Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van diaanschen

diaanschen

Bij binnenkomst werd door de gastvrouw direct opgemerkt dat er een feestje te vieren was, goede oplettendheid want ik had de corsage van mijn diplomauitreiking nog op. In het restaurant heerst een gemoedelijke sfeer, gezellige ambiance. De gastvrouw weet voor alle gasten tijd vrij te maken voor een gesprek.
Na het aperitief en haringamuses, die onze verwachting overtroffen, volgden de drie zeer lekkere soepen én de heerlijke kipcocktail. Het hoofdgerecht is een ruime portie. Vlees was goed gebakken, veel warme groentegarnituur en een lekker frisse salade erbij. Daarnaast twee verschillende aardappelgarnituren, vooral de gratin vond ik zeer smakelijk. De avond afgesloten met een heerlijk dessert waar een lekker bijpassend likeurtje bij zat.
Wij hebben met zijn vieren genoten van deze avond, met top gastvrouwschap en heerlijk eten. We zullen zeker weer terugkomen.

Gegeten op 20 september 2013

diaanschen

Inrichting ervoeren wij als klik, en wanneer iemand aan tafel gaat gaat dit gepaard met een enorm kabaal van stoelpoten. Niet bepaald bevorderlijk voor rustig dineren.
Als voorgerecht verscheen op tafel carpaccio, eendenrilette en uiensoep. Het carpacciovlees op zichzelf was lekker, maar bij de salade die erbij werd geserveerd miste toch echt een goede dressing. Nu bleef het bij een laf en droog blaadje sla. Helaas ook hier komt weer dat zongedroogde tomaatje naar voren, naast een half cocktailtomaatje dat veel lekkerder is dan zijn buurman uit de zon. Soep was lekker.
Bij ons hoofdgerecht werd een aardappel en groente garnituur geserveerd. Groente was zeer summier en het lepeltje aardappelpuree verdween onder een enorme hoeveelheid champignonsaus waar niet veel smaak aan zat. Jammer, want nu was het net alsof de saus wat meer bindingsmiddel had dan normaal. Biefstuk werd wel goed medium geserveerd, dit was dan ook het enige pluspunt aan het gerecht.

Gegeten op 11 september 2012

diaanschen

Met 3 personen hier uit eten geweest op een donderdagavond. Niet verwacht dat het dan zo druk zou zijn, maar dat geeft wellicht ook weer dat de keuken veel goeds te bieden heeft.
Alle drie hebben we gekozen voor het 3-gangen dagmenu: salade met valdieukaas (warm bereidde regionale kaas uit het belgische Aubel), heerlijke eendenborstfilet met warme groentegarnituren en aardappelgarnituren die op een leuke manier geserveerd worden, en toe een dessert van de chef (ananas met mouse en ijs). Men proeft dat hier met liefde gekookt wordt.
Bediening is ook zeer kundig en draagt zeker ook bij aan de gezellige ambiance die in het restaurant aanwezig is. Als begeleiding voor ons menu hebben we gekozen voor een Limburgse witte wijn van een van de lokale wijnboeren uit de regio, het was een kwalitatief goede wijn die ook goed samen ging met het menu. Afgesloten met een lekker kopje koffie en thee, met daarbij heerlijke friandises. Voor ons was het een geslaagde avond die voor herhaling vatbaar is, zeker ook omdat het eten ons zo goed gesmaakt heeft.

diaanschen

Met twee personen hier gaan lunchen. Het zonnetje liet zich nog niet zien, daarom binnen een plek uitgezocht. Het restaurant straalt een fijne en gezellige sfeer uit. Op de bovenverdieping is een wisselende kunstexpositie te bezichtigen, leuk om eventueel tussen twee gangen in te bekijken. Goede en snelle bediening. De lunchkaart biedt een uitgebreid scala aan gerechten. Beide voor een salade gekozen, carpaccio en scampi, smaakte heerlijk en er was meer dan voldoende brood bij geserveerd. Deze nieuwe zaak heeft een goede start gemaakt en we komen zeker terug.

diaanschen

In dit balkan restaurant hangt een hele fijne sfeer. Het eten was goed, duurde soms wat lang voor de volgende gang kwam, maar het smaakte allemaal lekker. Verwacht ook zeker geen hoogstandjes op culinair niveau, maar een goed, mals en heerlijk stuk vlees vind je hier zeker terug op je bord. Daarbij meer dan voldoende verschillende garnituren zoals de djuvecrijst, frieten en diverse sausjes als ook groente. Hier kom ik zeker terug.

diaanschen

Voor een zaak die Sfeer heet vond ik het eigenlijk maar weinig sfeer hebben. Inrichting was wat kil en erg helder. Tafels staan heel kort op elkaar.
De bediening is aardig, maar kon soms wel iets adequater reageren. Eten was goed, enige minpuntje was de erg zoute soep. Dit ook aangegeven bij de bediening, heb ook wel het idee dat ze het aan de keuken heeft doorgegeven.
Verder het idee dat er maar erg weinig bestek in de zaak aanwezig is. Voor iedere gang moest opnieuw worden ingedekt, en bij het hoofdgerecht kwam het bestek helaas later dan het eten. Dessert was een enorme hoeveelheid chocolademousse in een wijnglas. Beetje onhandig eten, wel lekker, maar veel te veel voor bij een 4-gangenmenu.

diaanschen

Brasserie America was afgelopen jaar een fantastische ontdekking via een Groupon-actie. Voor mijn verjaardag ben ik hier met 6 personen gaan eten. Keuze viel op een verrassingsmenu. Er werd goed rekening gehouden met allergieën en het eten was voortreffelijk. Echt genoten van de gastvrijheid in combinatie met lekker eten en een aangename sfeer. Hier kom ik zeker nog eens terug, want als een verrassingsmenu al zo goed uitvalt, dan moet dat met de a la carte kaart zeker zo zijn.

• Matig

• Matig

• Goed

27-12 hier eten geweest met een groep van 11 personen. Kregen een ronde tafel toegewezen, gelukkig, want dit zorgt voor meer gezelligheid dan een lange tafel.
Eten was goed verzorgd, duidelijk aangegeven wat alles is en keuze is ruim voldoende. Wat wij vooral een voordeel vonden was het zelftapsysteem voor drankjes wat bij de prijs was inbegrepen. Iedereen kan zoveel drinken als hij wil, en bij het afrekenen geen geruzie over wie een drankje meer had. Alcoholische dranken voor een kleine meerprijs te verkrijgen.
Bediening komt geregeld vragen of alles naar wens is. Enige nadeel dat wij wel ervoeren was de leesbaarheid van de woksauzen. Deze hadden groter afgedrukt mogen worden op de borden achter de wok, zodat iedereen gemakkelijk van een afstand kan lezen wat het inhoudt.

• Goed

Tussen kerst en nieuwjaar hier geweest met 6 personen voor het lopend buffet. Drankjes tegen zeer goed betaalbare prijzen en de gerechten smaakten goed. Veel aandacht van de baas, maar dan kan ook bijna niet anders als je de hele avond lang als enige in de zaak aanwezig bent. Ook bij afhaal niet veel beweging gezien. Jammer dat het er zo rustig is, terwijl de kwaliteit van het eten goed is. Misschien een dipje tussen de feestdagen?