Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

rowanvh

heerlijk gegeten bij de markies! vriendelijke bediening, mooi restaurant en niet te vergeten heerlijk eten. prijs/kwaliteit verhouding is top! zeker een aanrader!

Gegeten op 23 oktober 2014

Mari9

Heerlijk gegeten en gedronken bij de 'vernieuwde' Markies. Aan het eind van de avond door de attente bediening nog verrast met een lekkere dessertwijn (van vijgen?). Fijn zo'n restaurant in de buurt, zeer aan te raden. Aan de akoestiek wordt nog gewerkt. Top!

Gegeten op 18 oktober 2014

karla2

Omdat er zoveel lekkere gerechten op de kaart staan, is het lastig kiezen. Daarom gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Heerlijk gegeten, prettige bediening en een sfeervolle inrichting.

Gegeten op 15 oktober 2014

Sch

Vanavond werkelijk heerlijk gegeten bij de Markies. Sinds enkele weken een nieuwe eigenaar (en) . Het restaurant heeft een flinke opknapbeurt gehad. Gelukkig nog steeds gastvrij met een goede menukaart. We hadden een diner voor 2 (3 gangen) en lieten ons verassen door de kok Het eten, de wijn, sfeer en bediening waren top! Prijs kwaliteit dik in orde. Zeker aan te bevelen!

Gegeten op 15 oktober 2014

Charlottepvw

Zondagavond met de kinderen bij de recent verbouwde Markies gegeten.
We zijn hier in het verleden el eerder geweest want we wonen in de Oranjebuurt.
Bij binnenkomst wisten we niet wat we zagen, wat is deze zaak schitterend verbouwd. Buitengewoon smaakvol en helemaal van deze tijd!
We werden hartelijk ontvangen door een vriendelijke gastvrouw.
De kaart is vrij beperkt maar er werd ons uitgelegd dat ze dagelijks verschillende dingen buiten de kaart om hebben, we hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt!
We kregen bij een heerlijk glas Chardonnay een amuse van Gronings weider rund met Amsterdamse uitjes werkelijk subliem.
We konden voor de kinderen alles in kleine hoeveelheden bestellen echt top!
We namen als voorgerecht een bonbon van gerookte zalm met Hollandse garnalen, hoofdgerecht een super malse hertenbiefstuk. Beide gerechten zeer mooi in balans en fijn van smaak.
De attente bediening, fantastische keuken en de heerlijke sfeer zijn voor ons een reden om op korte termijn terug te keren naar deze zaak!

Gegeten op 12 oktober 2014

Groot-Postmus

Bij toeval laatst terechtgekomen in deze buurt omdat we 'iets te eten zochten" nadat we in het UMCG waren geweest. Wat een verassing om dan zo te verdwalen!! Vriendelijke uitbaters die je joviaal begroeten, aan een gezellig tafeltje neerzetten en directe een lekkere Zuid Italiaanse wijn laten proeven die meteen goed was! Dat beloofde wat...
Vooraf kwam er een vurukkelukke Bouillabaisse, met een prachtige diepe smaak en als hoofdgerecht een knapperig gebakken maar ook sappige zeebaars! Het Groningse weiderund van mijn man was ook super, mooi rood gebraden, precies zoals hij had gevraagd en ook weer die goede smaak.... Wat een kok staat daar in de keuken!! Je denkt de eerste keer dat je in een 'gemiddeld buurtrestaurant' komt maar dit is echt een wereldzaak. Ben er al 3x geweest en dat in 1 maand tijd. Binnenkort moeten we weer in Groningen zijn, en ik weet nu al waar wij dan gaan eten! (Hoop wel dat ze dan open zijn...)

Gegeten op 5 oktober 2014

mingron

Zeer aangenaam verrast !!! Zijn al jaren bezoekers bij de Markies maar kwaliteit en sfeer liepen terug. Maar nu is het TOP! Net 2 weken heropend: Nieuwe eigenaars /kok weten een feestje te maken van een avondje uit. Smaakvolle gerechten, sfeervol en fris ingericht en uiterst plezierige bediening. Aanrader voor een ieder. Je voelt je een gast.

annalies1

We waren met de tennisclub afgelopen vrijdagavond bij de Markies , we hebben heerlijk gegeten een 3 gangen vismenu met een lekkere witte wijn , de zaak was helemaal opnieuw ingericht , zag er heel goed uit , de bediening was heel goed en het eten nog beter.
Kortom we hadden een heerlijke avond , complimenten aan de bediening en aan de kok!

jcmvanvelthoven

Verrukkelijk gegeten bij de Markies, de sfeer is elegant en warm, de bediening prima, je voelt je echt gast. Het interieur is bijzonder smaakvol, en verrijking voor de Oranjebuurt.

rene163

Was er voor de eerste keer,restaurant was net verbouwd en strak en modern ingericht,heb er heerlijk gegeten, vooral de hertenbieftuk was voortreffelijk en zeker een aanrader.

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.