van wartenbergh

• Recensies in de laatste twee jaar

Restaurant Westergasterras is een sfeer- en stijlvol oogend restaurant, gehuisvest in een oud industrieel complex (±1900). Inrichting is fraai en de bediening vriendelijk. De gedimde sfeerverlichting is aangenaam maar maakt het erg lastig het uiterst versmalde lettertype van de menukaart te lezen.

De menukaart combineert de fantasie van een eetcafé met de prijzen van een restaurant. Ik bestel een hamburger. Voor € 18,-. En hoewel naar keuze rare, medium of well done bereid, wordt deze met slechts friet geserveerd. De burger zelf is er een die je gewoon uit de hand kunt eten, heel fijn, zo hoort het. De hamvraag is: wat mag ik voor de prijs van 6 fastfoodburgers verwachten? Helaas niet al te veel: droog vlees en een te zoete topping die doet denken aan een al dente uiencompote. Er zijn adressen in Amsterdam waar je voor de helft een véél verfijndere burger eet, zij het zonder friet...

De Ceasarsalade (€ 9,-) daarentegen is in orde. Little gem, een gebalanceerde dressing en prima bereidde kip stellen tevreden. De Joodse kippensoep (€ 8,-) smaakt wat vlak. Is de bouillon wel zelf getrokken?

Snacks, tegen aardse prijzen, kent Westergasterras ook. Neem bijvoorbeeld de spare-ribs (€ 6,-). Ze smaken als in elke andere horecagelegenheid, maar worden mooi geserveerd met een pompoenmousse en een maïskolfje. Jammer: de maïskolf is zó verzadigd van boter dat deze al na twee happen te veel van het goede is...

Naar Restaurant Westergasterras kom je niet om te dineren: overprijsd en middelmatig. Waarvoor dan wel? Voor de redelijke wijn, vriendelijke bediening en entourage: het interieur is prachtig! De lunch heb ik niet geprobeerd, maar deze ervaring maakt me niet nieuwsgierig. Aan het lage rapportcijfer is de hamburger debet: te duur, niet bijzonder en onevenwichtig in haar smaakpalet.

Gegeten op 7 februari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Tijdelijk restaurant BAUT behoeft geen uitgebreide introductie. Inrichting van de voormalige drukkerij is industrieel maar warm en doet Berlijns aan. De internationale kaart is niet in voor- en hoofdgerecht maar naar streek ingedeeld: Nederland, Frankrijk, Italië en Azië.

De coquille met boter-hazelnootmousse (€ 9,50) is een van de beste die ik ooit heb gegeten: de zeevrucht haar eigen smaak en textuur blijft volkomen behouden. De spinazie-risotto met perfect gebakken dorade (€ 14,50) weet eveneens te overtuigen: verfijning alom, subliem! De tournedos Rossini (€ 16) wordt zonder te vragen ‘medium’ voorgeschoteld en blijft iets achter bij de andere gerechten. Daarentegen is de traag gesmoorde (18 uur!) sukade van uitzonderlijke kwaliteit en voorzien van heerlijk gestoomde groenten. Een en al lofzang? Bijna: de zalmtartaar valt in de categorie 'Grand Café', net als de salade met maïs en vlakke dressing welke bij de meeste gerechten wordt geserveerd. Jammer.

Door haar symbolische, lage huur kan BAUT vriendelijke prijzen hanteren. Dat, samen met een passievolle kok maakt het moeilijk in Amsterdam een betere prijs/kwaliteit-verhouding te vinden. De aangenaam vriendelijke bediening en goede wijnen (ja, óók de huiswijn) maken het geheel af.

Toch kent BAUT’s succes twee overkomelijke minpuntjes: allereerst is reserveren een absolute must. Daarnaast berust serveren van uitzonderlijk goed eten voor deze prijs op ‘omzet draaien’: geef je het personeel de vrije hand dan volgen gangen elkaar (te) snel op. Tip? Neem regie in eigen hand en bestel per gang...

Gegeten op 2 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Thai Saam Sie is een afhaalrestaurant dat op haar website pretendeert de originele Thaise keuken uit te dragen, veel kennis heeft van het gebruik van kruiden en louter met verse ingrediënten werkt. Een fijne bedrijfsformule! Tot 4 mensen kunnen binnen zittend wachten met uitzicht op haar nette keuken en – trots en koningsgezind als de Thai zijn – een portret van koning Bhumibol en koningin Sirikit.

