Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Adjeot

Adjeot

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Modern en strak elkaar afwisselend met een tikje humor. Vriendelijke, gastvrije en bekwame bediening. Goed op de hoogte van product en wijn. Coquilles als voorgerecht en hert als hoofdgerecht met daarbij een heerlijke Romanus wijn. Gerechten waren goed van smaak, mooi opgemaakt. Aan te bevelen restaurant.

Gegeten op 20 december 2014

Adjeot

Zeer druk op de zaterdagavond. Toch heerste er een gezellige sfeer. We zaten op de 1ste verdieping. Tafels vrij dicht op elkaar dus je hoort nog eens wat....Service snel, netjes en vriendelijk. Eten goed van smaak en ruime porties. Ging wat fout bij de bestelling, maar werd keurig door de eigenaar opgelost. Inrichting van restaurant vond ik eenvoudig. Buiten de muurschilderingen om weinig Griekse invloeden. Om gewoon even redelijk goed Grieks te gaan eten is dit restaurant best te doen.

Gegeten op 13 december 2014

Adjeot

Sinds 10 juni 2009 weer eens gaan eten bij De Fransche Slag. Eigenlijk schandalig dat dit pas weer na zo'n lange tijd gebeurde. Het restaurant, het eten en de service zijn namelijk zeer goed. Het is er, mede door de vrolijke en humoristische inbreng van de beheerder, zeer goed vertoeven. Gezellig restaurant waar je ontspannen zit te eten. Tafels staan met voldoende afstand van elkaar opgesteld waardoor de privacy niet geschonden wordt. Goede uitgebreide kaart. Wij gingen voor het drie gangen keuze menu. De porties waren voldoende en mooi van opmaak. Smaak van alle voor (heerlijke Vitello Tonato) en hoofdgerechten erg goed. (vooral de lams haasjes waren verrukkelijk). Toetjes heerlijk waaronder een perfecte huisgemaakte Tiramisu. Kortom, heerlijke avond gehad, veel gelachen en heerlijk gegeten. Gaan er zeker geen vijf jaar meer over doen om terug te komen. Kijken of onze tip van rijst bij de Thaise Ossenhaaspuntjes dan is opgevolgd.

Gegeten op 8 november 2014

Adjeot

Simpel, strak, edoch niet hinderlijk ingericht restaurant. Goed voor een snelle lunch. Bediening zeer vlot en vriendelijk. Eten: meergranenbroodje met biefstuk puntjes, lekker, goed van smaak en hoeveelheid. Meergranenbroodje met makreel (nieuw op de kaart), heel simpel. Broodje met daarop enkele stukken makreel. Los zakje mayonaise erbij en het bord opgemaakt met wat tomaat, sla en komkommer. Voor het bedrag wat er voor het broodje makreel werd gevraag, was dat zeker gezien de simpelheid snel verdiend. Bovendien kwam ik enkele graatjes tegen. Jammer. Het cijfer voor het eten is dan ook te danken aan dit broodje makreel. Advies: haal dit weer van de kaart of kleed het wat beter aan.

Gegeten op 3 november 2014

Adjeot

Restaurant zelf ziet er niet onaardig uit. Strakke eenvoudige inrichting waar je je best in thuis voelt. Enkele tafeltjes staan vrij dicht tegen elkaar aan waardoor het privacy gevoel enigszins in het geding komt. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten: We besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Vooraf bestelden we twee mandjes brood met aioli. Voor de € 3,85 per mandje mag je wat meer verwachten dan een eenvoudig afbak stokbroodje. Er zijn genoeg lekkere broodsoorten die hiervoor in de plaats zouden kunnen worden geserveerd. Het wild zwijn haasje was perfect van smaak. Bereid met een heerlijke rode kool, aardappelpuree en stoofpeertje. De kogelbiefstuk en de varkenshaas waren volgens mijn tafelgenoten ook goed van smaak. De spare ribs vielen echter tegen. Ondanks het feit dat ze van te voren waren gesneden waren ze vrij droog en viel het vlees niet van het bot zoals dat hoort bij ribs.
Ook jammer was dat er aan de communicatie tussen het bedienend personeel en de keuken wat mis was. Bij de kogelbiefstuk werd verzocht er geen champignons over heen te serveren, hetgeen toch gebeurde, Bij de varkenshaas was verzocht om blauw-aderkaas sauce. Er werd echter pepersauce over heen geserveerd. Ook lekker, maar niet wat gevraagd was.
Ondanks deze minpuntjes hebben we een leuke avond gehad. Of we terug komen? Ik weet het niet.

