Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Het Kostershoes

2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 053 434 21 61

inge96

Via online reservering

Afgelopen zaterdag 16 augustus met de spaaractie van AH heerlijk gegeten bij het Kostershoes. Er werd ons een keuzemenu voorgelegd. Alles was erg lekker klaargemaakt en de hoeveelheden waren prima. Daarbij een heerlijke huiswijn uit Italië en een zeer vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar dit restaurant!

Gegeten op 16 augustus 2014

Lorenzo-1

Op zaterdag 3 mei met 6 personen super lekker gegeten. We hadden het Brabantse land voor een weekend verlaten om Enschede te ontdekken. De heren overdag genieten op een terrasje met een echt Twents biertje, de dames shoppen in de stad. Een winkelier had de dames gewezen op dit restaurant. In de middag even binnen gekeken en gereserveerd. Daar hebben wij totaal geen spijt van. Het is echt een fantastisch restaurant. Ze bieden kleine en gewone porties aan, dus de kleine eter kan ook nog variëren. We kregen vooraf soepstengels met kruidenkaas en saus aangeboden van de zaak. Hierna kwamen de voorgerechten. IJs van asperge, asperges in zalmmousse, krokant gebakken garnalen, carpaccio en aspergesoep met garnalen kroketjes. Het was heerlijk en allemaal vers gemaakt . Het hoofdgerecht was ook super. Alles vers mooi opgemaakt en bijzonder smaakvol. Een aantal van ons had van de kleine gerechtjes gekozen. De visschotel was rijk gevuld (4 soorten vis) gegaard zoals het moet, varkenshaas met een heerlijke stroganofsaus, tournedos en de eendenborst was super gebakken, het vet mooi uitgebakken en mooi rosé van binnen. Op ieder bord verse groenten, de aardappeltjes waren lekker in de pan gebakken en de rauwkost was ook lekker. Om dat het asperge ijs zo lekker was heeft de kok hier ook een dessert van gemaakt en ook dat was lekker. Ikzelf had een hangop met kaneel en peer, dat vond ik een smaakexplosie, echt super. De crème brulé komt ook uit eigen keuken. In een leuk schaaltje met zwarte puntjes, dat is echte vanille. De bediening was correct en goed je voelt je op je gemak en wordt hier als gast behandeld. Toen de rekening kwam viel deze bij iedereen mee. We waren blij dat we hier gereserveerd hadden. Het restaurant zat vol dus zo binnen lopen was niet gelukt, de rekening viel mee en we hebben heerlijk zitten smullen, echt een aanrader.

Gegeten op 3 mei 2014

FJ2014

Wij hebben op woensdag 19 maart met zijn 4en gegeten bij het Kostershoes. Wij kozen voor het 10 vorkjes menu en lieten ons verrassen. Hoewel we nog terug moesten naar Utrecht na een lange dag in Enschede, was het eten en het gezellige restaurant voor een reden om lekker te tafelen. We kregen 10 kleine gerechtjes in 4 rondes geserveerd met voldoende tijd ertussen om even lekker gezellig bij te kletsen tussen de gangen door. Een mooie combi van vlees, vis, groenten en erg lekker. Met bij elke gang uitleg van de eigenaar. De kok kwam tussendoor nog even aan tafel en nam de moeite om even te polsen wat we er van vonden. Leuk! Wij vonden het vorkjesmenu zijn prijs meer dan waard. Ik weet niet of het vorkjesmenu steeds wisselt, maar wij vonden het erg gevarieerd en hebben er van genoten. Als we weer eens terug zijn in Enschede staat dit restaurant zeker op onze lijst!

Gegeten op 19 maart 2014

irda

Met vier mensen vandaag hier gegeten. Voor de laatste keer vrees ik.
Het eten was wat de smaak betreft wel OK, maar lieve mensen voor een tientje 3 garnalen, wat repen winterwortel en wat slierten onbewerkte pasta? Voor 2 tientjes een Ladysteak die beslist niet meer leek dan 50 gram, geserveerd op een bedje van gekarameliseerde lofblaadjes met een bol kruidenboter? Dit kan echt niet!
Frieten (1 puntzak voor 4 mensen en geen ander garnituur) die pas gebracht werden toen het eten op was en de tweede portie friet gewoon op de rekening? En voor die prijzen op ongemakkelijke houten stoelen zitten aan ongedekte goedkope en oubollige tafeltjes; echt een ambiance van een snackbar!

