Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van VandeMarkt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 468 69 58

gastaantafel

Het eten was wel aardig. Jammer dat het zo'n gedoe werd. Heel veel druppels en theelepels. Aan het einde eigenlijk niet genoeg gegeten en wel contsatnt zitten proeven. Niet mijn ding.
Erger: gel.okt worden met een kortingsactie en toch gewoon moeten betalen.
Wanr de actie werd niet herkend ter plaatse. Na eneige aandringen een aantal dagen later wel. Toen kreeg ik het vooruitbetaalde bedrag terug. Maar met korting eten was er niet bij geweest. excuses ook niet. " Kan gebeuren." Een rae manier om aan klanten te komen. Wat mij betreft in iueder geval ene goede manier om van ze af te komen.

Gegeten op 3 juni 2014

Zoefdehaas

Terug in mijn oude stad, enigszins sceptisch aan de dis geschoven - Amsterdam staat niet bekend om een goede service/prijs-kwaliteit verhouding in de horeca. Dit restaurant heeft dat imago voor mij flink verbeterd! Zonder reservering, konden we gewoon terecht. Mooie, lichte ruimte met grote raampartijen. Geen muziek = pré. Zowel het verrassingsmenu als het Vandemarkt menu waren erg goed. Zwartpootkip met truffelsaus: een van de lekkerste kippetjes die ik sinds lange tijd heb gegeten - biologisch is het bijna allemaal, hier. Als kleine drinkers, maar gretige proevers kozen we allebei voor een chauffeursarrangement qua wijn, en dat was perfect. Ook de wijnen van de kaart zijn erg goed, ik zag dat ze ook 'n wijnkelder hadden met proeverij-mogelijkheden. Prachtige kaaswagen, de jongeman die ons daarvan serveerde wist waarover hij sprak. Ik geef de service een tien, omdat het voor Amsterdamse begrippen heel bijzonder is hoe je hier wordt geholpen - ter zake kundig, niet opdringerig, geen knipmessen, en toch werden we goed in de gaten gehouden. En dat op 'n zaterdagavond met een volle bak.

Gegeten op 9 augustus 2014

Siobhan

Het was alweer een hele tijd geleden dat we bij VandeMarkt hadden gegeten. Op hun (nieuwe) locatie is de ambiance is chiquer dan vroeger. Er is keuze uit diverse gangen menu’s en een menu gourmand. Wij kozen het 3-gangen menu en vroegen waaruit dat zou bestaan. Dat wilde/kon men ons niet zeggen want het was een verrassingsmenu en blijkbaar verandert de chef gedurende de avond nogal eens. Vervolgens wordt er ons gevraagd of we de wijnkaart wilden inzien. Dit is vreemd, als je niet weet wat er geserveerd gaat worden en dus namen we het wijn arrangement. Het begon met een amuse van zalm en couscous, die lekker was. Maar het zou gastvrij geweest zijn om bij de amuse al een slokje van de eerste wijn te schenken. Toen aan de ene kant de amuse al op was en de laatst hap aan de andere kant, kwam men pas inschenken. Vervolgens het voorgerecht van carpaccio van ribeye met o.a. groene asperges en kwarteleitjes. Bijzonder lekker, maar de witte wijn erbij was niet zo geslaagd. Hierna de kip met citroen boontjes en wortel gelakt met gember dat heel middelmatig was wat betreft smaak. Ook de rode wijn combineerde niet echt heel fijn. Het pre-dessert, de churros met witte chocolade saus was weer wel erg goed. Het dessert met o.a. een klein stukje cheesecake en witte mousse was niet bijzonder. Bediening was soms heel goed, soms matig. Onattent qua aanvullen van glazen. Decor is keurig verzorgd. Vrij duur voor het gebodene.

Gegeten op 25 juli 2014

MartinK

Met het prachtige weer geprobeerd om ergens lekker buiten te eten aan de amstel. Omdat ik al veel goede verhalen heb gehoord over dit restaurant besloten we hier te gaan eten. Het terras is niet het mooiste plekje aan de Amstel maar voldoet goed. Het interieur binnen daarentegen was prachtig en zeker als je kijkje gaat nemen in de "wijnkelder" die voor proeverijen en private diner is.

We begonnen met een glaasje prosecco en prima gemarineerde olijven. We wilde daarna oesters alleen waren die helaas niet meer te verkrijgen. Ook de fles rose waar voor wilde kiezen was niet verkrijgbaar maar kregen een goed alternatief voor dezelfde prijs. Prima!

Het eten was werkelijk geweldig! De makreel als voorgerecht was prachtig bereid en de doperwten, gevulde schermes, haring kaviaar en zwarte mayonaise makte het tot een prachtig geheel! Ook de kalfslende van mijn vriendin met courgette rolletjes gevuld met tonijn zag er qua presentatie prima uit was erg lekker.

Als hoofdgerecht hadden we beide de rode poon met risotto. Heerlijk maar qua grote iets teveel van het goede. Al met al kan ik dit restaurant zeker aanbevelen en kan men mij hier nog eens verwachten. De prijs was trouwens ook zeer vriendelijke. 2 voorgerechten en hoofdgerechten + 2 glazen bubbels en een fles wijn voor een krappe 50 euro per persoon.

Prima!

Gegeten op 19 juli 2014

ampie

Ik vond het heerlijk bij vandemarkt. Het eten, de bediening. De gerechten vond ik verrassend en waanzinnig smaakvol (ook de opmaak). Het restaurant vond ik een beetje koeltjes ingericht, maar op zich wel mooi. De bediening was uitzonderlijk vriendelijk en het kaasplankje misschien wel het lekkerste dat ik ooit kreeg.

