a TripAdvisor company

foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 1 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 2 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 3 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 4 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 5 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 6 foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 7

Bistro Restaurant Le Papillon

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0525 681 190
  2. www.restaurantlepapillon.nl

Bistro in prachtige vestingstad

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij, tegenwoordig als Bistro Restaurant. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

emieltje

Le papillon zit in een mooi oud pand, het interieur is gezellig maar gelukkig geen vergane glorie.
Bediening is vriendelijk, attent en legt alles goed uit, en kan het prima aan.
De wijnen zijn betaalbaar, de chardonnay huiswijn zelfs goedkoop en ok.
Dan het eten, aspergesoep lekker romig,de kalfssukade een feestje. De overige gangen zonder meer goed. Dit alles voor een schappelijke prijs. Pluspunt: Het water is gewoon gratis, daar hoef je niet om te vragen. Minpunt: brood wordt in rekening gebracht.

Gegeten op 8 mei 2015

hoera165

Wat een ontdekking! Hier wordt echt goed gekookt. Verfijnd van smaak en prachtig gepresenteerd. Dankzij de zeer attente en uitstekende bediening en de aangenaam inrichting is het goed toeven in dit restaurant. Chapeau!

Gegeten op 16 mei 2015

wiebe3

Leuk restaurant met een jonge restaurateur. Binnengelopen om een hapje te eten. Eigenlijk verdiend de locatie om een avond uit eten te gaan. Gerechten zouden nog mooier kunnen overkomen met mooi porselein.
Personeel is zeer attent en correct. Plus punt in de jas geholpen worden en een goedenavond wordt er gewenst.

Gegeten op 26 april 2015

aart12

Wij hebben een fantastische avond gehad. Een 3 gangen(keuze) menu waarbij echt alles TOP was. Zeer vriendelijke en attente bediening met kennis van zaken.
Enig minpuntje: we zaten op een soort zoldertje,de 1e verdieping,waar slechts 2 tafels stonden.Maar de zaak is zo klein dat er zelfs op de 2e verdieping nog een restaurantgedeelte is.
De serveersters moeten goed getraind zijn.

Gegeten op 4 april 2015

Erik_Tamminga

Zeer goed restaurant. Eten is voortreffelijk voor een aangename prijs. De service is buitengewoon.
Een aanrader voor iedereen.

Gegeten op 5 april 2015

sjerp1

Wij hebben afgelopen vrijdagavond heerlijk gegeten in de Papilon. De avond werd een succes door de geweldige bediening van een jonge ober. Hij zorgde met zijn humor voor een geweldige avond. Zelfs een grand desert heeft hij zonder probleem geregeld. Dit maakte onze avond compleet. Ga zo door wij komen zeker terug!!

Gegeten op 20 maart 2015

Sentijn

Eten in Le Papillon is een prettige ervaring.
De ontvangst is hartelijk en de bediening vlot, bescheiden en prettig.
Als voorgerecht kalfslende gekozen. Die wordt op verrassende wijze geserveerd. Mooi om te zien en fijn van smaak.
Het tussengerecht, cocoskerriesoep, was lekker en niet scherp.
Ook het hoofdgerecht, procureur en kalfsentrecote, waren uitstekend bereid en mooi opgediend.
Wij hebben de gerechten gecombineerd met de huiswijnen.
De witte chardonnay had een heerlijk bouquet maar mag van mij iets vetter. Verder prima wijnen en ook de verse jus was heerlijk. Gaande het diner wordt de bediening ook wat losser.
Ook de nagerechten, o.a. kaasplankje, waren uitstekend.
De bediening is prima op elkaar afgestemd en de prijs/kwaliteit verhouding is hoog.
We hebben genoten van een heerlijke avond in een sfeervolle ambiance.

Gegeten op 7 maart 2015

annet6

Ik ben zeer te spreken over ons etentje bij Le Papillon. Onverwacht in Elburg even Iens checken, en al het onderstaande is waar. Je kunt er goed eten in een fijne ongedwongen sfeer. Het fijnst: zelf aan kunnen geven wanneer je klaar bent voor een volgende gang. Zelfs in sterrententen komen die nog weleens te snel, dat kan door deze slimme zet hier nooit gebeuren.
Gewoon fijn, mijn partner had bijpassende wijn en was ook daar over te spreken.
Goeie prijs/kwaliteit verhouding. Met z'n tweeën uit en thuis voor 100 euro. Aanrader!

Gegeten op 1 maart 2015

Bartfl

Vrijdagavond 20 februari heerlijk gegeten bij dit prachtige restaurant! We waren vroeg en konden op een prachtig plekje zitten bij de open haard. De bediening was vriendelijk en behulpzaam en het eten erg goed. We hadden nog een klein verbeterpuntje, we kregen twee keer een broodje vooraf met kruidenboter en aoli, maar daardoor zat je wel erg snel vol tijdens de maaltijd. Wat ons betreft was één broodje voldoende geweest.

Gegeten op 20 februari 2015

Schopmeijer

In een prettige ambiance, met attent (maar niet opdringerig!) personeel hebben we een uitstekende maaltijd gehad.
We zaten op de 'entresol' nabij de open haard en dat was wel warm, maar dat was eigen keuze.
Zowel de maaltijd als de geserveerde wijn voldeden aan de verwachting.
We komen graag nog eens terug!

Gegeten op 20 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Restaurant Le Papillon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.