Ik bestel Pad Thai, Thailands nationale straatgerecht en vraag of dit inderdaad authentiek bereid wordt. Het is mooi weer en net als de Thai besluit ik het direct op straat op te eten. Hoewel goed bereid heerlijk en ogenschijnlijk eenvoudig, kun je gerust stellen dat het menig kok op de proef stelt. Het wokken van de noodles, timing van saus (vissaus, tamarinde en palmsuiker) en eieren toevoegen vergt continue aandacht. Chinese bieslook of sjalot, geroosterde pinda's en ingemaakte radijs horen het geheel af te maken. De betere Thai serveert het met chilivlokjes en een partje limoen.

Alle pretenties ten spijt is het gerecht allesbehalve authentiek. Waarom Saam Sie haar Pad Thai zo toetakelt is mij een raadsel: de saus is grotendeels vervangen door een zoete chilisaus, pinda's zijn niet geroosterd en van ingemaakte radijs, chinese bieslook en limoen ontbreekt ieder spoor. Wat het gerecht enigszins redt, zijn de garnalen en noedels welke behoorlijk bereid zijn. Anders dan dat lijkt het een onnodige knieval om aan de 'Nederlandse smaak' tegemoet te komen.

Mag ik een laag cijfer geven op basis van één enkel gerecht? Ja! Pad Thai is Thailands nationale gerecht en graadmeter voor een authentiek kokende kok. Bovendien verloochend Saam Sie haar bedrijfsformule: een mild gekruid gerecht als Pad Thai dien én kun je in Nederland authentiek voorschotelen! Ik heb ijdele hoop dat haar website, of beter, de Pad Thai word aangepast maar tot die tijd: portretteer Bhumibol en Sirikit geblinddoekt…

Gegeten op 14 september 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Aan Surinaamse eethuisjes geen gebrek in Amsterdam. En hoewel de lijst terecht wordt aangevoerd door een ongekroonde koning in Oost, knaagt er zo af en toe een betweter aan zijn houten troon. Ram’s Roti, uit West, is er daar één van.

Een half jaar geleden heeft Ram me een overtuigende kerrie-botervis geserveerd. De rijke, verfijnde kerriesmaak ontsteeg de gratenergenis, geholpen door prima ‘al dente’ gegaarde kouseband en aardappelen. Dat de roti ‘plaat’ (pannekoek) elders beter bereid wordt gaf niet – ik eet er doorgaans slechts een kwart van.

Eind augustus keer ik terug. Ik bestel een saoto-soep. Deze blijkt prima bereid en smaakt goed maar is beslist geen uitschieter. Zoals elk Surinaams eethuis haar eigen invulling geeft aan deze heerlijke, van oorsprong Javaanse soep, kan ik me vinden in Ram’s compromis: een 'standaard' gekookt ei, maar geen gefrituurde julienne aardappelreepjes en gebakken uitjes. De nadruk ligt op de prima bouillon. Surinaamse sambal en ketjap ontbreken eveneens op tafel.

Dan het hoofdgerecht: met de verfijnde ‘kerriesaus’ nog in mijn geheugen bestel ik een ‘Roti Kip Speciaal’. Met ‘speciaal’ refereren Surinaamse eethuisjes doorgaans aan een maaltijd die de honger van een bouwvakker dient te stillen: extra vlees, groente en aardappels. Ram moet een kantoorwerker in gedachte hebben gehad en geeft hier een heel andere aanvulling aan: slechts een halve kippenpoot, 2 kleine borstdelen en anderhalve aardappel met een eetlepel ‘kouseband’, vergezeld van een ‘roti plaat’ dient te volstaan. Daarnaast is de kerriesaus brem- en bremzout. Dat de Surinaamse keuken schoorvoetend Maggieblokjes toelaat is tot daar aan toe, maar doseer deze zoutbommetjes! Minstens zo kwalijk is dat zowel aardappel als kouseband een onwaarschijnlijke mix zijn van overkookt en ‘al dente’.

