Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van lobster1968

lobster1968

We waren hier op een zondagavond. Het restaurant zat helemaal vol en dat betekent dat het zeer rumoerig is, zeer warm (de open keuken met frituurlucht draagt daar ook aan bij) en dat het lang wachten is op je eten. De kleine tafeltjes staan dicht op elkaar, en de akoestiek is zodanig dat het geroezemoes alleen maar versterkt wordt. Een snelkookpan, ook voor de bediening die ontzettend zijn best doet maar toch niet kan voorkomen dat je alles fragmentarisch opgediend krijgt. Dat geldt ook voor de sushi: hij viel al uit elkaar als je er naar keek. Volstrekt oninteressante bierkaart. Oja, een fles (Chaudfontaine) water kost hier 6 euro 70.

Gegeten op 17 augustus 2014

lobster1968

We hadden ons veel voorgesteld van een bezoek aan de Smuiger maar het werd niet bewaarheid. De vis in het voorgerecht was niet gaar, de opmaak van de borden was niet erg eetlust-opwekkend, alles werd in hetzelfde vet gebakken lijkt het wel (zelfs de groenten) en bij het hoofdgerecht telden we 6 verschillende garnituren (inclusief een bakje even liefdeloze als overbodige patat).
Kortom, we gingen niet met een voldaan gevoel weg. Ons advies aan de kok: neem een sabbatical om weer inspiratie op te doen, want doorgaan op deze weg zal geen klanten trekken.

Gegeten op 18 juli 2014

lobster1968

Atlantic serveert eetcafe-gerechten voor een prijs die ruim boven het eetcafe niveau ligt. Ik ben er van overtuigd dat er serieus gekookt wordt, maar toch is Atlantic vooral een kroeg waar men ook eten serveert.
Atlantic kent geen menu, alles is a la carte. Mede daarom betaal je 160 euro voor 3 gangen met een gezin van 2 volw. en 2 kinderen. Dat is gewoon effetjes te duur.
Zeker als het druk is, is het vrij lang wachten op je hoofdgerecht.
Koffie is aangekleed met (heerlijke) bonbons, vandaar dat je er 7,50 voor betaalt.
Geen interessante bieren ter begeleiding van de gerechten.

Gegeten op 5 januari 2014

lobster1968

Heerlijke sandwiches gegeten hier. Broodje osseworst with an attitude! Bediening mag wat losser naar mijn smaak, lachen is niet verboden!

Gegeten op 6 oktober 2013

lobster1968

Het eten is prima hier, maar er is iets mis met de logistiek in dit restaurant. Ondanks het vroege tijdstip en het nauwelijks bezet zijn van het restaurant, duurde het zeer lang voor de gerechten op tafel kwamen. Terwijl de ene helft van de tafel zijn gerechten voor de neus had, was het nog 5 minuten wachten tot de rest kwam. Dat kan beter.
Oja, 1,50 rekenen voor een mini-bakje mango chutney ter grootte van 1 eetlepel is wat jammer.

Gegeten op 5 oktober 2013

lobster1968

Leuke sfeer, leuke locatie en voor dit soort gelegenheden nog goed personeel ook (wel even opletten met al te bruusk weggetrokken schaaltjes waar nog een plas water in staat).
Maar het eten... voor 20 euro voor een hoofdgerecht mag je meer verwachten. Tafelgenoten hadden een ossenhaas die er uit zag alsof ie 20 min. onder warmhoudlamp had gestaan. Ikzelf had kabeljauw met een naar niets smakende tomatensaus met enkele stukjes groen. Patat bestond voornamelijk uit harde brokken.
Of je past de prijzen aan een euro of 12,13, of je doet mere je best op het eten. Maar dit kan niet hoor.

