a TripAdvisor company

van Adjeot

Adjeot

Ergens in de buurt van theater Carre even wat eten. Oog viel op restaurant Meghna in de Utrechtse straat. Eenvoudig ingericht restaurant hetgeen je niet weerhoudt om er te eten. Vriendelijke, geduldige bediening. Nam al de tijd om te adviseren bij de keuze van het menu. Gekozen voor een keuze menu bestaande uit Sheek Kabab en Tandouri Chicken. Beiden heerlijk van smaak. En hoofdgerecht King prawns Meghna. Heerlijk in een romige sauce en met goede rijst. Verrassend was de gekruide spinazie. Kortom lekker gegeten voor een goede prijs. Aanraden zeker waard.

Gegeten op 15 mei 2015

Adjeot

Eerste bezoek aan dit restaurant. Restaurant moet het hebben van (mond op mond) reclame en promotie. Het restaurant ligt aan een drukke doorgaande weg met geen parkeergelegenheid en is van buitenaf geen eye catcher. Eenmaal binnen voel je je op je gemak bij een restaurant zoals het er in Griekenland uit zou kunnen zien. Eenvoudig ingericht, simpele tafels en stoelen, maar de sfeer maakt het compleet. Bediening is hartelijk. Voldoende tijd nemend om de gerechten aan te prijzen en daarnaast niet te beroerd over andere, persoonlijke, zaken te praten.
Eten: Keuze uit schaal met koude en warme Meze gerechten. Ook daarbij goed advies. Gekozen voor zowel een koud als warm gerecht. Beiden voortreffelijk van smaak. De koude Meze is alleen te eten op brood. Jammer dat er uiteindelijk voor dat brood een euro wordt berekend. Gaat me niet om de euro, maar is niet nodig. Als hoofdgerecht heerlijk lam in rode wijn met daarbij eigengemaakte frites. Beiden goed van smaak en bereiding. Afgesloten met een Arni Fileto.(van het huis...dus broodkosten meer dan goed gemaakt). Kortom heerlijk gegeten en kom hier zeker terug. Dan graag weer de koffie gratis t.o.v. de 1 euro brood. Smile.

Gegeten op 8 mei 2015

Adjeot

Met z'n vieren bij Da Bruno in Blaricum gegeten. Leuk, gezellig ingericht restaurant met de nodige maffia kunst aan de muur. Ontvangst en bediening (te) hartelijk. Guiseppe gaat wat mij betreft iets "te" gemaakt vriendelijk met zijn klanten om. Eten goed. Tweemaal het 4 gangen diner. Salade met gerookte kip, heerlijke spaghetti geflambeerd met whisky, eendenborst en een voortreffelijke Tiramisu met banaan. Goede Vitello Con Tartare di Tonno en een iets te eenvoudige spaghetti met knoflook, olijfolie en pepertjes. Had beter gekund. Al met al heerlijk gegeten in een gezellige atmosfeer. Prijs/kwaliteit verhouding is wat je van een Italiaans specialiteiten restaurant mag verwachten.

Gegeten op 2 mei 2015

Adjeot

Knus, klein restaurant. Inrichting simpel, je moet er van houden maar is zeker niet storend. Stoelen zitten niet echt comfortabel. Bediening is netjes en attent. Eten: Redelijke kaart met voor iedereen wat. Voorgerechten, het 3-luik en de carpaccio goed van smaak, ruim van hoeveelheid en het 3 luik leuk gepresenteerd. Hoofdgerechten, de spare ribs, lekker pittig en, zoals het hoort, van het bot vallend. Goed van smaak en hoeveelheid. Kabeljauwfilet en de Rib Eye het zelfde verhaal. Toetje, het zooitje van Santpoort, teveel om op te krijgen. Kortom, heerlijk gegeten voor een zeer redelijke prijs/kwaliteit verhouding. O ja,om toch even te zeuren, redelijke huiswijn, maar in een verkeerd wijnglas. Komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 6 april 2015

Adjeot

Heerlijk met z'n vieren bij Flamboyant gegeten. Inrichting restaurant is niet overdreven, gewoon netjes met een niet overdreven Indonesische invloed. Tafels keurig van elkaar gescheiden waardoor privacy is gewaarborgd. Bediening is netjes. Twee jonge dames, zeer attent waarvan er 1 voortdurend met een gemeende lach en de ander strak en serieus bediende. Houding, kan wat mij betreft wat hartelijker. Het eten: Twee maal de rijsttafel, 1x de Daging Bistek Djawa en 1x de vegetarische Gado gado. Alle gerechten vol van smaak en qua hoeveelheid meer dan voldoende. Kortom, heerlijk Indonesisch gegeten in een prima restaurant. Mijn vriendin, van Indonesische afkomst, had een déjà-vu/ "eten van oma" gevoel. Dat zegt genoeg.

Gegeten op 4 april 2015

Adjeot

Met z'n vieren (voor het eerst) bij Brasa gegeten. Leuk, gezellig aangekleed en ingericht restaurant. Goede plaatsing van de tafels waardoor genoeg privacy. Bediening, netjes en vriendelijk, zoals dat hoort. Niet speciaal. Het eten: Goede, uitgebreide kaart met voor een ieder wat wils. Wij hadden vooraf de Beef Carpaccio en de Sashimi van zalm en tonijn. Vooral de Sashimi was erg lekker. Hoofdgerechten, de Spareribs, Burrito Vega en 2x de Angus Steak. Alle gerechten goed van smaak. De wok groenten bij de Angus Steak stelden qua hoeveelheid niet veel voor. Voor de rest heerlijk gegeten met daarbij een heerlijke Rioja. Hier eten is zeker de moeite waard.

