De Lindenhof

• 8.4

• 8.2

henri van w.
  • Recensies in de laatste twee jaar

Recentelijk hier gegeten. Vriendelijke ontvangst. Verrast door de mooie & spannende amuses.
We hadden het verrassings menu, hetgeen begon met dun gesneden tonijn. Jammer dat de kaviaar in de saus verdronk. Het tuusen gerecht was een raviolie met coquilles. Mooi maar niet spectaculair. Het hoofdgerecht was een goed klaargemaakt stukje sucadelap, met gecarameliseerde witlof & zijn jus. Ook goed gemaakt. Nagerecht mooi vanille ijs met warme peer in een "grieksdeeg jasje". (Het jasje voegde o.i. niet echt toe.)
Samengevat: van een twee sterren restaurant hadden we aanzienlijk meer verwacht dan wat er ons geserveerd werd.

Gegeten op 24 januari 2014

BPB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na hoge verwachtingen een behoorlijke tegenvaller, gezien de prijs en de beoordelingen.
Ontvangst rommelig, lang moeten wachten op drankjes en wijn arrangement. Daarna kwam de wijn veel te vroeg m.b.t. het gerecht.
Alles vers en doordacht, maar wij misten smaak. Was naar onze mening erg vlak en flauw.
Eigenaar was veel bezig met bepaalde tafels en personen? Onze tafel kreeg geen begroeting, afscheid of een vriendelijk woord, ook niet nadat we zeiden dat de wijn en drankjes raar liepen m.b.t. diverse gangen.
Voor ons niet weer...

Gegeten op 19 oktober 2013

ljswever
  • Recensies in de laatste twee jaar

's-Avonds genoten van het 8-gangendiner ('Martin's ziel en zaligheid'). Uitgerust in de heerlijk luxe suite en de volgende ochtend een 10-gangenontbijt, geserveerd door de chef zelf. Wat een verwennerij in het prachtige Giethoorn. Alle gerechten smaakten voortreffelijk, hoewel we de kreeft met koolrabi en cacao en de reerug met pompoen en gember daar nog weer boven uit vonden steken.

Gegeten op 21 december 2013

catk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zeer goed gegeten. Alle aandacht voor de gasten, niet te grootschalig. Erg goed: halve wijnarrangementen voor diegenen die kleine glaasjes per gang prefereren. Jammer: chef die geen gedag zegt bij vertrek (stond in de hal met personeel te praten).

Gegeten op 25 september 2013

alwayspartytime
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gemengde gevoelens over onze lunchervaring. Mogelijk dat ons smaakpalet niet geheel overeenkomt met de geboden gerechten. Overigens de bereiding was uitmuntend, het aantal amuses conform verwachting, de ontvangst prima en de wijnen passend en met diepgang bij het gerecht. De salade van Noordzeekrab was prima. Voor 1 van ons wat minder, voor de ander meer. De gang met snoekbaars met paling op zich prima, de sloot palingbouillon met munt begrepen wij als toevoeging niet zo. Als hoofdgerecht Duif, spitskool, palenta en voor ons onherkenbare begeleiding die aan het gercht weinig hebben toegevoegd. De peer in het nagerecht met deegslierten hebben wij niet begrepen. Was smakeloos.

Gegeten op 1 december 2013

Ninxy
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een avondje uit in Giethoorn.
Genoten van een 4-gangen menu. Deels vis, deels vegetarisch. Mijn tafelgenoot had een geheel vegetarisch menu. Absolute hoogtepunten waren de perfecte amuses. Oog en tongstrelend. Evenals de desserts. Minder was een tussengerecht: bieten carpacio. Weinig creatief. Smaak was in balans. Echter van een dergelijk restaurant mag je verwachten dat alle gangen verrassen en even spannend zijn bereid. Hoofdgerechten waren overigens smakelijk, en kwalitatief. Kleine slordigheden zoals het uitserveren van een verkeerde wijn, en een amuse met kreeft ( had aangegeven geen schaaldieren te eten) maken mijn cijfers niet extreem hoog. Wel is de Lindenhof echt een prima reataurant.

