• foto's van VandeMarkt in Amsterdam - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 468 69 58

Lubdhaka

Gisteren met een vriend het 3-gangenmenu gegeten bij Vandemarkt, het is goed bevallen. De eerste amuse was erg lekker; het voorgerechtje met zeeduivel ook; en over het hoofdgerecht (ik griet, hij houtduif) waren wij ook zeer tevreden. De tweede amuse vond ik weinigzeggend qua smaak maar het dessert met o.a. peer, cake en roomijs smaakte weer uitstekend. Vriend nam kazen. En de witte wijn (een Duera) was ook goed. Het eten was het geld (€ 135) waard, al zijn er natuurlijk ook wel plekken waar je minder kwijt bent.
De bediening was zeer vriendelijk en toegewijd, de toelichting bij de gerechten prima.
En de ruimte beviel ons ook wel, ik vond de temperatuur net voldoende. Naarmate het drukker werd werd de muziek afgezet. En daal vooral even de trap af voor een blik op de zeer fraaie wijnkelder.

Gegeten op 25 februari 2015

abcwaiter

Laatst voor de 3e keer bij VandeMarkt gegeten. Het was voor de 3e keer uitstekend! Wij kozen deze keer voor het Gourmand menu. Vooraf de zeeduivel, mooi opgemaakt en heel goed op smaak. Mooi begin van de avond. Als hoofdgerecht hadden ik de grietfilet en mijn vrouw de houtduif. Allebei zeer goed! Grietfilet perfect gebakken met mooie garnituur diet het gerecht compleet maken. De houtduif van mijn vrouw was ook om te smullen.
De bediening was zeer vriendelijk en had veel kennis van zaken. Daarnaast nog mooie wijnen gedronken die goed waren aanbevolen.
Kortom, VandeMarkt is en blijft een topzaak met heerlijk eten en kundige bediening! We raden het aan iedereen aan en komen gauw weer voor de 4e keer!

Gegeten op 11 februari 2015

eelkje2

Wat een teleurstelling!! Inrichting van het restaurant is erg mooi, dus waren aangenaam verrast bij binnenkomst en hadden hoge verwachtingen.

We moesten een half uur wachten op de wijnkaart en ik kreeg al een amuse terwijl ik nog geen wijn had. Het eten was prima, maar niet meer dan dat. Geen bijzonder uitgesproken smaken.

Maar de service was waar het mis ging. Deze was echt diep triest. Wat een arrogantie! Mij aankijken of ik gek ben wanneer ik zeg dat ik geen vis wilde wanneer hij mij een vis voorgerecht geeft. Dit terwijl hij me nog specifiek vroeg of ik wel schaal- en schelpdieren at toen ik dit 10 minuten daarvoor hem verteld had. We werden letterlijk door hem uitgelachen toen we zeiden dat we de rekening wilden direct na het dessert, omdat we weg wilden. Zo waren er nog een aantal voorvallen.

De overige bediening was trouwens wel vriendelijk, wij hadden duidelijk de "verkeerde".

Echt bijzonder jammer, hier komen wij nooit meer terug.

Gegeten op 21 februari 2015

jaccominnaar

Zakelijk gedineerd met en groep van 9. Daardoor vast menu, geen keuze. 2 keer vis en variaties van peer als nagerecht. Ik vond het eten goed en daarover was iedereen aan tafel het eens. Ook de wijnen die gesuggereerd werden pasten goed (o.a. lekkere viognier bij hoofdgerecht). Voor de echte wijnliefhebber is er een zeer uitgebreide kaart om zelf te kiezen... De bediening was redelijk goed, netjes alle gerechten uitgelegd in het Engels omdat we buitenlandse gasten hadden. Het is een mooi restaurant, we zaten boven, waar het niet erg druk was en de piano wat mij betreft niet had gehoeven, maar het is een prettige omgeving.

Gegeten op 10 februari 2015

eetregelneefje

We hebben een 5 gangendiner genoten. Alles was goed tot erg goed. De bediening was ok, behulpzaam en verstrekte goede informatie. We vonden wel de temperatuur in het restaurant net op de grens, dat had wat ons betreft 1 graadje hoger gekund. Bij ons eerste bezoek in 2014 hadden we een klacht dat de porties zo groot waren (het was wel erg lekker) en moesten we borden met de helft laten staan. Dit was nu niet het geval. We hebben een heerlijk diner genoten met veel vis maar daar houden we van. Gewoon een goed restaurant waar je relaxed zit te eten. Complimenten.

