Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Corinne K

Corinne K

"Ik hou niet van Chinees" zei ik toen mijn man me hier naar toe mee wilde nemen. Maar zoals hij mij toen op dat moment ook verzekerde, dit heeft niets te maken met de "standaard" Hollandsche Chinees zoals ik had leren kennen in mijn jeugd. Heerlijke culinaire Aziatische hapjes met smaaksensaties waar al je smaakpapillen je dankbaar voor zijn. De zeetong spiesjes, warme oesters, kalkoenfilet in bamboeblad, dimsums, garnalen spiesjes, lamsvleesballetjes, zeepakketjes, ossenhaaspuntjes, kippendijtjes... aan de lopende band werden er alleen maar lekkere hapjes neergezet, het water loopt me alweer in de mond!
De wijn was verder ook heerlijk, flesje water van het huis mooie service. De gastvrouw supervriendelijk en niet te beroerd de tijd voor ons te nemen om alles uit te leggen.
Dus al met al: top! Ben je geen Chinees liefhebber? Ik weet zeker na het eten bij Mandarin van wel ;)

Gegeten op 17 oktober 2014

Corinne K

Wat een feestje, eten bij de Harbour Club in Scheveningen. Per ongeluk spontaan beland, uur van te voren gebeld, konden nog zo terecht. Vooraf de sashimi genomen en broodjes met makreelsalade. Als hoofdgerecht de grootste toren met fruits de mer, waanzinnig! Qua smaak en hoeveelheid was alles meer dan perfect, inclusief de wijn. Vriendelijke bediening, maar wat als enige minpunt aangemerkt kan worden is dat hier flink gebrek aan was. De jongen die ons de hele avond hielp moest veel te veel tafels alleen doen. Hij liep de benen uit zijn lijf, het lag dan ook zeker niet aan hem, maar we moesten erg lang wachten op alles en ook nam hij niet de tijd om even uit te leggen wat wat was. We moesten steeds roepen om nieuw drinken te kunnen bestellen (en dat duurde al lang want er liep bijna niemand), wat dan rustig lang op zich liet wachten, en de afvalbak, die we ook niet vanaf het begin kregen, zat steeds vol en daar moesten we ook om blijven vragen. We begrepen dat er een grote (feest)groep binnen zat, maar dat mag nooit een reden zijn om de rest van je gasten te verwaarlozen. Je weet dit van te voren, dus neem dan extra mensen aan voor de avond.

Gegeten op 26 september 2014

Corinne K

Aan de uitstraling van het pand ligt het niet, het oogt gezellig en leuk. Een hartelijk welkom en vriendelijke bediening, kan niet anders zeggen. Maar als je in het begin steeds vraagt of alles naar wens is en bij het afhalen van de borden een nog halfvol bord negeert en totaal geen aandacht geeft, in mijn ogen zelfs probeert te negeren, dan heb je het niet begrepen. Normaal had ik er direct wat van gezegd, maar de kans werd niet gegeven. Bij deze dan maar:
Carpaccio hoort op kamertemperatuur te zijn, anders gaat het ten koste van de smaak. De geserveerde carpaccio stond blijkbaar al een tijd in de koelkast klaar want zowel het bord als de carpaccio waren ijskoud, doodzonde. De sla smaakte muf.
De sliptong was veel en veel te vet. Drukte je je vork er een beetje in dan sijpelde het vet er uit. Daarnaast zat er kraak nog smaak aan, een beetje kruiden, al was het maar peper en zout, had het al heel erg op kunnen halen. Ik ben altijd blij als een restaurant wat verse groente serveert, maar de groente die er onder lag droop ook van het vet en ontnam mij totaal de trek om het op te eten. De patat was te licht gebakken maar kon er mee door. Minuutje langer bakken zou het top patat maken.
De droge witte wijn smaakte ok, evenals de cappuccino (al doorstond deze "de lepeltest" niet).

Nee, ik heb het een tweede kans gegeven na een eerdere slechte ervaring jaren geleden, het was de laatste keer.

