Hock-Sieng

• 8.2

• 7.0

Edzo Bergman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hock Sieng blijft altijd verrassen. We vielen op een rustige zondagavond binnen en werden weer allervriendelijkst ontvangen door de eigenaren. We bekeken nog even de kaart, maar gingen volledig mee met het voorstel (en eigenlijk doe ik dat hier altijd) om ons op de soep na te laten verrassen. Men weet hier uitstekend wat vegetarisch inhoudt. De pikante vega su la soep en de vega tomatensoep waren beiden heerlijke smaakbommetjes met knapperige groenten. De hoofdgerechten waren mihoen met de Vega Hock Sieng (diverse groenten en diverse soorten soja) en "vegetarische kip" in heerlijke friszoete saus. Nu begrijp ik nooit waarom je een vegetariër producten wilt voorzetten die lijken op vlees (ga maar eens kijken in de Chinese supermarkt), maar het smaakte voortreffelijk en maakte het verrassingsmaal compleet. Voor een dessert hadden we geen ruimte meer en na koffie en thee kregen we een zeer redelijke rekening voorgeschoteld. Hock Sieng is al jaren een topper en weet dat prima vast te houden!

Gegeten op 6 april 2014

h-riemersma87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond heerlijk bij de vietnamees gegeten. Wij hadden een menu genomen voor 2 personen; alles smaakte prima (vooral de dimsum) en de hoeveel was ruim genoeg. Personeel is erg vriendelijk en vlot. Het interieur had wat weg van een chinees restaurant.

Al met al goed bevallen. Als ik weer eens zin heb in Vietnamees eten, kom ik zeker terug!

Gegeten op 18 maart 2014

proeferik
  • Recensies in de laatste twee jaar

het menu eend was me aangeraden. werd speciaal voor ons 4-en samengesteld: staat niet op het menu.
een absolute aanrader! pancakes, soep, hoofdgerecht met eend en als tussengerechten vis, groenten, taufu en ook nog kangkung met trassi....
Alles even smakelijk, mooi opgemaakt en vriendelijk bediend. Je voelt je op alle manieren verwend. En dat alles voor minder dan E 35,- p.p. incl drankjes.

Gegeten op 6 maart 2014

JohanHenk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het restaurant aan de Vismarkt heeft een prachtige locatie, die echter op zondagavond door weinig mensen wordt gevonden. Het was bijna leeg, maar vanwege de goede recensies en onze ervarignen met de Vietnamese keuken wilden we het toch proberen. We zijn zeker niet teleurgesteld vertrokken.

Het Vietnam menu was heerlijk. De 'garnalensalade' is een soort verse loempia (niet gebakken dus) die smaakte alsof we in Azie waren. de zoetzure pikante vissoep was fantastisch, er zat heel veel smaak aan.
De dim sum was een tikkeltje vettig, niet het hoogtepunt van het diner, maar de visfilet en ossehaas met rijs en noedels waren heerlijk.

Al met al een echte aanradar, het eten is heerlijk, het restaurant een tikkeltje te groot voor de klandizie (in ieder geval op een sneeuwige zondagavond). Wij proberen het zeker weer eens!

Gegeten op 19 januari 2014

koost
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik dacht altijd dat Hock Sieng een soort veredelde chinees was maar niets is minder waar. Na een vakantie in Vietnam de keuken leren kennen en via via gehoord dat je bij Hock Sieng niet van de kaart moet bestellen maar je moet laten verrassen. En als je zegt bij je reservering dat je speciaal vietnamees wil eten en de kok wil laten bepalen doen ze soms extra hun best en halen speciale dingen voor je in huis. Inmiddels meerdere keren heerlijk gegeten. Qua sfeer zou het meer vietnamees kunnen en er minder uit kunnen zien als een chinees. Het personeel is goed getraind en voor een aziatisch restaurant erg attent. Hock Sieng is zeker een favoriet voor mij!

Gegeten op 30 januari 2014

joostvannoord
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten aan de vismarkt. Vooral fijn waren de voorgerechten, het hoofdgerecht was goed, het dessert was niet bijzonder.

Vooraf: gegrilde garnalen en viskoekjes, pastei. Allemaal even lekker, en zeer goed op smaak. Je proefde de aandacht van de kok. De pikante vissoep was even wennen, maar erg lekker. Het hoofdgerecht was prima, maar na de hooggespannen verwachtingen na de voorgerechten iets minder. Ossenhaas en heilbot niets mis mee. Het nagerecht was volgens mij een fabrieksdessertje.

Bediening en decor ziJn overigens erg netjes.

Gegeten op 10 december 2013

Proefkonijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant uitgekozen wegens heimwee naar Vietnamese keuken. Gevraagd of ze een menu wilden samenstellen van louter kleine Vietnamese gerechtjes. Alles was overheerlijk, vooral de kwartel! Laat je verassen door de chef in dit restaurant en ga voor Vietnamees. Het decor is ok. De service was zeer goed, netjes ongevraagd een glas water bij de wijn geserveerd en hebben gemberthee voor mij gemaakt, hetgeen niet op de kaart stond. Alles voor een zeer redelijke prijs. Wij komen terug voor de gerechten waar we echt geen ruimte meer voor hadden.

Gegeten op 17 augustus 2013

Loes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag voor het eerst hier gegeten. De Vietnamese voorgerechten zowel als de hoofdgerechten waren heel lekker van smaak en de hoeveelheid was voldoende. Echter de bediening was uiterst traag . Ruim een uur gewacht op hoofdgerechten en op de rekening. NB de afhaal gaat voor i.p.v. andersom zoals het hoort. N.l. eerst je gasten aan tafel bedienen!

Gegeten op 7 oktober 2012

aardappeleters
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is alweer eentijdje geleden maar hier eet je toch het lekkerste als je een verrassings menu neemt en je laat lijden door keuken en bediening. Dan trap je ook niet in de bereden paden van de gemiddelde chinees. Kortom je kan hiet fantastisch eten als je er open voor staat. aaraden maar dus

Crawfurd

• Uitstekend

Afgelopen zaterdagavond hebben we SUPERlekker gegeten!
We vonden de persoonlijke benadering van dhr en mw Ha en het bedienend personeel bijzonder aangenaam. Niet van de kaart gegeten, maar dhr Ha heeft een originele Vietnamese feestmaaltijd voor ons bereid die van het begin tot het eind heel erg lekker was. De afsluiter was een z.g. Kolonel, een heerlijk fris limoendessert. Dit restaurant is een topaanrader!

Schrijf zelf een recensie over Hock-Sieng in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Hock-Sieng. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!