Solo

Solo doet mee!

Reserveer nu!

jongejanm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de restaurantweek heerlijk gegeten in Solo. De wijn die wij uitkozen van de kaart was er niet meer, maar wij kregen voor hetzelfde bedrag een veel duurdere wijn aangeboden, top! De verschillende gangen waren elk op zich een smaaksensatie. Een van mijn tafelgenoten noemde het kunstwerken. Het restaurant is heel sfeervol ingericht. Complimenten voor de kok en de bediening. Voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 15 maart 2014

RvH1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had een stomme fout gemaakt. Reservering gemaakt voor in de restaurant week en verkeerde datum opgeschreven. Zo was ik een week te vroeg bij Solo. Hier kwam ik zelf aan tafel pas achter. Nadat ik dit aangegeven had werd mij verteld dat dit geen enkel probleem was. Wat een service. Ik voelde mij knap lullig maar als het een probleem voor het restaurant op had geleverd heb ik hier helemaal niets van gemerkt. Een heerlijk mandje met vers gebakken brood vooraf en daarna 3 heerlijke gerechten. Alles was juist op temperatuur en kwam vlot uit de keuken. Enige kleine minpuntje vond ik dat het nagerecht (ijs met flensjes) met een vork en lepel niet handig eten is. Maar vragen om een mes is natuurlijk geen enkel probleem. Ik heb de reservering voor volgende week gewoon laten staan want dit is voor herhaling vatbaar.

Carolinen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op Valentijnsdag naar Solo, we zagen er naar uit! Het was enorm druk, alle tafels vol. Om half acht zaten we aan tafel en zo rond kwart over 8 vroegen we ons af of we onzichtbaar waren. Nog geen drankje en geen bediening te zien. Het was het begin van een merkwaardige avond. We bestelden het Valentijnsmenu en vulden dat aan met 1 gang extra. Het was inmiddels 9 uur toen we de amuse kregen en ons eerste glas wijn. En zo kregen we om het uur een gang en een glaasje wijn. Er ging zo maar een half uur voorbij met lege borden en glazen voor onze neus. Geen enkele aandacht of bediening aanwezig. Om half 11 hebben we aangeven dat we een gang maar laten voor wat het was omdat het te lang duurde. Volgens de dame die ons bediende was het chaos en waren ze 'in de zeik..' (Zo zei ze letterlijk) en begreep ze onze keuze. Het jammere voor dit restaurant is dat het eten prima was. De schelvis was heerlijk en het kalfsfilet in het hoofdgerecht was zalig mals en mooi bereid. Hoe kan een restaurant zulke lekkere gerechten hebben maar zo weinig aandacht aan de bediening schenken..? Wij snappen er niets van..of hadden we gewoon pech die avond en mistten ze minimaal 2 gedreven personeelsleden (want dat was er minimaal nodig om het wat beter te laten verlopen)

Gegeten op 14 februari 2014

Nick21084
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wederom geweldig genoten van een 5-gangen menu. Gerrit van den Berg, chefkok, heeft ons opnieuw verrast met heerlijke gerechten. De passende wijnen tilden de gerechten na sterrenwaardig niveau! Bedankt en tot ziens

Nick

Nico02
  • Recensies in de laatste twee jaar

De combinatie van Noord-Afrikaanse smaken met gerechten uit de Franse keuken is heerlijk. . De De wijnkaart mag er ook zijn met goede keuzen en goede prijzen
De bediening is perfect en de inrichting van het restaurant biedt voldoende privacy en draagt bij aan gevoel van heerlijk avondje uit.

Gegeten op 24 januari 2014

ton40
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wild en wijnarrangement. Prima. De rode Italiaanse Valpolicella bij het hoofdgerecht was top. Gastvrouw/ sommelier Isabella Wildtham kent de etiquettes en was prima aanwezig. Nooit opdringerig en super attent. Er kunnen nog meer klanten bij!

