Le Mirage

• 8.0

• 7.3

MatHuijb
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 8 personen op een rustige zondagavond bezocht. De ontvangst is gastvrij en ondanks de strakke inrichting voelden wij ons snel thuis (dat lukt met dit gezelschap trouwens altijd wel, misschien soms tot overlast van andere gasten waarvoor onze excuses).
Benieuwd als we waren naar de uitvoering van de filosofie van het restaurant (seizoen en streekgebonden) gingen we voor het 4-gangen verrassingsmenu met hier en daar een aanpassing. Dat beviel uitstekend ook door de deskundige uitleg van de gastvrouw. Het menu was gevarieerd: stukje gebakken vis, bospaddenstoelensoep, kalfsentrecote en ijs of kaas toe. Dat klinkt in samenstelling niet spectaculair maar in de uitvoering was het prima.
Uit de gevarieerde wijnkaart kozen we de witte weissburgunder uit Rheinhessen die uitstekend beviel en de rode Dornfelder, die echter niet zo gewaardeerd werd.
Dit restaurant verzacht veel van de pijn door het wegvallen van het torenrestaurant.

Gegeten op 26 januari 2014

MyriamC
  • Recensies in de laatste twee jaar

De locatie is een beetje vreemd, maar dat heeft ons niet tegengehouden om hier te dineren. De ontvangst (door een gastheer in ons geval) was zeer hartelijk. We hebben hier prima gegeten. Mijn partner had het 4-gangen surprise menu, ikzelf het 4-gangen Euro-Toques menu met wijziging van het dessert, dat ik mocht kiezen van de kaart. Hierover werd absoluut niet moeilijk gedaan. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen.

Gegeten op 30 oktober 2013

matsappels
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond gehad bij Le Mirage. Het eten, sfeer en de aandacht die we kregen van de gastvrouw waren prima in orde! Een aanrader voor mensen die van lekker eten houden en kwaliteit verkiezen boven kwantiteit.

Brigitte_Harald
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een restaurant waar Vakmanschap in bediening en eten nog met een hoofdletter wordt geschreven.

Het eten is vers, goed bereid en lekker op smaak. Ook de wijnen zijn goed.

Bediening is zakelijk en correct, maar toch erg vriendelijk.

Voor lekker op niveau eten hoef je niet de toren in, één verdieping stijgen is voldoende. We komen hier zeker terug

DaanStomps
  • Recensies in de laatste twee jaar

Amuse van serranoham en zachte geitenkaas; prima op smaak

Op één bordje geserveerd
Aardappel salade met hui gerookte scholfilet en mosterd dressing; aardappel kan qua smaak lekkerder (ben een kenner). Ik weet niet waar op gerookt wordt maar indringende smaak, moet je van houden.

Gevogelte bouillon met een kerrie roomkapje, zeer goed op smaak. Kerrie roomkapje was koel ten opzichte van hete bouillon, bijzondere ervaring.

Gebakken Hollandse Eko kalfsentrecote met basilicumsaus; goed medium gebakken, zeer mals.
Geserveerd met aardappelen uit de oven? in de schil gebakken en salade

Grand dessert
Wat een hoeveelheid! Heerlijk allerlei lekkere dingetjes en dan als klap op de vuurpijl het kersentaartje in het grand dessert in combinatie met perfecte kersenlikeur uit Portugal.

Dit alles met een bijpassend wijnarrangement, top!

Laat Colinde en Guus het maar regelen, komt het goed.

erik b

• Goed

Restaurant in het Centrum van Emmeloord, op de 2e etage met uizicht op de winkelstraat. Heerlijk gegeten met uiterst correct personeel. Goede wijnen op de wijnkaart.Veel asperges op de kaart(!), prima hoor. Goede service.

Molen015

• Redelijk

Met een groep van 10 het 4 gangen verrassingsmenu genoten. Prijs / kwaliteit prima op orde. Helaas waren er extra tafels geplaats om de drukte op te vangen. Hierdoor moest de bedienning acrobatische toeren uithalen en was er te weining aandacht per tafel. Jammer want dat deed afbreuk aan ons avondje uit. Het eten was echt goed maar het totaal komt dan niet verder dan redelijk

krekeltjes

• Redelijk

1x geweest. Eten is van goede kwaliteit, maar het restaurant is sfeerloos. Midden in het asperge seizoen waren de asperges op. Op de site staat dat men met streekgerechten werkt, maar daarover wordt niets verteld bij het uitserveren. Jammer.

Schrijf zelf een recensie over Le Mirage in Emmeloord

Schrijf hieronder je recensie over Le Mirage. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!