a TripAdvisor company

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 534 29 23
  2. www.erawan.nl

ErikDJ

Kom hier een aantal keer per jaar, overheerlijke maaltijden met veel keus. Aardige en behulpzame bediening. Het decor is enigszins versoberd maar dat mag de smaakpapillenpret niet drukken. Een echte aanrader!

Nadine727

Erg lekker gegeten met een grote groep mensen. Bediening is oke en de inrichting prima, maar het zalige eten maakt het restaurant!

Gegeten op 25 april 2015

DreekeHaarlem

2e keer dit jaar gegeten. Eten is uitstekend. Mijn vrouw heeft enige tijd in Thailand gewoond en is een redelijke kenner en grote liefhebber van de Thaise keuken. Zij was na ons 1e bezoek (januari) al enthousiast en ik met haar. Voorgerechten zijn goed, opvallend is wel dat de loempia's een te dikke laag bladerdeeg hebben, de verschillende sate-versies zijn echter botermals, de viskoekjes waren de laatste keer heerlijk (1e keer wat zompig helaas) en de gefrituurde garnaal super. Kipgerechten bij het hoofdgerecht zijn redelijk standaard, niet bijzonder, de beefgerechten zijn prima (vooral de pikante), maar onze favorieten zijn de visgerechten (mild en pikant), ok, het moet nog van de graat gehaald, maar de kruiden, de saus in combinatie met de "bereiding" is geweldig lekker. Het nagerecht mango met sticky rijst welke tijdelijk buiten de kaart besteld kon worden is ook een topper. Het Decor valt wat tegen, uiteraard dient het Thaise karakter en de sfeer aanwezig te zijn, maar moderner mag het wel, de plastic strip aan de muur kan echt niet meer en ook het servies kan wel een update gebruiken. Service is vriendelijk en snel, maar met de serveerster die ons afgelopen keer (13 maart) hielp was de communicatie wat kolderiek, de meest makkelijke verzoeken (b.v. 2 bier en een fles spa-rood) werden niet altijd begrepen. Voor de fijne Thaise keuken: Erawan is de naam...

Gegeten op 13 maart 2015

Bozakoza

Een goede Thai!
Eten is erg lekker, maar niet altijd constant.
Ambiance is leuk, omdat er ruimte is om traditioneel te eten op de grond op mooie thaise kussens.

Gegeten op 7 oktober 2014

anja-hans

Het eten was gewoon goed maar zeker niet geweldig. De negatieve uitzondering is het dessert(aanbod): dat is ronduit bedroevend. Geringe keus uit toetjes die je ook bij de supermarkt zou kunnen halen. Het wijnaanbod is verwaarloosbaar en niet geschikt voor de Thaise gerechten. De prijs-kwaliteit verhouding is precies goed. Ga maar uit van ca. 40 euro p.p.
De service was redelijk goed maar het kostte soms veel moeite om de aandacht van de bediening te krijgen om wat bij te bestellen.
De sfeer en het decor was ook niet geweldig. We vonden het lawaaiig in het restaurant en sobertjes ingericht met hier en daar wat decoratie.
We vragen ons af of dit het beste Thaise restaurant in Nederland is want dan gaan we de volgende keer toch liever naar een betere.

Gegeten op 7 februari 2015

GeKo

Omdat wij een avondje naar serious request gingen besloten wij om met zijn drieeen eerst vlug een hapje te gaan eten. Bij toeval kwamen we bij dit restaurant terecht en het eten was erg snel klaar. We zijn voor de loempia's gegaan en ik voor het varkensvlees waar ik altijd erg gek op ben. Het was ontzettend lekker en dit heb ik samen gegeten met standaard noedles. Als je een keer in de buurt bent is het zeker de moeite waard om langs te gaan.

Gegeten op 20 december 2014

Frank1971

Op een koopavond zonder reservering naar binnen gegaan. Ongelooflijk hoe druk het er was. Geluk dat er nog 1 tafel voor ons vrij was.
Zeer goede ontvangst in traditionele kledij.
Voorgerechten,
Saté met Thaise pindasaus, heerlijke malse kip met pindasaus waar je de Thaise kruiden kon proeven.
Salade, heerlijk dagvers met een dressing om van te smullen.
Hoofdgerechten,
Vegatatische groentenschotel met tofu. Tofu was gebakken. De verhouding tofu had iets minder mogen zijn ten op zichte van de groenten. Smaak helemaal top!
Kip met champignons en uien. De smaak en de scherpte van het gerecht helemaal top!

-vriendelijke bediening.
-ondanks de drukte geen lange wachttijden.
-alle gerechten waren meer dan voldoende qua hoeveelheid.
-pittigheid van de gerechten stond prima aangegeven door pepertjes bij de gerechten te vermelden.
-reserveren word geadviseerd.

Absoluut een aanrader!

Gegeten op 27 november 2014

Debus

We hebben hier lekker Thais gegeten. De bediening is vriendelijk en de gerechten zijn niet alleen erg lekker, maar ze zien er ook mooi uit.
De menukaart is erg uitgebreid en beschrijft heel duidelijk wat een gerecht is en hoe pittig het is.
Een groot pluspunt is ook dat ze hier geen ve-tsin gebruiken.

Gegeten op 13 november 2014

karellerak

Via online reservering

We hadden het IENS voordeel menu. Heerlijke goed gekruide gerechten. Voor het hoofdgerecht had ik kip in rode curry met thaise aubergines was heerlijk en gegarneerd met verse Thaise Basilicium. Heerlijk!
Helaas net te weinig voor mij.

Dessert was wat gewoontjes en niet Thais, Vanille/aardbeien roomijs met een stuk spekkoek. De spekkoek was jammer genoeg waarschijnlijk afkomstig van de standaard oosterse groothandel en niet zelf gemaakt.
Ik had graag een echt Thais toetje gezien met bijvoorbeeld kokosijs en typische thaise of oost-Aziatische vruchten.

Gegeten op 17 september 2014

leilani

Via online reservering

Authentiek Thais eten in Thaise sfeer. Vooral de kip met thaise rode curry saus is echt een aanrader. Personeel is behulpzaam; onze reservering was niet goedgegaan; toch kregen we een tafel op een drukke avond. Af en toe werken ze wat langs elkaar heen waardoor je soms wat langer moet wachten. Voor wie echt Thais wil eten een aanrader.

Gegeten op 14 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Erawan in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Erawan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.