De Lindenhof

3. Topper 2015
  5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 0521 361 444

chielbosdijk

We hadden hier een lazy sunday arrangement geboekt. Onderdeel hiervan is een 4 gangen verrassingsmenu. Voordat we hieraan toe waren, werden we getrakteerd op zeven (!) amuses, waarbij ik de gekaramelliseerde tomaat en de bitterbal van pittige rijst er uit vond springen.
Het menu bestond uit een salade van lauwwarme kreeft, zeetong met tomaat, IJsselrund met gekaramelliseerde witlof en friet en als laatste gang een dessert van mokka met espresso, whiskey en karamel.
Stuk voor stuk heerlijke gerechten, waarbij opvalt dat de borden (in tegenstelling tot wat je regelmatig ziet) niet van al te veel liflafjes zijn voorzien: de opmaak beperkt zich tot de essentie van de gerechten en dat zorgt ervoor dat je je daarop goed kunt concentreren.
De bediening is vlot, attent en correct. De door de sommelier bij de gerechten gekozen wijnen bevielen uitstekend.
Het meubilair is comfortabel en de tafels staan niet te dicht op elkaar.
Het arrangement bevatte verder een overnachting in een prachtige suite en de volgende ochtend: geen ontbijtbuffet, maar 10 verse gerechten die rechtstreeks uit de keuken worden uitgeserveerd. Kortom, dit was genieten en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 29 maart 2015

Just-Fan

Gegeten op 8 maart 2015

BRThiel

Een geweldige avond beleeft bij De Lindenhof. We hadden het twaalf gangen verrassingsmenu gekozen. Vooral de huisgerookte zalm was verrukkelijk. Het wijnarrangement zat ook zeer goed in elkaar. De sommelier was zeer kundig zonder een spoor van arrogantie. Twee minpuntjes: ondanks het feit dat ik vooraf aangegeven had geen vlees te eten de amuses vlees bevatten. En een van de obers raffelde wel heel snel af wat ze ons had geserveerd. Op een moment liep ze al weg voordat ze klaar was met uitleggen.

Gegeten op 14 februari 2015

Emanuel56

Op oudejaarsavond 2014 hebben mijn echtgenote en ik genoten van het 8 gangen oudejaarsarrangement dat door Martin Kruithof en team werd gemaakt en gepresenteerd. We hebben met een wijnarrangement bijpassende wijnen gedronken. Het was voortreffelijk met voor ons als hoogtepunt: de sukade met ganzenlever in appelstroop. Achtereenvolgens zijn voorbij gekomen verschillende amuses, kreeftencappuccino, langoustines, rode mul, piepkuiken, de eerder vermelde sukade, haas, schapenkaas, tzatziki en speculaas met rum en rozijnen. Het één nog lekkerder dan het andere. De uitleg bij iedere gang en ieder glas wijn was kort maar doeltreffend. Martin Kruithof heeft zelf ook een aantal gerechten toegelicht. De Lindenhof is een grote omweg meer dan waard.

Gegeten op 31 december 2014

CSmits

Prachtige tuin waar we van ons ontbijt genoten. Heerlijke passievrucht yoghurt, zo luchtig met een vers appelsapje.
De hele omgeving, de tuin, de boerderij, het maakte het een waar culinair genieten.
In de avond genoten wij van het 11 gangen menu. Stuk voor stuk fijne, smaakvolle en interessante gerechtjes. De mooie opmaak op steeds verschillend servies maakte het af.
De wijnen waren passend, met af en toe een wat bijzondere wijn. Deze werd voldoende bij geschonken net zoals het water.
Eventueel een puntje van kritiek: De gastvrouw mag met nog meer beleving de gasten ontvangen en bedienen.

Gegeten op 26 juli 2014

Marcellavdg

Afgelopen weekend hier verbleven met het Kras Michelin arrangement.
Een prachtige kamer, van alle luxe voorzien.
De service liet wat mij betreft wat te wensen over. We werden naar onze tafel gebracht voor het diner, en kregen de vraag wat we wilden drinken. Er werd geen aperitief aangeboden en ook naar eventuele wensen of diëten werd niet gevraagd. We kregen geen kaart te zien helaas maar we wilden ons arrangement uitbreiden naar 7 gangen en hadden dit telefonisch al aangegeven. Echter moesten wij dit zelf nogmaals aangegeven bij het personeel. Erg duidelijk kwam deze dame niet over, eerder verward na deze aanvraag. Ook namen wij er een wijnarrangement bij.
We leken (door ons Kras-arrangement?) niet serieus genomen helaas.
Later op de avond veranderde de houding van het personeel gelukkig.
Het eten was ontzettend lekker en hier hebben we enorm van genoten. Helaas konden we de friandises bij de koffie niet allemaal op en kregen we deze 'koffie servies' zonder hierom gevraagd te hebben.
Het ontbijt was voortreffelijk!
Al met al ontzettend genoten van het eten en de overnachting. Kanttekening naar vooral het jongere personeel.
Complimenten voor de chef en zijn gastvrijheid!

Gegeten op 6 december 2014

smedaa

Er wordt hier rekening met vegetariërs gehouden! Je bent net een gast als alle andere gasten. Je wordt hier niet weggezet in een hoekje als melaatse. Geen poeha, je bent er meteen thuis. Heerlijke amuses, liflafjes, soep, hoofd- en nagerecht. Fantastische bediening, wijnen en water zonder te vragen. Eigen gemaakte bonbons en toffee! Gewoon subliem, een streling van de tong en maar zeker ook van de geest. Prijzig maar zeker waard.
Hier op 23 maart 2014 gegeten helaas ging "Iens"kalender niet zo ver terug, mijn geheugen wel; het was een fantastische ervaring.

Gegeten op 3 juni 2014

Ster62

Gegeten op 22 november 2014

MissFijnproever

Vanavond strijken we neer in het Overijsselse twee sterrenrestaurant De Lindenhof. Gezien de reputatie zijn onze verwachtingen hoog gespannen.
Na een glas champagne starten we met een amuseparade. Een bonte mengeling van proeverijen wordt op tafel gezet en toegelicht door een vakkundige bediening. Een feest om mee te beginnen! Daarna worden we verder in de watten gelegd met het viergangen Lindenhof menu en een bijpassend wijnarrangement. Het smaakt allemaal voortreffelijk. De service is zoals je hier mag verwachten prima; beperkingen of andere wensen worden geruisloos opgelost, het tempo tussen de gangen is precies goed en de glazen worden regelmatig bijgeschonken. Wel trekken we even onze wenkbrauwen op als een volgende gang wordt geserveerd terwijl er nog iemand aan onze tafel ontbreekt. Dit foutje wordt overigens direct hersteld en we maken er ook geen punt van.
We genieten van een ontspannen avond en een heerlijk diner maar of de totaalbeleving voldoende is voor twee sterren vragen we ons af.

Gegeten op 22 november 2014

Josephine65

Het culinaire Krasarrangement was voor ons een nieuwe ervaring. We genoten van de fijne suite en het fantastische ontbijt, het diner viel ons wat tegen. Het idee dat er voor dit arrangement een 'ander' menu wordt samengesteld kreeg ik niet meer uit mijn hoofd. Een keuze die ik niet gemaakt zou hebben, juist niet!!
Het diner in de Vlindertuin in Zuidlaren bood meer verrassingen en was zeker zo goed.
De totale ervaring maakt veel goed, we hebben er wel van genoten

Gegeten op 8 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over De Lindenhof in Giethoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Lindenhof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.