CharlesHuijskens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als je op zoek bent naar de lekkerste Thai van Haarlem en omstreken dan garandeer ik je dat je bij Erawan uitkomt. Dit restaurant in hartje Haarlem is al jaren een favoriet van veel liefhebbers van de authentieke Thaise keuken. De kwaliteit is constant hoog. Lieve en attente bediening, lekker koud SInga bier en dan komen de voorafjes. Je kunt het lekker scherp maken zodat de tranen in je ogen springen, maar er zijn ook veel milde gerechten. Dat staat allemaal goed aangegeven met meer of minder rode pepertjes op de kaart. Viskoekjes, allerlei lekker soepen, kleine loempiaatjes, mmmm! En dan bij het hoofdgerecht gebakken rijst, die is het lekkerste. Alleen die gebakken rijst is al een bezoek aan Erawan waard. Daarbij neem je garnalen, kip of bief in een lekkere groene of rode curry, pittig heet of zacht en mild, het kan allemaal. Het aantal gerechten op de kaart met bijbehorende nummers is duizelingwekkend, maar uiteindelijk lukt het altijd om iets lekkers te kiezen. Daarna wandel je langs de Bavo naar het Spaarne, waar je vast ergens een tentje vindt voor de koffie.

Gegeten op 13 april 2014

ichbineve
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is niet de meeste sexy tent, maar wel gezellig met een authentiek Thais decor. Je komt hier voornamelijk voor de altijd goede gerechten voor een vriendelijke prijs, met goeie spices en geen rommel erin. We hadden vooraf de gestoomde springrolls, heerlijk vers en smaavol daarna de tofu in pepers en beef met knoflook en chili. Vrinedelijke bediening, je kan altijd om meer witte rijst vragen. Het is wel aan te raden om te reserveren. Absoluut de beste Asian tent in Haarlem

Gegeten op 29 november 2013

timutrecht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier een tijdje geleden gegeten en het was echt heerlijk. Thias op zijn best wat ons betreft. De aankleding is erg authentiek en moet je van houden. Valt verder eigenlijk weinig over te zeggen als je in Haarlem bent en je wilt heerlijk eten is dit "the place to be". Wel reserveren want het zit bijna altijd vol.

Gegeten op 9 november 2013

patriciavoogt
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweede kerstdag genoten van een Thaise maaltijd. Gewoon á la carte en geen vele gangen verplicht gesteld kerstdiner. Blijkbaar waren meerdere kerstvierders in de stemming om te genieten van het betaalbare Thai Food van Erawan want het was bomvol!
Alleen jammer dat we om 22:15 uur werden 'weggekeken', ze zullen wel 'kerstmoe' geweest zijn.

Voor ons de beste Thai in Haarlem en dus voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 26 december 2013

richard75
  • Recensies in de laatste twee jaar

Talloze keren gegeten. Altijd de bekende warme Aziatische ontvangst. The als drijvende kracht in het middelpunt. Topkwaliteit Thais eten, authentiek en zonder toevoegingen. Een aantal keer per week zelfs vers ingevlogen producten uit Thailand. Ook uitgeprobeerd voor een uitgebreid Thais buffet bij een feestje thuis. Top ! The wil alleen gerechten op het buffet die een paar uur vers blijven smaken, anders tast dat de goede naam van haar zaak aan bij de gasten...! Prachtig toch !

Gegeten op 16 augustus 2013

Noviet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erawan is zeker een van de beste restaurants in Haarlem. De smaken zijn heerlijk, en de bediening is erg vriendelijk. Je kan hier makkelijk met een grote groep terecht, maar ook voor een intiemer etentje een fijne plek. De tom kha kai soep en de pittige rundvleessalade zijn een echte aanrader!

Gegeten op 6 december 2013

Breukelaar01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat ''afhalen" als een activiteit op Iens.nl wordt aangegeven, wil ik mijn beoordeling voor het afgehaalde eten geven:

Mijn bestelling werd vlot opgenomen en ik moest wel even wachten omdat het mij niet gelukt was om telefonisch te bestellen. Begrijpelijk want zelfs om 18 uur was het restaurant heel druk.

Al in de auto op weg naar huis genoot ik al van de bijzondere geuren van de gerechten. Wij hadden heerlijke gebakken garnalen (Koeng Choep Paeng Thod), gemengde groenten (Yam Kai Down) en eend (Ped Phad King). Omdat we niet van heel scherp eten houden hadden we gerechten besteld met maximaal een ster en die waren zonder uitzondering mild (de pepertjes hadden we eruit gevist). Voor de echte diehards kan je ook gerechten bestellen met drie sterren qua pittigheid en waarschijnlijk zelfs meer.

Wij komen hier terug, om af te halen of om in het restaurant te eten want de ambiance ziet er ook goed uit.

Gegeten op 16 november 2013

Radd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een echte Thai die niet onder de catergorie "afhaal toko" valt. Aanrader dus!

Goed eten voor een goede prijs met aardig en attend, echt Thais personeel ( Inclusief het gebrekig Nederlands, wat voor mij de authentieke Thaise ervaring met een knipoog geeft).

Bij mijn beide bezoeken hebben wij twee gerechten besteld met Fried rice als aanvulling. De gerechten worden op een warmhoudplaat geserveert, waardoor de gerechten centraal op de tafel staan en dus goed te delen zijn. Dit geeft een gezellig eet ervaring, omdat je samen het menu uit kiest. De porties zijn goed en altijd erg spicy. Mijn advies luidt daarom: Let goed op het aantal pepertjes achter de maaltijd.

Gegeten op 15 november 2013

Jody
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk en sfeervol restaurant om te zitten. Snelle en vriendelijke service, maar een aantal spreken wel echt slecht Nederlands om bestellingen op te kunnen nemen. Was bang dat het fout zou gaan omdat ze ons een aantal keer niet begreep.
Het eten is prima. Vooral de proeverij van voorgerechten is een aanrader en de curry's zijn ook echt heerlijk. De gebakken rijst die je daarbij geserveerd krijgt is ook ontzettend lekker.
Ik zou mensen zeker aanraden hier te gaan eten!

Gegeten op 6 september 2013

robmollee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitstekend Thais ècht Tais eten. Bediening is zeer zorgvuldig en prettig bescheiden op de achtergrond zoals ik vind dat het hoort. We aten in het midden in "schoenen uit" gedeelte. Heel goede sfeer. Nadat twee gasten waren vertrokken kregen we spontaan een betere en grotere tafel aangeboden en werd alles geruisloos verhuisd.

Gegeten op 1 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Erawan in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Erawan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!