De Markies

• 8.1

• 7.8

Brigitte_Harald

Algemeen
Leuk en knus restaurant. Je eet in een huiskamer wat een huiselijk en knus idee geeft.

Bediening:
Goede bediening.

Het eten:
Het eten is verzorgd, maar kan iets meer op smaak worden gebracht, maar was zeker lekker

Eindoordeel:
Al met al een leuk restaurant voor gezellige avond.

oosterpoorters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Rustig , uitgebreid en heerlijk gegeten. Uitzonderlijke goede sfeer op het gezellig volle terras onder ruisende bomen en voortreffelijk gastvrouwschap
Een aanrader zeker voor herhaling vatbaar.

Tip : Een kussen op de rieten buitenstoelen maakt het helemaal af.

Gegeten op 27 juli 2012

aardappeleters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enige tijd geleden hier gegeten eten was prima verzorgd en de wijnen waren ook dik in orde, goede en attente bediening die lekker op dreef was. Had als hoofdgerecht asperges met lamsvlees was heerlijk alleen bordopmaak was wat rommelig verder dikke prima.

marjan

• Redelijk

de wijn kwam snel, en daarna was het lang wachten... een veel te zwaar voorgerecht; pasta, aardappel, spek... Het hoofdgerecht (asperges met boter en vis van Cees) was matig.

huizinga006

• Goed

Zaterdag 5 mei gedineerd met 2 personen. Wij kozen beiden voor het menu Slovenië. Helaas was het voorgerecht niet meer beschikbaar, reden waarom wij hebben verzocht de chef een passend voorgerecht te laten kiezen.

Heerlijke lamspate met sinaasappelrelish, gevolgd door werkelijk fantastische varkenslende met zeer knapperig zwoerd, en als dessert een (tikje droog) zoet brood met heerlijke yoghurtparfait.
Wijnarrangement was prima.

Al met al wederom een prettige avond gehad met een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Woordje van kritiek, 3 uur voor 3 gangen met 2 personen is eigenlijk te lang.

wml

• Redelijk

Van vrienden gehoord dat dit echt geweldig was, dus onze verwachtingen waren hooggespannen. De kaart ziet er goed uit. Helaas viel het wat tegen. Het eten was redelijk, zeker gezien de prijs, maar de kwaliteit hield niet echt over. De konijnsalade was niet zo spannend als het klonk. De lamskoteletten waren redelijk (iets te gaar) met wel een heerlijke lobbige saus met rozemarijn en limoen. De bijbestelde frites waren bitter en te donker gebakken. De bediening was nogal klungelig - de jongen die ons hielp deed wel zijn best maar had geen verstand van wijn. Het vervelendste was eigenlijk dat we erg lang hebben moeten wachten (drie uur voor drie gangen voor een tafeltje van vier). Gezien het ruime aanbod in de stad in het zelfde segment, denk ik niet dat we hier terugkomen.

ejvd

• Uitstekend

afgelopen vrijdagavond getweeen het laatste vrije tafeltje bezet. tijdens het aperatief het menu en wijnkaart doornemende loopt het water al uit de mond. met als extra de gerechten naast de kaart, nl. een gans variatie vooraf en als hoofd de wildschotel. prima keuze! vergezeld door een meer dan vorstelijke Cotes du Rhone van de wijnkaart. als afsluiter een proeverij van dessert opties (hele bijzondere broodpudding). tijdens de afsluitende koffie met huisgemaakte bonbon werd in een gesprek met chef - eigenaar David wel duidelijk dat hier met liefde en gepaste aandacht voor gast, wijn en eten wordt gewerkt. wat ons gedurende de avond al duidelijk was geworden.

qlx

• Goed

We went there at May last year (2011). Food was generally very nice: good presentation and fresh taste.

octo

• Uitstekend

Vanavond met mijn vriendin hier gegeten, wat een top avond!!! We werden ontvangen door de gastvrouw en onze jassen werden aangenomen. We bestelden een flesje chardonnay toen werd ons de kaart aangeboden door de chef. Voor dat we de kaart kregen vroeg de Chef of we een speciaal verrassings menu wouden dit leek ons wel wat. Ik ben geen moeilijke eter en mijn vriendin kon aangeven wat ze niet lekker vond dus hier gingen we voor. We begonnen met huisgebakken brood met een goede olijfolie en tapenade. Toen kregen we een witlof salade met gebakken konijn en aceto balsamico (echt een aanrader) als tussengerecht kregen we garnalen kroketjes met een creme van avocado iets eenvoudig maar erg smakelijk. als hoofdgerecht kregen we wild-zwijn met zuurkool bereid op elzasser wijze heerlijk hoofdgerecht. als dessert kregen we een creme brule. Toen was onze buik ook tot de rand gevuld. over de inrichting het is een leuk restaurant en wij verheugen ons nu al op de zomer dat we hier lekker buiten kunnen eten.

kortom geen poespas gewoon lekker smaakvol eten go zo door jullie worden bedankt voor deze leuke avond

tessa

• Uitstekend

Afgelopen zaterdag met z'n vieren genoten van het speciale Noorderzonmenu. Als voorgerecht een Salade caprese met een heerlijke huisgemaakte pesto. Als hoofdgerecht een gefrituurde barramundifilet gegeten, had ik nog nooit eerder gehad, maar die is zeker de moeite waard! Ook hadden ze andere wijnen voor Noorderzon, de witte wijn (spaanse verdejo) is een aanrader! Al met al een heerlijke avond gehad.

Schrijf zelf een recensie over De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!