Gegeten op 14 mei 2014

Y+W genieten

We kwamen hier met een groupon en wellicht dat we daardoor ook meteen als tweederangs gasten classificeerden. We gaven onze dieetwensen (allergie etc) door, maar daar werd niet direct op gereageerd. Dit was ook al aangegeven bij de reservering. Ook werd één van de gangen door een andere ober opgediend en was deze alsnog van walnootsnippers voorzien, terwijl daarvoor een allergie was gemeld.
Vreemd was dat we alleen bij het toewijzen van de tafel gevraagd werden wat we wilden drinken. Eén van ons had interesse in het wijnarrangement dat paste bij alle gangen, maar ook daar werd nauwelijks aandacht aan besteed. Blijkbaar gaat het personeel van VandeMarkt er vanuit dat je de hele avond kunt teren op één fles water. Om elk aanvullende glas moest worden gevraagd. Vaak als de volgende gang al op tafel stond. Dat gaf een zeer onbevredigend gevoel. De pro-activiteit van de bediening was ervaarden wij als erg laag. En dat terwijl je van een restaurant met een prijskaartje als VandeMarkt dat wel zou verwachten.
Ik had me erg verheugd op het eten bij dit restaurant. Ook omdat zij de hoogste beoordeling hadden uit de IENS dinerweek. Maar naast de service, vond ik ook de creativiteit in en smaak van de gerechten tegenvallen. Het leukste was de amuse die als tussen gang voor het dessert werd opgediend: de huisgemaakte churros...
Vaak is een groupon een introductie tot een restaurant en blijkt uit de opgedane ervaring of dit restaurant voor herhaling vatbaar is. Bijvoorbeeld voor de reguliere prijs. Voor ons geldt dat bij VandeMarkt niet. Ik voel er niet veel voor om terug te komen.

Gegeten op 2 mei 2014

diepedro

Gister hier gegeten met 6 personen. Kan niet anders zeggen dat het echt top was. Het is niet een van de goedkoopste restaurants maar zeker een van de betere. En dan vooral het desser van 3 soorten rabarber echt super. Het enige minpunt wat ik kan bedenken is dat de kaart iets klein is. Voor mij geen probleem maar als je een moeilijke eter bent kan dat lastig zijn. Moet wel zeggen dat het personeel goed met de klant meedenkt. Van mij een dikke 9

Gegeten op 30 mei 2014

ide

Niet waar we op gehoopt hadden.
Hoewel de kaart anders deed vermoeden, was het Gourmand menu niet wat het deed voorkomen omdat het vrij vlak van smaak was. Ik zelf had de visgerechten en mijn disgenoot had de vleesgerechten. Beiden leken niet of nauwelijks op smaak gebracht en daarom bleef de verwachte smaakexplosie uit.

Alleen de amuses (groente en een soepje van broccoli, appel en yoghurtschuim) waren bijzonder.

Dan de bediening. Er werkten twee obers deze avond waarvan de een correct was, maar de ander niet wat je zou verwachten bij een gelegenheid als VandeMarkt. Het 'welkom'gevoel bleef bij hem absoluut uit. Zelden (ook als Amsterdamse die vaak in Amsterdam uit eten gaat) zo'n arrogante, zelfs aanmatigende ober aan mijn tafel gehad. Er kon geen 'eet smakelijk' of 'dankjewel' van af, het eten en drinken werd op tafel gezet en hij liep vervolgens zonder iets te zeggen weg. Ook werd ons geen water aangeboden, wat bij andere tafels wel het geval was.
Hij deed ons voelen alsof we niet op ons plek waren, wat naar mij dunkt niet de bedoeling kan zijn.

Dit is zeker niet wat we gewend zijn bij soortgelijke gelegenheden en dan ook een teleurstelling (en het geld niet waard).
Al met al jammer, onnodig en geen eer aan de (kennelijk) goede naam van VandeMarkt!

Gegeten op 14 mei 2014

Marieke_Amsterdam

Was jaren geleden al eens bij hun vorige locatie geweest (stukje verderop), maar nu voor het eerst hier gegeten, met Groupon. Erg vriendelijke ontvangst en zalig eten. We hebben genoten! Super mooi ingerichte plek. Ga vooral naar de wc beneden, want daar wacht je een fijne verrassing: een prachtige wijnkelder met ruimte voor proeverijen. Gemaakt van het beste hout en heel mooi ingericht. Ik zou daar graag eens van hun (zeer ruime) wijnvoorraad proeven ;-). Personeel was allemaal vriendelijk, met ruimte voor een grapje hier en daar (houd ik wel van), alleen moesten we wel vrij lang op de gerechten wachten, terwijl het niet vol was (vrijdagavond). Maar de verschillende gerechten (en wijnen, trouwens) maakten het meer dan waard. Ik kom graag nog eens terug.

Gegeten op 25 april 2014

chantall-d

Ik wilde hier al heel lang eten! UIteindelijk aten wij hier met een Groupon-bon.
Mooie locatie aan de Amstel. Bij binnenkomst een mooi ingericht restaurant, met een gedeeltelijk open keuken. De service is vriendelijk, amicaal en heeft kennis van zaken.
Wij hadden binnen 'onze deal' vier gangen, echter werden we verrast met drie extra amuses tussendoor. Op onze tafel verscheen een aardappelrösti met tomatenchutney, maar ook een proeverij van lamsvlees. Heerlijk! Ook de amuse; patat mét --> de churros met wittechocolade mousse! Subliem, die ga ik thuis eens namaken. Een echte aanrader. Zonder deal, wel redelijk aan de prijs. Maar wat mij betreft de moeite waard.

Gegeten op 19 april 2014

Schrijf zelf een recensie over VandeMarkt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over VandeMarkt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.