van Corinne K

• Recensies in de laatste twee jaar

Ja hoor, ik heb er een nieuwe favoriet bij! Wat een zalig eten, de uitgebreide rijsttafel met meer dan genoeg lekkers, en dan de makreel en zeewolffilet...
Het is een klein tentje, niet echt de gezelligste inrichting die je kunt bedenken, maar het is schoon. Het was ook helemaal vol, en dan is het vrij rumoerig, daar moet je tegen kunnen. Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat een prachtig restaurant! Echt mooi en smaakvol ingericht, ruim en licht. Beklag over personeel snappen wij totaal niet... wij vonden alle meiden supervriendelijk, hartelijk en netjes, evenals de jongens achter de bar en de manager die kwam vragen of het eten smaakte.
Het eten zelf was heerlijk. Vooraf de tuna special en japanese catch genomen, beide heerlijk. De stokjes vond ik vreselijk, vond het een naar aanvoelend soort hout waardoor ik noodgedwongen met vork heb gegeten. Geen halszaak en persoonlijke voorkeur, maar bij zo'n chique tent horen betere stokjes vind ik.
Vervolgens Plateau de Crustacés genomen. Wat een feest!! Nergens te weinig van, wel nog wel extra oesters besteld en King Crab besteld omdat we die superlekker vinden. Wat hebben we genoten!!
Enige minpuntje is dat er een paar langustines en rivierkreeftjes tussen zaten die echt helemaal zwart waren van binnen. Ondanks dat de serveerster zei dat het vaker voorkomt en niet erg is (brrrr), ging ze verder niet in discussie en bezorgde ons (meer dan genoeg) nieuwe. Top geregeld, super service!
Wij komen hier graag nog eens terug, we zagen genoeg andere lekkere gerechten voorbij komen die we maar al te graag willen proeven!

Gegeten op 12 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij kennen van der Valk eigenlijk alleen nog vanuit het verleden, waar het bij ons als "vreetschuur" bekend stond. Veel voor weinig. Gelukkig is dit achterhaald en hebben wij een prachtige van der Valk in Amersfoort gekregen die zeker een stuk meer klasse uitstraalt dan "vreetschuur". We waren dan ook erg benieuwd en kwamen onverwacht aanwaaien wat geen enkel probleem was. Wisten dat het nog steeds geen sterrenrestaurant is, en je niet té veel moet verwachten, maar wow... dit was echt zwaar onder de maat qua eten. Hoe kan een kok een vispalet zó verklooien. Ten eerste dreef alles (zalm, coquille, tonijn en gambaspiesje) in de kreeftensaus. Alsof dat nog niet genoeg was kreeg je er nog een apart kannetje saus bij (had het daar bij gelaten). Tonijn helemaal doorgebakken, het was niet eens meer herkenbaar als Tonijn. Complimenten aan het personeel, pakte het heel goed op, kwamen met 2 stukken nieuwe tonijn terug (koud, rauw, niet te eten) en extra coquilles en een grote gamba als excuus (die helaas ook niet te eten waren).
Sliptongetjes van m'n man waren smakeloos. Kruiden kennen ze kennelijk niet in de keuken van Van der Valk. Het waren echt simpele gerechten, iedereen met een beetje gevoel voor koken had hier echt meer van kunnen maken.
Eten dus gewoon slecht. Toch nog een 4 voor de patatjes, de Italian coffee en het dessert. Personeel was vriendelijk en professioneel, daar kan menig "goed" restaurant een voorbeeld aan nemen. Complimenten! Toch komen wij daar niet voor terug, het eten is ons net iets te belangrijk ;)

Gegeten op 29 december 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

We komen hier regelmatig in het weekend even een broodje eten. Wat ik wel ontzettend jammer vind aan deze La Place, is dat het altijd zo vies is. De tafeltjes, de wc (waar je als klant nog voor moet betalen ook, belachelijk genoeg), alles is smoezelig.
Personeel verder vriendelijk en behulpzaam, dat tezamen met de lekkere broodjes en heerlijke smoothies doet ons toch weer steeds terug komen.

