a TripAdvisor company

foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 1 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 2 foto's van Dinercafé De Markies in Groningen - 3

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 050 318 02 75

Betaalbaar lekker in Groningen

Betaalbaar, maar wel lekker culinair uit eten in Groningen? Dan ben je bij Dinercafé De Markies aan het juiste adres! Al vijftien jaar staat chef-kok Harro Kleen heerlijke klassieke gerechten te bereiden in de keuken. Met lekker weer kan je heel fijn op het terras genieten. Kinderen mee? Geen zorgen, de keuken bereidt alle gerechten ook in kindervariant.

doppenboy

Via online reservering

Heel gezellig restaurant waar prijs / kwaliteit echt perfect is. Voor een ceviche van coquilles super fris, als hoofd langzaam gegaard buikspek en varkenswang toppertje , en na een gevarieerd kaasplankje ook zalig. Bediening en de diverse wijnen ook top. Gratis tafelwater wat bij binnenkomst op tafel wordt gezet. Ze zitten er in deze capaciteit nog maar een half jaartje hopelijk een blijvertje want wij gaan hier zeker nog vaker heen (al is het voor ons 80 km rijden).

ruth24

Via online reservering

Lekker gegeten. Vooral het rolletje van tongschar met paddestoelenrisotto was geweldig. Enthousiaste bediening met goede wijnsuggesties.

bruintje

Uitstekend. Geitenkaaskroketjes met prima dressing. Uitstekende eend, zeer mals, lekkere groenten en aardappeltjes. Goede bijpassende wijn. Uitstekende bediening in gekleurde, lichte ambiance. Voor de tweede keer perfect na bezoek van grote groep van UMCG. Een van de beste eetcafés in Groningen, hou vol! Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Groninger2

Via online reservering

Heerlijk eten met zuivere ingrediënten, prima prijs kwaliteit verhouding, aardige bediening, kleine maar leuke menukaart. Erg lekker. Aanrader.

Gegeten op 26 april 2015

Kirsten_bouke

Via online reservering

Wij gaan al jaren naar de Markies. Al zeker meer dan 10 jaar. Wegens een verhuizing zijn we de afgelopen 2 jaar niet meer geweest. Dit weekend waren wij in de buurt en het leek ons heerlijk om weer eens bij dit gezellige en lekkere restaurant te eten. Bij binnenkomst zagen wij een compleet vernieuwde Markies. Een stuk hipper en opener, maar voor ons niet echt een verbetering qua sfeer. De kaart van te voren bekeken. Helaas op onze avond 2 gerechten niet meer te serveren. En nu is de kaart al niet zo groot. Tijdens het wachten merkten wij dat wij onze tafelgenoten zeer moeilijk konden verstaat. De akoestiek was erg slecht. Het voorgerecht was zeer smaakvol. Het hoofdgerecht vonden wij allen niet bijzonder. Alle garnituren waren het zelfde en er zat weinig fantasie in de gerechten. Alles lag op een bedje van gestampte aardappel en de groenten allen gekookt in bouillon?! Van de 4 verschillende nagerechten viel er maar 1 in de smaak. Ook hier weinig spannends op het bord. Kortom wij kwamen van een koude kermis thuis. Voor de €60 die wij uitgegeven hebben per persoon gaan wij de volgende keer iets anders uitzoeken. Erg jammer.

Gegeten op 24 april 2015

DeGenieter2

Hier met de kinderen gegeten, hiermee werd goed rekening mee gehouden. prima gerechten mooie porties, geen hoogstaande gerechten gewoon goed! Twee dames in de bediening aardig en correct. Prijs kwaliteit prima

Gegeten op 20 maart 2015

edwina1

Een aantal weken geleden gegeten, een woord: heerlijk! De gerechten waren verrassend, smaakrijk, perfecte porties en zagen er prachtig uit! Bediending was erg attent en heeft ons uitstekend geadviseerd met ons wijn en gerechten keuze. De nieuwe decor geeft een erg prettig sfeer, smaakvol gedaan heren!

Gegeten op 26 maart 2015

ChantalJammie

Heerlijk hebben wij gegeten bij Diner Café De Markies. Heerlijke amuses, sappige eendeborst filet, malse vis en een subliem dessert. Proffesionele snelle bediening met persoonlijke aandacht in het bijzonder voor bijpassende wijnen. Diner voor 2 bedacht door de kok, voor iedereen een aanrader. De gezellige warme sfeer zorgt voor een ontspannende avond.

Gegeten op 21 maart 2015

proeversutgrunn

De locatie is leuk nabij het noorderplantsoen. We hebben hier een diner voor twee gehad met een wijnarrangement. We kregen verrassende, seizoensgebonden gerechten. Onder andere een vleeslolly en kaas na met appelstroop. De prijs-kwaliteitsverhouding vinden wij verrassend goed. Je komt er voldaan en verzadigd weg. Een aanrader om voor zowel een romantisch diner voor twee als een groter gezelschap. Door de indeling van het restaurant wordt het niet lawaaiig.

Gegeten op 22 november 2014

corien10

Via online reservering

Heerlijk gegeten en vlotte, attente bediening. Een paar wijnen geproefd voordat we de juiste te pakken hadden. Prijs/kwaliteit uitstekend. Echt een aanrader!

Gegeten op 27 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over Dinercafé De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Dinercafé De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.