van Adjeot

Adjeot

Met z'n vieren (voor het eerst) bij Brasa gegeten. Leuk, gezellig aangekleed en ingericht restaurant. Goede plaatsing van de tafels waardoor genoeg privacy. Bediening, netjes en vriendelijk, zoals dat hoort. Niet speciaal. Het eten: Goede, uitgebreide kaart met voor een ieder wat wils. Wij hadden vooraf de Beef Carpaccio en de Sashimi van zalm en tonijn. Vooral de Sashimi was erg lekker. Hoofdgerechten, de Spareribs, Burrito Vega en 2x de Angus Steak. Alle gerechten goed van smaak. De wok groenten bij de Angus Steak stelden qua hoeveelheid niet veel voor. Voor de rest heerlijk gegeten met daarbij een heerlijke Rioja. Hier eten is zeker de moeite waard.

Gegeten op 26 maart 2015

Adjeot

Restaurant is gelegen op een unieke locatie, uitkijkend over de Grote Markt. Inrichting gezellig en verrijkt met prachtige Cubaans getinte posters. Bediening is jong maar vriendelijk en hard werkend. De kaart is gevuld met een verscheidenheid aan gerechten. Koude, warme gerechten vis, kip en vlees. Porties zijn vrij groot qua hoeveelheid waardoor je snel vol zit. (opzettelijk?) Porties zouden wat mij betreft gehalveerd mogen worden waardoor je meerdere gerechten kunt proberen. Niet alle gerechten zijn lekker. Af en toe wat flauw (vooral de kip gerechten). Maar moet gezegd er zijn er ook genoeg die goed van smaak zijn. Huiswijn is prima. Af en toe moet je wat lang op de gerechten wachten. Prijs/kwaliteit verhouding is redelijk. Jammer dat de nagerechten, zoals ijs en koffie niet in het all you can eat concept zijn verwerkt. (tip: maak er 20 euro van ipv 17,50 en 1 product per persoon in het arrangement). Komen zeker nog wel terug. (met ruime tussen pose)

Gegeten op 22 februari 2015

Adjeot

Gisteravond tijdens ons bezoek en mijn verjaardag gegeten bij Cafe local. Klein, gezellig ingericht eetcafé/restaurant. leuke, ondanks de kleine ruimte, ruim opgesteld waardoor je genoeg privacy geniet. Het eten: Als voorgerechten Champignons a la escargot en een uiensoep. Beiden zeer goed van smaak en geserveerd met een lekker stuk brood met kruidenboter. na het voorgerecht werd ons keurig gevraagd of we haast hadden of rustig aan wilden doen met het oog op het serveren van het hoofdgerecht. Hoefde voor ons niet zo snel want we zaten heerlijk en genoten van een perfecte, aan ons aanbevolen. rode huiswijn. Hoofdgerechten: Duvelkesvleis oet Sint Pieter en Mestreechs Zoervlies waren beiden zalig. Heerlijk van smaak en geserveerd op een houten bord met patat, appelmoes, salade en rode kool. We zaten echt te vol voor een nagerecht dus daar kan ik geen oordeel over geven. Wel laten verleiden tot een koffiespeciaal met 43 en veel slagroom. Bediening zeer vriendelijk en adviserend. Nam de tijd voor af en toe een sociaal praatje met gezonde humor. Kortom: Zeer goed restaurant, qua inrichting, eten en service. Wij weten waar we weer gaan eten als we weer in het gezellige Maastricht zijn. (p.s jammer dat ik geen halfjes mag/kan geven, anders was de score 3x 8,5 geweest).

Gegeten op 2 februari 2015

Adjeot

Met groep van 20 personen bij De Heeren van Maarssen gegeten. Was voor mij de eerste keer in dit restaurant. Restaurant oogt gezellig, leuk divers ingericht, vele kleuren en leuke attributen. Hadden gekozen voor het 25 euro menu. Keuze uit enkele voor/hoofd en nagerechten. De Carpaccio was flauw van smaak, de paddenstoelen in bladerdeeg waren lekker. De hoofdgerechten zagen er qua opmaak en hoeveelheid goed uit. Had alleen het gevoel dat de bereiding niet voldeed. Mogelijk lag dit aan de (te) grote groep. De Angus Steaks, die het meest werden besteld, waren te rood terwijl medium werd besteld en hadden haast geen smaak. Bovendien zaten ze vol met spiertjes, wat volgens mij bij een goede Angus Steak niet voor mag komen. (twijfel dan ook sterk of we hier te maken hadden met de echte Angus) De eendenborst werd op smaak gehouden door de lekkere saus met champignons. Aan de eendenborst zelf zat weinig smaak. De bediening was onvoldoende. Chagrijnig en snauwerig. Kon bijna geen lachje van af. Nee, voor mij geen restaurant waar ik nog eens terug ga komen. Jammer want heeft volgens mij alles in huis om wel goed voor de dag te komen.

