van Claudilientje

• Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel er niets mis is met de kwaliteit van het eten, is sinds het veranderen van de kaart (voorheen 3-gangen voor ca. €32,50) de prijs-kwaliteit verhouding wat ons betreft zoek. Wij gaan geregeld uit eten en zijn wel gewend om tussen de €70 en €90 uit te geven. Maar om voor een voorgerecht, een hoofdgerecht en wat drankjes ruim €120 aftikken vinden wij wel een beetje te veel van het goede! Voor die prijs gaan we elders uitgebreid een aantal uren tafelen, nu waren we met 1,5 uur klaar.
Een voorbeeld is de ossenhaas, een specialiteit die nog steeds erg lekker is. Maar terwijl je voorheen dus €32,50 voor een 3-gangenmenu betaalde, betaal je nu €28,50 voor alleen de ossenhaas.

De service is prima, het eten is prima en het decor is ook nog steeds erg knus, maar het eindsaldo zonder iets extra's te bieden is wat ons betreft niet leuk meer.

Gegeten op 8 januari 2014

• Recensies in de laatste twee jaar

Divers menu op z'n Italiaans: primi, secondi, antipasti, etc. Wij waren een beetje bang dat als we alle menugangen langs zouden gaan, dat we dan het uiteindelijke 'hoofd'gerecht niet meer op zouden kunnen dus hebben we beiden gekozen voor een voor-, hoofd- en nagerecht.

De gerechten waren erg smakelijk, hoewel we bij het hoofdgerecht graag iets meer groenten hadden gekregen... Maar misschien heeft dat weer te maken met de verschillende menugangen. Over het geheel was het top!

De bediening was heel attent en oplettend, en kwam ook nog even vertellen dat het toetje iets langer zou duren omdat het maken/maken van een chocoladesoufflé wat tijd kost. Erg fijn restaurant!

Gegeten op 13 november 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Op het mooie terras zit je in de zomer 's avonds nog heerlijk in de zon op comfortabele stoelen tussen het wuivende bamboe. Last van andere gasten heb je niet, alle tafeltjes hebben royaal de ruimte zonder afbreuk te doen aan de toch wel knusse sfeer.
Het personeel is vriendelijk, snel en netjes.

De drieluik tonijn en de coquilles met spek (st. Jacques) zijn een aanrader als voorgerecht. Frisse tonijn met een gezonde kleur, daar kunnen veel restaurants een puntje aan zuigen!
Ook over over de kalfsoester met brie en de ossenhaas viel bij ons zeer in de smaak. Normaal nemen we geen toetje, maar hier hebben we gesmikkeld!

Dit was de derde keer dat we hier kwamen, en alle keren was het top. Zowel binnen als buiten is dit een toprestaurant. Wij komen hier zeker vaker.

Gegeten op 25 juli 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Als een verrassing van vriendinnen hebben wij hier gedrieën gegeten. Een mooi pand, leuk aangekleed maar wel kleine tafeltjes. Het was even passen en meten met bordjes elke keer, maar dat drukte de pret niet. Wij hadden een menu van 9 bordjes. Of we die allemaal gekregen hebben weet ik niet - op een gegeven moment raakte ik de tel kwijt - maar het eten was erg lekker! Het ene natuurlijk iets lekkerder dan het andere, maar alles erg smaakvol.

Naar mate het drukker werd, was er jammer genoeg wel minder aandacht voor ons tafeltje. Bij het bestellen van het toetje hadden ze echter (zonder dat we het hadden gezegd) wel door dat we het grand dessert voor twee met z'n drieën wilden nuttigen: zonder een woord werden er drie paar setjes bestek op tafel gelegd.

Erg leuk restaurant, en veel beter dan het gemiddelde tapas-restaurant! Hier kom ik nog weleens terug denk ik.

