Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Erawan

4. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 534 29 23
  2. www.erawan.nl

Bia

Als we in Haarlem zijn gaan we altijd bij Erawan eten. Een genot voor je smaakpapillen! Het maakt niet uit wat je besteld, alles is verfijnd en de smaken zijn goed uitgebalanceerd. Je kunt in het midden van het restaurant op thaise kussens aan lage tafeltjes eten. De service is altijd uitmuntend. Voor mijn moeders rolstoel wordt plek gemaakt en als we met de hele familie gaan, mag de kleine jack russel van mijn schoonouders ook altijd mee.

Gegeten op 25 juli 2014

sophia4

Als mijn familie op bezoek is in Haarlem, gaan we altijd eten bij Erawan. Een heel uitgebreid menu, het maakt niet uit wat je kiest, want het is allemaal heerlijk! Wat ik meestal bestel is pad thai of één van de vegetarische gerechten met gebakken rijst. Vriendelijk personeel, mooie locatie midden in de stad. Echte aanrader! Wel reserveren, want het zit altijd vol!

Gegeten op 24 april 2014

peterpaul1970

Via Iens op dit Thaise restaurant gekomen. Aangezien we met 20 (!) personen zouden komen hadden we telefonisch gereserveerd, maar door verkeersproblematiek was een gedeelte van de groep vertraagd. Één telefoontje naar de aardige medewerkster van Erawan was genoeg om ons gerust te stellen dat we een uur later alsnog gewoon konden aanschuiven. Prettig natuurlijk.
Bij binnenkomst viel direct op dat het voor een woensdagavond loeidruk was, en dat de medewerkers ons zeer vriendelijk ontvingen. We kregen 3 grote tafels toegewezen, en binnen niet al te lange tijd werden deze volgezet met een assorti van verschillende voorgerechtjes, waaronder zeer smakelijk bereide garnaaltjes, viskoekjes, en kiploempiaatjes. We hadden afgesproken dat de tafel gevuld zou worden met verschillende vlees-, vis- en groentegerechten als hoofdgerecht voor deze grote groep, wat voor de keuken en ons de makkelijkste oplossing zou zijn. In eerste instantie leek het erop dat er iets te weinig, overigens heerlijke schotels werden neergezet, maar dit bleek mee te vallen. Er was voor iedereen genoeg van alle kraakverse en heerlijke gerechten!
IJs, spekkoek en heerlijke koffie maakten de maaltijd af.
Het lekkere eten plus de prima en geduldige bediening maakte deze avond een zeer geslaagde! Absolute aanrader.

Gegeten op 28 mei 2014

Priyadidi

Afgelopen vrijdag ben ik samen met 3 andere collega's hier komen dineren. Mijn collega was lovend over dit restaurant en een regelmatige bezoekster, na het eten begreep ik volkomen waarom.
We begonnen met snackplates die we deelden met 2 personen, en ik als trouwe fan van de Thaise Papayasalade moest en zou die erbij bestellen. De snackplate bestond uit allemaal kleine hapjes uit de lijst van voorgerechten (oa viskoekje, tempura garnalen, sate en loempiaaatjes), en was heerlijk. De portie was zeer royaal, we hebben de Papayasalade met elkaar gedeeld want ook die viel goed in smaak bij mijn collega's.
Als hoofdgerecht namen we de supergrote garnalen, gewokte kip en nog een gerecht met varkensvlees. We kozen hierbij gestoomde witte rijst alswel de gebakken rijst. Het eten was perfect en had de authentieke Thaise smaak.
Als toetje namen we drie maal een ijscoupe en 1 collega nam de banaan in warme cocosmelk. We hebben er net niet onze vingers bij afgelikt maar het scheelde niet veel.
Als afsluiter namen we koffie en verse muntthee. De service was perfect en het personeel was reuze aardig. Groot compliment voor deze vriendelijke en mooie dames.
Hier kom ik graag terug.

Gegeten op 2 mei 2014

Proever58061

Dit is altijd zo lekker eten hier. De curry's zijn super, maar ookde speciale gerechten. Probeer bijvoorbeeld eens de nieuwzeelandse mosselen. Knoeperds en lekker vlezig. Fijne mensen die er werken, en ook fijn als je even snel een hapje wilt doen.

Gegeten op 18 april 2014

hoffje

Op advies van de eigenaar van een b en b in Haarlem hier gaan eten. Het restaurant wordt druk bezocht, dus aangeraden wordt om van te voren te reserveren. We hebben diverse gerechten gehad. We zijn met groentesoep en kippensoep begonnen, beide erg lekker en precies pittig genoeg. Tussendoor de garnalen en de ossenhaas spies, ook dit was prima van smaak. Hoofdgerecht specialiteit van de kok, een visgerecht. Daarnaast de massamancurry. Beide heerlijk en ruim voldoende. De bediening is druk, maar ze zijn goed op elkaar ingespeeld.

Gegeten op 25 april 2014

Pukkie1

Heerlijk gegeten, lekker pittig. We hadden niet gereserveerd en dat bleek wat lastig. Maar een tafeltje achterin was nog wel vrij. Geen probleem als je voor het et eten komt. We hebben vanalles geproefd en het was prima!

Gegeten op 24 januari 2014

CharlesHuijskens

Als je op zoek bent naar de lekkerste Thai van Haarlem en omstreken dan garandeer ik je dat je bij Erawan uitkomt. Dit restaurant in hartje Haarlem is al jaren een favoriet van veel liefhebbers van de authentieke Thaise keuken. De kwaliteit is constant hoog. Lieve en attente bediening, lekker koud SInga bier en dan komen de voorafjes. Je kunt het lekker scherp maken zodat de tranen in je ogen springen, maar er zijn ook veel milde gerechten. Dat staat allemaal goed aangegeven met meer of minder rode pepertjes op de kaart. Viskoekjes, allerlei lekker soepen, kleine loempiaatjes, mmmm! En dan bij het hoofdgerecht gebakken rijst, die is het lekkerste. Alleen die gebakken rijst is al een bezoek aan Erawan waard. Daarbij neem je garnalen, kip of bief in een lekkere groene of rode curry, pittig heet of zacht en mild, het kan allemaal. Het aantal gerechten op de kaart met bijbehorende nummers is duizelingwekkend, maar uiteindelijk lukt het altijd om iets lekkers te kiezen. Daarna wandel je langs de Bavo naar het Spaarne, waar je vast ergens een tentje vindt voor de koffie.

Gegeten op 13 april 2014

ichbineve

Het is niet de meeste sexy tent, maar wel gezellig met een authentiek Thais decor. Je komt hier voornamelijk voor de altijd goede gerechten voor een vriendelijke prijs, met goeie spices en geen rommel erin. We hadden vooraf de gestoomde springrolls, heerlijk vers en smaavol daarna de tofu in pepers en beef met knoflook en chili. Vrinedelijke bediening, je kan altijd om meer witte rijst vragen. Het is wel aan te raden om te reserveren. Absoluut de beste Asian tent in Haarlem

Gegeten op 29 november 2013

timutrecht

Hier een tijdje geleden gegeten en het was echt heerlijk. Thias op zijn best wat ons betreft. De aankleding is erg authentiek en moet je van houden. Valt verder eigenlijk weinig over te zeggen als je in Haarlem bent en je wilt heerlijk eten is dit "the place to be". Wel reserveren want het zit bijna altijd vol.

Gegeten op 9 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Erawan in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Erawan. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.