Gegeten op 5 februari 2015

Slow

Het is veel te groot geworden evenals de akoestiek. De bediening is hierdoor chaotisch dit veroorzaakte aanzienlijke fouten met de gerechten en aan het einde met de rekening! Jammer dat dit met "het is druk" weggewuifd werd. Het 5 gangen menu werd door de fouten eentonig. Het tussengerecht was lauw en had nauwelijks smaak. Bij het nagerecht werd de keuze zoet of hartig aangeboden. De hartige keuze werd zonder aankondiging als extra op de rekening gezet. Jammer voor mij de laatste keer.

Gegeten op 31 januari 2015

EllyL

Met een groupon het 5 gangen menu hier gegeten. Een vaststaand menu, wel werd ons tot 3x toe gevraagd of er wellicht dingen waren, die we niet konden of wilden eten. Netjes.
Het eten was uitstekend, van de amuses tot aan het desser. Uitschieter wat ons betreft het tussengerecht met op de huid gebakken vis. De kok combineert heel mooi smaken en vooral structuren. Ook de wijnadviezen waren prima. Vooral de witte wijn beviel ons heel goed.
De bediening is zeer professioneel. Wel moesten we soms erg lang wachten op de volgende gang, vooral in het begin.
Al met al een aanrader dit restaurant.

Gegeten op 29 januari 2015

ChrisKras

Via online reservering

Het eten was prima, maar niet bijzonder. Smaken waren niet uitgesproken of origineel. De porties waren aan de kleine kant. Mijn vorige ervaring bij dit restaurant was beter. Service was vriendelijk, maar zeer traag. Ruim een uur tussen iedere gang is echt te lang. Sfeer in het restaurant is goed en de ruimte is mooi.

Gegeten op 31 januari 2015

Broer

VandeMarkt blijft een van de betere restaurants van Amsterdam Oost. Op de kaart twee menu's, waarbij een keuze uit telkens twee gerechten biedt en de ander een compleet verrassingsmenu van 3, 4 of 5 gangen is. Bij het verrassingsmenu wordt wel rekening gehouden met wensen van de eter. De gerechten zijn op basis van wat de markt biedt, zoals de naam al aangeeft. Wij hadden als voorgerecht langzaam gegaarde kabeljauw, hoofdgerecht een mooi stukje hertenvlees en zoet nagerecht een heel mooi bord met allelreli variaties op het thema kersen. Goede keus aan begeleidende wijnen. Niets te klagen. Toch een beetje. De bediening mag wat ons betreft losser, enthousiaster en gevoeliger. Hebben duidelijk veel verstand/kennis van de gerechten en de dranken, maar presentatie is wat houterig. Een vrolijke, enthousiaste ober aan tafel geeft de avond net dat even meer. Dan is VandeMarkt een echte aanrader en mag er best wat fout gaan.

Gegeten op 20 januari 2015

Proever25040

Een restaurant met mooi gedekte tafels, prettige ambiance en een zekere pretentie. Wordt dat laatste waargemaakt? Van het menu gourmand was het vis-voorgerecht erg vlak van smaak, maar dat werd meer dan goedgemaakt door het superbe hoofdgerecht (griet). Het dessert was een variatie aan mousses en allerlei gelei-tjes en zo, een wat gedateerde trend. Ook het voorgerecht was een veelheid aan allerlei petieterige gerechtjes. Ik zie liever 1 gedegen gerecht dat superieur is gemaakt: daarmee bewijst een restaurant zich meer dan met al die mousjes, sausjes, crèmepjes enz. De bediening was in het begin een beetje bars, maar gaandeweg ontdooide de ober. Hij lette overigens niet altijd op mbt lege glazen e.d. Dit restaurant is wat te duur voor de geleverde kwaliteit en service, en daarom gaat er een puntje af. Tips: kies als voorgerecht de wildzwijn, als hoofdgerecht schijnt ook de houtduif erg goed te zijn, ipv dessert zou ik het kaasplateau kiezen, want dat zag er fantastisch uit.

Gegeten op 16 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over VandeMarkt in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over VandeMarkt. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.