van Sjors_1

• Recensies in de laatste twee jaar

Met zijn tweeën gegeten na een heerlijke wandeling. Menukaart ziet er goed uit, porties vind ik voor mijzelf iets aan de kleine kant. Je kunt ook van sommige gerechten grotere kiezen. Idee is dat je een paar gerechten neemt. Bij 4 of 5 gangen zou je dan qua porties erg goed uitkomen, maar dan is het wel aan de prijs. Vier gangen voor tussen de 35 en 45 euro. Frietjes of salade moet je er los bij bestellen. Frietjes zijn overigens erg lekker.

Bediening was jong en tegen einde kregen we wel erg weinig aandacht. Bediening en presentatie echter in orde. Smaak was top. Als toegift lekker kaasplankje met port en daarna goed glas 18 jaar oude Bowmore om het af te maken. Aanrader.

Gegeten op 22 februari 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Geen doorsnee Italiaanse pizzeria. Al jaren onze favoriet voor een afhaalpiza op kantoor, maar ook om er lekker en gezellig te eten.

Ik heb meerdere malen hier gegegeten en de laatste twee keren de gerechten die op de muur staan geschreven (afwisselend) geprobeerd. Van een citroenkippetje tot bij mijn laatste bezoek in september een stuk bout van een wild zwijn.

Wijnen zijn niet bijzonder, maar toen we de laatste keer kwamen was er wijnen i.v.m. de promotie van het 800 jarige bestaan van de stad. Prima wijn verder.

Het is er altijd erg druk, wat lastig is om er zo even langs te wippen. Kennelijk vinden meer mensen het een leuke plek!

Gegeten op 8 september 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

De zaak was lastig bereikbaar, de Gansstraat is 2,5 jaar afgesloten geweest. Je moet het echt van vrienden horen dat je hier zeer goed kunt eten. Maar dat vertellen ze graag!

Zaak is een pijpenla. Smal. Wijnen staan in stelling aan de muur, alsof een wijnwinkel met restaurant is gecombineerd. Effectief!

Hier staat een echtpaar met liefde voor het vak, met Rob achter het fornuis en Linda in de bediening.

We hebben hier heerlijk gegeten, met de Salade de Gésiers de Canard die er echt bovenuit sprong. Zou ik normaal nooit bestellen, maar ik vertouwde Rob terecht. Wauw!

Linda serveerde bij de gerechten uitstekende wijnen.

Prijs/kwaliteit verhouding is goed, maar door de keuze van gerechten en wijnen zijn het geen bistro prijzen. Geen nadeel, maar het restaurant prijst zichzelf aan als Bistro. Dat is het zeker in de Klassiek Franse zin; Lekker eten, lekker wijn en vooral met liefde gemaakt én geserveerd!

Hier kom ik graag nog een keer terug.

• Recensies in de laatste twee jaar

South of Houston is een nieuwe zaak met nogal wat opstartproblemen in met name de bediening. Nadat we een plaats kregen werden we eerst genegeerd. Dat had de bediening uiteindelijk ook wel door n?t voor we wilden vertrekken.

Grootste uitglijer was een probleem met de WC waardoor de lucht in de zaak niet fijn was, terwijl je eet. Daarnaast was de WC daardoor niet toegankelijk en werd er geen moeite gedaan om de gasten bijvoorbeeld in het ernaast gelegen restaurant te laten plassen. Zoiets zal best te regelen zijn, we vroegen er nadrukkelijk om. Het probleem werd uiteindelijk best snel opgelost, maar toen we erover klaagden werd er vrij 'luchtig' over gedaan. Sorry, maar dit kan echt niet. Biedt je klanten iets aan voor het ongemak.

De verder vriendelijke bediening heeft grote moeite met de kleine wijnkaart. Hierdoor was het steeds een spel van navragen bij de kok. Kwestie van even in de kaart verdiepen.

Bij verzoek om wat meer frietjes werd dat geservereerd toen we klaar waren ?n werd het doodleuk op de rekening gezet als extra (we kregen 1 zakje friet en 1 klein schaaltje met bladsla met zijn twee?n bij een gerecht van 25,-- pp voor 1 stuk Entrecote van 200 gr.). Tja.

Bij navraag over het kaasplankje en met name of het een beetje pittige kazen waren, werd gevraagd: "U kent de kazen?". Tja, als er een Comte op staat komt die uit de Jura, maar hoe die smaakt kan ik als klant natuurlijk niet weten. Tip: Laat de bediening de gerechten die je serveert eens zelf proeven!

