• foto's van VandeMarkt in Amsterdam - 1

• 8.3 10 115

• 8.2

• 8.4

VandeMarkt over zichzelf

Restaurant VandeMarkt, een prachtige hoeklocatie met zicht op de Amstel en de Berlagebrug. Bij ons kunt u genieten van seizoensgebonden producten, de filosofie van onze chef luidt dan ook: waar de kunst van het koken, het verfijnen van de eenvoud is. In de kelder bevindt zich Wine-Wijn, de grootste wijnkelder van Nederland. Zeker een wijn voor u!

Op vrijdag, zaterdag en zondag open voor lunch.

chantall-d
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik wilde hier al heel lang eten! UIteindelijk aten wij hier met een Groupon-bon.
Mooie locatie aan de Amstel. Bij binnenkomst een mooi ingericht restaurant, met een gedeeltelijk open keuken. De service is vriendelijk, amicaal en heeft kennis van zaken.
Wij hadden binnen 'onze deal' vier gangen, echter werden we verrast met drie extra amuses tussendoor. Op onze tafel verscheen een aardappelrösti met tomatenchutney, maar ook een proeverij van lamsvlees. Heerlijk! Ook de amuse; patat mét --> de churros met wittechocolade mousse! Subliem, die ga ik thuis eens namaken. Een echte aanrader. Zonder deal, wel redelijk aan de prijs. Maar wat mij betreft de moeite waard.

Gegeten op 19 april 2014

Birgit_2
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben een heerlijke avond gehad! Alles klopte: lekker eten, super-aardige bediening, goede stoelen, aangenaam geluidsniveau.
Als vegetariër krijg ik regelmatig - ook in de duurdere restaurants - een fantasieloze ravioli geserveerd, maar bij VandeMarkt hebben ze echt werk gemaakt van een vegetarisch menu.
Kortom, aanbevelenswaardig!

Gegeten op 9 april 2014

vredebest
  • Recensies in de laatste twee jaar

donderdagavond met vrienden hier voor de derde keer gegeten op basis van een grouponvoucher, wederom overheerlijk gegeten, gestart met twee amuses, een heerlijk vier-gangen menu met tussendoor weer een amuse voor het dessert, onze vrienden verrast, blij en tevreden, wij trots op onze introduktie!..., als totaal een gezellige, wel lange, avond!.....

Gegeten op 10 april 2014

Laila1976
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met zijn tweeën, met een groupon. Het doel van een groupon lijkt me om mensen terug te laten komen, zonder korting.
Dat is zeker gelukt. Amuses waren niet helemaal mijn smaak, ik hou niet van koude soep. Het eerste en het tweede gerecht waren gewoon lekker. Mijn tafelgenoot wilde een voorgerecht zonder vis, dit was prima vervangen, alleen de wijn die al geschonken was paste hier niet goed bij. De ober ging van een ander gerecht uit. Dit werd goed opgelost door bij het tussengerecht een glas wijn te schenken dat niet op de rekening kwam, keurig.
Dan het hoofdgerecht, verschillende bereidingen van lam, wat was dat heerlijk! Een worstje, stoofvlees, verschillende andere stukje lam, allemaal even lekker, prachtig opgediend, echt een sensatie.
Ook het dessert heeft mij erg kunnen bekoren. Zalige chocolademousse met ananas en nog een soort sausje dat aan tafel op het gerecht werd gesprayd.
Helaas geen ruimte meer voor thee en koffie, maar afgaand op het dessert zullen hier vast nog nog wat heerlijke zoetigheden worden geserveerd.
Vergeet ik nog bijna dat er ook een dessertamuse was, churros met mascarpone-chocoladesaus, om je vingers bij af te likken.

Al met al, echt een aanrader.

Gegeten op 3 april 2014

OLaarman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond gegeten (Groupon verrassingsmenu)
Begonnen met 2 lekkere amuses; roesti met paprikachutney en soep van rode biet en schuim. Verder lekkere coquilles, hoofdgerecht lam op diverse manieren bereid en een heerlijk toetje. Zeker aanbevelenswaardig!
Leuke bediening, lekkere stoelen, prima wijn arrangement.