Gegeten op 30 januari 2015

Adjeot

na vier maanden weer eens gaan eten bij All Sports. Bediening blijft vriendelijk. Of dit gemaakt of gemeend is laat ik in het midden. In ieder geval doen de dames hun best. Waren met z'n vieren. Gekozen voor enkel hoofdgerecht. Salade Thaise biefstuk, Nasi en Wok Pollo waren prima. Goed van opmaak, smaak en hoeveelheid. Ik had echter de specialiteit Ierse tendersteak. Opmaak van het bord was uitstekend. Echter van de steak was de bovenkant aangebrand waardoor de smaak totaal verloren ging. Na opmerking hierover kreeg ik zonde probleem een nieuwe steak aangeboden. Echter voor het klaarmaken van deze steak werd waarschijnlijk teveel haast gemaakt. De buitenzijden waren prima. Echter de binnenzijde was nog koud. Ook dit aangegeven en werden door de serveerster de gewenste excuses aangeboden. Al met al hadden er 3 van de 4 heerlijk gegeten. De steak van 18,50 euro stond wel op de rekening. 3x koffie was voor rekening van de zaak. Ik hoef geen sterren kwaliteit van All Sports te verwachten. Maar het goed bereiden van een steak/biefstuk is toch wel iets van een "redelijk" restaurant verwacht mag worden. Ik moet er nog even over nadenken of ik hier nog eens terug kom. Jammer.

Gegeten op 11 januari 2015

Adjeot

Heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Modern en strak elkaar afwisselend met een tikje humor. Vriendelijke, gastvrije en bekwame bediening. Goed op de hoogte van product en wijn. Coquilles als voorgerecht en hert als hoofdgerecht met daarbij een heerlijke Romanus wijn. Gerechten waren goed van smaak, mooi opgemaakt. Aan te bevelen restaurant.

Gegeten op 20 december 2014

Adjeot

Zeer druk op de zaterdagavond. Toch heerste er een gezellige sfeer. We zaten op de 1ste verdieping. Tafels vrij dicht op elkaar dus je hoort nog eens wat....Service snel, netjes en vriendelijk. Eten goed van smaak en ruime porties. Ging wat fout bij de bestelling, maar werd keurig door de eigenaar opgelost. Inrichting van restaurant vond ik eenvoudig. Buiten de muurschilderingen om weinig Griekse invloeden. Om gewoon even redelijk goed Grieks te gaan eten is dit restaurant best te doen.

Gegeten op 13 december 2014

Adjeot

Sinds 10 juni 2009 weer eens gaan eten bij De Fransche Slag. Eigenlijk schandalig dat dit pas weer na zo'n lange tijd gebeurde. Het restaurant, het eten en de service zijn namelijk zeer goed. Het is er, mede door de vrolijke en humoristische inbreng van de beheerder, zeer goed vertoeven. Gezellig restaurant waar je ontspannen zit te eten. Tafels staan met voldoende afstand van elkaar opgesteld waardoor de privacy niet geschonden wordt. Goede uitgebreide kaart. Wij gingen voor het drie gangen keuze menu. De porties waren voldoende en mooi van opmaak. Smaak van alle voor (heerlijke Vitello Tonato) en hoofdgerechten erg goed. (vooral de lams haasjes waren verrukkelijk). Toetjes heerlijk waaronder een perfecte huisgemaakte Tiramisu. Kortom, heerlijke avond gehad, veel gelachen en heerlijk gegeten. Gaan er zeker geen vijf jaar meer over doen om terug te komen. Kijken of onze tip van rijst bij de Thaise Ossenhaaspuntjes dan is opgevolgd.

Gegeten op 8 november 2014

Adjeot

Simpel, strak, edoch niet hinderlijk ingericht restaurant. Goed voor een snelle lunch. Bediening zeer vlot en vriendelijk. Eten: meergranenbroodje met biefstuk puntjes, lekker, goed van smaak en hoeveelheid. Meergranenbroodje met makreel (nieuw op de kaart), heel simpel. Broodje met daarop enkele stukken makreel. Los zakje mayonaise erbij en het bord opgemaakt met wat tomaat, sla en komkommer. Voor het bedrag wat er voor het broodje makreel werd gevraag, was dat zeker gezien de simpelheid snel verdiend. Bovendien kwam ik enkele graatjes tegen. Jammer. Het cijfer voor het eten is dan ook te danken aan dit broodje makreel. Advies: haal dit weer van de kaart of kleed het wat beter aan.

Gegeten op 3 november 2014

Adjeot

Restaurant zelf ziet er niet onaardig uit. Strakke eenvoudige inrichting waar je je best in thuis voelt. Enkele tafeltjes staan vrij dicht tegen elkaar aan waardoor het privacy gevoel enigszins in het geding komt. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten: We besloten alleen voor een hoofdgerecht te gaan. Vooraf bestelden we twee mandjes brood met aioli. Voor de € 3,85 per mandje mag je wat meer verwachten dan een eenvoudig afbak stokbroodje. Er zijn genoeg lekkere broodsoorten die hiervoor in de plaats zouden kunnen worden geserveerd. Het wild zwijn haasje was perfect van smaak. Bereid met een heerlijke rode kool, aardappelpuree en stoofpeertje. De kogelbiefstuk en de varkenshaas waren volgens mijn tafelgenoten ook goed van smaak. De spare ribs vielen echter tegen. Ondanks het feit dat ze van te voren waren gesneden waren ze vrij droog en viel het vlees niet van het bot zoals dat hoort bij ribs.
Ook jammer was dat er aan de communicatie tussen het bedienend personeel en de keuken wat mis was. Bij de kogelbiefstuk werd verzocht er geen champignons over heen te serveren, hetgeen toch gebeurde, Bij de varkenshaas was verzocht om blauw-aderkaas sauce. Er werd echter pepersauce over heen geserveerd. Ook lekker, maar niet wat gevraagd was.
Ondanks deze minpuntjes hebben we een leuke avond gehad. Of we terug komen? Ik weet het niet.

Gegeten op 1 november 2014