• foto's van Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg - 1

• 8.7 10 43

• 9.1

• 8.5

Bistro Restaurant Le Papillon over zichzelf

Midden in de vestingstad Elburg vindt u Bistro Restaurant Le Papillon. De geschiedenis voert terug tot aan de 17e eeuw. Destijds dienstdoende als zeilmakerij, nu als Bistro Restaurant. De authentieke eigenschappen van dit pand zijn nog altijd overal zichtbaar.

Bij Le Papillon wordt aandacht besteed aan kwaliteit en de gast. Ambacht en gastvrijheid staan centraal.

U bent van harte welkom!

hudi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een heerlijke avond was dit weer, we waren hier voor de tweede keer. De gast word hier echt verwend. We hadden een 4 gangen menu. Alles was vers bereid. De geadviseerde wijnen waren top. De eigenaars zowel de gastvrouw als gastheer zijn echt professioneel. Ook het overige personeel is zeer gastvrij. Wat ons betreft is dit een echte aanrader.

Gegeten op 20 april 2014

malozand
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier weer heerlijk geluncht. Wat een leuk en gezellig restaurant. Leuke jonge mensen die ons inziens enorm goed met hun vak bezig zijn. Zeker een aanrader !!

Gegeten op 25 januari 2014

elrodigas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondagmiddag gegeten met een grote groep mensen (14 volwassen en 4 kinderen) hebben hiervoor de kamer boven in het restaurant ter beschikking gekregen. Een driegangen menu. Begonnen met een overheerlijke lichte knoflooksoep. Niet overheersend. Vooraf vers warm brood met boter en kruidenboter. Vervolgens een keuze uit 2 hoofdgerechten en gekozen voor de griet, mijn echtgenoot voor de eendenborst. Allebei verrukkelijk. Nagerecht was zeer gevarieerd arretjescake, bolletje ijs en nog iets anders wat ook lekker was. De wijnen waren smaakvol. Bediening als vanouds zeer vriendelijk. Mooie tafelschikking. Kortom uitermate gezellig, volop genoten en voor herhaling vatbaar.

Douwe63
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten bij le Papillon. Prettige sfeer in restaurant, heerlijk eten, mooi opgemaakte borden. Bediening heeft aandacht voor je en probeert je zoveel mogelijk ter wille te zijn. Voor 4 personen 3 gangen waren wij 170 euro kwijt.

Gegeten op 21 december 2013

melinda8251
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een geweldige restaurant! De sfeer is knus en warm, je wordt gelijk vriendelijk begroet en naar je tafel gebracht, die heel mooi opgemaakt is. Wij zaten heerlijk warm naast de open haard. De bediening is vlot, vriendelijk maar vooral kundig. Alle vragen worden beantwoord, en je krijgt rustig de tijd om de menu te bekijken. Ik heb de 3-gang menu van de chef met het accent op wild, een heerlijke wilde zwijn in eigen jus met schuim van zuurkool en rode kool, echt botermals en alle smaken in harmonie. De wijnen pasten perfect bij, en ze schonken een gulle glas, dat was echt top! Heel bijzonder is dat je mag aangeven wanneer je de volgende gang wilt eten, dus heb je de tempo van de avond in eigen handen. Als afsluiter een mooie whiskey Talisker 10 yr gehad, het was een top avond en wij komen zeker terug!

Gegeten op 17 november 2013

Kingw8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Door de goede recensies waren wij nieuwsgierig. In het leuke gezellig stadje Elburg is dit restaurant te vinden. Een fijne atmosfeer bij binnenkomst. Huiselijk voelt het aan. Wel dicht op elkaar. Wij waren 'weggezet' in een zaaltje op de bovenverdieping. Bediening was prima alleen moesten wel lang wachten op bijvoorbeeld water. Het eten was goed, maar niet bijzonder, geen smaak sensatie. Dat merkten we doordat we gewoon doorkletsen over van alles en nog wat en niet over het eten.
Prima restaurant, maar niet meer dan dat.

Gegeten op 16 november 2013

lora
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van 13 personen in de botterkamer gedineerd. Onze welgemeende complimenten voor het diner en de bediening. Voorafgaand aan het diner al prettig en efficiënt contact met Papillon. Bij aankomst zeer sfeervolle aankleding van restaurant en onze separate botterkamer. Heerlijke gerechten en ook nog eens prachtig opgemaakt. En daarbij een professionele, vlotte en bovenal charmante bediening. Het team bestaat uit jonge mensen, die een aanstekelijk jeugdig en energiek elan uitstralen. En dat alles voor een redelijke prijs. Een meer dan verdiende aanrader dus.

Gegeten op 25 oktober 2013

rietenab
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met 4 personen heerlijk gegeten. Fijn dat je met attente bediening in alle rust van het lekkere eten en de voortreffelijke wijnen kunt genieten. De biefstuk van de longhaas was uitmuntend. De wentelteefjes vormden een topafsluiting.

Gegeten op 27 september 2013

pr00st
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie zaak. Geen rare poespas. Uitgebreid en betaalbaar dineren zonder een vermogen kwijt te zijn. Toen wij er waren werd er waarschijnlijk net iemand in de bediening ingewerkt; verliep wat stuntelig aan tafel met de jonge meid.
Maar overal moeten nieuwe mensen een kans krijgen en ons stoorde het zeker niet. Lekker biefstuk en sliptong gegeten, met lam en steak tartaar vooraf. Smullen was het! Borden mooi, wijnglazen mooi vol, en lekker de tijd genomen. Ongeveer 90 euro voor 2 personen 3 gangen met wat drinken en koffie na.

Gegeten op 25 augustus 2013

Gerco
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een heerlijke zomeravond zijn we in dit restaurant neergestreken. Na een drankje op het terras, hebben we binnen gegeten. Het menu is uitgebreid en biedt diverse mogelijkheden. Ik ben voor het 4-gangen menu gegaan waar ik geen spijt van heb gekregen. Alle gangen worden mooi opgemaakt en smaakten heerlijk. De prijs/kwaliteitsverhouding is prima. De (jonge) bediening is vriendelijk en correct. Het pand ziet er mooi, authentiek uit en oogt ruim van binnen. Dus ook in de winter is dit restaurant zeker een bezoek waard.

Gegeten op 3 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Bistro Restaurant Le Papillon in Elburg

Schrijf hieronder je recensie over Bistro Restaurant Le Papillon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!