a TripAdvisor company

3. Topper 2016
  5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 0521 361 444

RoccoDeSommelier

Leuk restaurant in de uithoeken van Nederland :) oude boerderij met veel sfeer. Niet te groot, knus en warm ingericht. Het eten was goed, veel variatie in de gerechten. Een mooi pallet van smaken inclusief de wijnen, die verrassend waren en goed pasten. De service kon professioneler, de bediening was vrij jong en wat 'lomp'. Dit doet wel afbreuk aan de totaal ervaring.

Gegeten op 11 maart 2016

scrensen

We hebben hier met 4 personen gegeten.

Het pand/de locatie zijn echt prachtig. Met name ook de achtertuin is erg mooi. En daarnaast is de aankleding binnen erg mooi en sjiek, wat je verwacht bij een dergelijk restaurant.

De ontvangst was vriendelijk, maar niet heel hartelijk. En dit zette wat ons betreft beetje de toon voor de rest van de avond.

Het eten vonden wij al met al wat tegenvallen. Het is allemaal erg klassiek en ik zou bijna zeggen daardoor wat 'gewoontjes'. Het is lekker, maar er was eigenlijk geen moment waarop wij echt merkten dat dit een restaurant is dat uitstijgt boven het gemiddelde.

We hebben eerder gegeten bij Chapeau en FG, alwaar we eigenlijk continue verrast werden. En dat gevoel hebben we bij de Lindenhof niet 1 keer gehad.

Dus ons gevoel aan het eind van de avond was hetzelfde als bij aanvang... Ok/goed, maar niet bijzonder.

Gegeten op 29 januari 2016

Lilian91

Afgelopen weekend gegeten bij De Lindenhof. Wij kozen voor het 8-gangen menu "Martins Ziel & Zaligheid". Eerst een aantal amuses, gevolgd door de verschillende gangen. Een paar amuses waren goed van smaak, maar voornamelijk gewoontjes, evenals de opmaak. De eerste 3 gangen waren goed van smaak en redelijk verfijnd. De zwezerik en ijsselrund grof en lomp opgemaakt (zou ik thuis niet eens zo doen). Hetzelfde was het geval bij de desserts; niet bijzonder van smaak (slecht ijs en geen reactie na het aangeven hiervan bij de bediening) en gewoon geen gerechten die je in een sterrenzaak verwacht, laat staan een zaak met 2 sterren! Dit was het gevoel wat we de hele avond hadden: op zich lekkere gerechten, maar absoluut geen sterren waard. We hebben door het hele land al in veel sterrenrestaurants gegeten en nog nooit een teleurstellende ervaring gehad, tot nu bij De Lindenhof. Dit terwijl de rekening verreweg het hoogste was in vergelijking met al die andere keren.

Gegeten op 9 juli 2016

rob.spijkers

Onverwacht een reservering gemaakt bij De Lindenhof waar ik vroeger veel vaker kwam, maar door een langdurig verblijf in het buitenland was dat een beetje verwaterd. De ontvangst door Marjan de Jong was hartelijk en professioneel. Wachten in de zon, op het mooie terras met een heerlijke champagne, is geen straf. Al snel kwamen er drie amuses die aangaven op wel niveau hier wordt gekookt. We bestelden het 4 gangen Lindenhof-menu, omdat mijn ervaring is dat dit voor mij de juiste hoeveelheid is. Een echte aanrader. Voor mij was het stukje IJsselrund een absolute topper, maar ook de dorade was van grote klasse.
Ik ben een heel grote fan van Martin Kruithof en Marjan de Jonge en zal dat altijd blijven. Zij hebben samen met Jonnie Boer en Jan-Jacob Boerma de regio culinair op de kaart gezet. Zelfs de regio Amsterdam is daar jaloers op. Toch heb ik de indruk dat de vernieuwing bij hen een beetje achterblijft ten opzichte van andere sterrenrestaurants. Dat kan perceptie zijn of zelfs een bewuste keuze, maar ik zou een beetje vernieuwing door toevoeging van wat oosterse smaken niet vervelend vinden.

Gegeten op 11 juni 2016

hermandegraaf

Op een mooie zonnige dag waren bij de Lindenhof. We hadden de eer om door Giethoorn gevaren te worden door de Chef zelf. Een zeer toegankelijke man met een puur karakter, passie en gevoel voor humor.
Met een team van vijf man worden de mooiste gerechten gemaakt. De bediening was uitstekend en de sommelier een kenner met goed smaak.
Een verrassing aan amuses was de start van een bijzonder avond. De gerechten, vis, lam ed waren goed van smaak en mooi qua opmaak. Dessert volgens het plaatje. Complimenten voor de mooie uitgebreide kaaswagen.
De gehele avond zijn er prachtige wijnen geserveerd die uitstekend paste bij de gerechten (er zat bij ons een kenner aan tafel).

Omdat wij bleven slapen hadden we het genoegen om het 14gangen ontbijt (zonder wijn....;)) was een ware sensatie. Nog nooit zo'n ontbijt gehad, heel bijzonder. 14 gangen zijn eigenlijk 14 hapjes, waar je een uur over doet.

Te veel om op te noemen. Echt super genoten!
Omdat we dit niet vaak doen, blijft het bijzonder. Een waar feest!

Gegeten op 9 juni 2016

nic6

Zeer mooie locatie, ontvangst in de prachtige tuin met heerlijke en verrassende amuses onder het genot van een heerlijke champagne en lekkere alcohol vrije alternatieven. De lunch met rode Mul, kabeljauw en heerlijke ree en het zeer verrassende rabarber dessert was erg lekker. Aardige en niet te formele bediening. We hebben genoten.

