Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Markies

2. Biologisch
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 050 318 02 75

Yummyintummy

Knus restaurant, met fijn terras waar we heel gezellig hebben gezeten. Helaas was het eten slecht. Mijn carpaccio was te dik gesneden, was moeilijk weg te kauwen en het vlees was aan het zwemmen in de olijfolie. De garnalencocktail stelde niets voor, garnaaltjes in whiskeysaus. Hoofdgerecht biefstuk, voornamelijk spier en vet. Bijgerechten niets bijzonders. Flinke tegenvaller qua eten, verder een gezellige avond gehad op het terras.

Gegeten op 26 juli 2014

Quita

Sfeervolle locatie, zowel binnen als buiten. Buiten zitten is hier fantastisch, zo vlak bij het plantsoen. Helaas moesten we erg lang op ons eten wachten. 1,5 uur (!) op het voorgerecht en daarna nog ruim een uur op het hoofdgerecht. De kwaliteit v/d gerechten was heel uiteenlopend. Van best lekker tot uitermate slecht (smaakloos, rauw, lauw, etc.)

Er was veel te weinig personeel (de twee dames in de bediening werkten overigens hard). De term 'klantgericht' kennen ze hier niet.

Kortom, een leuke locatie voor een drankje, maar beslist niet voor een maaltijd.

Gegeten op 25 mei 2014

michaël24

fantastisch viergangen visdiner in een aangename ambiance. dieetwensen werden stipt opgevolgd, de wijting, inktvis, schol, en citroentaart waren ongelofelijk goed. aanrader!

Gegeten op 23 maart 2014

tessa

Op zondag aangeschoven bij de "uitverkoop" van het jaar. Een verrassingsmenu voor een tientje, echt een leuk concept! Begonnen met een oester als amuse, als voorgerecht een salade met gerookte vis en als tussengerecht een soepje van langoustine. Een top begin! Als hoofdgerecht kregen we een wildschotel met o.a. hazenpeper en hert en daarnaast ook nog een gebakken vis ( soort ben ik even vergeten...) met daarbij een appelcompote en frieten. Afgesloten met een lekker kaasplankje. Echt een heerlijke avond gehad met z'n vieren. Dit doen we graag nog een keer!

Gegeten op 29 december 2013

Noeica

Het startte goed, lekker wijntjes, fijn voorgerecht, op het hoofdgerecht moesten we lang wachten, dat geeft niet, want een voortreffelijke maaltijd bereiden kan eventjes duren. Ik kreeg uiteindelijke een lauw stukje biefstuk, wat ik miet kon doorbijten na 4 happen de bediening ingeschakeld. Ze probeerde nog te zeggen: soms zitten er van die hapjes in, maar ik verzocht haar toch alles mee te nemen.
Een nieuw stukje vlees, erg rauw ( ze vroegen niet of ik dat prettig vond) en heel erg zout. Weer met enkele stukjes erin, die niet te kauwen waren. Wel beter dan de eerste keer, behalve dat het zo vreselijk zout was ( ik had er de hele avond last van) Een glas wijn konden wij krijgen als compensatie, ik wilde wel, maar mijn man niet, hij kreeg ook geen alternatief ( hij moest nog autorijden). Gedesillusioneerd hebben wij de volle pond moeten betalen en zijn we ontevreden naar huis gegaan. Het stukje vis van mijn man was ook weinig spectaculair. Het is jammer dat wij zo naar huis konden gaan, zonder een enkel excuus, zonder belangstelling voor de client, als ik een eigen restaurant had dan zou ik in ieder geval in gesprek gaan met de client om mijn verbeterpunten eruit te halen. Ik zou de client ook zeker niet de volle pond laten betalen! Door dit alles zullen wij niet nogmaals naar het restaurant gaan.

Gegeten op 8 december 2013

mwhazewindus

Een verrassing! Duurzame produkten, zoveel mogelijk uit de regio, zeer professioneel bereid. Royale porties, zeer smakelijk en niet zwaar. De
zeewolf was heerlijk gestoomd en de creme brulee licht en romig met een
precies goed dun, knapperig korstje.
De ontvangst en advisering door maitre Florien Wiersma was uitstekend,
vooral ook wat de bijbehorende dranken betrof, voortreffelijk!

irene51

Wederom een zeer fijne avond gehad in De Markies. De keuken heeft gezorgd voor een perfect diner. Verfijnde, verassende smaken, alles vers en goed bereid en veel lokale biologische producten in het assortiment. Rijke wijnkaart, veel kennis in huis. Professionele en hartelijke bediening. Dankzij het vernieuwde akoestische plafond minder last van omgevingsgeluiden.

zingendevogel

Zeer smakelijk! Excellente oesters vooraf (rauw en gekookt), perfecte poon als hoofd- en heerlijke kazen als nagerecht. Vergezeld van exquise wijn en ondersteund door voortreffelijke bediening. Een aanrader!

janwillemvanderwoude

Stop de persen!! Geweldig gegeten. Het voorgerecht: gefrituurde sardientjes waren goddelijk lekker. Zelden zoiets lekkers gegeten. Hoofdgerecht: dunne lende met side dish was heerlijk. Nagerecht crème brûlée: ook prima in orde, gelukkig in platte schaaltjes, waardoor de crème ook nog warm is en een knapperig korstje.
De locatie is idyllisch!

Gegeten op 5 oktober 2013

PetraVellinga

Elke keer als we hier komen eten is het weer een waar feestje voor de smaakpapillen. De Markies heeft en fijn informeel karakter met vriendelijk personeel. De keuze voor streekproducten en vis van de goede vissers of Cees valt bij ons in goede aarde.

Gegeten op 18 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Markies in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over De Markies. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.