Gegeten op 25 september 2014

Corinne K

We zijn al aardig verwend als het gaat om vis en fruit de mer, dus het was een uitdaging hier te gaan eten. Het viel niet tegen. Mooie locatie aan de boulevard, met lekker weer en dit uitzicht natuurlijk al snel in de goede stemming. Een fruit de mer toren voor 3 personen besteld. Al snel onze vraagtekens bij het verschil met die van 2 personen (1 stukje kreeft gedeeld door 3 is niet veel en krijg je waarschijnlijk ook als je het als 2 personen besteld). Personeel was het met ons eens, heeft uiteindelijk zelfs 1 persoon van de rekening geschrapt. Netjes!
Wat er op de toren lag was verder aardig. Niet echt gevarieerd, niet de meest bijzondere zeevruchten (miste bijvoorbeeld lagoustines, rivierkreeftjes, tijgergarnalen, kingcrab, enz.), maar voor die prijs was het prima en klopte het eigenlijk wel. Personeel vriendelijk, snel, aardig. Wijn helemaal goed. Komen hier graag nog eens terug.

Gegeten op 3 augustus 2014

Corinne K

Het schijnt dat je hier voor de pizza moet zijn, maar helaas, daar hadden we geen trek in. Dus 4 voorafjes genomen (hoofdgerechten zat niets bij voor ons), en o, wat een spijt!
Pata Negra mag de naam helemaal niet hebben!! Ik eet dit regelmatig, dit was echt de slechtste die ik ook op m'n bord gezien heb. Veel vet, slappe drap, niet goed van smaak. De rest van het "Vleesch" onder de maat. "Visch" was ook niet je van het... koude gamba's? Die zijn gewoon niet lekker, de smaak is volledig weg. De zalm was wel ok, maar flauw. De makreelsalade was als enige lekker. Had daar liever vers turks brood ofzo bij gezien dan het harde platte brood wat je er nu bij kreeg, maar dat is kwestie van smaak.
De salade met vijgen en geitenkaas was afschuwelijk. Ik dacht echt dat ik met een andere kaas te maken had (brie ivm het korstje), het was enorm scherp en overheerste vreselijk. Dit aangegeven bij de ober, ook dat we het écht niet lekker vonden. Hij nam het mee om het vervolgens weer voor ons neus te willen zetten, "want het was wel geitenkaas". Wij weer teruggestuurd en toen kwam de sous chef. Mooi verhaal, aardige kerel, probeerde het goed te maken met een nieuwe salade. De nieuwe salade was een droge salade met 3 vijgen en een vieze dressing. Gemiste kans, volledige mep op de rekening, jammer. Bij het weggaan vroegen ze nog of het gesmaakt had, we zeiden eerlijk dat het tegen viel. Weer werd er niets mee gedaan, weer gemiste kans.
Alles bij elkaar een dikke onvoldoende, voor zowel eten als service. Ik zal niet snel terugkeren, zelfs niet voor de pizza, ondanks dat het er verder wel leuk uit ziet.

Gegeten op 8 augustus 2014

Corinne K

Leuke, mooie strandtent. Deden hun best een plekje voor ons te zoeken, ondanks drukte en niet gereserveerd. Herken dus niets van de klachten hieronder over het personeel.
Wel jammer dat de tafeltjes buiten zo op elkaar staan bij de rand, maar goed, we klaagden niet (zou dat met reserveren wel direct aangeven een eventuele volgende keer, dat ik daar niet wil zitten, je zit erg op elkaars lip).
Eten was prima. Vond het zonde dat de visspies met zo'n berg saus geserveerd werd, maar goddank was de kok zo snugger de spies er niet in te laten drijven. Kon de saus dus gewoon wegvegen en laten staan.
Dat er wel es iets verkeerd bezorgd wordt, sja... maak me daar nooit zo druk om, als het maar komt en lekker is. Vind ik belangrijker.
Prijs vrij vors voor wat je krijgt. Wijn was ok.

