Prins Heerlijck

• 6.6

• 7.5

Mirjam1963
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met een groep gedineerd. De ambiance is sfeervol, warm en gezellig ingericht. De voorgerechten waren te prijzig voor de hoeveelheid die je kreeg. De carpaccio smaakte teveel naar mayonaise, jammer van de pure smaak die carpaccio hoort te hebben. Mijn hoofdgerecht, hertenbiefstuk, was lauw en lag op een bedje van ringen gestoofde appel en puree die ook niet echt warm was. Heel jammer, dat doet de smaak van hertenbiefstuk geen goed. Het vlees was overigens wel mals. De rode huiswijn is verrassend goed, een volle, droge Côte du Rhône met heerlijke nasmaak. De bediening is onervaren en onbeleefd. We moesten twee keer vragen om tafelwater dat uiteindelijk na een kwartier pas werd gebracht. De serveerster was zeer ongeînteresseerd. Ze was erg kortaf. Heel jammer, want de kok weet heel goed waar hij of zij mee bezig is

Gegeten op 15 november 2013

breitsma
  • Recensies in de laatste twee jaar

Carpaccio is heerlijk. Vervolgens is de smaak van de tournedos matig en de bijlagen zeer ondermaats. Huisgemaakte friet, een schaaltje salade en een kombi van wortelen/? Zat geen enkele smaak aan. Toen er extra frietjes en salade werden besteld, duurde dit zo lang, zodat iedereen het vlees reeds opgegeten had. Ook de bediening is van een slecht niveau. Geen één keer gevraagd of we nog iets wilden drinken, we moesten het iedere keer zelf bestellen en ook dit duurde erg lang. Niet voor herhaling vatbaar. Vergane glorie!!

Gegeten op 15 november 2013

Tranched
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier gegeten in het kader van de vegetarische restaurantweek. Buitengewoon vriendelijke bediening en fraai ogend en heerlijk eten. Ook het wijnarrangement, dat ook plezierig geprijsd was, was een goede keuze. De inrichting sprak ons bijzonder aan, het had zeker iets eigens. Wij hebben een uitstekende avond gehad.

Gegeten op 12 oktober 2013

nico59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alweer enige tijd geleden dat ik er geweest ben, maar heb hier in het verleden regelmatig heerlijk gegeten. Ook deze keer daarin niet teleurgesteld. Ontvangen door zeer vriendelijk en gastvrij personeel ( tegenwoordig steeds zeldzamer) Maar zo hoort t ook te zijn in een restaurant van deze klasse. Goed doordachte menukaart en een uitstekende wijnkaart! Zeer goede prijs kwaliteitsverhouding, dus na afloop een meevaller aan de kassa! Meteen besloten om toch maar eens wat vaker naar Beetsterzwaag te rijden. Enige puntje van kritiek is de in mijn ogen wat gedateerde inrichting. Als die aangepast zou worden dan op naar de Michelinster!! Bedankt mensen voor de heerlijke avond!

Gegeten op 26 juli 2013

edwin44
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vooraf, zalm met paling palet, weinig smaak, veel olie erop, sla had uitgroei, niet vers. Voor de prijs van 12 euro zeer weinig zalm of paling gezien, hoofdgerecht tournedos a 25.50, niet echt supermals, veel draden erin, persoon 2 had varkens oester en varkens prime rib, gewoon een vleeskrabbetje die je in de erwtensoep doet, zonder een doekje om je handen schoon te maken, de groene groentes op het bord waren niet beet gaar, maar hadden watervrees volgens ons.wijn werd uit geserveerd zonder vooraf te proeven wat je kreeg, hadden niet het gevoel dat we welkom waren.

Gegeten op 12 augustus 2013

SiDu
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een geweldige avond genoten in de tuin. Met al het groen om je heen waan je je weer even buiten Nederland. Het verrassingsmeni heeft ons beiden erg goed gesmaakt m.n. het voorgerecht met Friese paling en het zomerse rabarber dessert vielen goed in de smaak. Ook wij vinden het aanbieden van een citronella kaarsje zeer attent; al begrijpen niet alle muggen het principe :-(
Toen de buien losbarstten, konden we onder het genot van de koffie in de loungebar het juiste moment afwachten om na deze zalige avond droog thuis te kunnen komen.

Gegeten op 5 augustus 2013

DirkAb
  • Recensies in de laatste twee jaar

het eten was prima; alleen de ambiance viel zwaar tegen. De oorzaak lag o.i. in de paniekerige reactie van de crew toen het dreigde te gaan regenen (we zaten in de tuin). Van toen af ging er van alles fout: de drankjes werden niet gebracht (moest 2 keer om worden gevraagd), toen we vroegen om nog wat aardappelen halverwege de maaltijd kregen we toen we er voor de 2e keer naar vroegen (de maaltijd was toen bijna op) te horen" de kok heeft ze in de friteuse gedaan.
Vroeger hier vaak tot volle tevredenheid gegeten, maar nu: nooit meer

Gegeten op 25 juli 2013

drentenaar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een mooie zomeravond is het goed toeven in de tuin van restaurant Prins Heerlijck in Beetsterzwaag. Rond het tijdstip dat muggen vervelend beginnen te worden krijgen we een tafellampje met citronella aangeboden. Attent!

Het was wel even vreemd binnenkomen, we bestelden een drankje, kregen brood maar het duurde even voor we de kaart kregen. Even twijfelden we of men onze intentie wel goed begrepen had maar het kwam allemaal goed. We bestelden tweemaal het verrassingsmenu, eenmaal vegetarisch, eenmaal "gewoon". Het laatste met wijnarrangement. De voorgerechten werden stijlvol opgediend. Vegetarisch een lasagne van mozzarella en tomaat, gewoon twee soorten vis: paling en zalm. Het was lekker, vers met hooguit wat weinig smaakaccenten. Al waren de sausjes bij het vegetarisch gerecht heerlijk. De hoofdgerechten waren gewoon goed. Het vlees was prima bereid, zoals het hoort. Het vegetarische gerecht was uitgebreid en fantasievol. Na een heerlijk toetje met daarin rabarber op drie manieren bereid en een cappuccino gingen we tevreden naar huis.

Het wijnarrangement had weinig gedurfde wijnen. Van mij mag de wijn bij vis iets droger smaken en een Bardolino heb ik wel eens kruidiger geproefd. De dessertwijn daarentegen was voortreffelijk.
De bediening was charmant, af en toe een beetje onhandig, maar zeer vriendelijk en attent. Je krijgt echt het gevoel een gast te zijn.

Al met al een goede ervaring bij een restaurant dat heel wat potentie heeft.

Gegeten op 24 juli 2013

gerritjevandehoek
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geniet hier van de heerlijkste broodjes van Friesland.
We waren met 5 personen en genoten van een diverse items van de lunch kaart. We waren zeer prettig verrast ook van de rekening trouwens.

Gegeten op 10 maart 2013

NicolaiR
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke avond uiteten geweest. Het spektakel-menu was een goede keus en zeer smakelijk. De bediening was vriendelijk maar er waren een paar kleine foutjes (bv. brood dat niet werd gebracht). Prima restaurant dat ik iedereen kan aanraden.

Gegeten op 17 november 2012

Schrijf zelf een recensie over Prins Heerlijck in Beetsterzwaag

Schrijf hieronder je recensie over Prins Heerlijck. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!