tafel opgeruimd. Na bijna 2 uur nog geen hoofdgerecht.... Uiteindelijk zónder hoofdgerecht maar weggegaan, mijn dochter van 8 heeft dus alléén een soepje op....
Wat een slechte tent.

piet7
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ons enorm verheugd op een lekkere lunch op dit terras, berichten leken goed maar wat een teleurstelling! 3x geitenkaas salades waren een enorme homp harde koude geitenkaas op een mini-mini-bedje van sla. Saté's waren gortdroog met friet gebakken in oud vet en ook nog koud maar de topper was de specialiteit "gamba's" okay verwachtte een gamba salade foutje maar dit bleek een in olie sputterend zielig schaaltje verschrompelde garnaaltjes te zijn, dat kun je toch niet series nemen voor 12,75? Dit kun je toch niet meer voorzetten anno 2013?
Je hoopt op een sorry of iets waar de 6 hongerige klanten wel blij van worden maar het beklag werd mokkend opgelost door alleen de genoten drank af te rekenen want de Verdejo was wel lekker. Niet voor herhaling vatbaar, succes!

Gegeten op 25 augustus 2013

vboven
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten op het terras aan het water. Voor ons verzamelde zich voor de vlootschouw de bruine vloot van de Regionale Friese reünie. Geen betere ambiance. Prettige bediening.

Gegeten op 3 augustus 2013

hanny
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten was zoals gewend ok, maar. Service c.q. Doorlooptijd van de gerechten was bedroevend, het duurde echt veel te lang voordat wij een hoofdgerecht kregen na het voorgrecht, wat ook al lang op zich liet wachten.
Bovendien bleek vandaag dat Heegermeer snoekbaars bij de buren 10 goedkoper is.

Gegeten op 13 juli 2013

Dyk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een zeilweekend hier met een groep gegeten. Gelegen midden in Heeg! Mooi pand en leuke aankleding!

Zeer vriendelijke en enthousiaste bediening!

Een lekkere amuse vooraf gekregen. Alle hoofdgerechten (visproeverij, gamba's, kipfilet piri piri, combinatie van 3 soorten vlees) waren heerlijk! Mooie groente erbij en gefrituurde zeewier.

Zeker een aanrader!!

Gegeten op 25 mei 2013

Fiora

Prachtige locatie!
We hebben hier zowel vlees als vis als een vegetarische dis uitgekozen en deze waren allemaal goed gemaakt. Het nagerecht parfait van fryske dumkes met sabayon van beerenburg was memorabel! Opvallend dat de bediening door de eigenaar werd overgenomen kort nadat de heer Wiegel naast ons was komen zitten...

Gegeten op 15 augustus 2012

Ramon14

• Uitstekend

Heerlijk gelunchd.

Zeilbootje letterlijk aan het terras gelegd en vervolgens verassend lekker gegeten.

Prima oesters, gamba's zelfs de tosti's voor de kids waren met zorg bereid. De bediening is inderdaad soms informeel; ik vond dat heel prettig gezien de setting op het terras.

Prijstechnisch in lijn met wat je krijgt; dit liever dan voor een tientje minder cafetariavoedsel geserveerd krijgen (ook dat kan in Heeg).

PeterBL

• Redelijk

Deze zomer twee keer gegeten..Prima eten, niet speciaal. Bediening wel knullig. Dienblad op tafel neerzetten en dan zelf je drankje eraf moeten pakken. Mooie terras aan het water!

Michele2

• Uitstekend

Het was weer een genot om hier te eten! Prima bediening, heerlijke kaart en heerlijk gegeten, goed plekje aan het water (maar als het weer niet mee zit kun je ook heerlijk binnen zitten, hoor): dus als we in Heeg zijn, komen we heel graag weer terug!

Schrijf zelf een recensie over Jonas in den Walvis in Heeg

Schrijf hieronder je recensie over Jonas in den Walvis. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!