Na een drietal happen confronteer ik de gastheer: ‘Deze ‘roti kip-speciaal’ staat mijlenver van jullie smaakvolle ‘botervis in kerrie’. De gastheer haalt smalend zijn schouders op: ‘That’s just the way we roll, dude!’. Prachtige qoute voor een Tarantino filmscript, maar niet voor Iens. Hier gaat het om kwaliteit te ontdekken en delen. En om mee te spelen met de lijstaanvoerder heeft Ram nog héél wat tropisch hardhout weg te knagen…

Gegeten op 27 augustus 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

New Season was de eerste weken van januari gesloten wegens verbouwing. Een lik verf, nieuwe toiletten, bar en één lange bank maken samen een eenvoudige maar verzorgde indruk. Verwacht verder geen verrassingen: de kaart is ongewijzigd en de Maleisische kok van New Season bedient naast enkele Maleisische en Thaise gerechten vooral de Chinese keuken met gerechten die zich aan Westerlingen laten verkopen.

New Season heeft een gevarieerd aanbod aan soepen en ze liegen er niet om: de bouillon van de Won Ton soep (€ 3,60) is heerlijk, net als de garnaal. Ook de Maleisische kippensoep is voortreffelijk en heeft met zijn gebakken uitjes en taugé iets weg van saoto-soep maar gezegend met een veel rijkere, vollere smaak (€ 3,60).

Hoofdgerechten zijn als kleine en normale portie te bestellen – heel fijn. Ik bestel een kleine portie For Nam (geroosterd buikspek, € 8,80) en hoewel niet vermeld op de kaart kan ik ook Chinese bloeiende kool als kleine portie bestellen (Choi Sum met knoflook, € 8,00). De For Nam is ongekend goed bereid. Heerlijk knapperig, uit de oven en subliem van smaak in al zijn eenvoud. Apart wordt een '5-spices'-saus geserveerd, subtiel van smaak en daardoor niet overheersend. Lekkerder For Nam ben ik in Amsterdam niet tegengekomen. De groenten zijn eveneens perfect bereid. Een andere aanrader is de Maleisische laksa noedelsoep: een rijk gevulde kerrie/kokos-soep (€ 12,00). De kok verraadt aangenaam zijn wortels: de soep kan zich meten met die van Nyonya Malaysia Express (een van de betere Maleisische restaurants in Amsterdam).

Toch is het niet allemaal 'oh en ah' bij New Season. Wees niet verrast als je een ander gerecht geserveerd krijgt dat je besteld hebt. Soms pakt dat goed uit - ik heb er de Maleisische kippensoep door 'ontdekt' of slecht: tijdens een tweede bezoek een verkeerd biefstukgerecht krijgen, dit aangeven en het binnen 2 minuten (!) in een andere saus vermengd retour krijgen. Fusion cooking OK, maar zo?

Samenvattend is New Season een aanwinst in een gebied waar je beducht moet zijn geen 'tourist trap' binnen te stappen. Je kunt er goed eten en de vriendelijke bediening is - sinds de verbouwing - beter bij de les, een verbetering dat voor mij meer gewicht in de schaal legt dan een lik verf.

Deze recensie is een samenvatting van 3 bezoeken.

Gegeten op 8 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als je hier een half jaar geleden op ’Thaise keuken’ zou zoeken krijg je 90 restaurants voorgeschoteld. Een tiental, van casual tot chic, heb ik bezocht. Songkram, sinds 5 maanden de 91-ste telg binnen deze ogenschijnlijk verzadigde categorie, durft het aan in economisch zwaar weer haar deuren te openen in de ’toeristenvrije’ Marnixstraat. De nadruk ligt op de authentiek Thaise keuken.

Bij binnenkomst valt de mooie bruin-rode houten vloer op. Tafels staan ruim genoeg uit elkaar en 2 kroonluchters geven aangenaam licht. Alle Thaise tradities ten spijt prijkt haar koninklijk paar hier niet aan de wand, ik zal het zonder hun wakend oog moeten stellen.

Kaeng Jued Woensen (€ 6,50), is een soep van kool, koriander, bos-ui, kip en glasnoedels die je zelden op de kaart ziet. De eerste hap smaakt iets vlak, maar direct daarna ontpopt deze soep zich tot de laatste druppel in een heerlijke, puur smakende Thaise traktatie. Klasse! De Tom Yam Kai (€ 6), een 'klassieker', smaakt eveneens voor-tref-fe-lijk!

