Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Corinne K

Corinne K

We zijn al aardig verwend als het gaat om vis en fruit de mer, dus het was een uitdaging hier te gaan eten. Het viel niet tegen. Mooie locatie aan de boulevard, met lekker weer en dit uitzicht natuurlijk al snel in de goede stemming. Een fruit de mer toren voor 3 personen besteld. Al snel onze vraagtekens bij het verschil met die van 2 personen (1 stukje kreeft gedeeld door 3 is niet veel en krijg je waarschijnlijk ook als je het als 2 personen besteld). Personeel was het met ons eens, heeft uiteindelijk zelfs 1 persoon van de rekening geschrapt. Netjes!
Wat er op de toren lag was verder aardig. Niet echt gevarieerd, niet de meest bijzondere zeevruchten (miste bijvoorbeeld lagoustines, rivierkreeftjes, tijgergarnalen, kingcrab, enz.), maar voor die prijs was het prima en klopte het eigenlijk wel. Personeel vriendelijk, snel, aardig. Wijn helemaal goed. Komen hier graag nog eens terug.

Gegeten op 3 augustus 2014

Corinne K

Het schijnt dat je hier voor de pizza moet zijn, maar helaas, daar hadden we geen trek in. Dus 4 voorafjes genomen (hoofdgerechten zat niets bij voor ons), en o, wat een spijt!
Pata Negra mag de naam helemaal niet hebben!! Ik eet dit regelmatig, dit was echt de slechtste die ik ook op m'n bord gezien heb. Veel vet, slappe drap, niet goed van smaak. De rest van het "Vleesch" onder de maat. "Visch" was ook niet je van het... koude gamba's? Die zijn gewoon niet lekker, de smaak is volledig weg. De zalm was wel ok, maar flauw. De makreelsalade was als enige lekker. Had daar liever vers turks brood ofzo bij gezien dan het harde platte brood wat je er nu bij kreeg, maar dat is kwestie van smaak.
De salade met vijgen en geitenkaas was afschuwelijk. Ik dacht echt dat ik met een andere kaas te maken had (brie ivm het korstje), het was enorm scherp en overheerste vreselijk. Dit aangegeven bij de ober, ook dat we het écht niet lekker vonden. Hij nam het mee om het vervolgens weer voor ons neus te willen zetten, "want het was wel geitenkaas". Wij weer teruggestuurd en toen kwam de sous chef. Mooi verhaal, aardige kerel, probeerde het goed te maken met een nieuwe salade. De nieuwe salade was een droge salade met 3 vijgen en een vieze dressing. Gemiste kans, volledige mep op de rekening, jammer. Bij het weggaan vroegen ze nog of het gesmaakt had, we zeiden eerlijk dat het tegen viel. Weer werd er niets mee gedaan, weer gemiste kans.
Alles bij elkaar een dikke onvoldoende, voor zowel eten als service. Ik zal niet snel terugkeren, zelfs niet voor de pizza, ondanks dat het er verder wel leuk uit ziet.

Gegeten op 8 augustus 2014

Corinne K

Leuke, mooie strandtent. Deden hun best een plekje voor ons te zoeken, ondanks drukte en niet gereserveerd. Herken dus niets van de klachten hieronder over het personeel.
Wel jammer dat de tafeltjes buiten zo op elkaar staan bij de rand, maar goed, we klaagden niet (zou dat met reserveren wel direct aangeven een eventuele volgende keer, dat ik daar niet wil zitten, je zit erg op elkaars lip).
Eten was prima. Vond het zonde dat de visspies met zo'n berg saus geserveerd werd, maar goddank was de kok zo snugger de spies er niet in te laten drijven. Kon de saus dus gewoon wegvegen en laten staan.
Dat er wel es iets verkeerd bezorgd wordt, sja... maak me daar nooit zo druk om, als het maar komt en lekker is. Vind ik belangrijker.
Prijs vrij vors voor wat je krijgt. Wijn was ok.

Gegeten op 11 juni 2014

Corinne K

Je hebt van die " restaurants", dat je denkt, dat het nog steeds bestaat.....
Bediening: ongeïnteresseerd, luistert niet, kijkt niet en klant is kennelijk onbelangrijk. Je vraagt je soms echt af waarom mensen in een restaurant werken.
Eten: zelden zulke slechte flauwe tapas gehad als hier. Smakeloos, slecht gebakken, te vet... gevraagd om pittig sausje om het nog een beetje op smaak te krijgen, kregen net zulke flauwe cocktailsaus. Kruiden zijn ze onbekend? Kritieken lieten bediening koud, sterker nog, men liep gewoon weg. Enige dat goed was, naast brood met knoflooksaus, was de pata negra. Daar betaal je dan ook vet de hoofdprijs voor en hoeven ze verder weinig aan te doen.
Tot slot: de wijn "glazen" zijn echt not done... daar serveer je een voorgerechtje of nagerecht in. Kennelijk is wijn voor dit restaurant een lachtertje, net als de rest. Wij komen hier echt nooit meer terug.

