van rwt

• Recensies in de laatste twee jaar

Dit restaurant is werkelijk waar een parel voor Nederland. Iedere keer weer geniet ik van de authentieke sfeer en de Italiaanse keuken op topniveau.

Gegeten op 16 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Opvallende goede kwaliteit, de prijs mee in beschouwing genomen. Ik ga hier wel eens eten met vrienden met een wat kleinere portemonnee maar met stevige trek. Je kunt hier eten en drinken afkopen, en met zulk gezelschap krijg je dan echt veel waar voor je geld. Het goedkope merk je gelukkig niet in de sfeer en bediening. Altijd even vriendelijk, snel en attent. Er is zoveel keuze qua eten, er is voor ieder wat wils. Het is ook allemaal opvallend vers, heb inmiddels wel wat favoriete gerechten ontdekt. Als het hier druk is, is het geen aanrader. Dan worden de wachttijden te lang.

• Redelijk

Met vrienden hier wezen eten. Ik vond de menukaart er aantrekkelijk uit zien. Maar veel gerechten waar ik hoge verwachtingen bij had vielen toch beetje tegen, soms erg gewoontjes (bijv. de salades, aardappels en vleespiesjes). Kok houdt kennelijk van sterke smaken, bijv. hele zoute gedroogde ossenhaas. Deel van de gerechten viel dus beetje tegen, andere waren weer heel lekker. Bediening was erg aardig maar niet erg 'zoals het hoort'. Borden en glazen worden aangegeven. Soms alles beetje haastig. Maar prijs-kwaliteitverhouding is erg goed (eten + drinken ca. €23 pp). Witte wijn kan echt beter (groter glas mag ook wel).

• Goed

Erg knap dat ze deze kwaliteit kunnen leveren voor zo weinig geld. Bediening is erg vriendelijk, en zoals je niet verwacht bij all-in prijs ook nog snel. Het eten was prima. Alles van de bakplaat smaakt wel veel naar elkaar, omdat men dezelfde olie telkens gebruikt. Maar je eet hier je buik prima rond, echt een aanrader voor een avondje gezellig met vrienden en toch heel betaalbaar voor iedereen. Gelukkig was het niet heel druk toen ik er was. Kan me voorstellen dat het dan iets minder is (rijen bij de bakplaat).

• Uitstekend

Uitermate gastvrije en vriendelijke bediening. De betere pastagerechten, heerlijke smaakcombinaties en fijne wijnen. Perfecte ambiance, klein Italië middenin het centrum van Nijmegen. De gasten genieten er allemaal, dat maakt de sfeer nog gemoedelijker. De huisgemaakte pesto bij de Antipasto schotel is de lekkerste die ik ooit geproefd heb, en ik heb er al heel veel geproefd.

• Uitstekend

Voor een heerlijke gastronomische avond, met verfijnde gerechten en fijne bediening. Perfecte wijnkeuze met goede uitleg van de sommelier. Niet erg goedkoop, maar zeker de moeite waard.

• Goed

Heerlijke gamba's en uitstekend vlees van de grill. Paradijs voor de echte vleesliefhebber. Prijzen zijn aan de hoge kant, maar daarentegen is Claudius al jaren gewild bij een bepaald publiek. Ze kunnen het zich permitteren. In ruil daarvoor krijg je altijd uitstekende kwaliteit.

• Matig

Van der Valk-achtig sfeertje met vrij fantasieloze kaart. Voor culinaire genieter is dit helemaal niets, voor een etentje met familie en de kids erbij is het goed genoeg.

• Matig

Je hebt hier niet echt het gevoel dat je 'uit eten' bent geweest. Het voelt eerder als een bezoek aan een chic shoarma-restaurant, je krijgt vlees genoeg (bijv. gehakt gevuld met feta, was toch zeker een mega-hamburger van 400 gram). De Balkan keuken heeft echt wel meer culinairs te bieden dan ze hier voorschotelen. Jammer, want Nijmegen heeft echt wel behoefte aan een restaurant met prima mediterrane keuken. De bediening was wel erg charmant, daarover niets dan complimenten. De andere gasten bepalen (jammer genoeg) wel erg de sfeer, vooral de gasten die kennelijk vaker komen drukken de sfeer zoals je die in een restaurant verwacht. Juist zij maakten dat ik me hier niet thuis voelde tijdens een diner met twee goede vrienden. Daarom ga ik hier niet meer heen.

• Uitstekend

Heerlijk culinair genieten in hartje stad met uitstekende wijnen daarbij! Het was echt genieten op het terras zo in de schaduw van de Sint Stevenstoren. Complimenten voor het interieur, prachtig!!

IENS bestaat 15 jaar!