Er zijn Thaise restaurants die diepvries-talapia simpelweg als ’vis’ voor € 20+ op de kaart durven te zetten. Hier niet, ik bestel een hele dorade, subliem bereid op een nota bene drukke avond. Niet eerder at ik zulke goed bereidde vis bij een Thai! Een andere verrassing op de kaart blijkt Moe Yang (€ 16) te zijn, ook weer een gerecht dat je niet vaak tegenkomt. Het varkensvlees is gemarineerd, vermoedelijk geroosterd en wordt geserveerd op een spaarzaam bedje van kool met een schaaltje heerlijke fris-pittige saus.

Goed eten weet Songkram aan een minstens zo goede service te koppelen. Haar Thaise serveersters zijn vriendelijk en spontaan: zo hoef je niet om een karaf water te vragen, het huis biedt dit gewoon aan. Als de drukte het toelaat, vraagt de klantgerichte, oprechte en meedenkende Hollandse eigenaar ongedwongen naar je indruk. Songkram blijkt inderdaad geen koninklijk, wakend oog aan de wand nodig te hebben om goed eten voor te schotelen en is een regelrechte aanrader!

(samenvatting van 2 bezoeken en 1 thuisbezorging).

Songkram bezorgt ook, ik laat 2 gerechten aanrukken: Yam Neua (€ 9), een heerlijk fris-zure, pittige salade. Buitengewoon goede biefstuk, rode ui, munt, ze zijn allemaal in de juiste grootte gesneden waardoor de smaken goed harmoniëren. Pla Muk Prid Sod (€ 13,50) bevalt minder. Ondanks verse groente met een perfecte beet, is het de wat taaie inktvis die roet in het eten gooit.

Gegeten op 11 januari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

In 1993 als eerste Chinese restaurant in Europa beloond een Michelin-ster en in 2005 met een tweede… Al jaren heb ik Sichuan Food een bezoek willen aandoen en eindelijk komt het er van. Hoewel stijlvol, doet het interieur niet bepaald Chinees aan. Je waant je in 1970 in een stijlvol Frans restaurant waar de tijd sindsdien is verstomd. Het geeft niet: de tafels zijn aangenaam gespatieerd en bevolkt door keurige 55-plussers.

Het 'Sichuan Delight' 5-gangenmenu spreekt me aan dat 'dagelijks een verrassing is omdat de kok dit samenstelt uit de verkrijgbaarheid van de beste dagverse producten'. Ik vraag de gastheer hoe de kok daar vandaag invulling aan geeft. De man is niet te verstaan: noch in Nederlands, noch in Engels waardoor het verrassingselement gegarandeerd is. Een Nederlands sprekende collega geeft uitleg waarop ik het menu bestel.

Een hors-d'oeuvre bijt het spits af met 2 dim-sum pasteitjes en loempia welke goed smaken, maar de gebakken oesters zijn een teleurstelling. Taai (te lang gebakken), een te kruidige saus en vergezeld van erg dik gesneden, bijna rauwe lente-uitjes, valt haar eigen smaak compleet weg. Oesters presenteren op een St. Jakobsschelp, een eigenzinnige couvertkeuze (Keltum vork combineren met Van Kempen en Begeer mes), het helpt je als restaurateur niet 2 Michelinsterren te behouden..

Het tussengerecht, de Sin-Do gevogeltesoep, blijkt ongenadig pittig te zijn. Er wordt me een kleine adempauze gegund, mijn smaakpupillen zijn weer bij de les. Het 'eerste hoofdgerecht' bestaat uit voortreffelijk bereidde gestoomde tarbot en coquille, subtiel op smaak gebracht met een beetje gember en sojasaus. Je zult je best moeten doen een beter bereidde vis te vinden. Héér-lijk, zo hoort het! Over het 'tweede hoofdgerecht' ben ik minder te spreken. De ossenhaas is prima bereid, maar het is de eendenborstfilet: ook haar eigen smaak valt volkomen weg door zeer kruidige saus. De tot eendenshoarma versneden filet is er deels debet aan: verhoudingsgewijs 'kleeft' er meer saus aan, dan aan een enkel stuk van hetzelfde gewicht. De ober legt uit dat dit een concessie is van de kok, hij blijft anders met een stuk eend zitten. Bestel dit menu in een tweevoud en het wordt bereid zoals het op de kaart staat: geroosterd en met een lichte sojasaus.

