Het Kostershoes

• 6.9

• 6.8

FJ2014
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben op woensdag 19 maart met zijn 4en gegeten bij het Kostershoes. Wij kozen voor het 10 vorkjes menu en lieten ons verrassen. Hoewel we nog terug moesten naar Utrecht na een lange dag in Enschede, was het eten en het gezellige restaurant voor een reden om lekker te tafelen. We kregen 10 kleine gerechtjes in 4 rondes geserveerd met voldoende tijd ertussen om even lekker gezellig bij te kletsen tussen de gangen door. Een mooie combi van vlees, vis, groenten en erg lekker. Met bij elke gang uitleg van de eigenaar. De kok kwam tussendoor nog even aan tafel en nam de moeite om even te polsen wat we er van vonden. Leuk! Wij vonden het vorkjesmenu zijn prijs meer dan waard. Ik weet niet of het vorkjesmenu steeds wisselt, maar wij vonden het erg gevarieerd en hebben er van genoten. Als we weer eens terug zijn in Enschede staat dit restaurant zeker op onze lijst!

Gegeten op 19 maart 2014

irda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vier mensen vandaag hier gegeten. Voor de laatste keer vrees ik.
Het eten was wat de smaak betreft wel OK, maar lieve mensen voor een tientje 3 garnalen, wat repen winterwortel en wat slierten onbewerkte pasta? Voor 2 tientjes een Ladysteak die beslist niet meer leek dan 50 gram, geserveerd op een bedje van gekarameliseerde lofblaadjes met een bol kruidenboter? Dit kan echt niet!
Frieten (1 puntzak voor 4 mensen en geen ander garnituur) die pas gebracht werden toen het eten op was en de tweede portie friet gewoon op de rekening? En voor die prijzen op ongemakkelijke houten stoelen zitten aan ongedekte goedkope en oubollige tafeltjes; echt een ambiance van een snackbar!

Gegeten op 22 december 2013

Herjan74
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag 7 april bij het kosters hoes gegeten en was zoals gewoonlijk weer erg goed .
Als voor gerecht de steak tartaar echt heeerlijk en als hoofd het kalfsvlees was mooi gaar en heerlijk mals .
De service was ook prima al met al een leuke en lekkere avond gehad .

Gegeten op 7 april 2013

chef_chateau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ook wij hebben op 25 Januari bij het Kostershoes gegeten.
Het koude voorgerecht was een carpaccio met gemarineerde paddenstoelen, lijkt me warm ook niet echt te doen. Onze eend was prima, goed gebakken en prima van smaak.
De visterrine hebben wij niet gehad wel een oosters gemarineerde zalm met een bijpassende salade, allemaal uitstekend van smaak.
Bediening was correct en legde de gerechten keurig uit.
Wij hebben een topavond gehad!

Gegeten op 25 januari 2013

Goeroe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier het 5 vorkjes menu gegeten. Bij de eendeborst zaten behoorlijke grote zenen in. Eerste gerecht was koud. Bij nog een gerecht zaten chinese groente die totaal niet paste bij zalmterrine. Bij de tafel achter ons ging een gerecht terug naar de keuken. Bij de mensen voor ons schonken ze de verkeerde wijn. Het commentaar dat wij hen gaven werd totaal niks mee gedaan. Wij zullen hier niet meer gaan eten.

Gegeten op 25 januari 2013

parkcentral
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met gasten hier wezen eten en het tien vorkjes menu geprobeerd. Echt een aanrader! Je kijgt 5 keer een bordje met 2 verschillende gerechtjes geserveerd. Alle gerechten ontzettend smaakvol en leuk dat er ook niet alledaagse gerechten tussen zitten. Ook de wijn die we op advies van het personeel erbij hebben gedronken was prima.

Service is vriendelijk en correct zonder afstandelijk te worden. Er wordt bovendien goed naar je omgekeken. Ik had dit keer niet gereserveerd en we kwamen wat later op de avond binnen maar werden hartelijk aan de bar ontvangen met een drankje terwijl er een tafel voor ons gereed werd gemaakt.

Het restaurant is gelegen in een mooi historisch pandje. Het uiterlijk van het gebouw en de toch wel erg nauwe straat maakt voor een leuke aanloop, iets dat ik met gasten van buiten de regio wel belangrijk vind. Het decor van binnen is netjes modern. Geen tafellinnen, maar dat past ook niet bij de sfeer van het restaurant. Klein nadeel is dat de ruimte om de tafels heen beperkt is, met name in het souterrain gedeelte.

Ik kom hier al een decennium minstens één keer per jaar en het is eigenlijk altijd goed. Er is in die tijd niets veranderd (of het moet de kaart zijn die aan het seizoen wordt aangepast). Sommige mensen zullen dat saai vinden, maar je weet altijd wat je aan dit restaurant hebt. Voor Enschedese begrippen niet goedkoop, maar kwalitatief uitstekend.

Gegeten op 14 juni 2012

Liesje Lekker

• Goed

Het eten was goed. De asperges bij het voorgerecht waren koud. Dat was ook de bedoeling van de kok, maar niet die van ons. Vis had net iets langer in de pan gemogen. Wel is duidelijk zorg besteed aan het voedsel. Bediening is zeer vriendelijk en correct en is je graag ter wille. Ambiance is aangenaam en verzorgd. Een aanrader.

GAB

• Uitstekend

Ben er onlangs twee keer geweest, eten was goed tot superb, enkele kleine details zouden beter moeten voor de rest is de kwaliteit sterwaardig. Bediening is goed, vriendelijk, enkel het duits (in Enschede?) zou wat beter kunnen. Sfeer is gezellig, knus. Kortom op dit moment 1 van de besten in het oosten

dekuip

• Uitstekend

Gekozen voor het vorkjesmenu. Was erg lekker. Bediening was vriendelijk. Ondanks dat we op maandagavond hier gegeten hebben was het erg gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar.

HeelLekkerEten

• Goed

Eindelijk eens bij 't Kostershoes geweest. Vaak positieve verhalen over gehoord en nu eindelijk gegaan. En het was heerlijk en gezellig. Kom zeker nog een keer langs. Gezellig, vriendelijke bediening, lekkere fles wijn op tafel en de gepofte aardappel heb ik nog nooit ergens zo lekker gegeten. Aanrader voor een lekker ontspannen avondje ui!

Schrijf zelf een recensie over Het Kostershoes in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Het Kostershoes. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!