Ging er ook iets goed? Ja zeker, Het speciale Dry Aged meat in eigen koelruimte was voortreffelijk. De eigengemaakt Bearnaise ook. Kreeft bisque vooraf ook prima (al had ik daar kreeft in gedaan en geen garnalen). Frites waren lekker, daarom een tweede keer besteld. Met de keuken is weinig mis.

Toetje was minder. Smaak was goed, maar de bodem van de lemon curd te hard en chocolade cheesecake mag wat mij betreft wat luchtiger.

Inrichting van de zaak is gezellig. Aan de ene kant lijkt het een beetje een caf?. Met wat fantasie waan je je wel in de wijk soho in New York.

Gegeten op 14 december 2012

• Recensies in de laatste twee jaar

Op onze trouwdag hier gegeten.

We komen hier wel vaker en op zich ook graag. De kinderen lusten hier alles en vinden het daarom ook gezellig en leuk.

Vanwege voetbal die avond was het rustig en konden we bij het raam zitten. De zaak is al die jaren weinig veranderd en we zijn het eens met andere recensies dat het oubollig over komt.

We vroegen de eigenaar wat lekkers te maken. We kregen niet echt een verrassingsmenu, maar een schotel met voorafjes en daarna een familieschotel met van alles wat. Vlees is gaar en smaakte lekker, maar allemaal wel vrij standaard. De Griekse Gyros is erg lekker. Kinderen geven een 8, wij rond de 7.

Eigenaar hield zich vooral bezig met een praatje met een bekende of familie buiten en liet ons een beetje zitten. Voor drinken, mayonaise e.d. moesten we de bediening halen.

Er was eigenlijk geen enkele aandacht voor onze trouwdag, wat wel jammer was. Gemist kansje. We komen hier tenslotte ook wel een paar keer per jaar en er zat bijna niemand in de zaak.

Als je in Best woont, is het een aanrader om met de kinderen te eten. Je kunt er op de fiets heen en de kwaliteit is constant.

• Recensies in de laatste twee jaar

Voor we naar de film gingen wat tapas eten. Het was lekker weer en Que Pasa heeft een mooi tuinterras (decor een 8) waar we in de schaduw buiten konden zitten. Jammer dat mensen naast ons mochten roken, we zaten welliswaar buiten, maar onder het afdak en hadden er naast toch een beetje last van.

Serveerster kwam niet op momenten dat we haar nodig hadden en bediening vonden we niet super. Weinig echte aandacht voor ons.

Eten vind ik persoonlijk duur voor de prijs/kwaliteit verhouding. Wij waren 80 euro kwijt met twee personen, terwijl we maar weinig hadden gegeten.

Het zou al schelen als ze standaard gewoon sneetjes stokbrood met kruidenboter serveerden. Die moet je nu aanschaffen voor 3,50 per portie. Als je een fles wijn (14 euro standaard rosé ) besteld en je wilt een karaf water, dan moet je er voor 4 euro een fles bij bestellen. Niet echt Spaans, meer Hollandse zakelijkheid.

Tabla Quepasa voor 12,95: een schaaltje vleeswaar, twee toastjes met goede tomatensalsa, jonge Manchego (niet bijzonder) en een paar gemarineerde olijfen.

Vissoep 5,95 en heel erg zout. Vrij matig.

Als hoofdgerecht hadden we gebakken aardappelen (zeer goed, kleine portie), 2 spiesje van eendenborstfilet (prima, maar wel 8,50!) 2 spiesjes lamshaas (8,95) en kipfilet in tomatensaus (5,95). Omdat het redelijk weinig was nog wat brood besteld en toast met tapenade.

Toetjes waren erg goed, vooral de Crema Catalana (Creme Brule) en Monchoutaart met framboos. We wilden nog koffie toe, maar het duurde zo lang voor iemand kwam dat we dat maar op een ander terras hebben besteld.

Al met al is de kwaliteit van de gerechten helemaal niet verkeerd. Het zijn meer kleine gerechten dan echte tapas.

• Redelijk

Gezellig en druk restaurant. Bediening is netjes en aardig. Kwaliteit van het eten is voldoende, maar er zijn beter Griekse restaurants. Toch komen we hier wel graag. Ook omdat het dichtbij is.

IENS bestaat 15 jaar!