Gegeten op 1 november 2014

Adjeot

Gisteravond met twee (ex) collega's bij Subliem gegeten. Laatste keer dat ik in dit restaurant gegeten had was in februari 2012. Nu een nieuwe eigenaar en nieuwe opzet. Restaurant was gevuld met twee grote groepen gasten waardoor de inrichting moest worden aangepast en het wat minder gezellig oogde. Begreep dat de tafels normaliter gezelliger staan opgesteld. Bediening en ontvangst van de eigenaar was hartelijk. Wordt voldoende tijd en aandacht aan de gasten besteed. Besloten voor de verrassing arrangementen te gaan. Zowel het vis als het vlees voorgerecht was uitstekend van smaak en leuk opgemaakt. Hadden drie maal het vleeshoofdgerecht besteld. Echter door een misverstand kwam er 1 vis hoofdgerecht door. Achteraf had ik hier geen spijt van. Ook deze met kennis, aandacht en smaak bereid. Met als leuke bijkomstigheid het bedje van hutspot. Jammer was enigszins dat er zowel in het voor als hoofdgerecht zalm verwerkt was. Beetje teveel zalm? Vernam dat de vlees-hoofdgerechten ook perfect waren. Kortom, lekker en gezellig gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 30 oktober 2014

Adjeot

Even om "snel" wat eten is All Sports Amstelveen goed te doen. Redelijk uitgebreide kaart met afwisselende gerechten. Hoofdgerechten zijn qua portie ruim voldoende. Voorgerecht alleen bij hele erge trek. Namen de salades Ceasar en Thaise biefstuk en tweemaal de Tuna Steak. Salades prima, qua opmaak, smaak en hoeveelheid. Tuna redelijk, iets te lauw en te peperig. Bediening snel en vriendelijk. Restaurant zelf is niet gezellig te noemen, maar praktisch. Voelt en merkt dat je naast de sportschool zit. Bij mooi weer is het beter om gezellig buiten te gaan zitten.

Gegeten op 16 september 2014

Adjeot

In het kader van de AH 3-gangen dineractie met vier personen bij Ashoka gegeten. Je moet weten dat het restaurant aldaar gevestigd is, anders loop je er zo langs. Het valt niet op. Restaurant is klein, geschikt voor zo'n 40 personen. Simpel maar gezellig ingericht. Ontvangst was vriendelijk en gastheer bleef dat ook gedurende ons gehele verblijf. Hebben allen heerlijk gegeten. Waren niet bekend met de Indiase keuken dus wisten eigenlijk niet wat ons te wachten stond. Het "hete/pittige"eten waar we op gerekend hadden bleef uit. Gewoon pittig van smaak door de vele specerijen. Al onze (verschillende) voorgerechten waren goed van smaak. De hoofdgerechten prima, qua smaak, hoeveelheid en opmaak. Nagerechten moet je van houden. Hielden het bij koffie, die had helaas een rare bijsmaak. Maar daar beoordeel ik het restaurant niet minder door. Prijs/kwaliteit verhouding is meer dan goed. Niet duur voor wat je allemaak voorgeschoteld krijgt. Een aan te raden restaurant.

Gegeten op 12 september 2014

Adjeot

Eenvoudig, gezellig ogend restaurant/eetcafé met veel hout. Voorgerechten, Carpaccio van rundermuis, trio van vis en de steak tartaar waren lekker, leuk opgemaakt en goed van smaak. Hoofdgerechten helaas minder. Van de saté van ossenhaas waren de kleinere stukken te doorbakken, de wat grotere stukken zaten tegen het rood aan. Runderhaas biefstuk zag er goed uit en was redelijk op smaak. Wat er aan te merken was op de bediening was de onzorgvuldigheid en onderlinge communicatie. Vriendelijk verzocht of de satésaus voor de varkenshaas apart kon. Bij het serveren zat de satésaus op de varkenshaas saté en los bij de saté van ossenhaas. Vonden de bijgerechten, alleen een bak patat, wat weinig. Achteraf bleek dat de bediening vergeten was om de groenten/salade te serveren. Slordig, werd goedgemaakt met een gratis stuk cheesecake (voor 1 persoon) bij de koffie. Met wat meer aandacht besteden aan het bereiden van het vlees, de communicatie en zorgvuldigheid/service van het personeel kan het een leuk restaurant zijn/worden. Misschien is dit wat de gemiddelde gasten hier accepteren, voor ons was dit echter het laatste bezoek aan deze dijk.

Gegeten op 6 september 2014

Adjeot

Leuke sfeervolle inrichting met ruime verschillende tafeltypes, lekkere stoelen. Tafels staan goed opgesteld waardoor genoeg ruimte aanwezig voor de nodige privacy. Leuke, jonge en vlotte bediening. Goed op de hoogte van de samenstelling menu en de wijnen. Leuke afwisselende kaart met leuke voor en hoofdgerechten. Goede, aantrekkelijk opgemaakte borden met voldoende aan groeneten e.d. Eten van goede smaak en bereiding. Binnen in de zaak was het, door de drukte en het ontbreken van airco(?) vrij warm. Verder niets op aan te merken. Kom zeker een keer terug.

Gegeten op 30 augustus 2014