Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

karla2

Omdat er zoveel lekkere gerechten op de kaart staan, is het lastig kiezen. Daarom gekozen voor het 3-gangen verrassingsmenu. Heerlijk gegeten, prettige bediening en een sfeervolle inrichting.

Gegeten op 15 oktober 2014

Sch

Vanavond werkelijk heerlijk gegeten bij de Markies. Sinds enkele weken een nieuwe eigenaar (en) . Het restaurant heeft een flinke opknapbeurt gehad. Gelukkig nog steeds gastvrij met een goede menukaart. We hadden een diner voor 2 (3 gangen) en lieten ons verassen door de kok Het eten, de wijn, sfeer en bediening waren top! Prijs kwaliteit dik in orde. Zeker aan te bevelen!

Gegeten op 15 oktober 2014

Groot-Postmus

Bij toeval laatst terechtgekomen in deze buurt omdat we 'iets te eten zochten" nadat we in het UMCG waren geweest. Wat een verassing om dan zo te verdwalen!! Vriendelijke uitbaters die je joviaal begroeten, aan een gezellig tafeltje neerzetten en directe een lekkere Zuid Italiaanse wijn laten proeven die meteen goed was! Dat beloofde wat...
Vooraf kwam er een vurukkelukke Bouillabaisse, met een prachtige diepe smaak en als hoofdgerecht een knapperig gebakken maar ook sappige zeebaars! Het Groningse weiderund van mijn man was ook super, mooi rood gebraden, precies zoals hij had gevraagd en ook weer die goede smaak.... Wat een kok staat daar in de keuken!! Je denkt de eerste keer dat je in een 'gemiddeld buurtrestaurant' komt maar dit is echt een wereldzaak. Ben er al 3x geweest en dat in 1 maand tijd. Binnenkort moeten we weer in Groningen zijn, en ik weet nu al waar wij dan gaan eten! (Hoop wel dat ze dan open zijn...)

Gegeten op 5 oktober 2014

mingron

Zeer aangenaam verrast !!! Zijn al jaren bezoekers bij de Markies maar kwaliteit en sfeer liepen terug. Maar nu is het TOP! Net 2 weken heropend: Nieuwe eigenaars /kok weten een feestje te maken van een avondje uit. Smaakvolle gerechten, sfeervol en fris ingericht en uiterst plezierige bediening. Aanrader voor een ieder. Je voelt je een gast.

annalies1

We waren met de tennisclub afgelopen vrijdagavond bij de Markies , we hebben heerlijk gegeten een 3 gangen vismenu met een lekkere witte wijn , de zaak was helemaal opnieuw ingericht , zag er heel goed uit , de bediening was heel goed en het eten nog beter.
Kortom we hadden een heerlijke avond , complimenten aan de bediening en aan de kok!

jcmvanvelthoven

Verrukkelijk gegeten bij de Markies, de sfeer is elegant en warm, de bediening prima, je voelt je echt gast. Het interieur is bijzonder smaakvol, en verrijking voor de Oranjebuurt.

rene163

Was er voor de eerste keer,restaurant was net verbouwd en strak en modern ingericht,heb er heerlijk gegeten, vooral de hertenbieftuk was voortreffelijk en zeker een aanrader.

floor39

Harro heeft een fantastisch 4-gangen diner voor ons samengesteld! Er werden goed passende wijntjes bij geserveerd. Gezellige avond gehad!!!

evelyn75

We zijn komen kijken hoe het was na de heropening & het ziet er erg mooi uit! Moeten nog een paar dingetjes worden afgewerkt maar dat komt wel goed. De bar is gezellig en het eten was heerlijk. Het was ook erg druk dus dat is ook een goed teken lijkt me! :)

Gegeten op 1 oktober 2014

christianne1

Na drie jaar praktisch naast dit restaurant te hebben gewoond ben ik nu ik verder weg woon eindelijk langs geweest. Het oogt gezellig en dat is het binnen ook zeker. We zijn ons drie gangen menu gestart met 'n heerlijke amuse van Groningse weiderund. Daarna was het moeilijk kiezen want er stonden veel lekkere voorgerechten op de kaart. Ik ben gegaan voor een lekker soepje van flespompoen. Tussendoor werd er altijd gelet op de wijn en is het schenken van een karafje kraanwater bij 't eten heel gewoon, wat ik zeker kan waarderen. Het hoofdgerecht was voor mij een gebraden ossenhaas in rode port saus geserveerd met aardappelgratin. Je betaalt er wel iets meer voor, maar 't was ook erg lekker. De aardappelgratin was smeuiig en het vlees was mooi. De saus mocht van mij wat meer zijn, lekker! We kregen er nog aardappeltjes bij geserveerd. Hoewel ik echt dol op aardappels ben heb ik hier helaas weinig van gegeten. Door de aardappelgratin was 't wat te vullend om nog meer aardappels te eten. Een salade is wat lichter en was daarom passender geweest. Ik was namelijk wel vastbesloten om te eindigen met een toetje. Deze vond ik wat minder bijzonder, maar wel lekker. Iets met chocola op de dessertkaart zou ik zeker waarderen. We kregen nog de kans om van het huis een dessertwijn te proeven, dat soort dingen zijn altijd leuk. Net als dat de wijnfles bijna op was en op tafel werd achtergelaten om onszelf nog bij te kunnen schenken. Het was ook nog eens een goede prijs, ik kom zeker een keer terug!

Gegeten op 8 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.