a TripAdvisor company

foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 2 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 3

1. Restaurant

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

Kirsten_bouke

Via online reservering

Wij gaan al jaren naar de Markies. Al zeker meer dan 10 jaar. Wegens een verhuizing zijn we de afgelopen 2 jaar niet meer geweest. Dit weekend waren wij in de buurt en het leek ons heerlijk om weer eens bij dit gezellige en lekkere restaurant te eten. Bij binnenkomst zagen wij een compleet vernieuwde Markies. Een stuk hipper en opener, maar voor ons niet echt een verbetering qua sfeer. De kaart van te voren bekeken. Helaas op onze avond 2 gerechten niet meer te serveren. En nu is de kaart al niet zo groot. Tijdens het wachten merkten wij dat wij onze tafelgenoten zeer moeilijk konden verstaat. De akoestiek was erg slecht. Het voorgerecht was zeer smaakvol. Het hoofdgerecht vonden wij allen niet bijzonder. Alle garnituren waren het zelfde en er zat weinig fantasie in de gerechten. Alles lag op een bedje van gestampte aardappel en de groenten allen gekookt in bouillon?! Van de 4 verschillende nagerechten viel er maar 1 in de smaak. Ook hier weinig spannends op het bord. Kortom wij kwamen van een koude kermis thuis. Voor de €60 die wij uitgegeven hebben per persoon gaan wij de volgende keer iets anders uitzoeken. Erg jammer.

Gegeten op 24 april 2015

DeGenieter2

Hier met de kinderen gegeten, hiermee werd goed rekening mee gehouden. prima gerechten mooie porties, geen hoogstaande gerechten gewoon goed! Twee dames in de bediening aardig en correct. Prijs kwaliteit prima

Gegeten op 20 maart 2015

edwina1

Een aantal weken geleden gegeten, een woord: heerlijk! De gerechten waren verrassend, smaakrijk, perfecte porties en zagen er prachtig uit! Bediending was erg attent en heeft ons uitstekend geadviseerd met ons wijn en gerechten keuze. De nieuwe decor geeft een erg prettig sfeer, smaakvol gedaan heren!

Gegeten op 26 maart 2015

ChantalJammie

Heerlijk hebben wij gegeten bij Diner Café De Markies. Heerlijke amuses, sappige eendeborst filet, malse vis en een subliem dessert. Proffesionele snelle bediening met persoonlijke aandacht in het bijzonder voor bijpassende wijnen. Diner voor 2 bedacht door de kok, voor iedereen een aanrader. De gezellige warme sfeer zorgt voor een ontspannende avond.

Gegeten op 21 maart 2015

proeversutgrunn

De locatie is leuk nabij het noorderplantsoen. We hebben hier een diner voor twee gehad met een wijnarrangement. We kregen verrassende, seizoensgebonden gerechten. Onder andere een vleeslolly en kaas na met appelstroop. De prijs-kwaliteitsverhouding vinden wij verrassend goed. Je komt er voldaan en verzadigd weg. Een aanrader om voor zowel een romantisch diner voor twee als een groter gezelschap. Door de indeling van het restaurant wordt het niet lawaaiig.

Gegeten op 22 november 2014

corien10

Via online reservering

Heerlijk gegeten en vlotte, attente bediening. Een paar wijnen geproefd voordat we de juiste te pakken hadden. Prijs/kwaliteit uitstekend. Echt een aanrader!

Gegeten op 27 maart 2015

imola71

Via online reservering

Verrassende smaakcombinaties (amuse van forelmousse met basilicumolie!!!), vriendelijke bediening en een gezellige sfeer. We hebben een heerlijke avond gehad samen met onze vrienden. Hier komen we vaker terug!

Gegeten op 28 maart 2015

marieke203

Via online reservering

De sfeer was heel prettig. Het voorgerecht met Hollandse garnalen was super! Ook het hoofdgerecht met kabeljauwfilet was erg lekker en het dessert met pavlova was ook heel goed. Ik houd alleen niet zo van gebakken aardappeltjes in de schil en zou nog graag wat variatiemogelijkheden in de bereiding van de aardappel willen aantreffen, bijvoorbeeld een aardappelgratin of een aardappelpuree.
We hebben heel lekker gegeten en komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 28 maart 2015

esther_

Vroeg op de avond afgesproken om met zn tweeën te gaan eten. De bediening was erg vriendelijk en enthousiast. Als voorgerecht een garnalensalade, die ik erg lekker vond, gevolgd door griet als hoofdgerecht. Beide gerechten vond ik goed op smaak (hoewel de griet voor mij aan de zoute kant was) en de bijgerechten smaakten prima. Ook de amuse vooraf beviel ons goed. Al met al erg lekker eten in een gezellige omgeving, ik kom terug!

Gegeten op 19 maart 2015

geertjep

Leuke ontvangst.
En geweldig direct karaf met water op tafel.
Leuke gerechten voor prima prijs.
Wij komen terug wanneer we weer in Groningen zijn!

Gegeten op 19 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.