a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Frans
  3. 23% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 0512 382 455

Genieten in het groene hart van Friesland

Bij Prins Heerlijck eet je in een prachtige omgeving, in het groene hart van Friesland. De verschillende zalen zorgen voor een unieke eetervaring, waar je ook dineert. Naast een klassiek diner bieden ze ook een smaakvol lunchmenu aan. Laat je in de watten leggen door de vriendelijke bediening en kom even helemaal tot ontstpanning.

WimTaanman

In dit sfeervolle restaurant met mooi buitenterras werden wij vieren vriendelijk ontvangen en naar onze plaats in een van de grote kamers geleid. Daar zit je erg knus, maar het meubilair is eigenlijk al wat sleets, bovendien zijn de stoelen niet erg comfortabel.
Het Fries weide rund, de tournedos en de tarbot bleken zeer goed bereid te zijn. Echter de portionering van de vis is erg karig en bovendien voorzien van aangebrand of opgewarmd garnituur. Jammer! Het nagerecht deed het beter met een mooie Dame Blanche en zeer smakelijke sorbet bolletjes ijs. Alleen de gebakken ananas komt niet boven de kwalificatie redelijk uit. De bediening is vlot en vakkundig.
Gegeven de best pittige prijzen komt de maaltijdbeleving niet verder dan redelijk maar wordt beleefd in een aardige ambiance.

Gegeten op 4 maart 2015

stellingwold1

Bediening was zeer onfatsoenlijk, ongeïnteresseerd. Op zondagavond om 22.00u werden we gesommeerd het restaurant te verlaten, want men ging sluiten.Elke vorm van gastvrijheid ontbreekt derhalve. Ik kreeg een tiramisu geserveerd waar ik mijn tanden bijna op brak, rechtstreeks uit de vriezer. Jammer, want de locatie is prachtig. Dit moet beter kunnen.

Gegeten op 28 december 2014

Restaurant - 4 maanden geleden

Graag reageren wij hier kort op. Er is niemand gevraagd/gesommeerd het restaurant te verlaten. Op van onze kant de beleefde vraag of wij nog iets konden betekenen, was de reactie: nee hoor, wij gaan zo afsluiten en jullie waarschijnlijk ook. Waarop door onze gastvrouw puur is gezegd dat dat dan inderdaad zo zou zijn.
Verder even belangrijk te melden, dat het niet om een gebruikelijke Tiramisu maar om een Tiramisu IJstaart ging, welke logischerwijs uit de vriezer komt.

maurits31

Tegenvallen is een understatement; het was slecht. Met vier personen gisteren bij Prins Heerlijck gegeten; koude soepen, onaantrekkelijke risotto, onbeduidend kleine stukjes kaas op het kaasplankje. Vis te ver gegaard, witte wijn op kamertemperatuur, lang op het brood gewacht want dat zat in de oven en we moesten even geduld hebben'. Jammer dat het koud arriveerde aan tafel. Bediening: onfatsoenlijk, stroef en niet gastvrij. Vergane glorie?

Gegeten op 15 december 2014

Restaurant - 5 maanden geleden

Beste 'heer'. Vanaf het eerste moment legde u de druk er al vol op en 'strooide op alle slakken zout' terwijl de dames aan tafel het wel naar de zin hadden en aan u lieten merken dat het wel wat minder kon. Het geschetste beeld is ook zeker niet de hele de waarheid. Een jongedame van 22 jaar die haar best doet in tranen in de keuken te krijgen is een hele prestatie. Uw buurtafel (welke dankzij u niet de avond hebben genoten die zij wensten) hebben haar gelukkig een hand onder de riem gestoken.

mismacher

Beetsterzwaag is een erg leuk plaatsje maar dit restaurant is zeker de moeite waard. Uitstekend gegeten met als bijzonderheden:
- paling in het groen dat niet vaak op een kaart staat
- turfgerookte varkensnek wat een culinaire ervaring op zich is.
Ook de overige meer traditionele gerechten waren prima met name de tournedos ossenhaas. Prachtig interieur en een uitstekende bediening. Functioneel zonder flauwe kul.