Ik kan niet zeggen dat ik hier tevredenheid heb gegeten. Iets dat niet aan service of decor lag, maar het onsamenhangende 5-gangenmenu waarin de smaak van oester en eend niet uit de verf kwam. Jammer, dat Michelin-sterren eerder uitdoven dan haar kosmische zusjes…

Gegeten op 30 november 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Yumpo is één van de 3 Chinese restaurants dat Weesp rijk is. Ondanks dat het restaurant voldoende plaats biedt en haar afhaalprijzen gelijk zijn aan de prijzen op de kaart, kiezen de meeste mensen er voor hun maaltijden af te halen.

Het stereotype interieur is zoals van veel Chinese restaurants, opgericht in de 70-er jaren. En ja, de menukaart is ingedeeld in vis- en vleessoorten die – per soort vermenigvuldigd met een reeks groenten danwel sauzen – een indrukwekkend aantal keuzemogelijkheden oplevert.

Als kind (jaren ’80) was ik altijd gek op babi pangang. Een ontheemd gerecht: niet Chinees, niet Indonesisch en ontstaan in de 60-er jaren toen Chinese restaurateurs zich realiseerden dat wij Hollanders een royale hoeveelheid vlees en saus (mits niet te pittig) meer op waarde wisten te schatten dan de originele Chinese keuken. Dit besteld hebbend, was het interieur ineens 'helemaal af': Yumpo maakt namelijk deze 'originele' babi pangang: het spek is perfect geroosterd en dat proef je zelfs door de saus heen: krokant, zowel niet te droog als vet, precies zoals ik dat uit mijn jeugd herinner!

Verrassender zijn de Mihoen Singapore (mie, vlees en garnalen met groenten en kerriepoeder) en andere specialiteit van de kok: droog-gebakken biefstuk met chilipepers en bosuitjes. Deze biefstuk is gemarineerd en kortstondig gefrituurd, een absolute aanrader en uitstekend bereid door de kok.

Foe Yong Hai, Babi Pangang en Tjaptjoi laten zich het best verkopen in deze (voormalige) Weesper arbeiderswijk. Voor alle drie de gerechten geldt dat ze worden bereid zoals in de meeste Chinese restaurants: redelijk, maar afgestemd op de Hollander die dat ziet als een spannende, exotische afwisseling op een bord aardappelen, andijvie en schouderkarbonade. Nee, het zijn de twee eerder genoemde gerechten die aantonen dat de kok het durft 2 authentieke maaltijden op de kaart te zetten. Bij het bestellen van deze gerechten viel me op dat het de ogen van de uiterst vriendelijke gastvrouw laat fonkelen, een fraai teken!

Ik kan geen andere conclusie trekken: dit is een restaurant waar de wil van de kok er zeker is. Yumpo's haar clientèle maakt echter dat culinaire uitspattingen zich beperken tot een handvol goed bereidde, bijzondere gerechten. Afgaand op mijn ervaring met de Foe Yong Hai en Tjaptjoi - net iets boven middelmatig bereidt - kan ik slechts een ieder aanraden Yumpo's speciale gerechten te bestellen: de maaltijden waar de kok zijn passie in legt!

• Recensies in de laatste twee jaar

Sapori Pugliesi is een familiebedrijf en bereidt Zuid-Italiaanse streekgerechten uit Apulië, om af te halen of ter plaatse te eten. Het interieur is fraai en authentiek: je waant je in een kleine, Italiaanse trattoria. Het hoge plafond, afgezet met gele banden en kleurrijke tegels achter de immense, brommende koelvitrine kleden het geheel af.

Sapori kent (pizza's uitgezonderd) geen menukaart. Vol verve vertelt de gastvrouw dat de kaart wordt bepaald door de kwaliteit biologische groente, vlees en vis die toeleveranciers kunnen aanbieden. Ik bestel een insalata caprese (€ 6,00): een vol bord met vijf plakken buffelmozzarella, tomaat en basilicum. De mozzarella is van een uitzonderlijke kwaliteit – probeer die als consument maar eens te vinden! Ook de tomaat is uitzonderlijk smaakvol: niet te stevig en volzoet van smaak.

