• foto's van VandeMarkt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 468 69 58

pivot

Verfijnde keuken, prachtige gerechten, correcte bediening, rustige verzorgde ambiance. met linnen gedekte tafels, ruime zitplaats. goede wijnen (in een arrangement). Stevige prijsniveau (all-in 70 a 80 euro) maar waar voor je geld. Complimenten, alles klopt er.

Gegeten op 8 april 2015

Proever42076

Gisteravond heerlijk gegeten bij Vandemarkt. Compleet arrangement met amuses, vier gangen en bijpassende wijn. Amuse met klein kopje tomatensoep en gemarineerde zalm. Daarna uitstekend voorgerecht. Met name de tussengang van verschillende soorten eend met eendenborst, terrine van eend en eendenlever viel op. Wijnen waren ook uitstekend gekozen.
Tenslotte zuiglam met asperge, echt heel erg lekker. Complimenten aan de chef, bediening was erg aardig.

Gegeten op 25 april 2015

remmie85

Was erg rustig toen wij er waren, waardoor de sfeer beetje tegenviel (hier kun je ook niets aan doen als restaurant zijnde). Eten was heerlijk, weinig op aan te merken. wijnen paste ook goed bij de gerechten. Bediening was gevarieerd. De ene was heel "stijf" en formeel terwijl de ander veel "losser" was naar ons toe. Wel heel netjes behandeld door iedereen.

Gegeten op 23 januari 2015

LoukdW

Een prachtig en ruim restaurant. Met heerlijk comfortabele stoelen. Aangemoedigd door een heel recensie in de NRC wilden wij het zelf eens uitproberen. Ik kies het menu van de matkt, kiezen uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten (€ 36,-) Mijn disgenoot kiest voor het (duurdere €42.-) verrassingsmenu. Ik kies voor het voorgerecht ossehaasjes. Die zijn koud, een wat vreemd voorgerecht, vrij copieus. Met mooi opgemaakte groentetjes en wat flauwe saus. Niet spectaculair. Mijn disgenoot krijgt eendeborst, lauw, veel, plus heel goede foie gras. Ook niet echt spectaculair. Mijn hoofdgerecht is uitstekend op de vel genakken rouget, rode mul. Met mooie groentes eromheen. Maar eigenlijk ook weer niet heel bijzonder. Disgenoot krijgt uitsekend gebraden heel malse Simmentaler ossehaas. Beide desserts waren heerlijk, niets overdadigs met o.a. uitstekend caramel ijs. Het eten is eerder een 7,5 dan een 8. Keurige bediening.

Gegeten op 13 april 2015

Georginho

Heerlijk gegeten bij VandeMarkt. Wat is dit toch een prima restaurant. De bediening is uitermate correct, maar toch niet stijfjes. We hadden een viergangendiner, waarbij elke gang zalig was. De bijbehorende wijnen waren ook fantastisch, dus Vandemarkt is het geld absoluut waard voor een verfijnd tête-à-tete diner.

Gegeten op 16 februari 2015

Cees_78

VandeMarkt blijft voor ons een van de betere restaurants in Amsterdam! Wij hebben deze keer voor de 4 gangen menu gekozen. Heerlijke gerechten met mooie smaakcombinaties. Vooraf de zwaardvis genomen. Hoofdgerecht was een mooie bereiding van eendenborst met pompoengnocchi... uitstekend!! UIteraard sloten we de avond af met, in onze ogen, de mooiste kaaswagen van Amsterdam. Keus uit meer dan 20 soorten. Bediening is zeer prettig en neemt de tijd om goede adviezen te geven over de prachtige wijnkaart. Een aanrader voor iedereen die een avondje uit zoekt.

