Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Luytervelde

3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 040 262 31 11

Hendrikse0

Via online reservering

Dit is verreweg het beste restaurant uit de regio Eindhoven!Daar heb je geen Michelinster voor nodig!Goed eten,goede service en aangenaam decor.Jammer dat dit klasserestaurant op zaterdag & zondag dicht is!Enig minmunt: de verlichting binnen en buiten.Die is onder de maat!

Gegeten op 10 oktober 2014

TMD

Via online reservering

Mooie ambiance, heerlijk menu en zeer vriendelijke bediening. De uitdaging die ik de kok heb voorgelegd ivm allergie is prima ingevuld.

Gegeten op 2 oktober 2014

hoogbergen

Via online reservering

Wij aten op 3 okotber bij de Luytervelde voor de 13e verjaardag van onze zoon. We hadden gereserveerd via de AH actie, waardoor we 4 menu's voor de prijs van 2 kregen. De service en het eten was niettemin uitstekend. Er werd goed rekening gehouden met het feit dat we twee kinderen bij ons hadden en ook voor een leuk extraatje gezorgd bij het toetje van de jarige zoon. Echt top!

Gegeten op 3 oktober 2014

arno_j

De eerste keer dat we hier gereserveerd hadden gingen we op de fiets. Een vriend had ons er op gewezen uit te kijken als je het wijnarrangement neemt. Dit wordt nl regelmatig meer dan een glas per gang. Men keek wel even raar dat we met de fiets kwamen maar dit werd meteen leuk opgepakt. Zo van jullie zijn wel heel milieu bewust zeg nee we weten hoe groot jullie glazen zijn. O maar we hebben ook hele kleine glaasjes hoor. Vervolgens als je besteld hebt en zo komt het eerste glas en je raad het al een klein glas.
Wij nemen altijd een verassingsmenu en dit bevalt goed, het is of ze weten wat we lekker vinden. De oude boerderij heeft een leuke ambiance maar kan soms te rumoerig zijn als het druk is. Zomers in de tuin voel je als god in Frankrijk. Men is sinds een paar jaar op zaterdag en zondag dicht, wat jammer is want door de week hebben we meestal verplichtingen waardoor we niet meer zo vaak kunnen gaan.
Het is er overigens niet echt goedkoop maar ik vind het eten lekkerder dan in een aantal van de (1) sterren tenten in de regio. Als je ze daarmee vergelijkt ben je circa 25 euro goedkoper uit, dus dan is het weer een koopje het is maar hoe je het bekijkt. In die sterren zaken ontbreekt ook de humor die ik zo waardeer aan De Luytervelde.
Tot slot als je een wijn arrangement neemt gaat dit goed samen met de gerechten. Behalve bij het dessert maar ik hou dan ook niet van die super zoete wijnen. Het team is correct en weet zich goed aan te passen aan het gezelschap. Ben je zakelijk dan past men zich daar op aan en blijven de grappen en grollen achterwegen (als de situatie het verlangt verlangd uiteraard) ben je er privé (en de situatie laat het toe) dan worden er op een leuke manier grapjes gemaakt.

Gegeten op 6 juni 2014

Michiel003

Een verrassende plek!

Het restaurant is gelegen tussen een drukke weg en een woonwijk in. iets wat je niet verwacht als je aantreed op de parkeerplaats en je, je waant in een rustieke omgeving.

Hoewel er meerdere 'grote'groepen aanwezig waren, heeft het restaurant een indeling die dit goed aan kan. Waardoor geen van de groepen merkte dat er een andere groep aanwezig was.

De kwaliteit van het eten was zeer goed, evenals de smaak en de presentatie van de gerechten. De keukenbrigade leverde echte schilderijen.

De service liet afhankelijk van de persoon soms te wensen over, hoewel een aantal bedienende zeer goed was in het gastheer- / gastvrouw schap.

Al met al een restaurant dat de moeite waard is om nog eens naar toe te gaan.

Gegeten op 14 april 2014

JM_

Met de taxi richting dit restaurant toe, reden we verrassend genoeg door een woonwijk om uiteindelijk bij dit restaurant te eindigen. Een mooi groot boerderij is hier omgetoverd tot een mooie zaal. Bij binnenkomst kregen we al snel (naar mijn mening TE snel) verschillende amuses, brood en eerste gang geserveerd. We hadden namelijk vooraf onze wensen al doorgegeven. De gerechten zijn mooi opgemaakt en hebben goede smaken. Dungesneden coquilles en rundertartaartjes waren voor mij de toppers. Wijn/spijs combinatie was goed. Door de snelheid zaten we HEEL vol op een gegeven moment en moesten er even tussenuit. Na 20min. vervolgden we ons diner en sloten af met een dessert met gebraden ananas. Verrukkelijk!

Gegeten op 3 maart 2014

richard75

Prachtige ligging in het Bourgondische Brabant. Dito inrichting aan de binnenkant, en een warme professionele gastvrouw/eigenaar. Kom vanuit Amsterdam hier met regelmaat een zakelijke lunch genieten, en zeker als dit 's zomers in de prachtige tuin kan. Gerechten van hoge kwaliteit, en prachtige wijnen.

Gegeten op 17 juli 2013

Glos

Het eten zag er mooi uit en het was ook lekker; alleen: de porties waren zó klein! Echt een afknapper. Twee piepkleine broodjes bij het voorgerecht, verder niets bij het hoofdgerecht, behalve een paar plukjes groente. En de vlees- en visporties waren ook niet groot. Ik dacht dat de tijd van de nouvelle cuisine voorbij was, toen je met honger wegging.

Gegeten op 10 oktober 2012

anoukdg

• Uitstekend

Dit is ons favoriete restaurant, hier eten we het aller liefst! Heerlijk voor een avondvullend programma, gezellige sfeer, uitstekende bediening (niet te stijf, super correct), verrassende gerechten. Het eten is hier altijd van top kwaliteit, het is nooit iets minder of teleurstellend. Ook de menu's, waarin misschien gerechten zitten die je in eerste instantie niet direct zelf zou kiezen, blijken dan toch weer verrukkelijk te zijn. Niet goedkoop, maar de prijs kwaliteit verhouding is super, echt waar voor je geld!! Wanneer gaan we weer????

Arianne01

• Uitstekend

Dit weekend gegeten bij de Luytervelde, gastvrij ontvangen en de rest van de avond ook heel vriendelijk bediend. Wij hebben gekozen voor het 10 gangen diner, was stuk voor stuk even lekker! Je voelt je gelijk thuis in dit restaurant met zo'n fijne sfeer! Wij hebben erg genoten! Wij konden een sigaret roken in de prachtige tuin, ik heb mijn ogen uitgekeken. Wij komen hier zeker nog eens terug!

Schrijf zelf een recensie over De Luytervelde in Eindhoven

Schrijf hieronder je recensie over De Luytervelde. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.