• foto's van 't Vliegertje in Amsterdam - 1

• 8.0 10 45

• 8.2

• 7.4

't Vliegertje over zichzelf

Al 30 jaar een begrip in Amsterdam. Bekend door de saté van 300gr ossenhaas en spareribs. Door vele vaste gasten de beste van Amsterdam genoemd. Maar daarnaast nog vele mooie gerechten uit eigen keuken. De sfeer van een authentiek bruin café met zand op de vloer, een café- en restaurantgedeelte. Populair bij grote groepen, maar ook gezellig voor een etentje met z'n twee.
Welkom in 't Vliegertje

Jacob
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gezellig restaurant in Zuid. Ontdekt door velen want 't was er behoorlijk druk. Zal ook wel door de prijsstelling komen want je eet daar voor niet te veel geld. Dat betekent wel dat het eten niet heel bijzonder is. Eerder een eetcafe-achtige kaart, maar verder wel goed. Door de drukte kon de bediening het niet altijd bijbenen. Een gezellig restaurant voor tussendoor of om met een groep een hapje te gaan eten.

Gegeten op 12 april 2014

carmen1405
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag hier met een groupon gegeten, 3 gangen a la carte menu. De zalm sashimi was erg vers en met een grote berg zalmkuit. Alhoewel, de zalmkuit is volgens mij geen zalmkuit maar tapiocabolletjes met sojasaus. Als hoofdgerecht hadden we de Rocky Mountain beef, ossehaas, eendenborst en gamba's. Ondanks dat wij al redelijk zout kunnen eten, vonden wij de gerechten bijzonder zoutig. Iets minder zout en het eten zou een 8 ipv een 6 hebben gekregen. De gamba's waren niet heel vers en leken te lang in de vriezer gelegen te hebben, want de structuur was korrelig. Het dessert, apfelstrudel, kersen met hangop en dame blanche waren prima. Personeel was vriendelijk.

Gegeten op 18 april 2014

AsKock
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig restaurant in de rivierenbuurt in Amsterdam. De carpaccio biedt keus uit twee dressings. Pesto of truffel. Mijn man koos voor de truffeldressing. Geweldig! De carpaccio bestond uit veel vlees met zeer royale dressing. Zelden zo goed gegeten. Mijn pasta was ook van prima kwaliteit. Hoofdgerechten vlees en vis ook beide prima en voor het toetje (hangop met kersen) geldt hetzelfde. Aanrader! Enige minpuntje: de houten stoelen zitten erg houterig.

Gegeten op 5 maart 2014

Snorlax
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gegeten hier met een grouponbon.
Eerste gang: Langzaam gegaarde varkensvlees op een schattig broodje. Was niet helemaal wat ik ervan had verwacht, had het iets malser verwacht maar vond het een beetje droog maar het was alsnog erg smakelijk door de saus. Ravioli was ook lekker maar niet heel erg bijzonder.
Tweede gang: Rocky mountain beef was verrukkelijk! heerlijk mals vlees en de aardappelmousseline, groente en saus ook erg lekker. Niks op aan te merken! Ossenhaas saté was ook héérlijk. Lekker knapperige patatjes erbij en de saté en bbqsaus erg smakelijk.
Derde gang: chocotrio was wel lekker maar niet heel bijzonder (brownie was niet echt bijzonder). Appelstrüdel was erg lekker met de vanillesaus (was naar mijn smaak iets te weinig had daar wat over gezegd via de groupon beoordeling en een leuke en vriendelijke reactie op teruggehad) had er geen ijs bij genomen dus daar kan ik niks over zeggen.
Bediening was heel erg vriendelijk en leuk en het is er erg gezellig. Met veel mensen wel een beetje luidruchtig maar had er verder niet veel last van. Zeker voor herhaling vatbaar!

Gegeten op 14 februari 2014

Rak
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit is een prima eetcafe. Ikzelf was erg tevreden over de eendeborst. Mijn tafelgenoot was dat over de erg malse sate van ossenhaas. Daarnaast raden we de hangop aan als afsluiter. Vriendelijke bediening.

Gegeten op 25 februari 2014

femmex
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zondag hier samen met een vriend gegeten om heerlijk bij te kletsen en een goede maaltijd te nuttigen. Het is inderdaad meer een eetcafé, wat ik overigens een relaxte sfeer vind hebben. We kozen beide voor een 3 gangen diner waar je 29,95 euro voor betaald, een een schappelijke prijs is voor wat je ervoor krijgt.
Als voorgerecht een lekker carpaccio, heerlijk mals vlees maar misschien wat extra parmezaan voor de smaak. Mijn vriend had een salade niçoise met verse tonijn en dat smaakte hem prima. Als hoofdgerecht had hij de lamskoteletjes en ik de biefstuk, beide echt heerlijk mals vlees en perfect gebakken. Alleen daarvoor al zou ik daar teruggaan. Het enige is dat er misschien wat meer garnituur bij mag, anders word het misschien wat saai.
Als nagerecht had ik de dame blanche en hij een likeurtje met koffie. Daar kan natuurlijk weinig aan verkeerd gaan.
De bediening was verder ook prima en de wijnen die ik had gedronken waren qua smaak heerlijk.
Zoals ik al zei zou ik hier zeker terugkomen!

Gegeten op 9 februari 2014

jacobpost86
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier geteten met 8 personen. Gewoon goed eten en goed op smaak. Black Angus biefstuk was mooi gebakken, en mals. Geen verfijnde gerechten maar gewoon goed eten. Proefseltje gehad van de huisgemarineerde spareribs, en die waren echt goed! Dus als je een ribs fan bent dan is dat zeker een aanrader. Niet echt restaurant, meer een kroeg. Moet je van houden dus.

Gegeten op 16 januari 2014

angharad
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in het gezellige bruine café/restaurant 't Vliegertje. Vooraf hadden we een uiensoep en heel verrassende risotto truffelballetjes met truffelmayonaise, allebei absoluut aan te raden. Als hoofdgerecht een noord amerikaanse black Angus steak, met een heerlijke jus. Supermals en met een aardappelgratin met een vleugje knoflook. Toe hebben we een kaasplankje en een verse warme apfelstrudel genomen. Koffie en een desertwijn toe.
Alles zeer aan te raden. De service was vlot, hoewel elk tafeltje bezet was, hebben we nooit lang hoeven te wachten. Een aanrader!

Gegeten op 26 januari 2014

jurgen1
  • Recensies in de laatste twee jaar

gegeten met grouponbon. De spareribs waren echt erg lekker, en de sateh was ook erg goed. Leuke vlotte bediening, ga er zeker nog een keer eten

Gegeten op 26 januari 2014

Alinde
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een vriendin hier gegeten en ik vond het verrassend goed! De Lamsrack super mooi rose bereid en het portie was flink! Geen wonder dat hier groepen met mannen komen eten. Ook ik had mijn bord op, zo lekker vond ik het. Door de inrichting zou je dat misschien niet vermoeden. Kortom als je relax hapje wil eten in een bruin cafe, dan moet je hier zijn. Prijs / kwaliteit is zeker goed!

Gegeten op 18 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over 't Vliegertje in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over 't Vliegertje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!