hazelha
  • Recensies in de laatste twee jaar

Net thuis van een geweldig verwenarrangement bij #De Lindenhof in Giethoorn.
Via #WOWveilingen hadden we dit arrangement "gewonnen".
Gistermiddag in Giethoorn aangekomen, en kregen een luxe suite,top!
Toen 's avonds het heerlijke Martins ziel en zaligheid menu, wat een heerlijk eten,
wanneer het door een topkok gemaakt wordt. Verrassende gerechten, heerlijke wijnen, kortom een echte culinaire verwennerij.
Vanochtend had dat nog zijn vervolg met een 10-gangen ontbijtmenu, alles door
Martin vers gemaakt en geserveerd!

Gegeten op 11 oktober 2013

Proever Jan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdagavond hebben we met 8 echtparen in De Lindenhof gegeten. Als Rotarians zijn we best wel het nodige gewend en ook culinair verwend. Maar De Lindenhof overtrof onze stoutste verwachtingen. We hadden tijdig een keuze uit een aantal gerechten gemaakt, zodat de bediening vlot kon verlopen. Na de hartelijke ontvangst begonnen we met maar liefst een 6-tal amuses, waarvan de een nog tongstrelender was dan de ander. Het gaat te ver om hier onze menukeuzes op te noemen. Maar allen waren we het er over eens dat deze avond het beste was dat ons allen op culinair gebied was overkomen. De twee sterren zijn dan ook echt twee sterren waard. Wellicht dat er ooit nog eens een derde ster aan kan worden toegevoegd. Daarom is 3x het eindcijfer 10 van ons allen ook van harte toebedeeld.

Gegeten op 15 september 2013

leveniskortdusgeniet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoe beschrijf je je beste culinaire ervaring ooit, woorden schieten te kort. Wij hebben intens genoten van het 24 uur met Martin arrangement. Lunch, diner en ontbijt (het ontbijt bestond uiteindelijk uit 14 gangen!) waren subliem en de 2 Michelin sterren meer dan waard. Ook de excellente hapjes en de dranken tijdens het varen door Giethoorn met de enorm gastvrije en gezellige kapitein Rob waren ook een schitterende beleving. Dan waren er ook nog eens de kamers 7 en 77, we zouden er zo willen wonen. Ook de warme en persoonlijke aandacht van Martin zullen we nooit vergeten, wat een passie voor het vak! Diep respect! Ook aan de zwarte, de witte brigade en natuurlijk mevrouw de Jonge, hulde! Een weekend om heel lang te koesteren. Indien u het zich kunt veroorloven, doen! Desnoods alleen voor een lunch, het is de reis, de kosten en de moeite meer dan waard. Martin bedankt!

Gegeten op 7 september 2013

zomerkoninkje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hier met zijn 2en gegeten, in de prachtige tuin. Goede start met een mooie mix van amuses, en een wat zoute kreeftensoep. vervolgens allebei een 4 gangen a la carte menu gekozen. En allebei 2 goede gangen en 2 mindere. Salade van kreeft resp. Krab voortreffelijk, prachtige presentatie met bloemen en mooie balans in de smaak. Kwartel met pata negra veel minder in balans, zoute confit-achtige kwartel, pata negra, salade met eendenlever, onderdelen op zichzelf heel lekker maar een te grote hoeveelheid vergeleken met de andere gangen en niet in balans wat smaken betreft, teveel zout. Ook de snoekbaars respectievelijk Tarbot met spitskool te zout. Na een klacht hierover is de laatste gang veel beter, ossenstaart canneloni met witlof respectievelijk duif met oa mais. Al met al wel een mooie avond gehad, prima bediening, ontspannen sfeer en goede wijnen die goed combineren met het eten. Maar niet genoeg voor een 8, met 2 sterren en voor 350 euro in totaal wat ons betreft.

Gegeten op 4 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over De Lindenhof in Giethoorn

Schrijf hieronder je recensie over De Lindenhof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!