Gegeten op 4 juni 2014

Corinne K

Na de goede verhalen hier ook eindelijk een keer gegeten. Viel zeker niet tegen, maar vond niet alles denderend. Ik had oesters, die waren echt super. Vervolgens gamba's in gele curry, ook heerlijk. Wat ik echter jammer vond was dat het bakje rijst pas bij de gang er na werd geserveerd. De gele curry ga je niet puur oplepelen dus beetje jammer dat de kok of bediening zelf kon bedenken dat je daar wel iets van rijst bij wil. De coquilles tot slot vond ik veruit het minste. 4 stuks, ik vond het een nogal droge hap en daar kreeg ik dan ook de droge gebakken rijst bij. Heb de tip doorgegeven, maar ze geven standaard het bakje rijst dus bij de derde gang. Hadden ze overigens niet vermeld in het begin, dus houd daar rekening mee als je daar gaat eten.
M'n man vond zijn tonijntartaar, zeeduivel en king crab erg lekker. De chardonnay was ok, zeker niet meer dan dat.

Gegeten op 23 mei 2014

Corinne K

Ja hoor, ik heb er een nieuwe favoriet bij! Wat een zalig eten, de uitgebreide rijsttafel met meer dan genoeg lekkers, en dan de makreel en zeewolffilet...
Het is een klein tentje, niet echt de gezelligste inrichting die je kunt bedenken, maar het is schoon. Het was ook helemaal vol, en dan is het vrij rumoerig, daar moet je tegen kunnen. Wij komen hier zeker terug!

Gegeten op 18 januari 2014

Corinne K

Wat een prachtig restaurant! Echt mooi en smaakvol ingericht, ruim en licht. Beklag over personeel snappen wij totaal niet... wij vonden alle meiden supervriendelijk, hartelijk en netjes, evenals de jongens achter de bar en de manager die kwam vragen of het eten smaakte.
Het eten zelf was heerlijk. Vooraf de tuna special en japanese catch genomen, beide heerlijk. De stokjes vond ik vreselijk, vond het een naar aanvoelend soort hout waardoor ik noodgedwongen met vork heb gegeten. Geen halszaak en persoonlijke voorkeur, maar bij zo'n chique tent horen betere stokjes vind ik.
Vervolgens Plateau de Crustacés genomen. Wat een feest!! Nergens te weinig van, wel nog wel extra oesters besteld en King Crab besteld omdat we die superlekker vinden. Wat hebben we genoten!!
Enige minpuntje is dat er een paar langustines en rivierkreeftjes tussen zaten die echt helemaal zwart waren van binnen. Ondanks dat de serveerster zei dat het vaker voorkomt en niet erg is (brrrr), ging ze verder niet in discussie en bezorgde ons (meer dan genoeg) nieuwe. Top geregeld, super service!
Wij komen hier graag nog eens terug, we zagen genoeg andere lekkere gerechten voorbij komen die we maar al te graag willen proeven!

Gegeten op 12 januari 2014

Corinne K

Wij kennen van der Valk eigenlijk alleen nog vanuit het verleden, waar het bij ons als "vreetschuur" bekend stond. Veel voor weinig. Gelukkig is dit achterhaald en hebben wij een prachtige van der Valk in Amersfoort gekregen die zeker een stuk meer klasse uitstraalt dan "vreetschuur". We waren dan ook erg benieuwd en kwamen onverwacht aanwaaien wat geen enkel probleem was. Wisten dat het nog steeds geen sterrenrestaurant is, en je niet té veel moet verwachten, maar wow... dit was echt zwaar onder de maat qua eten. Hoe kan een kok een vispalet zó verklooien. Ten eerste dreef alles (zalm, coquille, tonijn en gambaspiesje) in de kreeftensaus. Alsof dat nog niet genoeg was kreeg je er nog een apart kannetje saus bij (had het daar bij gelaten). Tonijn helemaal doorgebakken, het was niet eens meer herkenbaar als Tonijn. Complimenten aan het personeel, pakte het heel goed op, kwamen met 2 stukken nieuwe tonijn terug (koud, rauw, niet te eten) en extra coquilles en een grote gamba als excuus (die helaas ook niet te eten waren).
Sliptongetjes van m'n man waren smakeloos. Kruiden kennen ze kennelijk niet in de keuken van Van der Valk. Het waren echt simpele gerechten, iedereen met een beetje gevoel voor koken had hier echt meer van kunnen maken.
Eten dus gewoon slecht. Toch nog een 4 voor de patatjes, de Italian coffee en het dessert. Personeel was vriendelijk en professioneel, daar kan menig "goed" restaurant een voorbeeld aan nemen. Complimenten! Toch komen wij daar niet voor terug, het eten is ons net iets te belangrijk ;)

Gegeten op 29 december 2013

Corinne K

We komen hier regelmatig in het weekend even een broodje eten. Wat ik wel ontzettend jammer vind aan deze La Place, is dat het altijd zo vies is. De tafeltjes, de wc (waar je als klant nog voor moet betalen ook, belachelijk genoeg), alles is smoezelig.
Personeel verder vriendelijk en behulpzaam, dat tezamen met de lekkere broodjes en heerlijke smoothies doet ons toch weer steeds terug komen.

Gegeten op 20 oktober 2013

Corinne K

Na een misser vorig jaar en een slechte recensie daardoor, kwam Vuur ons heel sportief tegemoet met een aanbod om opnieuw te komen eten. We gingen altijd met veel plezier naar dit restaurant, dus uiteraard gunden we ze een 2de kans. En eerlijk is eerlijk, dit keer was het weer heerlijk! De prijs blijf ik wat hoog vinden, maar locatie, service en kwaliteit zijn dik voor elkaar. We komen met plezier weer terug!

Gegeten op 16 november 2013