a TripAdvisor company

van Karen67

Via online reservering

In de eerste week van januari eet ik bij Perron 4/5 met een vriendin: nu een traditie geworden. zij uit Zwolle, ik uit Den Haag, dan is deze locatie perfect omdat je geen station - locatie reistijd verliest. Bovendien houden we allebei erg van Italiaans eten. Het is elk jaar weer smullen: met leuke details als een kaaslolly. Goede kwaliteit eten, lekkere wijnen, plezierige uitleg en - ieder jaar - zwichten voor de chocolade van Zaäber. Kortom: volgend jaar na nieuwjaar weer!

Gegeten op 2 januari 2015

Via online reservering

In de buurt van het Rijksmuseum is dit een prettig Grieks restaurant. Leuk is dat voor het voorgerecht alle keuzes op schoteltjes aan tafel getoond worden, zodat je weet waar je voor kiest. Wij kozen voor 5 koude pikilia en 1 warme van de mezedes, aangevuld met een choriatiki. De keuze om gezamenlijk 1 grillschotel met van alles wat te kiezen als hoofdgerecht was goed: anders zou het ons teveel zijn geworden. Enige tip is, dat een ouzootje van het huis bij een Grieks restaurant altijd een leuke verrassing is. Dat zou ik nog eens heroverwegen. Al met al heerlijk gegeten, voor een reële schappelijke prijs.

Gegeten op 13 maart 2015

Karen67

We hadden een heel ander plan in Pijnacker, maar troffen daar een vol restaurant, dus moesten met z'n vijven uitwijken naar een alternatief. Dat werd San Marco. Voor een pizzeria ok, pizza's ok maar niet bijzonder; wel vers. Bediening deed z'n best maar beetje rommelig (veel verschillende personen aan onze tafel). Tafels echt te klein, twee borden tegenover elkaar past niet. Voor een last minute alternatief voldoende, maar zou niet teruggaan.

Gegeten op 27 oktober 2012

• Goed

• Goed

Tijdens weekendje weg gekozen voor Bouwkunde. Prima gegeten: amuses vooraf en voor het toetje lekker, mooi stukje malse makreel vooraf en tevreden over diamanthaas (ik) en vis (hij). Enig minpunt vonden we wel de afronding na de koffie: rommelig rond betaling (wisselgeld werd vergeten) en teruggave jassen en ook veel verschillende gezichten gezien op de avond. Bediening en aandacht voor gasten kan beter, eten niets op aan te merken.

• Uitstekend

We hadden een bijna prive ruimte, om het hoekje van het restaurant, waar we heel rustig konden zitten. Met uitzicht op een bouwput, maar binnenkort is er weer een gracht voor de deur! De hekken zijn met banieren versierd, kenmerk van oog voor detail, en dus allerminst storend. Mooi uitgebalanceerd drie gangen menu gegeten in de Iens restaurant week. Genoten van een knapperig-van-buiten-zacht-van-binnen eendenbout, goed wijnarrangement erbij. Wij komen hier zeker terug.

• Matig

• Matig

Na een vakantie in Duitsland echt zin in afsluiten met pannenkoeken. Die zijn best te eten in dit restaurant, maar verder is de wachttijd heel erg lang (het duurt wel 20 minuten hoor, zei de serveerster, toen we al een kwartier zaten te wachten, dat werd uiteindelijk ruim een half uur), de bediening weinig professioneel (bestellen? oh, dan moet ik even een pen gaan halen en dan een ander sturen). Ook ziet het er vervallen uit, wat niet nodig zou hoeven zijn met zo'n toestroom van gasten.

• Uitstekend

Na enig speurwerk vanuit Den Haag PS gekozen en zeer tevreden hierover! Plezierige bediening, ik houd wel van wisselend weekmenu met slechts keus voor vlees of vis. Gevarieerd, lekker (vooral: de tonijn met avocado en de cheesecake!) met goede wijn. Heb er een ollekebolleke over geschreven:

PS

Penman en Schaling, die/
hebben een wereldkaart/
net als ooit Plancius/
kom naar PS!/

Mooi mozaiekmotief/
smaakcombinatiekunst/
keus slechts voor vlees of vis/
dat scheelt veel stress!