Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van VandeMarkt in Amsterdam - 1

• Eten

• Service

• Decor

• In behandeling

Voor mijn 25 jarig jubileum bij mijn werkgever met mijn gezin en 6 collega's (samen 10 personen) het genoegen mogen beleven bij Vandemarkt te eten. Een viergangenmenu met voor 3 gangen telkens een keuze tussen 2 gerechten en een vaststaand tussengerecht. We kozen bij het menu voor het bijpassende wijnarrangement en niet onterecht. Het de gerechten waren van hoge kwaliteit en de wijn (afhankelijk van het gekozen gerecht bij elke gang) versterkte absoluut de smaak en het aroma van het eten. Met veel kennis van zowel de gerechten als de bijpassende wijn werd een toelichting gegeven op de wijn, de herkomst en karakteristieken ervan en de reden van keuze voor die specifieke wijn. Ik was meer dan tevreden met het gebodene en ook mijn tafelgenoten hebben van de tafel genoten. Wie in Amsterdam uitstekend wil eten en drinken op een prachtige lokatie (vlakbij de Amstel), moet zeker een reservering bij VandeMarkt overwegen.

Gegeten op 16 oktober 2014

Michael's

Was hier lang niet geweest. Interieur is luxe, mooie ruime uitstraling met tafels met linnen.
Verrassingsmenu en a la carte gerechten van fijne kwaliteit: wij kozen voor fijne viscombinaties voor en hoofd. Bediening is professioneel, maar niet afstandelijk. Een aanrader.

Gegeten op 13 oktober 2014

HTSO

We hadden een groupon voor het viergangen-verrassingsmenu. Dat viel zeker niet tegen! We hebben heerlijk gegeten. Aanrader: het huisaperitief, champagne met een drupje siroop van 't een of ander (een soort kir royal maar dan lekkerder). Popcorn in de amuse - niet heel origineel maar wel effectief en lekker. De eerste drie gangen hadden voor mij steeds vis of iets anders uit de zee als hoofdingrediënt, en de de wijnen die daarbij geschonken werden waren steeds wit. Daar heb ik zeker van genoten, maar als je die dag zin had in vlees of rode wijn, dan valt daar niks aan te doen: de inhoud van het verrassingsmenu wordt immers niet aangekondigd of overlegd (met diëten wordt uiteraard wel rekening gehouden). Voor de herbivoren volwaardige vegetarische gerechten. Het wijnarrangement was hierbij wel volledig hetzelfde als voor de omnivoor, en het arrangement is in mijn ogen dan ook meer gebaseerd op opbouw dan op match met het eten. De uitleg die bij de wijnen gegeven wordt, gaat ook nooit in op de combinatie met het gerecht. De zoete sherry van pedro ximénez (geschonken bij het nagerecht) wordt hier een 'port-achtige wijn' genoemd - hier kan ik me niet helemaal in vinden.
Het is hier heel prettig tafelen. Jammer dat de prachtige wijnkelder niet open is; het zou erg leuk zijn om hier even doorheen te struinen en misschien iets te kopen. Dat geeft ook meteen een taakje voor de eigenaar/manager, die nu de hele avond achter een tafeltje zit en tevreden over zijn dikke buik streelt, zonder ook maar één keer langs te komen om te vragen of alles naar wens is.

Gegeten op 17 september 2014

RamP

Met een groep van 9 mensen gegeten en dan krijg je het 3 (of 4) gangen menu waarbij elke gang de keuze uit 2 gerechten. Alles was uitstekend: goede kwaliteit, verrassend en origineel. Ook aparte & heerlijke tussengerechten zoals de crème brulee van geitenkaas met een krokant laagje suiker. De bediening was attent zonder opdringerig te zijn, al had het tempo soms wat hoger gemogen. De tafels zijn royaal met goede stoelen en op gepaste afstand van elkaar. Prima prijs/kwaliteit.