Gegeten op 22 december 2013

Herjan74

Zondag 7 april bij het kosters hoes gegeten en was zoals gewoonlijk weer erg goed .
Als voor gerecht de steak tartaar echt heeerlijk en als hoofd het kalfsvlees was mooi gaar en heerlijk mals .
De service was ook prima al met al een leuke en lekkere avond gehad .

Gegeten op 7 april 2013

chef_chateau

Ook wij hebben op 25 Januari bij het Kostershoes gegeten.
Het koude voorgerecht was een carpaccio met gemarineerde paddenstoelen, lijkt me warm ook niet echt te doen. Onze eend was prima, goed gebakken en prima van smaak.
De visterrine hebben wij niet gehad wel een oosters gemarineerde zalm met een bijpassende salade, allemaal uitstekend van smaak.
Bediening was correct en legde de gerechten keurig uit.
Wij hebben een topavond gehad!

Gegeten op 25 januari 2013

Goeroe

Hier het 5 vorkjes menu gegeten. Bij de eendeborst zaten behoorlijke grote zenen in. Eerste gerecht was koud. Bij nog een gerecht zaten chinese groente die totaal niet paste bij zalmterrine. Bij de tafel achter ons ging een gerecht terug naar de keuken. Bij de mensen voor ons schonken ze de verkeerde wijn. Het commentaar dat wij hen gaven werd totaal niks mee gedaan. Wij zullen hier niet meer gaan eten.

Gegeten op 25 januari 2013

parkcentral

Met gasten hier wezen eten en het tien vorkjes menu geprobeerd. Echt een aanrader! Je kijgt 5 keer een bordje met 2 verschillende gerechtjes geserveerd. Alle gerechten ontzettend smaakvol en leuk dat er ook niet alledaagse gerechten tussen zitten. Ook de wijn die we op advies van het personeel erbij hebben gedronken was prima.

Service is vriendelijk en correct zonder afstandelijk te worden. Er wordt bovendien goed naar je omgekeken. Ik had dit keer niet gereserveerd en we kwamen wat later op de avond binnen maar werden hartelijk aan de bar ontvangen met een drankje terwijl er een tafel voor ons gereed werd gemaakt.

Het restaurant is gelegen in een mooi historisch pandje. Het uiterlijk van het gebouw en de toch wel erg nauwe straat maakt voor een leuke aanloop, iets dat ik met gasten van buiten de regio wel belangrijk vind. Het decor van binnen is netjes modern. Geen tafellinnen, maar dat past ook niet bij de sfeer van het restaurant. Klein nadeel is dat de ruimte om de tafels heen beperkt is, met name in het souterrain gedeelte.

Ik kom hier al een decennium minstens één keer per jaar en het is eigenlijk altijd goed. Er is in die tijd niets veranderd (of het moet de kaart zijn die aan het seizoen wordt aangepast). Sommige mensen zullen dat saai vinden, maar je weet altijd wat je aan dit restaurant hebt. Voor Enschedese begrippen niet goedkoop, maar kwalitatief uitstekend.

Gegeten op 14 juni 2012

Liesje Lekker

• Goed

• Goed

Het eten was goed. De asperges bij het voorgerecht waren koud. Dat was ook de bedoeling van de kok, maar niet die van ons. Vis had net iets langer in de pan gemogen. Wel is duidelijk zorg besteed aan het voedsel. Bediening is zeer vriendelijk en correct en is je graag ter wille. Ambiance is aangenaam en verzorgd. Een aanrader.

GAB

• Uitstekend

• Uitstekend

Ben er onlangs twee keer geweest, eten was goed tot superb, enkele kleine details zouden beter moeten voor de rest is de kwaliteit sterwaardig. Bediening is goed, vriendelijk, enkel het duits (in Enschede?) zou wat beter kunnen. Sfeer is gezellig, knus. Kortom op dit moment 1 van de besten in het oosten

Schrijf zelf een recensie over Het Kostershoes in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Het Kostershoes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.