a TripAdvisor company

foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 2 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 3

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

Fabjola

Jummie, jummie wat kun je lekker eten bij De Markies! De 'nieuwe' mensen hebben er (ook) een waar feestje van... Wij hebben op veel plekken gegeten maar de smaakcombinaties bij De Markies waren deze keer wel van topklasse!
De bediening is attent en vriendelijk, ze gaan aan tafel door de knieën wat de eerste keer wat bijzonder overkomt, maar daarna prettig vertrouwd is. En het is ook zo heerlijk zitten in de nieuwe, wat ruimere, opstelling. Wij zijn fan!

Gegeten op 6 mei 2015

Michael_OPM

Via online reservering

De ambiance is prachtig en de medewerkers erg beleefd.
We zaten op het terras en hebben genoten van een heerlijk 3 gangen diner.

De boorden waren zo mooi opgemaakt dat mijn gezelschap er foto's van heeft gemaakt. :)

De prijs kwaliteit verhouding was perfect!

Alles bij elkaar een dikke 10!

Gegeten op 22 augustus 2015

maja14

Heerlijk gegeten in dit mooie dinercafé. De bediening was zeer warm en hartelijk. We konden buiten op het ruime terras eten maar ook binnen ziet het er fantastisch uit. Mooi en stijlvol interieur. Maar het belangrijkste is natuurlijk het eten en bijvoorbeeld het varkenswangetje was om te zuigen zo zacht. Ook de ossenhaas was perfect gebakken en de bijgerechten waren heerlijk. Al met al een dikke vette 9!

Gegeten op 19 augustus 2015

Murkiej

Afgelopen zondag verrassend lekker gegeten in de Markies te Groningen. We werden erg gastvrij, door naar ik meen één van de eigenaren, ontvangen en begeleid naar een subtiel sfeervol geplaatst tafeltje bij het raam. Vooraf namen we de Dry aged Entrecote welke vooral opviel door de combinatie van vele smaken. Als hoofd namen we beide de Lamscarré welke werkelijk oogstrelend werd gepresenteerd. De smakelijke sappen in de lam maakten de carré een werkelijk mals smaak-festijn. De gastheer begeleidde de gerechten met passende wijnen waardoor over zijn kennis niet te twisten valt. De gerechten waren van degelijke proporties en de garnituur maakte het dat de ruimte voor het toetje wegviel. Dit maakt het gelukkig direct een reden om snel terug te keren.

Gegeten op 16 augustus 2015

Gegeten op 28 juli. We kennen de heren nog uit de periode dat ze andere bedrijven hadden in Dokkum. Op dinsdagavond afgereisd naar groningen en hun uiteraard opgezocht in de Markies. Wat hebben we een heerlijke avond gehad met als hoogtepunt het hoofdgerecht. Gebakken ossenhaas met zilveruitjes en een bordelaise saus schitterend gebakken en botermals. De dames aan de voorkant waren zeer attent. Kortom een zeer geslaagde avond in een erg gezellige ambiance. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 28 juli 2015

2015

Gisteravond heerlijk gegeten met vrienden bij de Markies.
Uitstekende en vlotte bediening .
Wij kozen het 3 gangen menu vergezeld van het wijnarrangement.
Wijnarrangement was slechts €12,50 en we hebben genoten van de heerlijke en soms gewaagde wijnen.
Ter tafel kwamen oa,dry aged entrecote met 5 spices en een truffeldipje.
Prachtig gerijpt vlees mooi strak gepresenteerd en een touch of 5 spices.
Andere tafelgenoten hadde gerookte zalm met mozzarella en een carpaccio van watermeloen met jambon cru.
Ook niets dan lof over de smaak,presentatie en smaak.
Als hoofdgerecht scholfilet met gamba,s en een met pernod op smaak gebrachte beurre blanc. smullen.
Onze vrienden hadden kraakverse grietfilet met antiboise.
Andere tafelgenoot ging voor de zacht gegaarde kalfssucade met krachtige portjus.
Prima verzorgd,goede garing en een lust voor het oog.
Als dessert delicate home made chocoladetaart,chocolademousse,tuille en quenelle slagroom.
Smeuig ,net uit de oven gecombineerd met een luchtige chocolademousse.
Wij hebben een topavond gehad in een gezellige en toegankelijke sfeer.
Chef,s en bediening ga zo door.
Wat ons betreft is de markies een echte aanrader met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding

Gegeten op 16 augustus 2015

Cor-uiteten

Via online reservering

Smaakvolle visgerechten, heerlijke wijnen en lekker nagerecht (citroentaart). Vanwege het mooie weer, zaten we buiten op het terras. Gezelligheid in ongedwongen sfeer.

anneliesvanderbaan

Via online reservering

Super lekker gegeten! En hoefde niet uit te zoeken wat ik wel en niet mocht eten met zwangerschap, wisten ze zelf en hielden er goed rekening mee. Top!

dajohvd

Via online reservering

Restaurant de Markies is sinds 2014 dinercafe de Markies geworden. Daar is een flinke verbouwing aan voorafgegaan, wat een geweldige verbetering aan het interieur betekend. Bij de Markies kan je heerlijk eten met uitstekende begeleidende wijnen en dat voor een heel redelijke prijs. B
ovendien word je zeer gastvrij bediend.

Gizmi

In 1 woord, fantastisch! Bediening is geweldig, eten is fantastisch, prijs is goed, goede en verassende smaakcombinaties. Lekkere wijnen, ik krijg spontaan een glimlach om mijn gezicht als ik hier het eerste hapje van mijn gerecht neem.

Gegeten op 24 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.