a TripAdvisor company

2. Regionaal
  3. Topper 2016
  1. Toon telefoonnummer 053 428 31 29

Sfeervol genieten in Enschede

Zin om te dineren in een sfeervolle ambiance, met goed eten en vriendelijk pesoneel? Bij Hanninkshof vind je het allemaal! Voor of na de maaltijd kom je gezellig samen bij de open haard. Gerechten uit de internationale en regionale keuken worden afgewisseld met oog- en tongstrelende amuses en indien gewenst, vergezeld van een passend wijnarrangement. Culinair hoogstaand genieten!

wimenmirjam

Gezellig en mooi restaurant. Waar je voortreffelijk kunt eten. Mooie streekproducten zeer goed bereid en fantastische opmaak van de borden. Ster waardig!!!!!

Gegeten op 27 mei 2016

hans739

De Paas proeverij was geweldig.
Zeer gevarieerd een staaltje van deskundigheid.
Vriendelijke en professionele bediening.
Een gastvrij restaurant van Hoge kwaliteit.
Een aanrader!

Gegeten op 28 maart 2016

Bourgondier1978

Gegeten op 7 april 2016

MarFokkema

Alles was goed. Vriendelijk ontvangst, mooi restaurant. We kwamen er via de Intratuin-bonnen. Als eerste werd er gevraagd of we iets niet lusten of ergens allergies voor waren. Daarna een heerlijke amuse gekregen. Een 'zakje' brood met lekkere sausjes en gecaramelliseerde boter. Het voorgerecht en het hoofdgerecht smaakte heel verrasssend. Voor ons veel nieuwe smaken! Afsluiter was ook genieten, dus we komen zeker weer een keer terug!

Gegeten op 8 maart 2016

marieke280

14-2 -2016 genoten van de Love Parade, 10 kleine gerechtjes. Zelden zo lekker gegeten, alles heerlijk op smaak, combinaties verrassend maar zeer geslaagd. Het BOB-wijnarrangement was super, halve glazen wijn zodat je wel de heerlijke combinatie kon proeven zonder te veel te drinken. Ook erg netjes dat er maar 1 normaal wijnarrangement in rekening werd gebracht terwijl de glazen toch regelmatig meer dan half vol waren. Bediening erg prettig, heel servicegericht zonder stijf te zijn. Kortom wij komen zeker terug!

Gegeten op 14 februari 2016

ArnoldusGJ

Met familie (16 personen ) heerlijk 3 gangen menu gegeten. Hartelijke ontvangst, bij open haard, met amuses en een heerlijk drankje. Dit was tevens het moment om de menukeuze te maken. We hadden de beschikking over een aparte ruimte welke erg sfeervol was ingericht. Het was een bijzonder prettige avond met heerlijk eten (en drinken) en een fantastische bediening.
Extra veel lof over het wild arrangement, met aanbevolen wijn.

Een heel grote Pluim voor de kok, hij heeft geweldig gepresteerd voor ons gemêleerde gezelschap.

We gaan zeker weer naar Hanninkshof in Usselo.

Gegeten op 24 oktober 2015

Pimenmiep

Afgelopen zaterdag het "Paint, Wine & Dine" arrangement genoten met een gemêleerd gezelschap van tien familieleden. Het was werkelijk perfect geregeld. Ontvangen met een glaasje, na een korte uitleg aan de slag met de schilderijen, intussen een hapje en een drankje, gemoedelijke sfeer, en veel lachen. Het resultaat was steeds boven verwachting. Daarna, aan tafel in het restaurant, genoten van bijzondere amuses en een heerlijk drie gangen menu met keuze uit zalm, lam (voorgerecht), en dorade of ossenhaas (hoofdgerecht). We zijn verwende restaurantbezoekers, maar alle gerechten waren perfect op smaak, vers, en verrassend. Dorade bijvoorbeeld is mooi gecombineerd met een heerlijke risotto die op smaak gebracht is met lavas. Ieder bord is een plaatje. Bediening is attent en gemoedelijk. Zijn er dan geen minpunten? Als ik iets zou moeten noemen; het dessert, een vers gebakken wafel met vanilleijs en een soort bavarois, was mij iets te zoet.
Conclusie: het restaurant is absoluut een aanrader, maar ook het Paint, Wine en Dine arrangement is een heel prettige manier om een feestje te vieren.

Gegeten op 3 oktober 2015

kitty47

Super sfeervol restaurant, enorm goed eten veel verschillende smaken, goed combinaties en de bediening zeer vriendelijk behulpzaam word goed verteld wat je gaat eten en drinken.

Gegeten op 30 juli 2015

henkhuismans

In een super gezellige sfeer gisteravond met mn vrouw en dochter gedineerd bij Sabine en Jojan van restaurant Hanninkshof. Gereserveerd in de veronderstelling dat nog steeds het het kreeftmenu geserveerd werd , bleek dit bij binnenkomst niet het geval maar om ons te plezieren werd er speciaal nog kreeft gehaald smiddags om aan het verzoek te voldoen. Mensen dit noem ik nou SERVICE met hoofdletters. Gastheerschap.!! De gerechten die er mee waren gemaakt oogstrelend en papillen prikkelend. Fijne wijnspijs waarbij de pinot gris met de lavas in het gerecht me nu nog op het smaakpalet prikkeld. Graag tot Ziens

Gegeten op 17 juni 2015

Irvin

Bijna een jaar zwaaien Jojan en Sabine de scepter in de Hanninkshof. En het stijgt nu al ver uit boven het maaiveld. Het decor van de fraaie Chesterfields in de ruime lounge waar je uitstekend wordt ontvangen zet al meteen de sfeer waarin de avond zich zal voltrekken. Een sfeer van verwend worden van a to z.
We nemen het vier gangen kreeftmenu en vier gerechten van de kaart. En de wijnkennis van Sabine kennende gaan we ook voor het bijpassende wijnarrangement.
Van de kaart komen voorbij de gegrilde tonijn met gekonfijte rode ui en geposte quinoa. Twee mooie stukjes tonijn perfect gegrild en in een schilderijtje gepresenteerd, zo wil je elk diner wel starten. Vervolgens als tussengerecht de club sandwich. De gebakken knoflook met de tomaatjes, spek en gamba's doen het perfect tussen twee knapperig getoaste schijfjes brood. Een heerlijk knipoog naar de club sandwich. Als hoofdgerecht de asperges Flamande; niets meer aan doen... heerlijk in elk ingrediënt! En ik kan het dan niet laten om de kaaswagen voor te laten rijden. Keuze uit vele heerlijke kazen waaronder ook prachtige Nederlandse kazen in vele varianten. Met prima garnituur en prima uitleg.
Het kreeftmenu startte met kreeft op een heerlijke met vanille bereide cous cous. Ook dit was een schilderijtje dat het diner op prachtige wijze opende. Als tussengerecht kreeften risotto die heerlijk romig was en waarin de kaas en kreeft erg goed bij elkaar kwamen; de neiging ontstond om het bordje leeg te likken....
Hoofdgerecht een halve canner kreeft met pont neuf en heerlijk in het seizoen wat asperges. Als dessert een luchtige cheese cake die dit menu prachtig afsloot.

De bijpassende wijnen moet iedereen maar zelf gaan proeven; ze vervolmaakten deze culinaire avond!

Gegeten op 13 juni 2015

Schrijf zelf een recensie over Hanninkshof in Enschede

Schrijf hieronder je recensie over Hanninkshof. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.