De Markies

• 8.1

• 7.8

michaël24
  • Recensies in de laatste twee jaar

fantastisch viergangen visdiner in een aangename ambiance. dieetwensen werden stipt opgevolgd, de wijting, inktvis, schol, en citroentaart waren ongelofelijk goed. aanrader!

Gegeten op 23 maart 2014

tessa
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zondag aangeschoven bij de "uitverkoop" van het jaar. Een verrassingsmenu voor een tientje, echt een leuk concept! Begonnen met een oester als amuse, als voorgerecht een salade met gerookte vis en als tussengerecht een soepje van langoustine. Een top begin! Als hoofdgerecht kregen we een wildschotel met o.a. hazenpeper en hert en daarnaast ook nog een gebakken vis ( soort ben ik even vergeten...) met daarbij een appelcompote en frieten. Afgesloten met een lekker kaasplankje. Echt een heerlijke avond gehad met z'n vieren. Dit doen we graag nog een keer!

Gegeten op 29 december 2013

Noeica
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het startte goed, lekker wijntjes, fijn voorgerecht, op het hoofdgerecht moesten we lang wachten, dat geeft niet, want een voortreffelijke maaltijd bereiden kan eventjes duren. Ik kreeg uiteindelijke een lauw stukje biefstuk, wat ik miet kon doorbijten na 4 happen de bediening ingeschakeld. Ze probeerde nog te zeggen: soms zitten er van die hapjes in, maar ik verzocht haar toch alles mee te nemen.
Een nieuw stukje vlees, erg rauw ( ze vroegen niet of ik dat prettig vond) en heel erg zout. Weer met enkele stukjes erin, die niet te kauwen waren. Wel beter dan de eerste keer, behalve dat het zo vreselijk zout was ( ik had er de hele avond last van) Een glas wijn konden wij krijgen als compensatie, ik wilde wel, maar mijn man niet, hij kreeg ook geen alternatief ( hij moest nog autorijden). Gedesillusioneerd hebben wij de volle pond moeten betalen en zijn we ontevreden naar huis gegaan. Het stukje vis van mijn man was ook weinig spectaculair. Het is jammer dat wij zo naar huis konden gaan, zonder een enkel excuus, zonder belangstelling voor de client, als ik een eigen restaurant had dan zou ik in ieder geval in gesprek gaan met de client om mijn verbeterpunten eruit te halen. Ik zou de client ook zeker niet de volle pond laten betalen! Door dit alles zullen wij niet nogmaals naar het restaurant gaan.

Gegeten op 8 december 2013

mwhazewindus
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een verrassing! Duurzame produkten, zoveel mogelijk uit de regio, zeer professioneel bereid. Royale porties, zeer smakelijk en niet zwaar. De
zeewolf was heerlijk gestoomd en de creme brulee licht en romig met een
precies goed dun, knapperig korstje.
De ontvangst en advisering door maitre Florien Wiersma was uitstekend,
vooral ook wat de bijbehorende dranken betrof, voortreffelijk!

irene51
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom een zeer fijne avond gehad in De Markies. De keuken heeft gezorgd voor een perfect diner. Verfijnde, verassende smaken, alles vers en goed bereid en veel lokale biologische producten in het assortiment. Rijke wijnkaart, veel kennis in huis. Professionele en hartelijke bediening. Dankzij het vernieuwde akoestische plafond minder last van omgevingsgeluiden.

zingendevogel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer smakelijk! Excellente oesters vooraf (rauw en gekookt), perfecte poon als hoofd- en heerlijke kazen als nagerecht. Vergezeld van exquise wijn en ondersteund door voortreffelijke bediening. Een aanrader!

janwillemvanderwoude
  • Recensies in de laatste twee jaar

Stop de persen!! Geweldig gegeten. Het voorgerecht: gefrituurde sardientjes waren goddelijk lekker. Zelden zoiets lekkers gegeten. Hoofdgerecht: dunne lende met side dish was heerlijk. Nagerecht crème brûlée: ook prima in orde, gelukkig in platte schaaltjes, waardoor de crème ook nog warm is en een knapperig korstje.
De locatie is idyllisch!

Gegeten op 5 oktober 2013

PetraVellinga
  • Recensies in de laatste twee jaar

Elke keer als we hier komen eten is het weer een waar feestje voor de smaakpapillen. De Markies heeft en fijn informeel karakter met vriendelijk personeel. De keuze voor streekproducten en vis van de goede vissers of Cees valt bij ons in goede aarde.

Gegeten op 18 augustus 2013

cakeheaven
  • Recensies in de laatste twee jaar

twee jaar na laatste debacle in ons vroeger zo favoriete eettentje toch maar weer eens een poging gewaagd. Helaas, nog steeds een erbarmelijk slechte keuken. Ik kan nu alles afzonderlijk op gaan noemen, maar de eindconclusie is dat het eten zeer ondermaats is met een nonchalante bediening (behalve het vriendelijke jonge meisje). De plek en het terras blijft fantastisch, dus doodzonde.

Gegeten op 21 juli 2013

reinier5
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na jaren met veel plezier altijd heerlijk bij de Markies gegeten te hebben viel het eten gisteravond helaas heel erg tegen. We hadden een vier gangen verrassingsmenu maar zijn na de tweede gang afgehaakt en naar huis gegaan.

We zijn het viergangenmenu begonnen met Waddenoesters, deze waren heerlijk en goed vers. De wijn die we dronken (Muscat uit Frankrijk) was ook echt lekker en voor een eerlijke prijs (23 euro per fles).

Het eerste gerecht dat we kregen was een steak tartare, het rundvlees was vers maar ontzettend grof gesneden en totaal niet gekruid, er was geen enkele vorm van zout, peper, eierdooier, uitje of een ander kruid gebruikt om de tartare smaak te geven. Het enige wat gebruikt werd om de tartare een smaakje te geven was een rucolamayonaise die overheerste. De tartare werd opgediend met lof en een geitenkaaskletskop. De lof had vrijwel geen smaak (beetje bitter) en de kletskoek overheerste vervolgens het hele gerecht, kortom een slechte combinatie en ontzettend zonde van het verse vlees.

Het tweede gerecht was een grote teleurstelling. Het was rode poon op een bedje van tagliatelle van witte asperge en twee aspergekoppen. Het sausje dat door de tagliatelle zat was heel lekker. De vis was echter niet goed bereid: te lang gebakken en door het vele gebruik van vet rook en smaakte hij een beetje naar frituur. De asperges waren veel te rauw, superzonde van de mooie koppen die gewoon echt knapperig waren. Toen we allebei ook nog een haartje in ons eten vonden hebben we besloten om het terug te sturen.

De vervanger van het tweede gerecht wat we aangeboden kregen was een gefrituurde makreel en een gefrituurde groene asperge. De asperge was wederom rauw en door het gefrituurde tempura beslag was de smaak van de wat eerder een verse asperge was volledig weg. De gefrituurde makreel was droog en had weinig tot geen smaak. De makreel lag op een bedje van pittige pompoen met knoflook, dit was wel lekker.

Omdat het vervangende tweede gerecht ook echt niet lekker was hebben we besloten om te vertrekken. Dit vonden we super jammer omdat we hier al jaren heel graag kwamen. Naast dat het eten niet lekker was, moesten we ook erg lang wachten op de gerechten. We waren er om 19.30 en pas om 21.30 werd ons tweede gerecht geserveerd. De Markies kan omschreven worden als een gezellig huiskamerrestaurant met verse producten maar zeer slechte koks.

Gegeten op 31 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!