Gegeten op 25 juni 2013

lobster1968

Het is inmiddels een goede gewoonte in de Zaanstreek: om de zoveel jaar wisselt De Hoop op d'Swarte Walvis van eigenaar. Er komt dan altijd een stukje in de krant met de nieuwe uitbater die dan steevast stelt dat ze de zaak 'laagdrempeliger' gaan maken. Geen idee waarom die obligate opmerking altijd gemaakt wordt, maar men zal waarschijnlijk denken dat er daardoor meer publiek naar de zaak komt. De Zaankanters staan immers niet bekend als uitbundige restaurantgangers. En aan De Hoop kleeft nog altijd een duur zaken-imago. (Grappig dat de zaak zich op iens.nl dan met aanprijst met de tekst "Uitstekend geschikt voor zakelijke en internationale gezelschappen"). Beste Zaankanters: de Hoop is gewoon een doorsnee Frans restaurant met een tikkie te hoge prijzen, voor een tikkie te lage kwaliteit, in een tikkie te oubollige ambiance.

Mijn mening: mag het alsjeblieft iets vrolijker? Zowel op bord als aan tafel. Qua eten is het niet spannend wat we aantreffen (of het moet een marbre van pate met chocola als voorgerecht zijn), en in karige porties. Droeviger stemt het personeel: dat is van een dusdanige onervarenheid en nervositeit, dat het niet leuk meer is. Dat je je huiswijn uit schroefdopflessen uitschenkt, alla, maar doe dat dan zonder de inhoud over de tafel en grond uit te kliederen. Dat je je personeel tekstjes laat oplepelen bij het serveren en afruimen is 1 ding, maar worden ze geinstrueerd dicht te klappen als er iets wordt teruggezegd? Mensen van De Hoop: laagdrempelig wil niet zeggen dat je onbekwaam personeel op je gasten moet loslaten.

We komen graag over een jaartje terug, al dan niet onder 'new management', en hopen dan op een wat blijere ervaring.

Gegeten op 11 januari 2013

lobster1968

Het is makkelijk om de kwaliteit van het het eten & drinken bij Jinso af te kraken. Natuurlijk, de biertjes zijn zeer slecht getapt, het eten wordt in smoezelige bakjes opgediend en is niet beter dan de afhaalchinees (het staat zo snel op tafel dat het lijkt alsof het al een uurtje onder de warmhoudlampen staat). Maar het is wat het is: een redelijke hap eten voor een redelijke prijs, dat temidden van Arena, HmH, en al het andere uitgaans- en winkelgebeuren in Zuidoost. Ik spreek er graag af met mensen en ben toch blij dat het er is.

Gegeten op 22 januari 2013

lobster1968

Leuke ambiance, attent personeel. Met een groep van 8 heb je voor 4 gangen telkens keuze uit 3 gerechten van voorgerechtformaat. Het eten zelf is niet super. Ligt allemaal even te lang onder de warmhoudlamp. Misschien kan de keuze voor de gerechten ook wat scherper: asperges in september?
Prijs is stevig: voor die 4 kleine gerechtjes ben je ruim 40 euro verder (zonder drank dus) en voor dat bedrag mag je betere kwaliteit verwachten. Al met al dus geen 'completely satisfied' ervaring.

Gegeten op 13 september 2012

• Goed

• Goed

Bediening: zeer attent over het algemeen. Los zonder jolig te worden. Als het drukker wordt dat wat minder. Bij binnenkomst wordt je door 5 mensen begroet, maar bij het vertrek gaat het er wat stiller aan toe.
Eten: goede kwaliteit, verrassende smaken. Toetje is topper. Men werkt met een vast weekmenu.
Prijs: pittig hoor. 300 euro met gezin (2 volw, 2 kinderen) is toch wel veel.
Ambiance: mooi en aangenaam, zowel buiten als binnen. Ook als het druk is, zit je er nog prettig.
Wijn: 25 euro voor 4 zunige glaasjes, die me niet van mijn stoel deden vallen. Laat die wijnprietpraat ook maar achterwege...