Gegeten op 20 oktober 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Na een misser vorig jaar en een slechte recensie daardoor, kwam Vuur ons heel sportief tegemoet met een aanbod om opnieuw te komen eten. We gingen altijd met veel plezier naar dit restaurant, dus uiteraard gunden we ze een 2de kans. En eerlijk is eerlijk, dit keer was het weer heerlijk! De prijs blijf ik wat hoog vinden, maar locatie, service en kwaliteit zijn dik voor elkaar. We komen met plezier weer terug!

Gegeten op 16 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wat is deze tent achteruit gehold zeg! Wij hebben hier tot nu toe echt al zeker 100 x gegeten, ik gok rond de 120x zelfs. Nu een klein jaartje niet geweest en ik vrees voor de laatste keer. Helaas, want het was altijd super!
Kippensoep was niet veel soeps, was slecht gevuld, had nauwelijks smaak behalve zout. Hoofdgerechten waren een lachertje. Koude mie waar nauwelijks verder iets in zat behalve wat mini stukjes ei. De altijd zo lekkere roergebakken groente bestond voor de helft uit taugé en miste de lekkere knapperige stukken van vroeger. Het leek wel een bak snot. De beef in curry was gortdroog en vies van smaak, heb het niet eens opgegeten. En dan die kipkluifjes, sowieso al mijn minst favoriete gerechtje, droog en smakeloos! Bij elkaar was het nog geen euro waard.
Als toetje druiven met bruine randjes. Waterige cappuccino... nee... ik ben er klaar mee. De smoezeligheid in wc, de vieze suikerpot, op een gegeven moment vallen ook alle kleine dingen op. Als men vraagt of het gesmaakt heeft, en je geeft daarop eerlijk antwoord, dan verwacht je ook dat er iets mee gedaan wordt. Vraag het dan niet, als het je toch niet interesseert.
Sorry SS, wij gaan na 12 jaar op zoek naar een alternatief.

Gegeten op 22 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Weet niet meer hoe het heette bij het bestellen, maar er zat verse tonijn op de pizza en het was heeeerlijk! Waren met een grote groep onverwachts aan komen waaien, geen probleem, klantvriendelijk, servicegericht, kortom, zoals het hoort. Komen hier zeker nog een keer terug na een overheerlijk dagje strand.

Gegeten op 22 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Ziet er mooi uit, ligt natuurlijk geweldig aan het strand, maar kwaliteit eten is niet denderend. Tapas schotel was wel heel erg eenvoudig en weinig tapas-achtig (oa huzarensalade) en de karige schaal bittergarnituur hadden we ook wel iéts meer van verwacht voor die prijs. Als je bediening niet op de hoogte is van wat er aangeboden wordt, zoals de inhoud van een kaasplankje, of wat voor wijn je in huis hebt, dan wordt het tijd voor een goede opfriscursus.

Gegeten op 20 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier gegeten met een Groupon bon. Dit doen we vaker om "kennis te maken" met voor ons onbekende tentjes. Wat ik dan echt heel erg jammer vind, is te moeten constateren (door vrienden die er bij waren en er wel eens zónder groupon aten), dat je echt benadeeld wordt. Eten was heerlijk, maar je moest zoeken naar stukjes kip, garnalen enz. Dom, want je legt je kwaliteit dus een stuk lager dan je te bieden hebt en riskeert dat dit soort klanten niet meer terug komen. Daarnaast verschilt de prijs nauwelijks zagen we, met de Groupon actie, dus tippie: laat die Groupon varen of behandel iedereen het zelfde. Heb het van je superlocatie, je goede kwaliteit eten, maak de service nog iets beter en je hebt een toptent die heus wel gaat lopen. Dan wordt het bij ons in ieder geval een 9 of een 10.

Gegeten op 12 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten, bediening aan tafel was gelukkig een stuk vriendelijker dan bij binnenkomst. Maar liefst 3 serveersters liepen ons voorbij zonder dag te zeggen of te vragen hoe of wat. Zal misschien iets van de streek zijn, maar het komt niet echt gastvrij over. Verder alles goed, op zich wel voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 12 juli 2013

IENS bestaat 15 jaar!