Gegeten op 11 juni 2014

Corinne K

Je hebt van die " restaurants", dat je denkt, dat het nog steeds bestaat.....
Bediening: ongeïnteresseerd, luistert niet, kijkt niet en klant is kennelijk onbelangrijk. Je vraagt je soms echt af waarom mensen in een restaurant werken.
Eten: zelden zulke slechte flauwe tapas gehad als hier. Smakeloos, slecht gebakken, te vet... gevraagd om pittig sausje om het nog een beetje op smaak te krijgen, kregen net zulke flauwe cocktailsaus. Kruiden zijn ze onbekend? Kritieken lieten bediening koud, sterker nog, men liep gewoon weg. Enige dat goed was, naast brood met knoflooksaus, was de pata negra. Daar betaal je dan ook vet de hoofdprijs voor en hoeven ze verder weinig aan te doen.
Tot slot: de wijn "glazen" zijn echt not done... daar serveer je een voorgerechtje of nagerecht in. Kennelijk is wijn voor dit restaurant een lachtertje, net als de rest. Wij komen hier echt nooit meer terug.

Gegeten op 4 juni 2014

Corinne K

Na de goede verhalen hier ook eindelijk een keer gegeten. Viel zeker niet tegen, maar vond niet alles denderend. Ik had oesters, die waren echt super. Vervolgens gamba's in gele curry, ook heerlijk. Wat ik echter jammer vond was dat het bakje rijst pas bij de gang er na werd geserveerd. De gele curry ga je niet puur oplepelen dus beetje jammer dat de kok of bediening zelf kon bedenken dat je daar wel iets van rijst bij wil. De coquilles tot slot vond ik veruit het minste. 4 stuks, ik vond het een nogal droge hap en daar kreeg ik dan ook de droge gebakken rijst bij. Heb de tip doorgegeven, maar ze geven standaard het bakje rijst dus bij de derde gang. Hadden ze overigens niet vermeld in het begin, dus houd daar rekening mee als je daar gaat eten.
M'n man vond zijn tonijntartaar, zeeduivel en king crab erg lekker. De chardonnay was ok, zeker niet meer dan dat.

Gegeten op 23 mei 2014

Corinne K

Ja hoor, ik heb er een nieuwe favoriet bij! Wat een zalig eten, de uitgebreide rijsttafel met meer dan genoeg lekkers, en dan de makreel en zeewolffilet...
Het is een klein tentje, niet echt de gezelligste inrichting die je kunt bedenken, maar het is schoon. Het was ook helemaal vol, en dan is het vrij rumoerig, daar moet je tegen kunnen. Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

Corinne K

Wat een prachtig restaurant! Echt mooi en smaakvol ingericht, ruim en licht. Beklag over personeel snappen wij totaal niet... wij vonden alle meiden supervriendelijk, hartelijk en netjes, evenals de jongens achter de bar en de manager die kwam vragen of het eten smaakte.
Het eten zelf was heerlijk. Vooraf de tuna special en japanese catch genomen, beide heerlijk. De stokjes vond ik vreselijk, vond het een naar aanvoelend soort hout waardoor ik noodgedwongen met vork heb gegeten. Geen halszaak en persoonlijke voorkeur, maar bij zo'n chique tent horen betere stokjes vind ik.
Vervolgens Plateau de Crustacés genomen. Wat een feest!! Nergens te weinig van, wel nog wel extra oesters besteld en King Crab besteld omdat we die superlekker vinden. Wat hebben we genoten!!
Enige minpuntje is dat er een paar langustines en rivierkreeftjes tussen zaten die echt helemaal zwart waren van binnen. Ondanks dat de serveerster zei dat het vaker voorkomt en niet erg is (brrrr), ging ze verder niet in discussie en bezorgde ons (meer dan genoeg) nieuwe. Top geregeld, super service!
Wij komen hier graag nog eens terug, we zagen genoeg andere lekkere gerechten voorbij komen die we maar al te graag willen proeven!

Gegeten op 12 januari 2014