a TripAdvisor company

van Adjeot

Adjeot

Lekker met z'n tweetjes buiten in de zon aangeschoven bij De Pizzakamer. lekker wijntje, vriendelijke en alerte bediening. Gewoon gezellig en ontspannen een pizza eten. Entourage binnen niet kunnen beoordelen. De pizza's Salsiccia Fresca e tartufo en Gamberi di fiume waren klasse. Precies hoe een pizza moet zijn, dun en deeg precies goed (ook aan binnenzijde). Mooi geserveerde pizza's en heerlijk van smaak met verse producten. Klasse, kom er zeker weer een keer pizza eten.

Gegeten op 15 juli 2016

Adjeot

Met z'n viertjes bij El Greco gegeten. Het weer was aangenaam dus konden buiten op terras aan een tafel plaatsnemen. Menukaart interessant. Natuurlijk de standaard Griekse gerechten maar daarnaast ook wat aparte gerechten die je in Nederland in een Grieks restaurant niet snel ziet. Voorgerechten Mosselen Pane en Gayros waren lekker. Hoofdgerechten ook. Vooral de Juwetsi (lamsbout) was bijzonder en perfect gegaard. Restaurant ziet er netjes en ordelijk uit, ook binnen. Aan het einde een slordigheid qua service. Contant afgerekend, geld meegegeven aan serveerster. Na 10 minuten wisselgeld nog steeds niet terug gekregen. Binnen er naar gevraagd en moest alles worden uitgezocht. Serveerster dacht, uit zichzelf dat het wisselgeld wel de foor zou zijn. Ik geef altijd fooi, maar hoeveel bepaal ik zelf en is zeker geen 20%. Serveerster kwam uiteindelijk het wisselgeld brengen en werd zonder een woord van excuus op tafel neergelegd. Jammer want dit soort mindere service haalt het restaurant naar beneden.

Gegeten op 2 juli 2016

Adjeot

Voor het eerst bij Bangkok in Laren. Restaurant, klein, weinig tafels maar dat is niet erg. Genoeg privacy. Eenvoudige, strakke aankleding. Bediening, jong, aardig, vriendelijk, maar niet (te) overdreven. Eten, voorgerecht: een mix van diverse voorgerechten, Bangkok Mixed, Kai Jaang en een Bangkok Mixed Deluxe. Goed gevarieerd, goede hoeveelheid maar wat belangrijker is, perfecte smaak. Pittig maar net goed. Hoofdgerechten: De Neua Pad Nam-Man Hoy (gebakken biefstuk met oestersaus en champignons) was de topper van de avond. Wat lekker. Complimenten. Ik zelf had de Giewhaan Koong Sai Thoua (Groene kerry garnalen met Thaise aubergine en kokosmelk) Een kerry specialiteiten gerecht. Heerlijk qua smaak, helemaal niks mis mee. De Kai Pad Saparod en de Moo Tod Kratiem Prik waren ook heerlijk. De gebakken rijst erbij maakte het compleet. Echt is geef niet snel een 9 maar deze was het gisteravond waard. Komen zeker nog een (of meerdere keren) terug.
Een negatief puntje: twee maal een karaf (kraan) water met citroen voor € 2,50 per karaf blijft bij mij een hekel punt. Dat doe je als restaurant niet, dat heb je niet nodig. Verder een dik compliment.

Gegeten op 1 mei 2016

Adjeot

Voor het eerst op Texel en bij eetcafé De Rog gegeten. Bij binnenkomst direct duidelijk inderdaad een eetcafé. Zo is het ingericht en straalt het ook uit. Niks mis mee. Bediening, jong maar zeer attent en vriendelijk. Leuk om te zien hoe zij, met wat minder ervaring, zich er prima uit probeerde te redden. We maakten het haar ook, op een leuke manier, lastig. Eten: Als voorgerecht kozen we met z'n tweeën voor de Proeverij (5 items). Meer dan genoeg voor z'n tweetjes. Keurig en smakelijk ogend opgemaakt op een mooi bord. Van alles wat. Alle gerechten ( we hadden niet voor de kippendijen gekozen) waren heerlijk van smaak.
Als hoofdgerechten de Tagliatelle met garnalen. Meer dan genoeg garnalen en alles heerlijk op smaak. En de Lamstrio. Heerlijk goed gegaard en qua smaak en hoeveelheid meer dan voldoende. Zaten te vol voor een nagerecht. Onze 1ste ervaring op Texel op culinair gebied was ruim voldoende. Een aanrader dit eetcafé.

