• foto's van 't Vliegertje in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 679 84 80

Irie79

Het Vliegertje bestaat kennelijk al 35 jaar (gelefeliciteerd). Ik kom er nu al zo'n 15/18 jaar. Eigenlijk zijn er maar 2 dingen die ik daar bestel: Saté of de spare-ribs, en dat is gewoon altijd goed en lekker. De frietjes worden overigens erg goed gebakken, het enige is dat ik vind dat er bij de ribs ook wel wat salade mag worden geserveerd. De maaltijdsalades zien er ook altijd goed uit, en er is ook een ruime keuze in.
Over het algemeen heb je als gemiddelde eter meer dan genoeg aan het hoofdgerecht (in het geval van de saté of spare-ribs), want 300 gram ossenhaas is best wel een flinke hoeveelheid.
Ik heb ook wel eens een dessert genomen, maar daar werd ik niet heel wild van, de koffie is ook niet heel erg lekker. Anders was die 8 voor het eten een 9 geweest.

De bediening is altijd snel en vriendelijk en ze verdienen ook echt wel even apart vermeld te worden, er staan ook al jaren dezelfde mensen dat is gewoon heel goed. Dus een pluim voor de service.

Het decor is ouderwets wat ook wel weer echt hoort bij het Vliegertje maar het zou van mij wel een beetje frisser mogen.

Gegeten op 18 april 2015

lesley14

Ik heb hier meervoudig gegeten en ik ga dat ook zeker blijven doen.
Elke zoveel tijd zijn er subtiele veranderingen aan de kaart waarbij de hoofdmoot hetzelfde blijft.
De Spareribs zijn geweldig en de carpaccio met truffel tovert elke keer een glimlach op mijn gezicht!

Altijd een heerlijke avond hier en de bediening is uitermate vriendelijk altijd!

Gegeten op 24 oktober 2014

Lianne

De beste saté van Amsterdam? Dat moest ik proberen natuurlijk! Met een uitje van werk zijn we hier met een grote groep neergestreken. De bediening is heerlijk Amsterdams maar zijn wel heel oplettend en de service is hier dus top. De keuze was snel gemaakt toen we de kaart voor ons kregen en dit werd natuurlijk de Ossenhaas saté. 300 g is een beetje veel voor mij, maar och wat was dit lekker. Super mals, perfecte satésaus erbij en garnituren. Echt een aanrader dus als je in de buurt bent. Als dessert nam ik koffie met een likeurtje en tot mijn verbazing hebben ze hier Rabarcello, wat een fijne verrassing was dit!

Gegeten op 12 maart 2015

Hvdn

Gisteren vrienden kennis laten maken met de voortreffelijke keuken en de gezelligheid van dit café restaurant. Na de deels vernieuwde kaart bekeken te hebben hebben we onze keuze's door gegeven.
We draaiden alvast warm met een broodplankje met Aiolie en een heerlijk drank waarna we aan ons voorgerecht begonnen.

Voorafgerecht:
3 keer de nieuw op de kaart vermelde buikspek met saus van Jackie Man van sapporo en 1 x de beefrollentjes mmmmmmm beide voorgerechten waren een duidelijk goed begin van wat er nog moest komen.

Hoofdgerecht.
We kozen voor 2 x ossenhaas saté, Spare Ribs en lamsracks. Dit alles geserveerd met groente en patat.
In een zin te noemen: "voortreffelijk eten en een gezellige ambiance!"

Heerlijk door tafelend na het hoofdgerecht bestelden we het dessert.
3x Cheese cake met een ijsbolletje en 1x een chocolade fondant met aardbeienijs. Heerlijk om zo af te kunnen sluiten.

Wij zeggen opnieuw bedankt voor een gezellige goed verzorgde maaltijd en tot volgende maand???? mazzel Bernadette & Henk

Evokecc

Weer heerlijk mogen proeven van de nieuwe kaart. Met z'n vieren allemaal wat anders genomen om van elkaar te proeven. Niets maar dan ook niets geproefd wat niet lekker was. Werkelijk geweldig gegeten! En vriendelijk en attent personeel is standaard inbegrepen. Absolute aanrader!

Gegeten op 23 maart 2015

ruud139

De spareribs waren super nog nooit zulke lekkere spareribs gegeten , echt de moeite waar om hier naar toe te gaan bediening goed en zaak ziet er puik uit . Als ooit weer in de buurt ben weet ik het wel mmmm!

Gegeten op 22 maart 2015

LodewijkP

Via online reservering

De spareribs blijven geweldig in dit echt Amsterdams bruin eetcafé. Deze zijn zeker een aanrader, wel aan de prijs in vergelijking tot andere restaurants. Enige jammere is dat er ondanks de reservering via Seatme nog ruim een half uur gewacht moest worden. Erg aardig dat er ter compensatie een drankje van het huis werd aangeboden, maar deze stond wel gewoon op de rekening jammer genoeg. Dit was niet geheel onverwachts want een deel van het personeel heeft niet al teveel horecagevoel. Al met al een wel oké avond gehad.

Gegeten op 13 maart 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Sorry Lodewijk, dan is dat aangeboden drankje inderdaad even fout gegaan. dat zou niet mogen gebeuren. het was wel héél erg druk, maar dat mag geen excuus zijn. Gelukkig waren de spareribs geweldig en krijgen mijn meiden niet van elke gast een 6, maar worden ze juist in elke recensie gewaardeerd. Een volgende keer gaat het zeker weer goed en je houdt je drankje tegoed :-)

Mariska1984

We hadden allebei trek in spareribs en nadat we de recensies van 't Vliegertje hadden gelezen, waren we om.
Geen woord van gelogen, het was verrukkelijk. De zelfgemaakte aioli die we bij het brood kregen was overigens ook erg lekker.
Gezellig sfeertje, zaten alleen erg in de tocht.
Bediening erg oplettend en spontaan, drankjes werden snel gebracht.
Volgende keer toch even vragen of er een kleinere portie spareribs is, want ik zat tjokvol maar vond het ook zonde om het te laten staan.

Gegeten op 6 februari 2015

mcvangils

Omdat we naar een voorstelling in de RAI zouden gaan had eigenaar Marcel ons via de mail n.a.v. onze reservering laten weten dat het misschien handig zou zijn om vooraf de bestelling door te mailen. Prima idee, we hadden hierdoor ruimschoots de tijd om van ons heerlijke eten (beefrolletjes, saté en ravioli, alles even lekker) te genieten. De sfeer is geweldig, zo ook het personeel. Heel gastvrij, super service, complimenten!!

Gegeten op 8 maart 2015

LFH

Via online reservering

Echt lekkere ossenhaassaté! Lekkere piot grigio. Op deze donderdagavond wel wat rommelig en lawaaiig. Vriendelijke bediening.

Gegeten op 5 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Vliegertje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over 't Vliegertje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.