Hock-Sieng

1. Restaurant
  2. Vietnamees
  1. Toon telefoonnummer 050 312 06 27

Geersing

Heerlijk gegeten. Alles lekker vers en mals. Zeer attente en vriendelijke bediening. Aanrader! Op verzoek kookt de kok buiten de kaart.

Gegeten op 6 april 2015

Mariska050

Met 5 personen gegeten bij dit Vietnamese restaurant. De soep voorgerechten waren allemaal goed geslaagd: De Tom Kha was lekker pittig, jammer dat er maar 2 garnalen in zaten. Het voorgerecht van loempia's kan veel beter qua opmaak. Nu lijkt het erg karig: 2 kleine loempia's op een groot bord met 1 blad sla. Smaak was wel goed. Als hoofdgerecht oa de lam met tamarinde gehad, deze was goed op smaak maar minder pittig dan verwacht. Ook de ossehaas met groenten en de ossehaas met speciale nasi was erg goed. Alleen gevraagd of we nog wat extra groenten konden krijgen, omdat dit niet overal bij zit. Dit was volgens de bediening niet mogelijk. Na aandringen en een 2e keer navragen in de keuken toch extra groenten als side dish gekregen. Wij komen nog een keer terug voor de fondue!

Gegeten op 21 februari 2015

Segalfredo

Na lange tijd weer eens bij Hock Sieng gegeten. Vooraf nam ik mijn favoriete soep: Tom Kha met kip. Als vanouds heerlijk! M'n vriend nam de viskoekjes en ook deze waren erg lekker.
Als hoofdgerecht nam ik een Tip Pan gerecht (ossehaas met Vietnamese kruiden en groenten) met nasi, m'n vriend koos voor de lamshaas met hete tamarinde kerrysaus en groenten en witte rijst. Alles werd zonder lang wachten geserveerd (in grote porties...) en smaakte weer erg lekker! Vriendelijke en attente bediening. Enig minpuntje was dat mijn tweede glas wijn te lang op zich liet wachten waardoor ik inmiddels was uitgegeten toen deze geserveerd werd.

Gegeten op 17 januari 2015

Dick2

Twee keer kort na elkaar hier gegeten. Prima sfeer. Lekker rustig zodat je normaal met elkaar kan praten (dat is in veel restaurants/eetcafés wel eens anders). Hartelijke ontvangst en begeleiding bij de keuze van gerechten. Aanpassing daarvan is geen probleem. Grote porties. Zeer smakelijk en geurig vanwege interessante kruiden. Goede huiswijn. Zeer redelijke prijzen.

Gegeten op 3 oktober 2014

bruintje

Vooraf zeer lekkere mangosalade met garnalen en zeer smakelijke dressing.
Het boofdgerecht bestond uit ossehaas met groenten en heilbot met tofu, verfijnde gerechten beide met een lekkere saus.
Prima huiswijn. Ambiance prima in een leuk decor.
Bediening zeer vriendelijk, gastvrij, accuraat en met kennis van zaken.
Al jaren een van onze favoriete restaurants in Groningen.

Gegeten op 2 augustus 2014

Lovetryingfood

Ik was al vaker langs dit restaurant gelopen en toen besloten mijn nichtje en ik er te gaan eten. We keken met name uit naar het Vietnamees eten, dus hadden we natuurlijke Vietnamese loempia's besteld en phó, maar deze vielen jammer genoeg tegen. We kregen maar een kleine loempia geserveerd waarbij de presentatie echt minimalistisch was, het was bijv. niet eens door de helft gesneden wat wel zou bijdragen aan een mooiere presentatie. Bij de meeste andere Vietnamese restaurants krijg je meer geserveerd, dus ik vond de prijs kwaliteit verhouding hier minder. Ook de phó smaakte niet zoals het normaal gesproken hoort te zijn. Het had geen frisse smaken en het bevatte teveel ve-tsin, welke erg overheersend was. Helaas niet zo'n geslaagde eet ervaring. Verder was de bediening wel erg vriendelijk en de inrichting heeft een hele klassieke Aziatische uitstraling.

Gegeten op 27 februari 2014

HS1984

N.a.v. de recensies hier boven waren erg benieuwd naar dit restaurant want hoeveel Vietnamese restaurants heb je nou in Groningen. Bij binnenkomst was het decor, i.t.t. wat de meeste mensen hier vinden, prima. Niet teveel poespas of oubolligheid maar gewoon strak.

We namen allebei een soep, Vietnamese vegetarische loempia's, en een hoofdgerecht die allemaal erg lekker en waren rijkelijk aanwezig waren. Klein nadeeltje was dat ze bij loempia's Vietnamese vissaus serveerden. Chilisaus past toch velen malen beter daarbij.

Gegeten op 1 juni 2014

truus11

Een geweldig restaurant. We wilden graag Vietnamees eten en de kok heeft speciaal voor ons Vietnamese specialtiteiten gekookt. Verse ingrediënten van een prima kwaliteit en zeer goed op smaak. Daarnaast geweldig personeel met een uitstekende uitleg. Dit restaurant is een echte aanrader.

Gegeten op 9 mei 2014

stefanie9

Goed Chinees eten zonder dat het te zout is! We hadden een Chinese rijsttafel, een aanrader als je van alles wat wilt eten. Je krijgt grote porties dus na afloop zit je zeker vol! Goede service, je krijgt direct een glas water bij de wijn zonder dat je er om hoeft te vragen. We gaan hier vast nog wel een keer eten.

Gegeten op 22 maart 2014

Edzo Bergman

Hock Sieng blijft altijd verrassen. We vielen op een rustige zondagavond binnen en werden weer allervriendelijkst ontvangen door de eigenaren. We bekeken nog even de kaart, maar gingen volledig mee met het voorstel (en eigenlijk doe ik dat hier altijd) om ons op de soep na te laten verrassen. Men weet hier uitstekend wat vegetarisch inhoudt. De pikante vega su la soep en de vega tomatensoep waren beiden heerlijke smaakbommetjes met knapperige groenten. De hoofdgerechten waren mihoen met de Vega Hock Sieng (diverse groenten en diverse soorten soja) en "vegetarische kip" in heerlijke friszoete saus. Nu begrijp ik nooit waarom je een vegetariër producten wilt voorzetten die lijken op vlees (ga maar eens kijken in de Chinese supermarkt), maar het smaakte voortreffelijk en maakte het verrassingsmaal compleet. Voor een dessert hadden we geen ruimte meer en na koffie en thee kregen we een zeer redelijke rekening voorgeschoteld. Hock Sieng is al jaren een topper en weet dat prima vast te houden!

Gegeten op 6 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Hock-Sieng in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Hock-Sieng. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.