Gegeten op 8 mei 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

We komen hier al geruime tijd. In het begin was het echt top: goed eten, goede sfeer en de bediening was altijd goed. Toen veranderde de kaart en was het iets minder goed eten. Maar gedurende dat de tijd vorderde werd de kwaliteit van het eten steeds minder. De kaart is pas weer verandert waardoor een aantal lekkere dingen verdwenen zijn. De fotootjes op het nieuwe menu zien er ook niet erg smakelijk meer uit: slechte keus!

En de laatste keer afgelopen weekend was het teleurstellend; we hadden erg zin in sushi maar waren niet 'voldaan'. Daardoor gaan we de volgende keer ergens anders heen. Erg jammer!
De sfeer en de bediening blijven wel onveranderd goed.

Gegeten op 10 maart 2013

• Recensies in de laatste twee jaar

Lekker buiten eten in de zomer, beetje mensen kijken en in het zonnetje zitten.. Niet verkeerd!
Erg leuk restaurantje, hoewel ik moet bekennen dat ik geen idee heb hoe het er van binnen uit ziet: we zaten zo lekker! Goede bediening, netjes en oplettend, en het eten was gewoon goed. Niets op aan te merken!

• Recensies in de laatste twee jaar

Ambiance en decor zijn prima, prettige omgeving. Service liet soms wat lang op zich wachten maar gezien de grote groep die er zat was dit begrijpelijk. Bediening was erg vriendelijk.

Eten was wel oké, maar niet spectaculair. Voorgerecht van coquilles net iets te lang doorgebakken - jammer dat de groene asperge niet aanwezig was. De gevulde portobello was een smaakexplosie, naar mijn smaak te veel verschillende smaken van (sterke) kruiden. Mijn man vond zijn gerechten wel erg lekker dus gemiddeld genomen is het een prima restaurant.

• Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst was ik wel even onder de indruk: een heel strakke inrichting en erg smal, wel mooi. De grote foto's van verschillende chefs van toprestaurants in Nederland is een mooi concept, maar iets te heftig om de hele avond naar de kijken. Zeker als je de hele avond tegenover een foto van een nogal onsmakelijke en onaantrekkelijke vrouw zit. Misschien tijd voor wat anders?

We waren met z'n drieën, maar de gerechten verschilden nogal van kwaliteit. Het voorgerecht van kalfstartaar was erg lekker, de garnalenkroketjes te lang gebakken en de geitenkaas héél erg zoet, meer een dessert dan voorgerecht.
Qua hoofdgerechten was de lam heel erg mals maar de steak en (bizar genoeg) de salade ont-zet-tend zout. Al met al vonden wij de kwaliteit twee kanten op gaan.

De bediening was netjes en correct . We moesten wel erg lang wachten tussen de gangen in.

• Goed

De sfeer en uitstraling zijn erg goed, de bediening is attent, oplettend en wat opviel - enthousiast.
Het voorgerecht van antipasti was erg lekker! Jammer dat de bijgerechten bij het hoofdgerecht van iets minder goede kwaliteit waren. De groenten waren niet zo lekker - zo smaakte de broccoli van mijn oma vroeger (jakkie!) en de patatjes leken oud. Daarentegen was het vlees supergoed - mals en precies goed doorbakken.

• Goed

Het is erg leuk dat je echt naast de keuken zit en met je neus bijna tussen de pannen. Met z'n tweeën is het net zo gezellig als met een groep - niet iets wat bij elk restaurant kan.
De gerechten zijn smaakvol, leuk dat je lekker ouderwets zuurkool, spruitjes en rode kool op je bord krijgt. (Als niet-liefhebber van de eerste twee kan ik zeggen dat het verrassend lekker was!)
De beoordeling 'goed' is slechts ter motivatie: er waren wat kleine puntjes die beter konden. Voornamelijk in de bediening (bijvoorbeeld het zien van de lege glazen terwijl het hoofdgerecht opgediend werd maar niet vragen of we misschien nog een drankje wilden. En dan ook de eerstvolgende 10 minuten niet meer langskomen), maar dat is denk ik eerder een gebrek aan ervaring van de jonge serveersters.
Wel echt een aanradar voor gewoon een gezellig avondje uit!

IENS bestaat 15 jaar!