Gegeten op 26 maart 2015

Adjeot

Restaurant is gelegen op een unieke locatie, uitkijkend over de Grote Markt. Inrichting gezellig en verrijkt met prachtige Cubaans getinte posters. Bediening is jong maar vriendelijk en hard werkend. De kaart is gevuld met een verscheidenheid aan gerechten. Koude, warme gerechten vis, kip en vlees. Porties zijn vrij groot qua hoeveelheid waardoor je snel vol zit. (opzettelijk?) Porties zouden wat mij betreft gehalveerd mogen worden waardoor je meerdere gerechten kunt proberen. Niet alle gerechten zijn lekker. Af en toe wat flauw (vooral de kip gerechten). Maar moet gezegd er zijn er ook genoeg die goed van smaak zijn. Huiswijn is prima. Af en toe moet je wat lang op de gerechten wachten. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk. Jammer dat de nagerechten, zoals ijs en koffie niet in het all you can eat concept zijn verwerkt. (tip: maak er 20 euro van ipv 17,50 en 1 product per persoon in het arrangement). Komen zeker nog wel terug. (met ruime tussen pose)

Gegeten op 22 februari 2015

Adjeot

Gisteravond tijdens ons bezoek en mijn verjaardag gegeten bij Cafe local. Klein, gezellig ingericht eetcafé/restaurant. leuke, ondanks de kleine ruimte, ruim opgesteld waardoor je genoeg privacy geniet. Het eten: Als voorgerechten Champignons a la escargot en een uiensoep. Beiden zeer goed van smaak en geserveerd met een lekker stuk brood met kruidenboter. na het voorgerecht werd ons keurig gevraagd of we haast hadden of rustig aan wilden doen met het oog op het serveren van het hoofdgerecht. Hoefde voor ons niet zo snel want we zaten heerlijk en genoten van een perfecte, aan ons aanbevolen. rode huiswijn. Hoofdgerechten: Duvelkesvleis oet Sint Pieter en Mestreechs Zoervlies waren beiden zalig. Heerlijk van smaak en geserveerd op een houten bord met patat, appelmoes, salade en rode kool. We zaten echt te vol voor een nagerecht dus daar kan ik geen oordeel over geven. Wel laten verleiden tot een koffiespeciaal met 43 en veel slagroom. Bediening zeer vriendelijk en adviserend. Nam de tijd voor af en toe een sociaal praatje met gezonde humor. Kortom: Zeer goed restaurant, qua inrichting, eten en service. Wij weten waar we weer gaan eten als we weer in het gezellige Maastricht zijn. (p.s jammer dat ik geen halfjes mag/kan geven, anders was de score 3x 8,5 geweest).

Gegeten op 2 februari 2015

Adjeot

Met groep van 20 personen bij De Heeren van Maarssen gegeten. Was voor mij de eerste keer in dit restaurant. Restaurant oogt gezellig, leuk divers ingericht, vele kleuren en leuke attributen. Hadden gekozen voor het 25 euro menu. Keuze uit enkele voor/hoofd en nagerechten. De Carpaccio was flauw van smaak, de paddenstoelen in bladerdeeg waren lekker. De hoofdgerechten zagen er qua opmaak en hoeveelheid goed uit. Had alleen het gevoel dat de bereiding niet voldeed. Mogelijk lag dit aan de (te) grote groep. De Angus Steaks, die het meest werden besteld, waren te rood terwijl medium werd besteld en hadden haast geen smaak. Bovendien zaten ze vol met spiertjes, wat volgens mij bij een goede Angus Steak niet voor mag komen. (twijfel dan ook sterk of we hier te maken hadden met de echte Angus) De eendenborst werd op smaak gehouden door de lekkere saus met champignons. Aan de eendenborst zelf zat weinig smaak. De bediening was onvoldoende. Chagrijnig en snauwerig. Kon bijna geen lachje van af. Nee, voor mij geen restaurant waar ik nog eens terug ga komen. Jammer want heeft volgens mij alles in huis om wel goed voor de dag te komen.

Gegeten op 30 januari 2015

Adjeot

na vier maanden weer eens gaan eten bij All Sports. Bediening blijft vriendelijk. Of dit gemaakt of gemeend is laat ik in het midden. In ieder geval doen de dames hun best. Waren met z'n vieren. Gekozen voor enkel hoofdgerecht. Salade Thaise biefstuk, Nasi en Wok Pollo waren prima. Goed van opmaak, smaak en hoeveelheid. Ik had echter de specialiteit Ierse tendersteak. Opmaak van het bord was uitstekend. Echter van de steak was de bovenkant aangebrand waardoor de smaak totaal verloren ging. Na opmerking hierover kreeg ik zonde probleem een nieuwe steak aangeboden. Echter voor het klaarmaken van deze steak werd waarschijnlijk teveel haast gemaakt. De buitenzijden waren prima. Echter de binnenzijde was nog koud. Ook dit aangegeven en werden door de serveerster de gewenste excuses aangeboden. Al met al hadden er 3 van de 4 heerlijk gegeten. De steak van 18,50 euro stond wel op de rekening. 3x koffie was voor rekening van de zaak. Ik hoef geen sterren kwaliteit van All Sports te verwachten. Maar het goed bereiden van een steak/biefstuk is toch wel iets van een "redelijk" restaurant verwacht mag worden. Ik moet er nog even over nadenken of ik hier nog eens terug kom. Jammer.

Gegeten op 11 januari 2015