Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Indrapura

1. Indonesisch

Indrapura

1. Indonesisch
  1. Toon telefoonnummer 020 623 73 29

vdmoosdijk

Via online reservering

De ontvangst was hartelijk. De rijsttafel Indrapura is een echte aanrader. Ook een prima uitgebreide wijnkeuze. Een mooie locatie.

Gegeten op 11 september 2014

GMvanderMeer

Op een mooie zomeravond gegeten bij Indrapura. We konden meteen plaatsnemen op het terras, een heerlijke plek met voldoende ruimte om ons heen, wat bijzonder is op deze locatie.
Het eten was prima, niet hoogstaand, het geheel maakte een opgewarmde en gehaaste indruk, maar ok en gezien de drukte op deze locatie begrijpelijk. De service was goed en de locatie wat ons betreft top.

Gegeten op 1 juli 2014

AnIsje

De rijsttafel was wel oké, wat weinig vlees voor 3 personen. De pianist speelde best luid en past niet echt bij het indonesische decor. De bediening hoopt dat je snel weggaat na gegeten te hebben. Wij wilden nog een dessert maar we hebben 30 minuten met lege borden en bakjes aan tafel zitten wachten. Toen er eindelijk iemand kwam vragen of het gesmaakt had werd de tafel alsnog NIET afgeruimd. Erg slecht, wij komen hier niet meer. Is trouwens erg duur ook, maar dat hadden wij van tevoren voor lief genomen.

Gegeten op 28 juni 2014

erik haarlem

Uitgebreide rijsttafel, kreeft vooraf, een iens menu, degelijk, maar geen hoogstandje. We zaten hoog, nadeel is de warmte. Er speelde een pianist, gezellige sfeer. Normaal gesproken kost deze rijsttafel € 50,- , dan zou ik deze rijsttafel te duur hebben gevonden. Vanuit de iens aanbieding was het oké.

Gegeten op 22 februari 2014

Amsterdamster1989

Wat te doen op een kerstavond, geen zin om te koken en een vriendin uit het buitenland te logeren? Juist ja. Naar een Indonesisch restaurant.
Indrapura op het Rembrandtplein doet sjiek aan. En de bediening is er zeer vriendelijk en flexibel. Eigenlijk is de bedoeling van een rijsttafel dat het voor minstens 2 personen is.
Maar het was ons toegestaan dat de een vegetarisch en de andere een vlees- (Nusantara) rijsttafel bestelde.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij was met deze combinatie , want de vleesrijsttafel was inderdaad nogal ' vlezig' en de vegetarische afwisseling was welkom.
Het is er niet goedkoop, maar we hebben het over een zeer representatieve locatie. Het eten beschikte over alle klassiekers; de sate - goede roostersmaak- en saus (zowel pinda als ketjap), de gadogado, rundvlees (kokos, ketjap) bij de vleesrijsttafel.
En dan wat meer groenten bij de vegetarische tafel zoals de boontjes. wel dient de vermelding dat de tempeh en (sate)tahoe bijzonder goed bereid zijn met de juiste karakeristieke smaak en geur.

Al met al, aangezien mijn gast nog nooit eerder Indonesisch gegeten had, was dit een perfecte kennismaking met de Indonesische keuken, niet in de laatste plaats door de ambiance.
En ze keek haar ogen uit bij het zien van al die bakjes met verdere evergreen-garnituur als emping, atjar, kroepoek. En ook de loempia's waren voortreffelijk.
Goedkoop is het niet (25 euro voor de vegetarische- en 35 euro voor de vleesrijsttafel); maar op Kerstavond doe je daar niet moelijk over en het is een goede keuze om buitenlandse gasten mee naar toe te nemen.

Gegeten op 25 december 2013

edith13

Samen met een vriendin door de stromende regen naar Indrapura om daar wat tropische warmte te genieten. Wij maakten gebruik van de IENS aanbieding; rijsttafel. Het voorgerecht was een halve kreeft in kokosmelk; wat ontzettend lekker! Daarna volgde de rijsttafel, ook heerlijk. Het enige wat ik miste was de telor(ei). Dat hoort er toch bij. We werden vriendelijk bediend, niet te snel, niet te langzaam. Koffie Tubruk had wat sterker gemogen.De mooie serveerster kon mij in het Indonesisch melden dat zij de taal had geleerd om met haar grootouders te kunnen praten. Gezellige inrichting; ondanks de drukte hadden wij een riante tafel voor ons alleen.Wij waren zeer verrast door de fraaie tafelschikking en de mooie tinnen onderborden.
Jammer genoeg zag de wc er minder fris uit, en de leuning van de trap was ronduit kleverig. Toch van harte aanbevolen!

Gegeten op 11 februari 2014

Cor_Kok

Zojuist met mijn dochter heel erg lekker gegeten bij Indrapura. Vooral de twee soorten sate waren heerlijk. Fijne bediening. Alles top.

Gegeten op 22 januari 2014

Matahari

Gisteren avond met een groepje uit Duitsland een lekkere rijsttafel besteld.
Wij hadden een paar moslims uit Malaysia, daarom hadden wij rijstafel Nusantara besteld omdat in deze rijsttafel hellemaal geen varkens vlees in zitten.
Van mij mogen de gerechten ietsje meer pittig zijn, zo moet het eigenlijk bij de indonesische eten.
Aardige personeel en lekkere eten hadden onze avond gezellig en een succes gemaakt.

Gegeten op 20 januari 2014

DennisGS

Zaterdagavond 18 januari jl. de rijsttafel Nusantara geprobeerd. Prijs 35,-- p.p. Een regelrechte aanfluiting en de Indonesische keuken onwaardig. Geen kraak of smaak aan. De kip was uitgedroogd alsof die al dagen geleden was bereid. De saté had meer van gekookt in plaats van (op houtskool) geroosterd vlees. Het varkensvlees was taai en droog. De groentegerechten misten de typische Indonesische smaken. Zelfs bijgerechten die kant en klaar leken smaakten oud. Een nagerecht hebben we maar niet meer gewaagd. De bediening was aardig, maar verder niet echt bijzonder. Uitzonderlijk was de aanzienlijke klandizie die echter grotendeels bestond uit buitenlanders die waarschijnlijk niet bekend zijn met de echte smaak van de Indonesische keuken. Vreemd genoeg werd de keuken door het personeel aangeprezen als de echte authentieke smaak van Indonesië. Voor ons in ieder geval absoluut niet voor herhaling vatbaar.

wim124

Dit restaurant wil zich deftiger voordoen dan het in feite is; de life-pianomuziek past hier helemaal niet. Maar het eten is goed: we eten vis a la carte: kabeljauw (op de kaart gespeld als kabbeljauw) en garnalen. De laatste zijn door de monochrome peperige saus wel wat doodgeslagen, maar worden begeleid door tal van bakjes met heel diverse pure smaken. Heel lekker voor de contrasten. Service goed maar het hengelen naar een fooi doet onprettig aan. De zaak lijkt ook erg op buitenlanders berekend, die er dan ook in overvloed zijn.

Gegeten op 24 november 2013

Schrijf zelf een recensie over Indrapura in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Indrapura. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.