Gegeten op 2 oktober 2014

Marijn23

Heerlijk gegeten bij van de Markt. De bediening was ook vriendelijk en niet te afstandelijk. Werd bij ons wel steeds gevraagd of het gesmaakt had. Goede porties, heel mooi opgemaakte borden. Echt een avondje uit. Wijn vond ik wel duur, huiswijn e 6,25 per glas. En supplement voor de kaas, e 7,50.

Gegeten op 21 september 2014

marjoleinstefan

Zaterdag prima gegeten bij vandemarkt. lekkere gerechten. Goede wijnen. Leuke combinaties bij het vier gangen verrassingsmenu met wijnarrangement.
De bediening liet alleen wat te wensen over. Niet onaardig maar ook niet de standaard die je bij zo'n restaurant mag verwachten. De kennis over de wijn en de extra kosten bij dessert niet paraat. Een eet smakelijk en de vraag of het gesmaakt had was te veel. En een afscheidswoord kon er niet vanaf. Wellicht hadden wij pech met de bediening (1e dag??), maar voor de prijs van het menu en de wijn hadden wij meer service verwacht.

Gegeten op 20 september 2014

Alexander72

Via online reservering

Afgelopen maandag een warm welkom, maar daarna zelf de kaart vragen, het herinneren aan de drankbestelling, dat kan beter. Het eten was heerlijk, beetje kleine porties, we kozen niet voor de verrassing maar het gewone menu.

Gegeten op 15 september 2014

jake the snake

Geweldig leuk en lekker eten. Je zegt wat je niet wilt en voor de rest laat je maar verrassen. Heerlijke gerechten (4) met twee amuses. Je krijgt brood olie boter vooraf en tijdens voorgerechten. Heerlijke bijpassende wijnen. Zeer nette toiletten (alleen een gast had er een rotzooi van gemaakt). Mooi gedekt en fijne bediening. De zaak was geheel vol. Zeer enthousiaste sommelier, geweldig, wat een feest om naar te luisteren. Alles was super, waarom dan geen 9 als cijfer? Hoofdgerecht Iberico vlees, erg lekker maar soms iets te vet. De (gratis) tussengerecht Churro's was onvoldoende, een dessertwijn was zeker niet bijpassend. Prijzen aan de hoge kant (8 euro per glas wijn), en grootste probleem dat we 50 minuten hebben moeten wachten tussen 1e en 2e gerecht. Er werd wel zonder probleem wat wijn bijgeschonken. We gaan zeker weer eens proberen in de hoop dat het of niet te druk is, of dat men de pauze iets beter kan inkorten.

Gegeten op 11 september 2014

Martijnk

Voor het eerst gebruik gemaakt van de restaurant week en in dit restaurant terecht gekomen. Ik was nog bang voor een aparte (lees: mindere) behandeling gezien we met korting binnenkomen lopen, maar niets van dat alles. De ontvangst was hartelijk en voor de restaurantweek hadden ze een nette aparte kaart gemaakt.

De aankleding kon ons niet bekoren. In bepaalde delen van het restaurant staan de tafels wel heel dicht op elkaar, je kan gewoon meedoen in de gesprekken van je buren. Ook is de inrichting wel een beetje (te) klinisch.

Het eten beviel ons uitstekend. Wel was er een tussengerecht van 12,50 wat erg lekker was, maar binnen het geheel eigenlijk te kostbaar. De wijnen waren zo’n 8,- per gang, een forse prijs, maar je kreeg er wel heerlijke wijnen voor terug.

Gegeten op 5 september 2014

gpelser

Van de Markt is een geweldig restaurant. De inrichting is smaakvol en ruim opgezet. Bediening zeer attent en vlot, echte topklasse.
Het eten was creatief met zeer geslaagde smaakcombinaties en een uitstekend bijpassend wijnarrangement. Alle straalt enthousiasme en aandacht voor de klant uit.

Gegeten op 1 september 2014

Schrijf zelf een recensie over VandeMarkt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over VandeMarkt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.