Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 1

4. 54% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0525 681 190
  2. www.restaurantlepapillon.nl

Bistro in prachtige vestingstad

Midden in de prachtige vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De wortels van Le Papillon voeren terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij, tegenwoordig als Bistro Restaurant. Waar u ook plaatsneemt, de authentieke eigenschappen van dit eeuwenoude pand zijn bewaard gebleven en overal zichtbaar.

karlos

Erg genoten van ons etentje in Le Papillon. Klein tentje in de oude binnenstad van Elburg. Op basis van de goede recensies besloten wij ook een keer te gaan en dat was zeker niet onterecht. We kozen voor het 3-gangen-menu en waren met name zeer tevreden over de diverse smaken op het bord. We kozen voor steak tartaar respectievelijk gamba's vooraf, en hertenbiefstuk als hoofdgerecht. Die waren al prima bereid, maar daarnaast was op het bord ook nog goed gevarieerd door toevoeging van kruiden en andere groenten. Erg goed vonden we ook dat de bediening de tijd nam om uit te leggen wat er precies op je bord ligt. Aan de ene kant weet je wel wat je hebt besteld, maar wat extra uitleg helpt om de smaken goed te plaatsen en extra te genieten van wat er nu precies allemaal op je bord ligt. Daarnaast gaf de bediening ook ruim de tijd en stond niet te dringen om de volgende gang te serveren, maar gaf de gelegenheid om zelf aan te geven wanneer je er aan toe was. Eigenlijk jammer dat het maar zo'n klein pandje is, daardoor zit je snel een beetje in het gangpad en is het vrij gehorig.

Gegeten op 15 november 2014

Smetsers

Na een dag verf afkrabben was het goed toeven op het terras van de Papillon. Het weer rekte ook wel echt mee. Gesmuld van de aanbevolen mosterd/pastinaak soep met zwijnsvlees en als hoofdgerecht de eendenborst met sherry-jus. Gezellige en vakkundige bediening met prima wijnadvies. Echt aan te bevelen en morgen ....... gewoon weer verder met het nodige onderhoud aan ons huis in Dronten

Gegeten op 17 september 2014

marielle1983

Wederom heerlijk gegeten!! Op het laatste moment online gereserveerd waardoor we helaas niet meer bovenkkonden zitten, maar vooraan bij de deur. Leer voor ons, volgende keer even telefonisch reserveren.. het menu du chef wat mijn vriend had was heerlijk; gerookte paling met wasabi, als tussengerecht courgettesoep, hoofdgerecht diamanthaas met rode wijnjus en als dessert mokkaschuim met bosbessen. Ikzelf had als voorgerecht de kalfsrosbief met krab, hoofdgerecht kalfsentrecote met oreganojus en als dessert een heerlijke baileys coffee. Dit alles met een heerlijke, rode Argentijnse huiswijn!! Puntje van kritiek, beide hoofdgerechten zagen er zo goed als hetzelfde uit toen het werd opgediend, waardoor wij dachten dat het niet klopte omdat we niet hetzelfde besteld hadden. Bediening was weer top, erg prettig om zelf aan te kunnen geven wanneer je toe bent aan het volgende gerecht, niks geen gehaast, je voelt je helemaal welkom! Het decor is prima, gezellige uitstraling. Wat wij wel bij de sfeer en de kwaliteit van het eten vinden passen, zou een wat meer sjiekere gedekte tafel zijn. Heerlijke avond gehad!!!

ELSJO

We zien en spreken elkaar slechts 2 keer per jaar en al jaren is de plek om samen te komen bij Le Papillon. Het is een sfeervol restaurant waar je je oprecht welkom voelt en waar je ontspannen in een door je zelf bepaald tempo de verschillende gangen geserveerd krijgt ook al is het al half elf als je pas aan je dessert beginnen wilt.
We hadden gekozen voor 4 gangen menu DU Chef.
Gerookte paling met wasabi creme . Gourgette soep , een heerlijk malse diamanthaas met rode wijn basilicum saus en een verrukkelijk dessert van mokka schuim & kardemom ijs met bosbessen & amandel. Dit alles geserveerd met een uitmuntende bediening die bij elk gerecht duidelijke uitleg gaf.
Kortom, we hadden weer een fantastische avond en kunnen nu al uitkijken naar het volgende etentje samen in maart.

Gegeten op 4 september 2014

margaret7

Fantastische avond gehad, heerlijk gegeten, voortreffelijke bediening, echt een aanrader! We hadden vooraf paling met een Oosters tintje, heerlijke combinatie. Daarna de diamanthaas en de scholfilet met langoustines, al net zo smaakvol. Ook de bediening fantastisch, we voelden ons zeer welkom.

Gegeten op 30 augustus 2014

Annejet86

Heerlijk gegeten, goede uitleg over de gerechten. De diamandhaas was echt goddelijk! Fantastische wijnen, we kregen zowaar een kleine proeverij! Ruim 3 uur getafeld. Top avond gehad!

Gegeten op 29 augustus 2014

KaysKitchen

Ieder jaar als we deelnemen aan Buitenkunst Randmeren gaan we ook een keertje eten bij Le Papillon in Elburg. Onze ervaring van de afgelopen 3 jaar is dat daar zonder onnodige poespas wel de meest bijzondere gerechten worden geserveerd. Ook voor onze dochters is er altijd wel wat lekkers te kiezen. Afgelopen zomer konden we bovendien op het gezellige terrasje buiten eten. In 2015 gaan we vast weer!

Gegeten op 7 juni 2014

cors99

Wat moet je hier nog zeggen ? Waar zal ik beginnen? Het eten...TOP !! Wij kozen voor twee voorgerechten die echt met zorg waren bereid en bijzonder mooi op smaak waren. Lang geleden dat wij zo lekker hebben gegeten! Bedenk daarbij de meer dan uitstekende bediening. Wie ook aan onze tafel kwam, allemaal even vriendelijk, attent en klantvriendelijk. De inrichting binnen is eenvoudig maar ach......het gaat om de smaakbelevingen een "avondje uit". Wij gaan zeker terug !

Gegeten op 2 augustus 2014

Deliciousandra

Leuk klein, sfeervol restaurant met zeer goed eten en perfecte service. We zaten gezellig bij de openhaard en mijn glas appelsap werd in een mooi wijnglas geschonken. Dat kleine extraatje geeft een goed gevoel.

Gegeten op 4 januari 2014

PHOB

Het is moeilijk om voor een grotere groep te koken.
Wij hadden het Menu Plaisir, 4 gangen met 11 pers.
Ik heb de huisgerookte zalm met dillecreme ea gehad. Prima, iets zout.
Vervolgens een uitstekende gevogeltebouillon en kalfsribeye.
Rabarbertaart met gemberroomijs, frambozensaus en djahé(maleis voor gember)-crumble.
Gezien de kwaliteits/prijsratio uitstekend. ook de overige vrienden waren zeer te spreken over het gebodene.
Knap hoe dat allemaal uit dat kleine keukentje getoverd wordt.
We zaten in de boven gelegen "botterzaal", zodat de bediening ook hard heeft moeten werken.
Dat deden ze opgewekt en enthousiast.
Klein gezellig pandje passend bij Elburg, dat ook zo is.

Gegeten op 17 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Restaurant Le Papillon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.