Gegeten op 9 april 2014

Hoekje59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor de 2e keer gegeten nu met schoonzus en zwager.
Verrassende amuses, heerlijk 4 gangen diner, wat een genot om hier te eten.
Toen ik mij zwager zei dat hij even langs de wijnkelder moest lopen kregen wij een rondleiding aangeboden!
Het BOB arrangement paste perfect bij de gangen, kennis van de wijnen is op een hoog niveau!
Wij komen zeker terug.

Gegeten op 30 maart 2014

anne-jan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op verkiezingsavond gegeten bij VandeMarkt. Dit restaurant stond al een tijdje op ons lijstje en heeft ons zeker niet teleurgesteld! We aten vooraf de dorade en als hoofdgerecht de verschillende soorten lam. Allemaal goed doordachte en verfijnde smaken, lekker klaargemaakt en met veel kennis van zaken gepresenteerd. Ook het bijbehorende wijnarrangement was erg goed. Bediening was aardig, behulpzaam en geduldig. Het restaurant kent alleen een aantal grote tafels met op deze avond, luidruchtige groepen. Hierdoor was het decor iets minder geslaagd.

Gegeten op 19 maart 2014

rolfkittyeten
  • Recensies in de laatste twee jaar

met z'n vieren een heerlijke avond gehad. het eten (en amuses), de bediening, de ambiance, allemaal voortreffelijk. de gerechten zien er prachtig uit en smaken verrukkelijk. een lichtverteerbare terrine van eendenlever, een mootje schelvis, lamsvlees en een gevarieerd dessert. allemaal even heerlijk. de bediening is alert en behulpzaam en niet opdringerig. gepast live pianospel. een prachtig 4-gangenplusmenu vol verrassingen.
(en omdat er altijd iets te zeuren moet blijven.....: de wijn is aan de prijs, maar vooruit).

kortom: een aanrader

Gegeten op 1 maart 2014

jorib
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten in een prettige ambiance. We namen het 4 gangen Vandemarkt menu. Dit was erg smakelijk! Elke gang was heerlijk. Ook de wijnen waren fijn. We sloten af met een selectie kaas van de wagen. De vorige keer dat ik hier at, kwam de ober ook daadwerkelijk met de kaaswagen aan tafel. Dat was nu helaas niet het geval, men had een selectie voor ons gemaakt. Die overigens uitstekend was. Maar als er dan toch een kaaswagen is, vind ik het wel erg leuk om zelf een keuze te maken.

Gegeten op 21 februari 2014

gorbatsjov
  • Recensies in de laatste twee jaar

we zijn net thuis gekomen en nog helemaal aan het nagenieten. We begonnen met een glaasje rose, brood met olijfolie etc. aangevuld met een amuse van haring. De rose viel goed in de smaak dus meteen een wijnarrangement besteld. Tafelgenoot begon met de eendenleverpate icm een Limburgse wijn. Niets mis mee. Zelf koos ik voor een stukje kabeljauw met inktvis en een frisse Zuid-Duitse wijn. Niet voor herhaling vatbaar, koud en warm door elkaar geniet niet mijn voorkeur. Volgende gerecht was een stukje schelvis met een heerlijke Chardonnay. Vervolgens een amuse, bloemkoolsoep met eekhoorntjesbrood, wat een mooie opwarmer was voor het volgende gerecht, de hazenrugfilet. Super zacht met heerlijke gecarameliseerde uitjes en een voortreffelijke jus. Daar lusten we nog wel een portie van. De wijn die we erbij kregen was een voltreffer, Huis Kanu, 2008 Zuid-Afrika. Als afsluiter een kaasplankje met een Sherry, Iberia 2008. Het eten icm de bediening verdient een vervolgbezoek.

Gegeten op 18 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over VandeMarkt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over VandeMarkt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!