Gegeten op 29 mei 2016

MarlonBelfor

Het Robijnen huwelijk van onze ouders bracht ons naar dit paradijs van smaken. Slapen en eten compleet ervaren op deze plek. Goed en vriendelijk zijn we ontvangen. De suites zijn modern ingericht en het voelde er aangenaam & huiselijk aan. Ook voor onze kleinste (dochter 1,5 jr.) is goed gezorgd: een goed hotelbedje i.c.m. onze babyfoon stelde ons gerust voor het diner. Nadat de kleine meid in slaap gevallen was, begaven we ons naar het restaurant. Daar zijn welkom geheten door gastvrouw Marjan (echtgenote van sterrenchef Martin)...de keuze op het menu viel op "Martins ziel & zaligheid". De wijnen daarbij waren subliem van smaak en zeer goed afgestemd op de gerechten. Echtwaar: er werd ons een opera gekookt die klonk tot in de hemel en het zaaide een smakenzee die voerde naar Het paradijs!...De volgende morgen ook ontbeten. Nu kan ik vertellen nooit zo heerlijk ontbeten te hebben. Puntje: de moderne inrichting van de suites keert niet terug in het restaurant, dat juist klassiek is ingericht...een beetje verwarrend.
Verder complimenten aan de bediening: familiair, jong, attent, vriendelijk, behulpzaam en wetenschap van smaak en proeven.

Gegeten op 28 april 2016

theo162

Wij zijn hier met zijn vieren wezen dineren was top we hebben in de loop der jaren al vele sterren restaurants mogen bezoeken in binnen en buitenland wat voor de beoordeling altijd ieders persoonlijke smaak belangrijk is nu zouden wij deze keuken als klassiek Frans willen beschrijven waar de gerechten nog echte natuurlijke smaken hebben en niet over de Hill, we hebben 5 gangen gegeten met verschillende voorgerechten eerst de amuses zeer verassend en vol van smaak daarna hadden we verschillende voorgerechten waar de langoustines en de Coquilles absoluut van een topniveau waren net als het hoofdgerecht Ree met dikke frieten een fantastisch stuk vlees desserts warm vers fruit met vanille ijs mooi opgediend en goed op smaak we hadden een wijn arrangement geboekt prima wijnen mooie structuren bij de gerechten was er dan niets op of aan te merken nou ja eigenlijk niet maar we vonden de gerookte zalm iets te veel rook smaak en de Rode wijn iets te koud hebben deze later op kamertemperatuur gebracht verder was de service van het nivo wat bij een 2 sterren restaurant hoort zeer vriendelijk echt een aanrader en wij hopen er zeker terug te komen

Gegeten op 18 maart 2016

Anne-Greth

Dit restaurant is niet voor niets de nummer 6 van Nederland en twee michelin sterren rijk. Je geeft cijfers naar verhouding van wat je mag verwachten en die verwachtingen waren dus erg hoog, maar ze hebben de 10en verdiend want we hadden niets aan te merken.
Het restaurant heeft een warme, gezellige sfeer en de tafeltjes staan niet te dicht op elkaar. De fauteills zaten bijzonder goed en op de achtergrond stond fijne muziek op.
In de bediening liepen twee jonge mensen. Beide vriendelijke en netjes. We zaten nooit zonder drinken en zodra iets leeg was werd het van tafel gehaald.
We hadden het 5-gangen menu van DiningCity. Mijn man koos voor een bijpassend wijnarrangement. Voor de eerste gang kregen we 6 amuses. Het hoonrtje van wakame met zalm en sesam was wel erg lekker, maar alles was weer zo anders van smaak dat nauwelijks te kiezen valt. De eerste gang werd voorafgegaan door een bouillon van ree en een broodje. Als eerste gang kregen we een zoetzure salade met lauwwarme kreeft. Daarna volgde kabeljauw met dashi, beukenzwammetjes, aubergine en glasnoodles. Als derde gang hadden we rode mul met pompoen, macadamia en kreeftenschuim. Als vierde gang canneloni gevuld met sucade, wortel, witlof, eekhoorntjesbrood, een creme van knolselderij en jus. Waren de eerste gangen heerlijk, dit vond ik wel helemaal top. Voordat het nagerecht kwam eerst even een frisje in de vorm van een amuse van dillegranité, komkommer en ijs van Griekse yoghurt. Ik was verrast door de smaak. Het nagerecht zat in een hoog cocktailglas en bestond uit mokka bluf, epresso granite en gecaramellisseerde amandel. Natuurlijk sloten we een perfect diner af met koffie en thee en ook hier maken ze een feestje van met hun friandises: koffiekaramel, drie verschillende bonbonnetjes, truffels en heel leuk gedaan we mochten nog een koekje uit de koektrommel kiezen.
De twee uur die wij hier voor moesten rijden is het meer dan waard!

Gegeten op 10 maart 2016

RD77

In het kader van de Heerlijk restaurantweek hier gegeten. We hadden positieve verwachtingen na het bezoeken van andere (sterren) restaurants in dit kader. Helaas bleef De Lindenhof ver achter. Het eten was weinig verrassend maar voor een aanbieding zeer zeker niet slecht. Het was met name de zeer timide, niet gepassioneerde en veel te jonge bediening die het geheel niet beter maakte. We wisten wel wat er op ons bord lag maar van enige toegewijde uitleg was geen sprake. Het werd op tafel gezet en dat was het. Eten hoort een beleving te zijn maar dat was hier totaal niet het geval. Jammer, een gemiste kans.

Gegeten op 23 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over De Lindenhof in Giethoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Lindenhof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.