Paloma, de gastvrouw, weet me te verleiden een lintpasta met inktvis te bestellen (€ 11,00). Sapori maakt haar pasta zelf. Dat, samen met de voortreffelijke, malse inktvis en paprika, wortel, courgette en spaarzaam gebruikte, flinterdunne lombokpeper bracht een regelrechte smaaksensatie teweeg. Voortreffelijk!

Tot slot bestel ik een halve portie spaghettata (€ 3,00): een betrekkelijk droge spaghetti in 'taartvorm'. Hoewel uit Sicilië sluit ze prima aan bij de Apuliaanse keuken. De smaak is net zo vol en rijk als gebalanceerd. 'Al dente' deegwaar, vleugje gehakt, paprika in drie kleuren en mozzarella worden geserveerd onder een tomatensaus-topping.

Over het interieur is al veel gezegd op Iens. Het scoort relatief laag, voor mij onbegrijpelijk. We hebben het hier over een onvervalste trattoria. Strikt genomen is dat een 'eetgelegenheid waar men streekgerechten eet' en dus geen haut cuisine met bijbehorend couvert en ambiance. Nee, Pugliesi biedt 'eenvoudig', maar compromisloos eten aan. Vrijwel alles wordt handgemaakt. Van voor- tot nagerecht: slechts de allerbeste ingrediënten komen in aanmerking. Vandaar geen vaste kaart. De open keuken waar vader, moeder en dochter (met baby waar ze op let) werken draagt alleen maar bij het gevoel even uit Nederland te zijn... On-Hollands, noem het 'rommelig'. Maar authentieker hadden inrichting en sfeer niet kunnen zijn.

Hoe Sapori het flikt weet ik niet... De beste ingrediënten voor heerlijk eten tegen schappelijke prijzen. Bier? € 1,50. Een literfles Italiaans bronwater? € 2,50. Maaltijdsalade met kip in een flinterdun deegjasje, rucola, funghi en paprika? € 7,50. Ongekend! Tja... de eigenaresse vertelt me trots dat de basis van Sapori Pugliesi passie is. Deze trots is volkomen terecht. Sterker nog, Sapori Pugliesi biedt een prijs/kwaliteit-verhouding aan die ongekend is.

• Recensies in de laatste twee jaar

Tong Ah is niet zomaar een 'buurt-Chinees' en richt zich op het hogere segment. De inrichting is warm en stijlvol, tafels staan ruim uit elkaar. De bediening is vriendelijk en behulpzaam.

De kaart laat zien dat Tong-Ah een moderne koers vaart: ingedeeld naar streek, en geen eindeloze vlees/saus combinaties, maar verassende gerechten. Zo is de licht gebonden vissoep gevuld met zeebanket erg goed. De bouillon is verfijnd van smaak. Ook de salade van geroosterde eendenborst met pruimendressing was erg goed: de eend had een heerlijke korst en het vlees was niet te droog.

De hoofdgerechten worden mooi gepresenteerd. De St. Jacobsschelpen met groene asperges zijn een regelrechte aanrader en perfect bereidt. Van de Szechuan-keuken smaakte het vogelnestje met echte ossenhaas ook heerlijk: mals vlees, groente hebben nog veel textuur en de saus niet te vet.

De Thaise gerechten zijn echter een teleurstelling. Dat wil zeggen: ze zijn wel goed bereidt, maar missen absoluut de Thaise authenticiteit. Daar zul je toch echt voor naar een goed Thais restaurant moeten. Zo mist de Tom Yum Kai zijn pittigheid en mist de Nua Phad Prau (biefstuk met chilipepers, koriander, basilicum en knoflook) niet alleen kruidigheid maar zijn typisch Thaise smaak.

Tong-Ah is al met al een goed Chinees restaurant met een prettige ambiance, goede bediening en een kaart waar enkele verrassende gerechten op staan waar je anders voor naar Amsterdam zou moeten. De 2 andere Chinese restaurants kunnen zich dan ook niet meten met Tong Ah, zowel qua kwaliteit als creativiteit. Het eten? Een 8,5 als het Thais authentiek zou bereiden.

(samenvatting van 3 bezoeken aan Tong-Ah)

IENS bestaat 15 jaar!