Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

van Sjors_1

Sjors_1

Goede ijssalon met enkele sorbets, ijstaarten en natuurlijk bolletjes ijs. Ijs wordt ambachtelijk bereid en is al jaren van constante kwaliteit. Ik vind zelf het ijs iets aan de zoete kant, mag voor mi ook wel best wat hartiger en spannender, maar daar zal het vaste publiek het wel niet mee eens zijn.

Decor een 6. Heel erg klein en niet zo heel gezellig.

Gegeten op 22 augustus 2014

Sjors_1

Via een kadobon van onze dochter kwamen we hier terecht. We waren positief verrast dat we een drank naar keuze mochten, een willekeurig hoofdgerecht en koffie na. Wat we nog meer wilden werd op de rekening gezet. Heel ongecompliceerd en duidelijk!

Verder vonden we de kwaliteit van de gerechten erg goed. Hoofdgerecht van hert met knolselderij puree en gebakken rode kool. Maar ook de wortelsoep vooraf met op dorade was verrassend. En cheesecake na was zeer goed, evenals de keuze aan kaas.

Wijn was ook prima, vooral de huiswijn kan ik aanraden, zowel wit als rood.

Opvallend was de goede maar heel erg informele bediening van de gastvrouw. Complimenten en aanrader!

Gegeten op 8 november 2014

Sjors_1

Na wandeling in Bod werden we overvallen door noodweer en kwamen we hier terecht. We twijfelden of we wat gingen eten en het was druk in het lunch gedeelte. Maar we mochten in het diner gedeelte zitten en bestellen frietjes met hamburger voor de kinderen en volwassenen o.a twaalfuurtje en cesar salade.

Burgers waren sappig en ondanks goedkoop kindermenu mooi opgemaakt. Voor de kinderen had de hamburger wat kleiner gemogen en frietjes wat meer, was zeker geen kinderformaat burger. Cesarsalade bevatte van alles, geen klassieke cesar, maar wel lekker. Twaalfuurtje was prima, ei en kroket op bruinbrood met salade. Goed verzorgd, prijs kwaliteit in orde.

Hertog Jan pils uit Jupiler glazen vond ik wel apart.

Hotel ligt mooi in de bossen. Je kunt hier prima terecht na of tijdens een wandeling. Verwacht geen topkeuken, maar er wordt wel aandacht aan besteed.

Gegeten op 9 juni 2014

Sjors_1

Heerlijk gegeten in het zonnetje. We kwamen hier toevallig langs en door Iens kregen we interesse. Ziet er door uitstraling meer uit als lokaal cafe dan een serieus restaurant. Hier is wel een verbeterpunt, want ook pas na vragen van de kaart kregen wij een indruk. De eenvoudige kaart met losse bijgerechten sprak ons aan.

Kwaliteit eten was eigenlijk top. Mooie producten, zeer goed bereid en met aandacht gepresenteerd. Desserts waren ook goed, Mojito aardbeien sorbet was perfect. Mooie afsluiting van een mooie dag. Aanrader om hier te eten.

Gegeten op 21 juni 2014

Sjors_1

Heerlijk gegeten en genoten van de lokale wijn (Colonje rosé was echt top). Wij hadden een 3 gangenmenu voor 25 euro. Porties waren goed en aan het eten was flink aandacht besteed. Je kon ook wel extra groenten krijgen.

Minpunt was de friet, er was denk ik iets met de frituur, want ze waren bezig met twee kleine frietpannen. Dat ging niet goed en vette friet het gevolg. Daarom een 7, anders een 8.

Sfeer in restaurant is oubollig. Van alles wat. Ik stoor me er niet aan, maar daarom decor een 7.

Prijs/Kwaliteit in orde. Leuke en vooral lekkere avond gehad.