Gegeten op 2 april 2015

nonnita

Wat een fantastische avond wederom! VandeMarkt is ons favoriete restaurant in Oost en met recht! Ze hebben sinds kort weer een nieuw Gourmand menu en dat moesten wij natuurlijk wel even proeven. Ik ben een echte viseter en mijn man een echte vleeseter, dus wij konden mooi uit de voeten met het Gourmand menu. Onze twee vrienden namen het VandeMarkt verrassingsmenu. Wij namen alle vier een viergangen menu en kregen daarom hetzelfde tussengerecht, terwijl wij Gourmand hadden en zij VandeMarkt, dat vond ik een leuke touch.
Ik vind het altijd leuk dat je verwend wordt met extra amuses, zoals een soepje en een stukje zalm om mee te beginnen, voor mijn man een lekker vleesalternatief! En dan ook nog eens voor het dessert! Smullen! Wij komen snel weer terug!

Gegeten op 2 april 2015

wijnspijscombinatie

De afgelopen vier jaar was Vandemarkt ons nummer 1 restaurant in Amsterdam Oost. Altijd fantastisch eten met meerdere gerechten en amuses die de 'wauw factor' factor hadden. Deze keer waren de gerechten goed, maar niet meer spectaculair. Het is jammer dat de vorige kok er niet meer is. Hetzelfde geldt voor de bediening: kundig, netjes, weet goed wat geserveerd wordt, maar het natuurlijke enthousiasme dat er voorheen was ontbrak wel een beetje. De wijnen waren als vanouds erg lekker en het kaasplankje was fantastisch, maar al met al hebben we in het verleden veel beter gehad. Vandemarkt is niet goedkoop, maar wist altijd de verwachtingen die door de prijs werden gewekt waar te maken. Dat was nu helaas niet meer het geval. Voor dit geld zijn er nu veel betere alternatieven in Amsterdam. Wat ons betreft erg jammer en een gemis voor de buurt.

yorson

In de restaurantweek hier gegeten. Van te voren duidelijk aangegeven dat er 1 het vegetarisch menu wilde . Dit was geen enkel probleem. Op de kaart stond alleen het vis en vleesmenu, maar niet het vegetarische menu. Hier werd over aangegeven dat dit was omdat de kok dit ter plaatse in de keuken zal bereiden. het vlees/vis menu zag er goed uit, al waren de portie wat aan de kleine kant. Het vegetarisch menu zag er mooi uit, maar het voor en hoofdgerecht bestond hoofdzakelijk uit groenten. Er was niets creatiefs bij wat vullend was ( op het mandje broodjes na). We hebben een gezellige avond gehad, met live piano muziek, goede wijn en goede bediening, maar thuis gekomen had ik best nog wel trek!

Gegeten op 14 maart 2015

edwinh

Gisteravond met een vriendin gegeten bij VandeMarkt. De entree beloofde veel goeds, mooie inrichtind, netjes ontvangen en we mochten een tafel voor twee uitkiezen. We gingen allebei voor het 4-gangenmenu VandeMarkt met bijpassende wijnen. Vooraf kregen we een amuse, zalm was een beetje droog, velouté was wel goed op smaak. Voorgerecht liet erg langs op zich wachten, duurde ruim een uur en de smaken combineerden mijns inziens ook niet echt lekker. Ter compensatie op het lange wachten, kregen we wel een glas wijn van het huis, prima. Tussengerecht was met een coquille met een aan tafel geschonken bouillon, lekker maar waarom een raar lepeltje erbij waar je niet fatsoenlijk mee kunt eten. De ossenhaas bij het hoofdgerecht was mooi bereid, de pompoengnocchi was echter smaakloos en waarom ook de witlofknol op je bord, te bitter, terwijl het lof wel erg lekker was. Kaasplankje smaakte goed, zou er zelf alleen geen PX bij kiezen.
De prijzen scheppen hoge verwachtingen maar worden mijns inziens niet waargemaakt. 4 uur voor 4 gangen vind ik te lang duren, wijnen niet super bijzonder en de gerechten niet allemaal even goed op smaak.
Tot slot, als je als restaurant IENS recensies op je website zet, plaats ze allemaal en niet alleen de goede.

Gegeten op 20 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over VandeMarkt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over VandeMarkt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.