Gegeten op 8 april 2016

Adjeot

Gisteravond, voor het eerst, met 7 personen gegeten bij Gaspare in Leiden. Vanaf de binnenkomst alle aandacht van het personeel. Attent, vriendelijk en behulpzaam tot aan het verlaten toe. Zonder reservering werd er gelijk een tafel klaar gemaakt. Restaurant oogt strak met goede kleuren. Goede stoelen en voldoende privacy. Als voorgerecht heerlijke borden met diverse voorgerechten (Antipasto Misto). Eerste gevoel was dat we het qua hoeveelheid nooit op zouden krijgen maar dat viel reuze mee. Was heerlijk. Hoofdgerechten ( 3x) de Ribeye met heerlijke spaghetti. Ribeyes waren precies bereid zoals het hoort. Perfect. Pasta al Gamberetti met knoflook en garnalen niets mis mee. Heerlijk van smaak en precies voldoende qua hoeveelheid. Slibtong iets wat vettig maar deed niets af aan de smaak. Pizza's Margherita en Quatro Stagione zoals pizza;s horen te zijn. Aangevuld met lekkere Sicillia wijn kon dit diner niet meer stuk. Helaas komen we niet vaak in Leiden maar wanneer we daar weer zijn weten we waar we gaan eten. Grazie !!

Gegeten op 1 april 2016

Adjeot

In het kader van de Shell actie (voor het eerst) bij Cantina del Corazon gegeten. Via de site gereserveerd voor 5 personen. Bij aankomst bleek dat de reservering maar voor 2 personen bij het restaurant was binnengekomen. De gastheer (eigenaar?) ontving ons vriendelijk. Toen bleek dat de reservering niet klopte sloeg zijn humeur en houding om. Zonder een woord werd er een tafel voor ons gereedgemaakt waar wij overigens blij mee waren. Vanaf dat moment was de houding van de gastheer naar ons toe koud en ongeïnteresseerd. Onduidelijk was of dit te maken had met de foute reservering of dat er nu 5 personen voor de Shell actie kwamen eten in plaats van 2. Water en fles wijn werden nog net niet op tafel gegooid met de woorden: "de wijn en het water". Hierna mochten we zelf de glazen vullen. Daarna werd ons op een belerende en schoolmeester manier duidelijk gemaakt waar de actie aan voldeed en waar we zeker geen recht op hadden. Het eten: De voorgerechten Empenada kip, Guacomole, Queso Fundido en knoflook brood waren heerlijk. Goed en ( volgens mij) vers bereid. De hoofdgerechten: Tostades Todos, Sirloin Juan, Solomillo Cerdo en de Cimi Santa Cruz waren echt lekker. Goede samenstelling, leuk opgemaakt bord met lekkere salade en patat er als extra bij. Ook over de nagerechten niets dan lof.
Het restaurant is leuk en gezellig ingericht met voldoende privacy per tafel. Al met al een leuke entourage met lekker eten. Jammer van de bediening. ( m.u.v. de jongere bediende die zeer vriendelijk en behulpzaam was en het fatsoen had om te vragen of het gesmaakt had.) Ook bij vertrek hadden we meer dan ook het gevoel dat wij (even) als klant geen koning waren. Vermoed niet dat wij hier nog een keer gaan eten. Jammer want zoals al gezegd: eten en entourage was niks mis mee.

