De Doffer

1. Eetcafé
  2. Wereldkeuken
  1. Toon telefoonnummer 020 622 66 86

graaf158

Na een dagje wandelen in Utrecht terug in Amsterdam en hadden we geen zin om te koken. Vandaar bij de Doffer naar binnen gegaan voor een hoofdgerecht. We kozen een gerecht van de vaste kaart (bavette) en een daggerecht (eendenborst). Tevens kozen we een glas rode wijn van de wijnkaart. De wijn stond wel op de kaart maar was niet meer beschikbaar. Dus kozen we een rioja en die bleek nogal vlak qua smaak te zijn. Later namen we een glas Syrah en die was wel goed. De gerechten waren heel wisselend. De eendenborst was goed gebakken, maar de bijbehorende groente was lauw, gering qua omvang en had weinig smaak. De rode wijn saus was gewoon weg koud. De bavette was lauw en niet rose (zoals gevraagd) maar doorgebakken. Ook hier waren de bijgerechten niet op de juiste temperatuur. Kortom een grote tegenvaller.

Gegeten op 6 april 2015

grzesznik

De kip was niet gaar en zat vol pezen. De patat was zacht en evenmin gaar. De ober vroeg niet verder toen we aangaven dat het niet naar wens was, en reageerde met een sarcastisch 'bedankt' toen we weinig fooi gaven. We zijn geen moeilijke eters, maar dit was echt onder de maat.

Gegeten op 29 december 2014

Restaurant - 4 maanden geleden

wij hebben geen kip op het menu

robje

De Doffer is een café zoals een café hoort te zijn: bruin, gezellig, met lectuur, goede koffie, behoorlijke wijn, een (rook)terras etc. We aten in het achtergedeelte met een grote groep onder meer runderentrecote. Het kwam snel, met goede patat en smaakte voor cafe-eten prima. Het knappe was ook dat voor onze grote groep alles snel en zo'n beetje tegelijk kwam! De dames achter de bar voorin vond ik ongezellig. Ze mopperden vanachter de bar dat onze groep te veel lawaai maakte; dat viel reuze mee en bovendien wist De Doffer en had het geaccepteerd dat we zouden komen; we gaven er ook veel geld uit; dus als het al zo was (maar volgens mij was het dus niet zo), kon dat ook anders worden aangepakt.

Gegeten op 2 november 2014

paulbast

Kwaliteit naar zijn prijs in de Doffer.
Vriend en ik wonen in de buurt en komen hier graag. Een down to earth cafe waar je achterin ook rustig kunt eten. Geen poespas en naast de reguliere eenvoudige kaart ook prima dagschotels. Keuze uit vis of vlees.
Wij namen de vleesschotel. Prima ! gegarneerd met verse groente en een paar grote raviolli's.

Verder weinig over te zeggen. Na het eten nog even een koffie in het cafe en de avond was geslaagd.

Gegeten op 9 januari 2014

Turkeystick

Even geluncht tijdens middagje struinen in de Jordaan.
Salade en sandwich waren gewoon OK, ingredienten vers, recht toe recht aan.
Veel aanloop en vriendelijke bediening.
Toiletten wel gedateerd en zijn toe aan een renovatie; wellicht, dat ik er dan wel durf te zitten

Gegeten op 16 november 2013

johan1

Doorsnee eetcafe. aardig afbakbrood met matige kruidenboter en tapenade, erg veel sla bij de peporino, en geen ansjovis terwijl dat wel op de kaart stond. Mijn tafelgenoot was tevreden over zijn in gember gemarineerde tofu, ik ook wel over de wildzwijnhaas met zoete aardappel en artisjokhart. De wijn was ook aardig. Vriendelijke bediening, weinig fantasierijke inrichting. Kortom. beejte doorsnee maar niet verkeerd. Als ik in de buurt zou wonen zou ik best wel eens terugkomen

Gegeten op 25 oktober 2013

Tine56

We hebben hier samen heerlijk gegeten. Fijne sfeer en hartelijke en attente bediening. Easy going. We hadden de saté, die gewoonweg superlekker was, en lamshaasjes. Fijne ervaring in hartje Amsterdam!

Gegeten op 23 september 2013

bertha

zondag in de doffer gegeten, we komen hier geregeld voor een drankje en de sfeer ,die is ook geweldig met altijd attente en aardige bediening ,het eten daarentegen kan best wel iets meer aandacht hebben zelfs voor een eetcafé kan dit beter .we blijven hier geregeld komen maar dan vooral om wat te drinken en ...de lunch eens te proberen

Gegeten op 9 september 2012

Jozef_von_Thueringen

Ik kom hier heel regelmatig, je kunt er buiten zitten/eten. Er is altijd wat reuring in de zaak maar niet te veel, je kunt er ook rustig zitten. Het eten is niet verrassend of uitgesproken, wel gewoon lekker en gebracht door sympathieke en attente bediening die goed voor je zorgt. Prijs/kwaliteit uitstekend. Lekkere muziek, goed om af te spreken om met vriend(en) een avondje bij te praten.

RogerRoger

Heel aardig bruin eetcafé in 'de negen straatjes'. Per kwartaal een nieuwe kaart en dagelijks wisselende dagspecialiteiten. Klassieker en altijd goed is de Saté Doffer. Bediening is oké. Prima wijn voor een schappelijke prijs.

Schrijf zelf een recensie over De Doffer in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Doffer. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.