La Plume

• 8.2

• 8.0

robroeleveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn 2 directie-leden uit Engeland over. Gaan normaal altijd in Amsterdam goed (duur) uit eten. Ditmaal bij La Plume omdat ze in Haarlem hotel hadden. Geweldig goed eten. Nette informele service. Gezellig! Reactie van de 2 Engelsen: volgende keer weer hier!

Gegeten op 4 februari 2014

micheldebruijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al 25 jaar een begrip in Haarlem. Ook op een doordeweekse woensdagavond volle bak! Vooraf namen wij garnalenkroketjes (zeer goed) en als eerste onderdeel van het Jubileummenu pate van kalfszwezerik (verrukkelijk). Vervolgens uitstekende hertebiefstuk en tonijn. Dit werd mooi geserveerd met prima verse salade en uitstekende friet. Ten slotte een zeer smakelijke toetje van 3 soorten chocolade (taart, mouse en ijs) en sheescake. De wijn was zeer goed (daar heb ik in de restaurants in Haarlem vaak commentaar op). Wij dronken een fraai droge Chardonnay met voldoende diepgang en mooi op temperatuur en een zalige rose Aix met structuur en mooie balans. Wij bleven nog lang hangen en dronken nog thee/koffie en dronken in totaal 8 glazen van die lekkere wijn. Rekening bedroeg 100 euro 65 cnt! Dat is een geweldige prijs/kwaliteitverhouding! De bediening, als altijd in handen van vlotte jongelui, was prima. Eerste klas aanrader!

Gegeten op 27 november 2013

SophieB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Meerdere malen bij La Plume gegeten of geborreld! Er hangt altijd een gezellige sfeer, het personeel is vriendelijk en het eten erg lekker! Als borrelhapje raad ik zeker de carpaccio op papadum aan! De carpaccio als voor- of hoofdgerecht is overigens ook heerlijk.
Omdat alle voorgerechten op de kaart mij wel lekker leken heb ik gekozen voor een selectie van verschillende voorgerechten! Stuk voor stuk goed eten. Vooral het uiensoepje verraste me, dit is iets wat ik normaal niet zo gauw zou bestellen.
Het interieur is een beetje uit de tijd, maar daarentegen kan je op het terras heerlijk tot laat onder de heaters zitten, lekker mensen kijken op de Oude Groenmarkt!

Crommers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een teleurstellende ervaring bij een ander restaurant waar van eten nog niets eens wat kwam, zijn we hongerig bij La Plume aangekomen. T was super druk, helemaal vol maar er was voor ons een plekje op het verwarmde terras, hier mochten wij met een drankje wachten tot er een tafel vrij kwam. Die kwam snel vrij en wij werden keurig naar ons plekje begeleid waar de bediening het netjes over nam. Zeer vlot, correct, ondanks de drukte heel vriendelijk en professioneel. Heerlijk gegeten, gewoon een mooie kaart met uitgebreide keuze. Tournedos was mooi gebakken en zeer mals en de eendenlever op de carpaccio smolt op je tong. Ook leuk is de open keuken! Na het eten wilden wij onze wijn buiten verder opdrinken. Ook dit was geen probleem, wijn werd keurig voor ons verhuisd en ook buiten ontbrak er niets aan de service. Horeca zoals horeca zou moeten zijn, echt top!

BarbraBar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen mijn vriend en ik eraan kwamen vond ik de buitenkant niet echt opvallend, niet iets waar mijn oog snel op zou vallen. De deur werd voor ons open gehouden en we werden meteen begroet en geholpen. De binnenkant was heel mooi en chique. De bediening was vriendelijk en vlot, ze hadden kennis over het eten en de wijn wat heel fijn was.
We hadden spareribs en truffelpasta besteld, het eten was binnen 15 minuten op tafel en werd geserveerd met een salade en patat. Het burger wat op de truffelpasta zat was goed gemarineerd alleen het gerecht zelf was te hartig voor mij. De spareribs was ook goed gemaakt, heerlijk zoet. Als drinken hadden we zoete witte wijn besteld, dit was een heerlijke wijn die je goed langs je smaakpupillen zou moeten laten gaan zodat je van de smaak kunt genieten. Voor de dessert hadden we helaas geen tijd. Maar zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 4 oktober 2013

micheldebruijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eerst fijn wit-bier van de tap en een glaasje wit. Water voor de kids. Buiten op het terras met uitzicht op die overweldigende Baaf! Verder als diner een Tournedos en een Lamsrack en voor de kinderen sparerib's en kipfillet. Daar hoorde nog een mini-magnum-ijsje bij. Het glaasje rood (Carmenere) was aan de warme kant. Alles verder geheel naar wens met een fijne bediening. Deze keer was er geen apart bakje salade? Maar een prima prijs/kwaliteitverhouding. We waren kwijt 80 euro, Heel gezellig en een aanrader.

Gegeten op 8 september 2013

Ton82
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je kunt hier 's zomers lekker buiten zitten met een mooi uitzicht over het plein. Ik was benieuwd naar de coquilles i.c.m. biet en Ibericoham met schuim van parmezaan, maar de hevige smaak van de ham en de parmezaan pasten toch niet bij de zachte coquilles. De lamsrack was goed gebakken, maar wat flauw van smaak. Daarbij zat een wat droge groentenquiche. Ook de frieten waren te lang gefrituurd en nogal hard.
De bediening was heel vriendelijk en servicegericht.

Gegeten op 26 juli 2013

cretia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk plekje 's avonds laat met uitzicht op de bavo. Zeer vriendelijke bediening tot er iets niet goed is. Ijs met slagroom besteld, maar dat bleek een beetje koffieroom onder het bolletje te zijn. Bediening zegt dat zij het niet heeft opgenomen en dat haar collega het echt zo begrepen heeft. Maar als u het niet lekker vindt, zegt u het maar... De slagroom hebben we na dit commentaar van de bediening maar niet meer laten komen. De spareribs waren prima, zo ook de sate. De grote Ceasarsalade was echter zo klein dat ik de salade van de sparerib eter erbij heb opgegeten. De kip van de salade was ernstig verbrand, dus een groot gedeelte ervan af moeten snijden. Prijs -kwaliteit - kwantiteit voor de salade is absoluut niet in verhouding. Al met al een lekker plekje, maar nog wel wat werk te doen in de keuken en bediening.

Gegeten op 22 juli 2013

davide2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maandag bij la Plume gegeten. Voorgerecht de garnalenkroketten met truffelmayo. Lekkere hapjes, goed passend bij de smaak van de mayo! Verder geen bijzonder voorgerecht, maar wel naar verwachting! De varkenshaassate' was heerlijk bereid, goede saus en vlees goed bereid. Bediening aardig en snel, goed voor dit soort style restaurant! Prima prijs kwaliteit verhouding!
Kom snel weer terug!

Gegeten op 22 april 2013

marvelt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens bij la plume gegeten normaal altijd alleen maar nu eens met een gast bij me! We begonnen met prosecco heerlijk en kregen standaard brood met aioli op tafel.
Minpuntjes:
is dat we moesten vragen om de wijnkaart. Lijkt mij dat je die standaard meeneemt en
ook dat er gevraagd wordt of je een flesje water wenst niet van dit alles
ook werd niet gevraagd of we de dessertkaart wilden (niet vragen presenteren dat ding kijken kan perslot altijd!)

Eten heerlijk hier wordt met liefde gekookt spareribs zo gaar dat je van het bot vallen echt heeeeeel lekker uitmuntend ook de AIX rose die we bestelden was echt een lekkre rose. Vooraf aten we de antipasti nou dit was veel belovend ga zo door. Als jullie werken aan de minpuntjes is t echt goed.
Bediening aller vriendelijkst maak je niet overal mee dus houden
zo! Jullie zien mij zeker weer terug dan waarschijnlijk weer alleen aan mijn vaste tafeltje op de verhoging!! Tot ziens

Gegeten op 21 april 2013

Schrijf zelf een recensie over La Plume in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over La Plume. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!