Gegeten op 29 mei 2014

Sjors_1

Met zijn tweeën gegeten na een heerlijke wandeling. Menukaart ziet er goed uit, porties vind ik voor mijzelf iets aan de kleine kant. Je kunt ook van sommige gerechten grotere kiezen. Idee is dat je een paar gerechten neemt. Bij 4 of 5 gangen zou je dan qua porties erg goed uitkomen, maar dan is het wel aan de prijs. Vier gangen voor tussen de 35 en 45 euro. Frietjes of salade moet je er los bij bestellen. Frietjes zijn overigens erg lekker.

Bediening was jong en tegen einde kregen we wel erg weinig aandacht. Bediening en presentatie echter in orde. Smaak was top. Als toegift lekker kaasplankje met port en daarna goed glas 18 jaar oude Bowmore om het af te maken. Aanrader.

Gegeten op 22 februari 2013

Sjors_1

Geen doorsnee Italiaanse pizzeria. Al jaren onze favoriet voor een afhaalpiza op kantoor, maar ook om er lekker en gezellig te eten.

Ik heb meerdere malen hier gegegeten en de laatste twee keren de gerechten die op de muur staan geschreven (afwisselend) geprobeerd. Van een citroenkippetje tot bij mijn laatste bezoek in september een stuk bout van een wild zwijn.

Wijnen zijn niet bijzonder, maar toen we de laatste keer kwamen was er wijnen i.v.m. de promotie van het 800 jarige bestaan van de stad. Prima wijn verder.

Het is er altijd erg druk, wat lastig is om er zo even langs te wippen. Kennelijk vinden meer mensen het een leuke plek!

Gegeten op 8 september 2012

Sjors_1

De zaak was lastig bereikbaar, de Gansstraat is 2,5 jaar afgesloten geweest. Je moet het echt van vrienden horen dat je hier zeer goed kunt eten. Maar dat vertellen ze graag!

Zaak is een pijpenla. Smal. Wijnen staan in stelling aan de muur, alsof een wijnwinkel met restaurant is gecombineerd. Effectief!

Hier staat een echtpaar met liefde voor het vak, met Rob achter het fornuis en Linda in de bediening.

We hebben hier heerlijk gegeten, met de Salade de Gésiers de Canard die er echt bovenuit sprong. Zou ik normaal nooit bestellen, maar ik vertouwde Rob terecht. Wauw!

Linda serveerde bij de gerechten uitstekende wijnen.

Prijs/kwaliteit verhouding is goed, maar door de keuze van gerechten en wijnen zijn het geen bistro prijzen. Geen nadeel, maar het restaurant prijst zichzelf aan als Bistro. Dat is het zeker in de Klassiek Franse zin; Lekker eten, lekker wijn en vooral met liefde gemaakt én geserveerd!

Hier kom ik graag nog een keer terug.

Gegeten op 14 december 2012

Sjors_1

Op onze trouwdag hier gegeten.

We komen hier wel vaker en op zich ook graag. De kinderen lusten hier alles en vinden het daarom ook gezellig en leuk.

Vanwege voetbal die avond was het rustig en konden we bij het raam zitten. De zaak is al die jaren weinig veranderd en we zijn het eens met andere recensies dat het oubollig over komt.

We vroegen de eigenaar wat lekkers te maken. We kregen niet echt een verrassingsmenu, maar een schotel met voorafjes en daarna een familieschotel met van alles wat. Vlees is gaar en smaakte lekker, maar allemaal wel vrij standaard. De Griekse Gyros is erg lekker. Kinderen geven een 8, wij rond de 7.

Eigenaar hield zich vooral bezig met een praatje met een bekende of familie buiten en liet ons een beetje zitten. Voor drinken, mayonaise e.d. moesten we de bediening halen.

Er was eigenlijk geen enkele aandacht voor onze trouwdag, wat wel jammer was. Gemist kansje. We komen hier tenslotte ook wel een paar keer per jaar en er zat bijna niemand in de zaak.

Als je in Best woont, is het een aanrader om met de kinderen te eten. Je kunt er op de fiets heen en de kwaliteit is constant.