Gegeten op 26 maart 2016

Adjeot

Voor het eerst bij Joseph gegeten. Mooie locatie aan het water. Zeer druk in het restaurant. We werden direct, na de ingang rechts, in een afgelegen hoekje geplaatst waar twee hoge tafels stonden. Hierdoor hadden wij geen zicht over het restaurant en voelden ons eigenlijk een beetje "verlaten". Miste nog de kapstok en jassen om ons heen. Bediening was attent en vriendelijk. Na 10 minuten namen er twee gasten naast ons plaats. Werd ze direct door het personeel meegegeven dat hij zou uitkijken naar een "betere"plaats in het restaurant ??????? (hetgeen niet gebeurde). Eten, het brood aangevuld met lekker ham was goed. Daarna een heerlijke varkenshaas sate en een biefstuk salade. Beiden heerlijk en vooral de salade rijkelijk gevuld bord. Lekkere patat. Dus qua eten komen we zeker een keer terug en hopen dan, door een betere plaats, meer over het restaurant te kunnen vertellen.

Gegeten op 4 maart 2016

Adjeot

Al een paar keer bij Laantje gaan lunchen. (Iens geattendeerd van het bestaan) . Gewoon even lekker een goed broodje eten. Leuk, gezellig en klein restaurantje in de dorpskern van Santpoort Noord. Vriendelijke bediening en 1 hardwerkende dame in de (open) keuken. Broodjes rijkelijk gevuld en bovendien lekker van smaak. Van de week de zelfgemaakte tonijn met appel gegeten, broodje eiersalade met parmaham en een lekker tosti. Prijs/kwaliteit verhouding goed. We komen daar zeker nog vaker.

Gegeten op 5 maart 2016

Adjeot

Voor het eerst Irodion in Uithoorn aangedaan. Inrichting en sfeer van het restaurant is simpel maar straalt wel wat uit. Niet overdreven Grieks trouwens. Bediening vriendelijk, hartelijk en scherp qua humor en empathie. Ook oplettend en had door dat het mijn verjaardag was en werd bij het verlaten attent beloond met het meegeven van een mooi verpakte Griekse fles wijn. Het eten. Wetende dat de hoofdgerechten in Griekse restaurants meestal meer dan genoeg zijn geen voorgerechten genomen. Hoofdgerechten: Hermes schotel, over het algemeen was het vlees te droog. Suflaki Special: Gyros was droog maar deze twee personen houden daarvan. Verder vlees goed maar niet bijzonder van smaak. De Suflaki Irodion was goed, niks mis mee. De bijgeleverde salades wat eenvoudig. Al met al een leuke avond gehad. Zeg niet dat ik nooit meer terug kom.

Gegeten op 2 februari 2016

Adjeot

Gegeten in het kader van de AH actie. Was geen probleem. Konden keuze maken uit menu. Jammer dat het mandje brood achteraf € 4.75 blijkt te kosten. Ik persoonlijk blijf daar moeite mee hebben en blijf vinden dat dit service behoort te zijn, Voorgerecht was verplicht een "Proeverij". Bestaande uit diverse kleine gerechten. Leuk opgemaakt, divers en goed van smaak. Hoofdgerechten (waarvan enkele met bij betaling) : Frans Varkentje, goed van smaak en leuk opgemaakt. 2x de Sate Bali. Een gemarineerde kipspies van de grill in Indonesische pindasaus, geserveerd met twister fries. Grote stukken kip. Smaak van Bali was ver te zoeken. Flauw. Wel veel qua portie. De steak Y Not was redelijk. Apart dat er bij het opnemen van het menu niet gevraagd werd hoe de biefstuk bereidt moest worden. Voor deze gast was het iets te droog, Al met al redelijk gegeten. Bediening vriendelijk en oprecht. Lekkere wijn en meer dan voldoende gevulde glazen. Denk dat wanneer dit restaurant iets meer de puntjes op de zogenaamde "i" zet het beter voor de dag komt,

Gegeten op 10 januari 2016