Gegeten op 24 oktober 2013

harmvzon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Solo biedt een arrangement waarbij je niet alleen kunt genieten van de kookkunsten, maar ook een dagje kunt proeven hoe het is om in de keuken te staan. Omdat ik een fanatieke hobbykok ben, leek mijn vriendin dit een goed kado voor mijn verjaardag. Dat kan ik niet meer dan beamen; het was geweldig.
's Ochtend om 11 uur werd ik verwacht en dan zou ik ingeleid worden in de keuken. Tot een uur of zes loop je mee in de keuken, ondertussen geniet je van een 2-gangen lunch en 's avonds schuift je eventuele partner aan en eet je samen een geheel verzorgd 5-gangenmenu.
De keukenbrigade bestaat uit een troep 'jonge honden', die enthousiast en gedreven als een geoliede machine te werk gaan. De leiding wordt genomen door chefkok Gerrit van de Berg die de moeilijke taak heeft het bijltje over te nemen van de oorspronkelijke kok. Sterrenchef Mohammed El Harouchi. Deze is helaas nog steeds revaliderend van een ongeluk, waardoor hij zelf niet de honneurs waar kan nemen.
De dag begint meteen goed: het doden en ontmantelen van kreeften, schoonmaken van coquilles en dan door naar de patisserie. We maken een drietal soorten ijs, koekjes, kaneelbiscuits en kletskoppen. Daarna gaan we door naar het signatuur nagerecht van Mohammed El Harouchi: een dessert bestaande uit zeven soorten groente, elk met andere kruiden gegaard. Hier worden mijn snijtechnieken op de proef gesteld. Daarnaast werden ook allerlei andere kleine voorbereidingen van mij gevraagd.
Al met al een productieve dag, waarop ik bijzonder veel geleerd heb: kleine trucjes, handige tips, onmisbare basistechnieken en technische informatie over het koken zelf. Iedereen was ontzettend aardig en ondanks dat er natuurlijk veel gedaan moest worden toch heel geduldig.

Als klap op de vuurpijl mocht ik ook nog genieten van een 5-gangenmenu samen met mijn vriendin. Het is natuurlijk moeilijk objectief te blijven als je zelf de hele dag in de keuken hebt gestaan om de mise-en-place te doen voor hetgeen wat je gaat eten.
Voorbereiding is natuurlijk belangrijk, maar het echte koken gebeurt toch ter plekke in de keuken en in het hoofd van de chef bij het bedenken van het menu. We kregen een goed gebalanceerd menu met veel vis, mooie gerechten en fijne combinaties. Alles was vers, perfecte cuissons en de ingrediënten vormden schilderijtjes op je bord. Ook de wijnen waren prima en combineerden uitstekend met het eten.
De bediening is correct en keurig, maar niet te formeel of statig. Het is leuk dat ook de keukenbrigade zelf af en toe de gerechten komt brengen. In mijn geval zeker, aangezien ik de hele dag met deze jongens in de keuken had gestaan.

Wat mij betreft een zeer geslaagde dag. Ook als je niet een dagje in de keuken wilt meelopen, maar gewoon ontzettend goed wilt eten, kun je bij Solo terecht. Na afloop kreeg ik het kookboek van Mohammed El Harouchi, wat ook zeker de moeite waard is.

Gegeten op 10 oktober 2013

Schatjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Over het eten niets dan lof: geweldig! De service is uitstekend en zeer kundig, zeker op het gebied van de wijnen welke bij ieder gerecht passen en de smaken verder optillen. Het decor is simpel, mooi en doeltreffend voor de sfeer.

Gegeten op 26 september 2013

boumanvanderwal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Genoten van een voortreffelijke avond tijdens de Iens Diner dagen met 5 personen bij Solo. Een extra gang besteld van 3 naar 4 gangen allen even smakelijk en met veel gastvrijheid geserveerd.

Gegeten op 5 oktober 2013

Lau07
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de iens-dinerdagen eindelijk een keer bij Solo gegeten. Het stomd al langer op ons lijstje en de verwachtingen zijn volledig waargemaakt. We hadden het 3-gangendiner uitgebreid met 1 tussengang en dat was een goede beslissing. De tong was heerlijk! Dat gold overigens ook voor de amuses en voor de overige gerechten. Warme yoghurt met ijs was een verrassende combinatie. Al met al een voortreffelijke avond tegen een heel redelijke prijs!

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Solo in Gorinchem

Schrijf hieronder je recensie over Solo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!