Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Barbecue Castell

2. BBQ/grill
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 020 622 86 06

venue

Veel goede / leuke verhalen gehoord over Castell. Het is een gezellig/intiem restaurant, waar je ook lekker aan de bar kunt eten aan comfortabele stoelen. Al met al was het gewoon goed/prima, maar het heeft mij niet erg kunnen bekoren met iets speciaals of extra opvallends/goeds.

Gegeten op 5 mei 2014

Ghie

Heerlijk buiten gegeten (ging nog net qua temperatuur), mixed grill in het zonnetje. Mixed grill was een worstje, spare rib, sate en nog een stuk vlees (sorry vergeten). Genoeg eten en lekker. Goed gekruid, goed bereid en met echte rook/BBQ-smaak. Bediening was verder netjes.

Gegeten op 14 augustus 2014

linda53

Altijd even lekker en goed, heerlijk Hollandse dikbill gegeten.
De service is als vanouds, gewoon Amsterdams gezellig.

Een heerlijke plek voor lekker vlees en een ouderwets Amsterdams kleintje bier

Gegeten op 5 juli 2014

Calkebab

Als zuid-afrikaanse ben ik natuurlijk gek op BBQ en ik heb bij Castell enorm genoten van de vleis.

Als het eten niet zo lekker was, zou ik hier niet eten. Voor vleis begrijp ik dat ik wat meer gaat betalen dan een vega gerecht. De prijs is dus iets hoger dan verwacht maar ik kan hiermee leven.

Het restaurant is echt een donker gat. Probeer dus in de zomer een tafel buiten te pakken. Het is ook niet geschikt voor zakelijke etentjes aangezien je elkaar moeilijk zien en verstaan binnen.

Service is niet heel erg goed. Ze brengen je eten en wijn en dan zie je ze nooit meer. In plaats van de wijn even laten testen of het goed is schenk ze ook meteen een vol glas voor iedereen. Kan echt niet vooral omdat de wijn niet goedkoop is.

Gegeten op 13 juli 2014

Henri II

Castell aan de Amsterdamse Lijnbaansgracht is een evergreen. Vele decenia penose, Endemol TV en BN-ers aten daar. Terwijl het feitelijk een ramp is. Want men eet daar bij voorkeur aan de bar met een dikke lederen barrièrre tussen de gast en het bord. Dus knoeien is het adagium. Het personeel is als het uitkomt vriendelijk maar meestal honds- en echt hondsbrutaal op het schofterige af. Amerikanen ondergaan die treatment met een volstrekt amazement maar passen zich aan, aan dit Amsterdams ‘gezellig’ gedrag. Ik niet. Ik vind het gruwelijk. Maar ja, Castell heeft wel een punt. Hun grill is de beste van de stad. En geloof mij, ik weet waar ik het over heb. Wat je ook bestelt, het vlees is het beste dat je kan bedenken. Ga in godsnaam niet aan de 60’s tafels zitten want dan is een normaal diner echt onmogelijk, bord op schoot en knoeien, aan de bar gaat het nog. Zorg dat de barman je vriend wordt, hem zal het duidelijk een zorg zijn. En geniet van het werkelijk fantastisch gegrillde vlees. Interieur een 5. Personeel een 3. Grill een 9,5. Beter is er niet in Amsterdam. Conclusie: Te duur. Vreselijke schofterige bediening. Oncomfortabel. Beroerde wijn. Maar werkelijk zalige grill. Veel BN-ers. Heel huiselijk gedrag alsof je een vriend bent maar in werkelijkheid ben je een slachtoffer van een cheapote dure tent die wel erg goed grilled. Zo is het. En stoor je niet aan de penose, de gemiddelde bezoeker heeft minstens 5 jaar lik achter zijn kiezen.

Gegeten op 2 juni 2014

amuzone

We hebben inmiddels 2 keer bij Castell gegeten en beide keren is het ons geweldig bevallen.
De eerste keer hadden we als voorgerecht de escargots. Dit hadden we beide nog nooit gegeten. Goed, voor iedereen die dit een keer wil proberen: doe dit bij Castell. Wat zijn ze heerlijk gekruid! Wel even wachten of blazen want ze zijn gloeiend heet. Als hoofdgerecht hadden we de eerste keer Surf & Turf, de lamskoteletten en allebei een gepofte aardappel. Goed op smaak, goed op temperatuur, goed gebakken, goede sausjes. Als vrouw zijnde ben ik van mening dat de gepofte aardappel al snel teveel is dus heb ik de tweede keer gekozen voor een lichtere maaltijd: zalmmoot met salade. De salade had een erg smakelijke dressing en de zalm was super vers! De service is fantastisch, zowel op de bank als aan de bar word je gezien en er wordt goed voor de klanten gezorgd.

Tot vanavond want m'n hubby is jarig en waar ga je met je man naartoe voor z'n verjaardag? Daar waar veel en goed vlees is!

Gegeten op 8 mei 2014

HenryMol

Natuurlijk is dit niet de mooiste tent van Amsterdam. Maar ach een bord op schoot heeft ook wel wat? Dit is echter niet waarom je hier eet. Je eet hier omdat je hier het lekkerste vlees van Amsterdam op de bord krijgt. Simpel. Als voorgerecht deelde ik de spare ribs. Hoewel dit natuurlijk niet tot de haute cuisine behoord is het zeker zo moeilijk om deze zo goed te krijgen als bij Castell. Goed gemarineerd, het vlees glijdt van je vinger en vervolgens proef je die heerlijke karakteristieke bbq smaakt. De beste spare ribs van Nederland.

Vervolgens de biefstuk genomen.... perfectie. Ik durf te stellen dat Castell dit maal zijn concurrenten heeft verslagen. En dat je dan op een vieze oude bank moet zitten. Who cares??

Gegeten op 14 maart 2014

dddd

In tegenstelling tot de positieve recensies op iens was ik zwaar teleurgesteld. Voorgerecht, natte carpaccio. Biefstuk prima. Toetje niets bijzonders. Eten in donker hol, met bord op schoot, op een bank. Ik heb iets anders voor ogen als ik uit eten ga. Daarnaast bij het vlees alleen twee koude sausjes en een gepofte aardappel. Patat of lekkere sausjes was niet mogelijk.Bediening was wel snel.

Gegeten op 27 april 2014

VanDaelen

Dit is gewoon de mooiste tentvan Amsterdam. De sfeer, de bediening, het eten en drinken....Dit is wat je als gast wil. Gezelligheid ten top. Hangend in de bank je van je vles genieten. Lekker Spaanse rode wijn erbij. Afsluiten met de koffie en cognac...Deze tent is met een word fantastisch. Tip: reserveer wel van te voren voor een goede plaats. Ik zit vaak ook aan de bar, ook lekker.

Gegeten op 17 januari 2014

Wv89

Hier al meerdere keren wezen eten, en wat blijft het toch lekker! Neem bijna altijd de mixed grill, lekker van alles wat en allemaal heerlijke stukken vlees. Vooraf de uiensoep is ook lekker. Het wijnassortiment vond ik niet bijzonder, op glas hebben ze naar mijn mening niet een ruime aanbieding. Het decor is grappig, eten op een laag bankje heeft ook wel z'n charme. Maar naar seze plek ga je denk ik vooral als je zin hebt in echt lekker vlees!

Gegeten op 3 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Barbecue Castell in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Barbecue Castell. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.