• foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

bram69

Via online reservering

Zeer gastvrij, prettige sfeer, goed eten. Niet extreem bijzonder, wel erg lekker. Neem de varkenswangetjes. En vergeet het toetje niet. Die zijn mooi.

Gegeten op 27 februari 2015

waswater

Na een drukke en lange werkdag kreeg ik de uitnodiging om te gaan eten in 'de Markies'. Wel: dat werd een feestje voor de zintuigen:
- een hartelijk welkom, goeie stoel en gezellige omgeving
- een prettig geroezemoes van gevoerde gesprekken
- een aardige gastvrouw/gastheer, zeker ook om naar te kijken
- een vertrouwenwekkende geur vanuit de open keuken

en last but not least:

- een tongstrelende servering van afwisselende gerechten en een goede wijn,

waarvan mijn reeds overleden vader gezegd zou hebben: 'alsof er een engeltje over je tong piest'...!!!

Gegeten op 7 februari 2015

bert144

Heerijk gegeten! Vriendelijke bediening en gezellige entourage. We namen het verrassingsmenu voor 2 personen. Vooraf een lekkere amuse van forel, gevolgd door heerlijke voorgerechten van geitenkaaskroketjes en geroosterde coquilles. Als hoofdgerecht kregen wij gebakken filet van kabeljauw en als afsluiter een meringues met rood fruit en ijs. Alles geserveerd met bijpassende heerlijke wijnen. Al met al zeker een aanrader.

Gegeten op 21 februari 2015

luc25

Via online reservering

Heerlijk gegeten, erg vriendelijke bediening, zelfs op drukke avond. Interieur mag naar onze smaak knusser, maar dat mocht de pret niet drukken. Zeker een ommetje waard.

Gegeten op 20 februari 2015

emiel20

Voor een tweede keer gegeten bij De Markies en wederom erg lekker gegeten. Het ontvangst was erg spontaan en geen enkel probleem, ondanks dat we niet hadden gereserveerd.

Vervolgens werden ons na een drankje de gerechten buiten de kaart op een leuke manier gepresenteerd. Op een klein krijtbordje konden we buiten de kaart om kiezen en dat was zeker de moeite waard. De kwaliteit was wederom erg goed en ook de glazen wijn werden ruim geschonken. Prijs kwaliteit is top en het klopt precies bij de service en de keuken.

Absolute aanrader !!

Gegeten op 19 februari 2015

AnnaMB

Wij hadden gereserveerd voor vijf personen en kregen een ronde tafel. Heel fijn!
Onze kieskeurige eter vond de gekonfijte eendenpoot heerlijk. Verder hebben we echt genoten van schuimige soep van schorseneren met griet en de creviche van coquilles. De wijn werd ruim geschonken en niet opdringerig geserveerd. De desserts waren super. Voor mij het nougat-ijs met passievruchtensorbet.
Entourage prima en bediening idem. Knap hoe ze hard werken en toch ongehaast de gerechten uitleggen.

Gegeten op 20 februari 2015

frank96

De oude Markies was al goed maar miste vooral een bar. Die wens is nu in vervulling gegaan. Het complete interieur is aangepakt, de afwerking kan op bepaalde punten nog wel beter. Niet lang na de verbouwing heb ik hier met 3 anderen gegeten. De bediening, en in het bijzonder de eigenaar, heeft een wat joviale stijl en dat moet je aanspreken. Het eten was meer dan prima. Eén van de hertenbiefstukken was iets te rood (niet veel), werd direct van de rekening gehaald en kregen ook nog een gratis glas desertwijn. Mooie gèste! Al bij al een leuke avond.

Gegeten op 18 december 2014

Cart00ns

Via online reservering

Verrassend menu, mooie smaakcombinaties en ongedwongen uitleg en bediening.
Plek is goed bereikbaar en in de buurt kun je goed parkeren.

Gegeten op 18 februari 2015

Talex

Via online reservering

Vrijdag 13 (!) feb. heerlijk gegeten: zgn Iens Dinner Deal. Een vier-gangen verrassings diner. Was fantasievol en heerlijk. O.a. verrukkelijke kabeljauw en eend. De dessert fantaisie van mousses en div. soorten ijs was spectaculair. (Vooraf opgegeven wensen t.a.v. gerechten waren goed genoteerd en er werd zorgvuldig rekening mee gehouden.)
De wijn was uitstekend en werd niet krenterig geschonken.
De ontvangst door de maître d'hôte was heel prettig, evenals de verdere bediening door hem en overig bedienend personeel. Knap als iemand op het hoogtepunt van de drukte toch de tijd neemt voor een ongehaast praatje over de wijn n.a.v. een opmerking mijnerzijds.

Gegeten op 13 februari 2015

Maailove1

Gastvrij ontvangen, heerlijk gegeten met mooie, soms verrassende, op de gerechten afgestemde wijnen. De drie gangen waren echt prima; verfijnde voorgerechten, de gevraagde welldone ossenhaas was perfect bereid (meestal is ie overleden of te rood), botermalse kabeljauw, mooi lammetje, fraai ogend en smakend nagerecht met heerlijke dessertwijntjes. Jammer dat het zo ver weg is anders kwamen we hier regelmatig terug. Een absolute aanrader met een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Jan & Maaike (uit Leiden), Juud & Bert

Gegeten op 8 februari 2015

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.