Gegeten op 19 oktober 2014

Dick07

Het historische huis met een boeiende achtergrond, rijk aan verhalen, is een prima ambiance om te dineren. Wij werden vriendelijk ontvangen en snel naar onze tafel geleid. Bij het aangeboden broodmandje viel de levertapenade bij ons zeer in de smaak. De carpaccio was wat men ervan verwacht, de Friese slagersschotel was niet alleen rijk voorzien, maar ook zeer gevarieerd. De schol smaakte goed, de eendenborst was mooi rose gebraden. Drie bijgerechten werden geserveerd. De witte sauvignon colombard was goed, de rode Rh?newijn uitstekend voor een huiswijn. De bediening is zakelijk en snel. Ook deze keer hebben wij hier goed gegeten.

Gegeten op 31 oktober 2014

Mirjam1963

Hier met een groep gedineerd. De ambiance is sfeervol, warm en gezellig ingericht. De voorgerechten waren te prijzig voor de hoeveelheid die je kreeg. De carpaccio smaakte teveel naar mayonaise, jammer van de pure smaak die carpaccio hoort te hebben. Mijn hoofdgerecht, hertenbiefstuk, was lauw en lag op een bedje van ringen gestoofde appel en puree die ook niet echt warm was. Heel jammer, dat doet de smaak van hertenbiefstuk geen goed. Het vlees was overigens wel mals. De rode huiswijn is verrassend goed, een volle, droge Côte du Rhône met heerlijke nasmaak. De bediening is onervaren en onbeleefd. We moesten twee keer vragen om tafelwater dat uiteindelijk na een kwartier pas werd gebracht. De serveerster was zeer ongeînteresseerd. Ze was erg kortaf. Heel jammer, want de kok weet heel goed waar hij of zij mee bezig is

Gegeten op 15 november 2013

breitsma

Carpaccio is heerlijk. Vervolgens is de smaak van de tournedos matig en de bijlagen zeer ondermaats. Huisgemaakte friet, een schaaltje salade en een kombi van wortelen/? Zat geen enkele smaak aan. Toen er extra frietjes en salade werden besteld, duurde dit zo lang, zodat iedereen het vlees reeds opgegeten had. Ook de bediening is van een slecht niveau. Geen één keer gevraagd of we nog iets wilden drinken, we moesten het iedere keer zelf bestellen en ook dit duurde erg lang. Niet voor herhaling vatbaar. Vergane glorie!!

Gegeten op 15 november 2013

Tranched

We hebben hier gegeten in het kader van de vegetarische restaurantweek. Buitengewoon vriendelijke bediening en fraai ogend en heerlijk eten. Ook het wijnarrangement, dat ook plezierig geprijsd was, was een goede keuze. De inrichting sprak ons bijzonder aan, het had zeker iets eigens. Wij hebben een uitstekende avond gehad.

Gegeten op 12 oktober 2013

nico59

Alweer enige tijd geleden dat ik er geweest ben, maar heb hier in het verleden regelmatig heerlijk gegeten. Ook deze keer daarin niet teleurgesteld. Ontvangen door zeer vriendelijk en gastvrij personeel ( tegenwoordig steeds zeldzamer) Maar zo hoort t ook te zijn in een restaurant van deze klasse. Goed doordachte menukaart en een uitstekende wijnkaart! Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding, dus na afloop een meevaller aan de kassa! Meteen besloten om toch maar eens wat vaker naar Beetsterzwaag te rijden. Enige puntje van kritiek is de in mijn ogen wat gedateerde inrichting. Als die aangepast zou worden dan op naar de Michelinster!! Bedankt mensen voor de heerlijke avond!

Gegeten op 26 juli 2013

edwin44

Vooraf, zalm met paling palet, weinig smaak, veel olie erop, sla had uitgroei, niet vers. Voor de prijs van 12 euro zeer weinig zalm of paling gezien, hoofdgerecht tournedos a 25.50, niet echt supermals, veel draden erin, persoon 2 had varkens oester en varkens prime rib, gewoon een vleeskrabbetje die je in de erwtensoep doet, zonder een doekje om je handen schoon te maken, de groene groentes op het bord waren niet beet gaar, maar hadden watervrees volgens ons.wijn werd uit geserveerd zonder vooraf te proeven wat je kreeg, hadden niet het gevoel dat we welkom waren.

Gegeten op 12 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Prins Heerlijck in Beetsterzwaag

Schrijf hieronder je recensie over Prins Heerlijck. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.